Bachelor of Arts Media & Media Management
Diploma University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Bad Sooden-Allendorf, Tyskland
Språk
Tysk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
6 - 7 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
EUR 227 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Fjernundervisning: € 227,00 / måned
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Med avstandsstudiet "Media Economy and Media Management" (teknisk studiehøring etter konsultasjon: [email protected]) opprettet DIPLOMA-universitetet et studiebegrep som oppfyller kravene til medieskapere og mediebrukere: Kombinasjonen av bedriftsøkonomi, sosiologi og journalistikk gjør kandidatene til Studerte media allrounders som er i stor etterspørsel av mediebedrifter i online, print, radio og TV og filmindustrien.
Workshopet med besøk til Deutschlandradio med radioverksted og multimediaverkstedet i Europarådet (Strasbourg): www.diploma-aus-dem-europarat.de.
Det statlig godkjente bachelorprogrammet "Media Management and Media Management" kan gjennomføres i tre versjoner: som fjernundervisning på alle landsomfattende studieplasser, som fjernundervisning online eller som klasserom på campus i Bad Sooden-Allendorf.
Varigheten av studiet er 7 semester i fjernundervisning og 6 semester i studiestudiet. Det kan imidlertid forlenges med opptil fire semesterer gratis, slik at studien f.eks ved siden av yrket eller ved siden av andre forpliktelser, som for eksempel oppdrett, omsorg nært Slægtninge etc. kan fullføres. Forelesningene til begge typer studier foregår på stedet for det valgte studieområdet eller kan tas som virtuell fjernundervisning med interaktive online forelesninger og eksamener på studiehallene.
Den akademiske graden "Bachelor of Arts (BA) Media Management & Media Management" gir deg rett til en påfølgende mastergrad, for eksempel den påfølgende Master of Arts (MA) i Business and Law - fokus på ledelse ved DIPLOMA. Hvis du har en jobb, kan du også fullføre en mastergrad, for eksempel en MBA ved DIPLOMA University.
Journalistikk, mediesosiologi og medieøkonomi på ett kurs
Med sine tre søyle i bedriftsøkonomi, journalistikk og sosiologi, skaper studiet "Media Management and Media Management" en nyhet i alle studievarianter og gir et godt grunnlag for alle tre av de ovennevnte fagområdene. Forretningsadministrasjonshendelsene inkluderer aspekter fra den spesielle medieoperasjonsteorien. I løpet av studiet er også praktiske journalistiske prosjekter og mediekonsepter i ulike mediegenrer tilgjengelig. Spesiell betydning er knyttet til tverrfaglige kompetanser som planlegging, strategisk og analytisk tenkning, entreprenøraktivitet, tverrfaglig kommunikasjon, samarbeid og refleksjon over faglig etikk.
I det siste studieåret forsterkes ytterligere spesialkunnskaper i en av valgfagene: medieøkonomi, mediasosiologi (fokus på bedriftskommunikasjon) eller journalistikk . Med dette spesialiserer kandidater seg i henhold til deres personlige preferanser.
Studien "Media Management and Media Management" forbereder seg på de mangfoldige konseptuelle, kreative og strategiske oppgavene i mediebedrifter. Medieproduksjon, medie teorier, særegenheter og forretningsmodeller av mediesubsektorer tas i betraktning. Denne kunnskapen gjør det mulig for oss å utvikle mediekonsepter som passer for målgruppen når det gjelder økonomisk levedyktighet. Elevene lærer også å tilpasse seg de nye rammevilkårene som endrer seg i en stadig mer multikulturell og multimedieverden bringer.
Internasjonale aspekter behandles innen interkulturell mediekommunikasjon og studieinnhold med engelskspråklig innhold. Under studiene i " Media Management and Media Management " må studentene skrive og presentere skriftlige papirer på engelsk i enkelte fag.
Karrieremuligheter etter fjernundervisningsmediet
Aktivitetsfelt for kandidater i DIPLOMA-programmet "Media Management and Media Management" finnes i media selv og hvor media og forretning møtes. Nyutdannede jobber i offentlige og private mediehus, på trykk, internett og andre elektroniske mediemarkeder, samt spillindustrien og app-segmentet, samt PR og markedsføringskonsulenter i kommunikasjonsbyråer, foreninger, industri- og tjenesteselskaper eller i selskaper hvem er aktive i utdanning
Medieforvaltere er for eksempel ansvarlige for å estimere kostnadsfordelforholdet mellom medieprosjekter, markedsføringsmediainnhold, kontroll av prosjektbudsjetter, styring av produksjoner eller kjøp av medieprodukter, og brukes også i lisensområdet.
