B.Sc. i massekommunikasjon
Gulf University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Sanad, Bahrain
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
130 timer
Tempo
Fulltid
Studieavgift
BHD 100 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Bachelor i medieprogrammet ved Gulf University er utviklet for å utvikle mediekompetanse for studenter som ønsker å jobbe i mediefelt ved å utvikle sin kunnskap og profesjonelle ferdigheter. Programmet retter seg også mot studenter med noe tidligere erfaring i media.
Programmets begrunnelse er å gi studentene den nødvendige kunnskapen innen media, radio og fjernsyn, journalistikk og PR ved å følge en tverrfaglig tilnærming og profesjonell praksis som følger en ryddig rekke moduler. Disse modulene tillater utvikling av studenters kunnskap og forståelse ved å fokusere på kommunikasjonsteorier, historie, lingvistikk, kommunikasjonsteknologi, samfunnsvitenskap, journalistikk, media, PR og forskning. Studentens ferdigheter vil bli forsterket ved å studere et bredt spekter av kurs som balanserer kunnskap, søknad, spesialiserte ferdigheter, kritisk og kreativ tenkning, generelle ferdigheter og avgangsprosjekter.
Programmet kvalifiserer kandidater til forskjellige yrker innen mediefelt som radio og fjernsyn, journalistikk, PR, private og offentlige sektorer i lokale myndigheter, departementer, journalistikk, markedsføring og kommunikasjon, mediarelaterte næringer. I tillegg etablerer de sine private prosjekter i det samme mediefeltet. Programmet gjør det også mulig for studentene å fullføre sine hovedfagsstudier.
Studiet i medieprogrammet strekker seg til fire studieår fordelt på åtte semestre. Hvert semester inneholder 15 studieenheter slik at det totale antallet av det studenten studerer for å oppnå en bachelorgrad i media når 130 studiepoeng. Medieprogrammet på Gulf University har tillit fra The Education and Training Quality Authority (QQA). Det tar sikte på å bli internasjonalt akkreditert av Council for Accreditation of Education in Journalism and Mass Communications (ACEJMC) for å sikre kandidatens evne til å konkurrere i mediemarkedet, enten det er lokalt, regionalt eller internasjonalt.
Mål
Medieprogrammet på Gulf University tar sikte på følgende:
- Gi studentene forståelse for teoretiske og anvendte medieemner som kommunikasjonssystemer, teorier, historie, lingvistikk, kommunikasjonsteknologi, humaniora, samfunnsvitenskap, økonomi, ledelse og forskningsmetoder.
- Styrker studenter med tekniske ferdigheter spesialisert på media og multimedia.
- Utvikling av studenters kritiske tenkning, kreativitet, uavhengighet og livslang læringskunnskaper som kreves for mediefelt. Også skrive riktig alle former som er egnet for massekommunikasjonsyrker.
- Fremme kreativitet i mediefeltet for å overbevise målgruppen. Videre design av forskjellige typer massekommunikasjonsprodukter.
- Etablering av etiske, juridiske og profesjonelle prinsipper for å forfølge sannhet, nøyaktighet, rettferdighet, mangfold og ansvar overfor samfunn.
- Opplæring av studenter i nøyaktige medie skriveferdigheter gjennom skjemaer tjener formålet med massekommunikasjon.
Programmert læringsutbytte
- Praktisk kunnskap (K-PA)
- Kunnskapsteoretisk forståelse (K-TU)
Etter å ha fullført programmet vellykket, vil studenten kunne:
- LO6: K-PA) Tren elektronisk redigering og publisering av medier ved å bruke en rekke digitale medieplattformer.
- (LO7: K-PA) Bruk forskjellige ferdigheter, alt fra viktige ferdigheter som dataanalyse til nettbasert teknologi og digitale multimedieferdigheter.
- (LO8: K-PA) Produser mediearbeid som er avhengig av effektiv håndtering av en eller flere lyd-, video- og tekstordsteknologier, med tanke på relevante bransjestandarder og hvordan de oppnås.
