BSc (Hons) i multimedieteknologi - VR/AR-spesialisering
Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kuala Lumpur, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 22 615 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* totalt for malaysiske studenter: RM 87 000 | totalt for internasjonale studenter: RM 88 200/22 615 USD
Introduksjon
APU-DMU dual degree program
Studenter som er under bachelorgradsprogrammet vil ha muligheten til å melde seg på APU -DMU Dual Degree Scheme. Under denne ordningen vil studentene motta 2 graders sertifikater og transkripsjoner ved uteksaminering: 1 fra Asia Pacific University ( APU ), Malaysia, og 1 fra De Montfort University (DMU), Storbritannia.
Mer enn bare en informasjonsteknologigrad
APU's BSc (Hons) i multimediateknologi med spesialisering i VR/AR-grad er designet for å gi deg en fordel med de nyeste teknologiene som er i tråd med den industrielle revolusjonen 4.0.
Opptak
Læreplan
Programoversikt
Dette programmet er spesielt utviklet for å gi studentene:
- Inngående kunnskap om multimediekonsepter, prinsipper og teknologier.
- Kunnskapen og ferdighetene som kreves for å jobbe i multimedieindustrien som forfatter, animatør eller modellør.
- De spesifikke ferdighetene som kreves for å lage 3D-modeller og animasjon, digital musikk, video og lignende kreative eiendeler.
Gradsnivå 1
Studentene vil lære grunnleggende ferdigheter som kreves av tekniske multimedia fagfolk, og en grunnleggende forståelse av programmering og systemdesign. Noen spesialiserte moduler vil gi grunnleggende kunnskap om multimedieteknikker som 3D-grafikk, digitale bilder og mer. Modulene vil også hjelpe dem med å utvikle personlige og organisatoriske ferdigheter, samt gi næring til kreativitet og innovasjon. På den annen side er en spennende leveringstilnærming av multimedieinnhold i virtuell virkelighet og utvidet virkelighet fremhevet i introduksjonen til VRAR.
Vanlige moduler
- Systemanalyse og design
- Python programmering
- Matematiske konsepter for databehandling
Spesialiserte moduler
- Introduksjon til VR/AR
- Webdesign og utvikling
- Audiovisuell teknologi
- Introduksjon til grafikk og grunnleggende 3D-applikasjoner
- Digital bildeproduksjon
Valgfrie moduler (velg 2)
- Interkulturell bevissthet og kulturelt mangfold ELLER digital tenkning og innovasjon
- Introduksjon til objektorientert programmering ELLER Introduksjon til visuell programmering
Gradsnivå 2
Et bredere spekter av ferdigheter vil bli lært, der studentene vil få en bedre forståelse av det brede spekteret av multimediaapplikasjoner gjennom komponenter, rammer, retningslinjer og teknikker innen animasjon, lyd og visuell. Vi vil videre pleie deres kreativitet og innovasjon samt uavhengig læring for å forberede dem for arbeidsplassen. Dessuten nevnes viktigheten av opphavsrett til digitalt innhold på dette nivået. Dessuten dykker du inn i konteksten av virtuell virkelighet (VR) og utvidet virkelighet (AR) med prinsippene og teknologien til VR og AR brukt teoretisk og praktisk i markedet og prosjekter.
Vanlige moduler
- Programmering for dataanalyse
- Kreativitet og innovasjon
- Forskningsmetoder for databehandling og teknologi
Spesialiserte moduler
- Multimediaapplikasjoner
- Interaktiv innholdsutvikling
- Grunnleggende 3D-datamaskinkaraktermodellering
- Digital lyd og video
- VRAR-designprinsipper
- Avansert Virtual Reality-teknologi
- Immaterielle rettigheter, etikk og juridiske spørsmål
- Simulering, visualisering og virtuell virkelighet
Valgfrie moduler (velg 1)
- Webapplikasjoner
- Menneske-datamaskin interaksjon
Internship (16 uker)
Studentene vil gjennomføre en internship/industriopplæring i en minimumsperiode på 16 uker for å forberede dem på en jevn overgang fra klasserommet til arbeidsmiljøet.
Gradsnivå 3
Studentene vil bruke sine tidligere studier og industriell erfaring til å utvide sin kjennskap til multimediateknologi og for å foredle sin personlige og profesjonelle utvikling. Studentene vil gå videre inn i medieskriptteknologi og mer avansert multimediautvikling og -teknikker. Videre kreves det at du lærer og analyserer oppfatningene og tilbakemeldingene til brukerne dine, for eksempel sosioøkonomisk faktor, kulturer og regionale hensyn i brukeropplevelse og HCI og brukervennlighet. I dette året har du en mulighet til å utvikle de akademiske og praktiske aspektene ved studieområdene dine via studentprosjekt. I tillegg vil du igjen utstyre deg selv basert på studieområdet ditt, for eksempel generering av det virtuelle miljøet og legge datagenererte bilder over en brukers syn på den virkelige verden.
Vanlige moduler
- Innovasjonsledelse og utvikling av nye produkter
- Prosjektledelse
Spesialiserte moduler
- Stereoskopisk synssystem
- HCI og brukervennlighet
- Avansert 3D-karaktermodellering og -animasjon
- Multimedia scripting
- VRAR-designprosjekt
- Brukererfaring
- Undersøkelser innen multimedieteknologi
- Multimedieteknologiprosjekt
Valgfrie moduler (velg 1)
- Mobil og web multimedia
- Lyd for dataspill
MQA obligatoriske fag*
- Etniske relasjoner (M'sian-studenter)
- Islamsk og asiatisk sivilisasjon (Msian-studenter)
- Malaysian Studies (Int'l Students)
- Malayisk kommunikasjonsspråk (internasjonale studenter)
- Arbeidsplass profesjonelle kommunikasjonsferdigheter
- Ansatt- og sysselsettingstrender
- Co-Curriculum
(*Alle studenter er pålagt å fullføre disse modulene som fastsatt av Malaysian Qualification Agency.)
Merk: Spesialismen vil kun vises i den akademiske karakterutskriften.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
- Visuell utvikler
- Motion Graphic Designer
- Brukergrensesnittutvikler (VR)
- VR Scenario utvikler
- VR videoingeniør
- Multimedia Designer (videoredigering)
- Grafikk- og multimedialeder
- Interaktiv utvikler/kreativ multimediaprogrammerer
- Utvidet Reality(XR) innholdsutvikler
- VR/AR applikasjonsingeniør
- VR/AR webutvikler
- Unity Developers (VR/AR/MR)
Asias 1ST XR-studio med en innebygd blandet og utvidet virkelighetsinfrastruktur
VRAR har brakt mange løsninger midt i COVID-19-pandemien for samarbeid. Med muligheten til å minimere treningstiden og muliggjøre fjernassistanse, forventes disse nye digitale trendene å vokse enda mer etter hvert som etterspørselen etter teknologi øker i markedet.
Dette programmet fra APU er utviklet for å imøtekomme et stort spekter av teknologier: VR, AR, Mixed Reality (MR) og Extended Reality (XR). I 2020 etablerte APU Malaysias første XR-studio blant universiteter i samarbeid med vår industripartner - Ministry XR.