Nyutdannede fra studieprogrammet "Medieøkonomi og medieforvaltning" har svært gode arbeidsutsikter i det tyske arbeidsmarkedet og i utlandet: Handelspublikasjoner vurderer stemningen i ulike mediesektorer og i kombinasjon med underholdningsindustrien og den digitale sektoren som positive på lang sikt.
normal periode
Fjernundervisning: 7 semester / 180 studiepoeng
Den faktiske studietiden kan utvides gratis i opptil 4 semestre over standardperioden.
baseline
Med tilstrekkelig antall deltakere i vintersemesteret (oktober) og sommerferie (april).
akkreditering
Akkreditering av studieprogrammet av akkrediteringsbyrået AHPGS.
skolepenger
Fjernundervisning: € 247,00 / måned (totalt € 11 039,00 pluss engangsavgift på € 665,00)
studien skjema
Deltakelse eller fjernundervisning. Fjernundervisningskurset foregår i veksling mellom selvstudium med studiebøker og helgedagsseminarer (ca. 12 lørdager per semester) på en av våre mange landsomfattende studieplasser eller online i "Virtual lecture hall" på DIPLOMA Online Campus.
opptakskrav
Generell universitets inngangskvalifikasjon, Fachhochschulreife, bestått mastergrad eller i henhold til forskriften om adgang til høyere utdanning i delstaten Hesse, dvs. enten gjennomføring av en karriereutvikling på minst 400 timer, en teknisk skole eller et yrkes- eller administrasjonsakademi eller en avsluttende eksamen i en statlig anerkjent opplæringsoppgave etterfulgt av minst 2 års ansettelse og en egen universitets opptaksprøve.
For ytterligere informasjon om spesielle kvalifikasjoner, vennligst kontakt DIPLOMA Hochschule. Søkere som ikke oppfyller ovennevnte krav, kan i utgangspunktet delta i kurset som gjesteansvarlige dersom tilgangstillatelsen er innenfor maks. 2 semester er oppnådd.
For utenlandske grader, må ekvivalens for opptak demonstreres.
uttalelser
Bachelor of Arts (BA) (Media Business Management)
Nyutdannede mottar en bachelorgrad og diplom, samt et Diploma Supplement skrevet på engelsk og et utskrift av poster, som identifiserer dem internasjonalt som akademikere med bachelorgrad.
Store fagfelt
journalistikk
Store begivenheter innen bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Media Design:
Studentene blir kjent med mediedesign som en del av mediedesignet. De tilegner seg kunnskap i mediekommunikasjonens arkitektur ved å anskaffe både kunstneriske og tekniske ferdigheter og administrere design og produksjonsprosesser på begge områder. Som et hovedverktøy, lærer du om PC / bærbar PC med grafikk, layout, bilde, flytte bilde og lydredigeringsprogramvare. Med fokus på media genrer print og internett, er de like godt egnet til maskinvare og programvare ferdigheter som estetiske og design ferdigheter. Innenfor et utskriftsprodukt demonstrerer de bruken av den tilegnede kunnskapen og ferdighetene.
2. Journalistiske presentasjonsformer:
Studentene vet at definisjonen, funksjonen og definisjonen av journalistiske former for presentasjon ikke er faste variabler, men avhenger av mange ting: state of the art, mulighetene for mediet som formidler budskapet, og ikke minst historiske, sosiale og politiske forhold , Du blir kjent med disse avhengighetene og søker dem refleksivt. De kan skille mellom rapporteringsformer, meninger og fantasiforsjoner og utarbeide en journalistisk begivenhet uavhengig i en form for presentasjon. I nær tilknytning til modulene "media design" og "special journalism" lager de en journalistisk tekst som gjenspeiler deres ytelse etter at arrangementet er fullført.
3. Spesial journalistikk:
Med fokus på media genrer Print and Online, kjenner studentene den nåværende tilstanden til medie-språklig journalistikk. De utvikler en grunnleggende forståelse av det tyske språket og dets vitenskapelige kriterier, alt fra syntaktiske over morfologiske og ortografiske til stilistiske aspekter. På den ene siden kjenner de grunnleggende spesielle journalistiske termer ("forfatter", "mediatekst", "intertekstualitet" osv.), På den annen side de viktigste språklige fenomenene i dagens tysksprogede massemedia. Du kan beskrive disse fenomenene ved hjelp av up-to-date prøveemne (muntlig og skriftlig form, medieteksttyper, standard språk og dialekter, etc.). De kan også forholde seg til språket til andre tegnsystemer, spesielt bilder og grafikk, og kjenner de grunnleggende prinsippene for hypertekst.
mediesosiologi
Store begivenheter innen bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Etikk i media:
Diskursive diskusjoner om oppgaver av medieetikk i den digitale tidsalderen, etiske problemer i forholdet "individuell - medium - samfunn", samt en bevissthet om de grunnleggende egenskapene til media.
