Bachelor i Markedsføring
Fontys University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Venlo, Nederland
Språk
Engelsk, Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 *
Søknadsfrist
15 Jun 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EØS-studenter: € 2.168 Ikke-EØS-studenter: € 8.150
Introduksjon
Marketing Management er et bredt 4-årig bachelorprogram. Det forbereder deg til å reagere på kundenes behov i et internasjonalt miljø ved å tilby emner som markedsundersøkelser, markedsføringslov, forbrukeratferd og e-markedsføring. Du vil også finne ditt eget selskap i et prosjekt som heter Mini Company. I dette prosjektet vil du jobbe i forskjellige stillinger i et ekte selskap. En god markedsfører er en stor nettverker. Derfor vil du gjøre mange gruppeoppgaver i løpet av kurset. Til slutt handler det om dine kvaliteter, så du vil bli testet individuelt i eksamener. Som markedsføringsstudent vil du gradvis forvandle deg til en markedsføringsekspert med erfaring i å jobbe i et internasjonalt miljø. Studiet inneholder to praksisplasser som du kan fullføre i Nederland eller i utlandet. Du vil få ytterligere internasjonal erfaring på campus hvor du vil møte mange studenter fra over 50 land!
Studie coach
Din personlige utvikling er nøkkelen til oss. Derfor har hver student sin karriere leder. Sammen diskuterer du studieresultater og eventuelle problemer du måtte møte, enten de er personlige eller studierelaterte. I løpet av praktik og avgangsfasen vil du bli ledet av en foreleser. Han eller hun kan hjelpe deg med spørsmål om oppdraget ditt, oppgavene dine eller skrive oppgaven din.
Vi har med vilje valgt å undervise i små klasser i stedet for store foredragshaller så mye som mulig fordi vi ønsker å kjenne deg personlig. Våre foredragsholdere og studieledere vil spesielt hjelpe deg med det beste de kan i din tid på Fontys.
Turnus
I tredje og fjerde studieår skal du gjøre en praktikplass. Du kan selv velge firmaet, men vi gir også en liste over selskaper vi jobber med. Praktikplasser kan gjøres i Nederland eller i utlandet. Valget er opp til deg.
I begge studieplasser vil du løse et problem i selskapet. Du opplever hvordan det er å jobbe på bachelornivå. I mellomtiden bygger du ditt profesjonelle nettverk. Ikke sjelden et internship fører til en jobb. Under begge kursene vil du bli støttet av en foreleser. Du vil fullføre studiet ditt ved Fontys med en bacheloroppgave.
Det er mange internatfirmaer der studentene våre i Marketing Management har jobbet: Philips, Vodafone, BMW, Tesla, KPN, Océ-Canon, T-Mobile og mange andre. Dette er noen av de mer kjente. Mange studenter har gjennomført praksisplasser hos små og mellomstore bedrifter.
Hvordan forberede
Å studere i utlandet er et stort skritt. For mange studenter er det første gang de lever alene. Plutselig må du lage mat for deg selv, kjøpe dagligvarer, åpne en bankkonto osv. Foruten dette må du snakke engelsk hele tiden. Av denne grunn er det viktig at du er godt forberedt når du begynner på Fontys. Hver student må ha et engelsk nivå på minst IELTS 6.0 eller TOEFL 550, men for å forstå litteraturen og teorien i klassen, anbefales det å trene dine engelskkunnskaper. Det er flere forberedende kurs for å øke engelsknivået ditt.
Med den rette studiums mentalitet og motivasjon, tror vi at hver student som begynner på Fontys, kan oppgradere.
Profesjonelt perspektiv
I dag kan bedrifter ikke overleve uten sterk markedsføring. Gjennom klare og kreative markedsføringskampanjer kommuniserer selskaper med sine målgrupper. Som en allsidig markedsfører kan du jobbe i stort sett alle selskaper.
Området for markedsføring er veldig bredt, noe som gjenspeiler de forskjellige funksjonene markedsførere har. Art director, sosial mediasjef, salgssjef eller markedsforsker, alt dette er eksempler på jobber i markedsføringsdomenet. En ting er sikkert; som utdannet markedsføringsledelse har du en solid base for å jobbe som markedsfører i ethvert selskap. Du kan analysere målgrupper og lært hvordan du kan utvikle markedsførings- og kommunikasjonskonsepter. Du er profesjonell i å skrive markedsføringsplaner og i å analysere selskaper.
Med de to praksisplassene har du fullført, din erfaring i ditt eget Mini Company og din kunnskap om internasjonale virksomheter, og du er et verdsatt aktivum for selskaper over hele verden.
Selvfølgelig kan du også sette opp ditt eget firma og jobbe som en bedriftsentreprenør ved oppstart som daglig leder.