- (LO9: K-PA) Oversett medietekster til engelsk.
- (LO10: K-PA) Bruk juridiske, etiske og andre reguleringsrammer knyttet til medier, kulturell produksjon, distribusjon, opplag og mottak av meldinger.
Ferdigheter (problemløsning- S-PS) (Analytical- SA)
Etter å ha fullført programmet vellykket, vil studenten kunne:
- (LO11: SA) Analyser innsamlet bevis som hjelper til med å finne sannheten og løse kommunikasjonsproblemer.
- (LO12: SA) Tolk informasjonen for å formulere argumenter på en avgjørende og effektiv måte i skriftlige, muntlige eller andre former.
- (LO13: S-PS) Velg de mest passende tilnærmingene for å skrive forskning, artikler og prosjekter, basert på overbevisende argumenter for målgruppen.
- (LO14: S-PS) Utvikle kreative ideer innen mediefeltene knyttet til å lage innhold, distribusjon, opplag og mottak.
- (LO15: S-PS) Evaluer medier og kommunikasjonsformer, med tanke på faglige og profesjonelle avtaler, spørsmål og diskusjoner.
Ferdigheter (kommunikasjon- SC)
Etter å ha fullført programmet vellykket, vil studenten kunne:
- LO16: SC Kommuniser effektivt muntlig, skriftlig og visuelt med andre.
Kompetanse (Autonomi- CA) (Ansvar- CR) (Kontekst- CC)
Etter å ha fullført programmet vellykket, vil studenten kunne:
- (LO17: CA) Ta ansvar for egen læring, demonstrere evnen til livslang læring, drive forskning og tilpasse seg et flerkulturelt samfunn.
- (LO18: CC) Delta i en gruppe eller et team, som viser forskjellige evner i forskjellige situasjoner som lytting, deltakelse og effektivt lederskap.
- (LO19: CC) Ta initiativ til å fullføre oppgavene som er tildelt ham/henne innen en bestemt tid.
- (LO20: CR) Følg etiske og profesjonelle regler for å lykkes med sosial utvikling under mediepraksis.
Opptakskriterier
- Studenten må ha et videregående vitnemål eller tilsvarende og være anerkjent av Kunnskapsdepartementet i kongeriket Bahrain. Den kumulative GPA bør ikke være mindre enn 60%. Ellers vil studenten bli påmeldt et forberedende program som inkluderer flere emner.
- Studenten må ha en akseptabel score i ett av følgende: TOEFL (500 PBT / 61 IBT), IELTS (5.5), FCE (60%) eller tilsvarende. Ellers må han/hun gjennomgå en plasseringstest på Gulf University .
- For studenter som ikke oppfyller kravene til engelsk, må de bestå engelskkursene.
- Studenten må bestå følgende fagprøver: Datakunnskaper, arabisk språk, og ellers må han registrere og bestå de tilhørende forberedelseskursene.
- Studenten må bestå det personlige intervjuet før opptakskomiteen.
Karrieremuligheter
Programmet tar sikte på å gi kandidaten den nødvendige kunnskapen innen media for å dekke behovene til arbeidsmarkedet for nasjonale kadrer i Bahrain og Gulf Cooperation Council -landene på forskjellige medieområder, spesielt følgende:
- Statlige og private selskaper og radio- og fjernsynsinstitusjoner (programmerer - manusforfatter - nyhetsredaktør - regissør - TV -kameramann - produsent av kortfilmer - redaktør - programleder - reporter)
- Presseinstitusjoner (nyhetsredaktør - pressereporter - fotojournalist - pressedirektør).
- PR -avdelinger i offentlige og private institusjoner (PR -medarbeider - spesialist i bedriftskommunikasjonsledelse - arrangementarrangør).
- Mediasider.
- Nyhetsbyråer.
- Reklamebedrifter.
- Spesialist i å administrere sosiale medier.
- Og andre fornybare medier og PR -yrker.