BA (Hons) i visuelle effekter
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kuala Lumpur, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 22 615 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalt for malaysiske studenter: RM 81 800 | totalt for internasjonale studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduksjon
APU-DMU dual degree program
Studenter som er under bachelorgradsprogrammet vil ha muligheten til å melde seg på APU -DMU Dual Degree Scheme. Under denne ordningen vil studentene motta 2 graders sertifikater og transkripsjoner ved uteksaminering: 1 fra Asia Pacific University ( APU ), Malaysia, og 1 fra De Montfort University (DMU), Storbritannia.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Dette programmet er spesielt utviklet for å gi studentene:
- Kunnskapen og ferdighetene for å støtte studiet og utviklingen av konseptuelle kunstverk, digitale eiendeler for både film- eller spillindustri og visuelle effekter (VFX) fungerer som en kreativ og dynamisk aktivitet.
- Å utvikle organisatoriske kvaliteter, kommunikasjonsevner som er nødvendige for effektiv utveksling av ideer, informasjon og teamarbeid; med spesiell vekt på å forstå produksjons-'rørledninger' knyttet til VFX-industrier.
Gradsnivå 1
Nivå 1 av VFX vil fokusere på å få det grunnleggende riktig. Studentene vil bli eksponert for tegning og konseptskisseteknikker, kreativ tenkning for visuell design, forståelse av betydningen av forskning og analyse for å utforme et konsept. Teknisk sett vil de bli introdusert til VFX-arbeidsflyten via digital kunst og illustrasjon, 3D-modellering og komposisjonsteknikker. Teamarbeid, prosjektledelse og presentasjon er en integrert del av læringsprosessen.
Vanlige moduler
- Kreativt prosjekt
- Illustrasjon for konseptkunst
- Analyse av kinofilm
- 3D rørledning
Spesialiserte moduler
- Advance 3D Pipeline
- Digital illustrasjon
- Digital komposisjon
- Motion Graphics
Gradsnivå 2
På nivå 2 styrker modulene kjerneferdighetene til studentene. Fra årskurs 1 blir studentene opplært til å legge vekt på kritisk tenkning og problemløsningsevner. De blir utsatt for avanserte ferdigheter i 3D-modellering og komposisjon på programvare som for tiden brukes av VFX-industrien. Studentene har valget mellom å velge sin valgfri modul for å styrke sine ferdigheter innen sitt valgfelt.
Vanlige moduler
- Fra skript til skjerm
- Digital filmproduksjon
- Effekter og simulering
- Rigging for animasjon
- Visuell kultur
Spesialiserte moduler
- Karakterkonseptdesign
- Avansert digital komposisjon
- Sett design
- Digital skulptur
- CGI-produksjon
Internship (16 uker)
Studentene vil gjennomføre et kort internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 16 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
Gradsnivå 3
På nivå 3 skal studentene implementere sine forkunnskaper og ferdigheter for å lage profesjonelle porteføljeprosjekter som en del av siste års prosjekter. Fra Proposal Pitch, Pre Production, Production og Post Production går studentene gjennom hele prosessen for å lage sin FYP med konstant veiledning fra eksperter og bransjefolk. Studentene får muligheten til å stille ut showreel i et årsavslutningsshow som vil involvere industripartnere og potensielle arbeidsgivere som gir dem mulighet for umiddelbar ansettelse.
Vanlige moduler
- Lyddesign
- Animasjonsteknikker for spill
- Forskningsprosjektrapport
- Utstillingsdesign
Spesialiserte moduler
- Team VFX-prosjekt: Forslag
- Team VFX-prosjekt: Produksjon
- VFX-prosjekt: Forslag
- VFX-prosjekt: Produksjon
MQA obligatoriske fag*
- Etniske relasjoner (M'sian-studenter)
- Islamsk og asiatisk sivilisasjon (Msian-studenter)
- Malaysian Studies (Int'l Students)
- Malayisk kommunikasjonsspråk (internasjonale studenter)
- Arbeidsplass profesjonelle kommunikasjonsferdigheter
- Ansatt- og sysselsettingstrender
- Co-Curriculum
(*Alle studenter er pålagt å fullføre disse modulene som fastsatt av Malaysian Qualification Agency.)
"Visuelle effekter involverer integrering av live-action-opptak og genererte bilder for å skape miljøer som ser realistiske ut, men som ville være farlige, kostbare eller rett og slett umulige å fange på film."
Visuelle effekter (Visual FX eller VFX) kan legges til live-action, fanget gjennom teknikker som matt maling; projeksjon av skjermen bak og foran; miniatyr eller tvunget perspektiv sett; datagrafiske objekter, karakterer og miljøer; og komposisjon av bilder tatt opp på en rekke måter. Den høye etterspørselen etter CGI har gjort visuelle effekter mer tilgjengelige, og derfor merkes tilstedeværelsen rundt oss.
VFX-prisen er for søkere som leter etter:
- En karriere i film-, postproduksjons- eller spillindustrien, mens noen nyutdannede kan gå over til stillinger innen arkitektonisk visualisering, re-touching/reklamebyråer eller postgraduate studier.
- Ideer og konseptgenerering for film eller spill, som dekker karakterer, kjøretøy, produkter, klær, sett og miljøer, og til slutt fører disse ideene til ferdige konseptkunstverk eller 3D-modeller.
Mer enn noen gang trenger film- og spillindustrien håndgripelige, spennende plott/scenarier med karakterer, miljøer og rekvisitter for å matche dem. Studenter utvikler ideer noen ganger som 2D-kunstkonsepter, supplert med nøyaktig 3D digital modellering, kombinert med grønn skjerm/kompositeringsteknikker. Designmetodikk, konseptopprinnelse, spekulativ design, visualiseringsferdigheter, livstegning, fysisk skisse og faksimilemodellering gir tradisjonelle designferdigheter.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
- 2D artist
- Previs Artist
- 3D-generalist
- Modeller
- Lyskunstner
- Matchmove Artist
- Matt maler
- Storyboard artist
- Rigger
- Animatør
- Motion Graphics Artist
- Digital kompositor
- Produsent
- Teknisk sjef
- Konseptkunstner
- Roto artist
- Teksturkunstner
- VFX-koordinator
- Kreativ direktør