Opptakskrav
Som en potensiell bachelorstudent må du ha et diplom på høyere videregående opplæring som tilsvarer nederlandsk standard. For å bli tatt opp til Fontys University of Applied Sciences studentene være kvalifisert for høyere utdanning gjennom et diplom på videregående opplæring / videregående opplæring med gode resultater. Dette betyr:
- For nederlandske studenter: VWO-, HAVO- eller MBO-diplom
- For tyske studenter: Fachabitur eller Abitur (Fachhochschulreife eller Allgemeine Hochschulreife)
- For studenter av andre nasjonaliteter: senior high school diplom / GCE eller tilsvarende, for eksempel British GCE A-nivåer eller GCSE karakterer A, B eller C, Internasjonal Baccalaureat, Fransk Baccalaureat eller American High School (toppstrøm eller pluss 1 år høyskole)
Foruten ditt diplom, vennligst gi ytterligere faglige kvalifikasjoner hvis tilgjengelig (spesielt innen matematikk og økonomi). F.eks. Flere kurs, workshops, prosjekter, deltakelse i konkurranser.
* Dette programmet er også tilgjengelig på tysk.
* Februarinntaket gjelder bare for den tyske strømmen. Den engelske strømmen starter først i september. Den tyske strømmen starter både i september og februar.
Opptak
Læreplan
År 1
I år 1 dykker du ned i det grunnleggende om markedsføringsprosessen og markedsføring på nett. Du forsker på forbrukeratferd og får innspill om vitenskapelig økonomisk forskning og næringsliv. På toppen av det tilegner og utvikler du relevante myke ferdigheter, som kommunikasjon, forhandlinger, teamarbeid, profesjonalitet og ansvar. Du vil også begynne å lære et nytt språk.
År 2
I år 2 utdyper du markedsføringskunnskapen din med emner som merkevareledelse, digital markedsføring og markedsføringskontroll. Du får innsikt i praksis gjennom flere prosjekter. Hovedprosjektet i år 2 er StartUp Factory, som går ut på å jobbe sammen med studenter fra ulike studieprogram. Du velger mellom 4 typer prosjekter, som å sette opp din start-up eller jobbe med kreative løsninger på problemer hos ekte bedrifter. Hvert StartUp Factory-prosjekt lar deg jobbe med kreativiteten din og lære mer om kommunikasjon med mennesker fra forskjellige bakgrunner.
År 3
I 1. semester i år 3 gjør du en utplassering i en bedrift du velger. Dette lar deg øve på markedsføringsferdighetene dine for fremtiden. Du vil utdype kunnskapen din i den virkelige forretningsverdenen. Arbeidsplasseringen kan gjennomføres i et land du velger.
I andre semester i år 3 utdyper du kunnskapen om et spesifikt tema ved å følge et minorprogram. Et mindre program lar deg tilegne deg kunnskap innen et felt du velger. Du kan velge å gjøre dette minoret ved Fontys, ved et av våre partneruniversiteter i Nederland, eller ved et av våre 125 partneruniversiteter over hele verden.
År 4
I år 4 vil du jobbe med et stort real-life case-prosjekt med et eksisterende selskap. I tillegg tilbyr vi dybdegående markedsføringsmoduler som CRM og dataanalyse, interkulturell virksomhetskompetanse, internasjonal handel og markedsføringsemner. I det siste semesteret skal du ta en ny praksis og jobbe med et praktisk problem i en bedrift. Du rapporterer løsningene på dette praktiske problemet i sluttproduktet ditt: konfirmasjonsrapporten. Når du har fullført denne siste delen av studiet, vil du bli belønnet med den internasjonalt anerkjente Bachelor of Science-graden.
Galleri
Programresultat
Hva skal du lære
- Forstå kraften til merkevarer (f.eks. Apple, Netflix, Tesla & Co.)
- Utvikle markedsføringsstrategier
- Forstå kulturelle forskjeller i markedsføring
- Lage markedsføringskampanjer (f.eks. på sosiale medieplattformer, som Instagram, Snapchat og TikTok)
- Undersøke kundebehov og forbrukeratferd (f.eks. med egenutviklede undersøkelser)
- Utvikle egne digitale forretningsmodeller
- Relevante myke ferdigheter (trygge presentasjoner, kreativitetsteknikker, etc.)
- Etablering av eget oppstartsselskap
Stipend og finansiering
Noen Fontys-studieprogrammer tilbyr Holland-stipendet til studentene sine. Du kan også være kvalifisert for andre stipend som ikke er gitt av Fontys.
Karrieremuligheter
I dagens forretningslandskap kan ikke organisasjoner overleve uten sterk markedsføring. Gjennom smarte og kreative markedsføringskampanjer kommuniserer bedrifter med sine målgrupper. Som en allsidig markedsfører kan du jobbe i praktisk talt alle bedrifter. Markedsføringsområdet er svært bredt, noe som gjenspeiles i de ulike funksjonene markedsførere har. Våre kandidater jobber som:
- Kontoadministrator
- Kommunikasjonskonsulent
- Brand Manager
- Konsulent
- Kampanjeadministrator
- Markedsfører for forbrukeratferd
- Digital Markedsfører
- Produkt markedsfører
- Salgsmarkedsfører
- Handelsmarkedsfører
- Social Media Manager
- Salgssjef
- Markedsundersøker
- entreprenør