På grunnlag av en intensiv innsikt i spørsmål om medieetikk og deres omfattende diskusjon, gjennomføres metodiske diskusjoner om grunnlaget, oppgaver og prosesser av etisk vurdering. Hensikten med arrangementet er å avdekke sammenhengen mellom media, etikk og virkelighet i hverdagen, med tanke på studentens konkrete erfaringer, slik at spørsmålet om ansvarlig håndtering av medieprodukter kan gjøres realistisk (»Medieteknikk som anvendt etikk: Zur Organisering av etiske beslutningsprosesser «). Læringsmålet for arrangementet er å implementere verdiskalessen på media inn i selvbildet av profesjonelt opptreden av fremtidige medieforvaltere.
2. Media og bedriftskommunikasjon:
Gjennomføring av grunnleggende innen medier og kommunikasjonsteori, visuell kommunikasjon, kommunikasjonsformer og samhandling med nye medier, ekspertlære kommunikasjon; Bedriftskommunikasjon - basert på sosialpsykologi, medies psykologi og sosiologi, og mediehistorie.
Ausalt = "Bygging av kommunikativ kompetanse gjennom retorikk, presentasjon og modereringskurs og utdyping av retoriske ferdigheter i praktiske øvelser (rollespill): om markedsstrategier, adressespesifikk tekstproduksjon, teknisk produksjon av multimedietekster og webdesign.
Innenfor rammen av bedriftskommunikasjon fremmes forståelse og kunnskap innen: kundeorientering; markedsføring; Samarbeid med lokale eller regionale bedrifter; Kommunisere plasseringskvaliteter; Bedriftsidentitet og bedriftens image; bevisst design av bedriftskultur; Ansattes kommunikasjon; kommunikativ mekling av CIP av alle produksjons- og markedsføringsfaktorer; Personlig veiledning av ledere; Øv Feedalt = "back- og samtale teknikker.
3. Spesialsosiologi av media:
Kunnskap og forståelse av mediaens svært reflekterende strukturer og deres referanse tilbake til sosiale prosesser, utvikling av verktøy for sosiologisk prosessanalyse og eliminering = kompetanseutvikling i ledelse av fasiliteter og lederskap av lag.
medie~~POS=TRUNC bransjen~~POS=HEADCOMP
Store begivenheter innen bachelorgraden i medieledelse og ledelse (BA):
1. Medieprodukter og medieproduksjon:
- Media gjennomgang
- Typologi av medieprodukter
- Medier i informasjonsmarkedet
2. Medieprosesser, produksjon og strategier:
- Kontekster og oppgaver for mediehåndtering
- Medieproduksjon: Medieforvaltning som redaksjonell og produksjonsstyring
- mediestrategier
3. Strategisk og internasjonal mediaforvaltning:
- Terminologiske grunnleggende vilkår og grunnlag for strategisk medieforvaltning
- Strategisk ledelse i mediebedrifter
- Internasjonal medieøkonomi
Studentene har en grundig og omfattende oversikt over alle spekterene av mediebransjen i Tyskland og i sammenheng med multimediebasert verden av golfen. De kan skaffe seg kunnskap om mediemarkedsføring og medieforvaltning og medieforvaltning fra produkt, produksjon, ressurs, ledelse og kommersielt perspektiv. fordi de har utviklet en grunnleggende forståelse av mediaspesifikke handlinger og tenkning på en økonomisk og sosial måte.
De bruker prosesser for medieproduksjon like effektivt som de kan formulere og gjennomføre de respektive mediestrategier. Studentene lærer også strategisk og internasjonal styring for medieprodukter og medieproduksjoner. Markedsføring og administrasjonskonsepter blir utviklet for internasjonalt operative mediefirmaer og mediefagfolk.
Som en del av medieprosessene får studentene også spesiell kunnskap i trykte og elektroniske sammenhenger med internasjonale markeder og er alltid oppdatert med kunnskap om nye former for kommunikasjon på mediemarkedet: teknologi. Her lærer du om bruken av nye kommunikasjonspolitiske elementer, samt det komplette spekteret av Web 2.0-teknologi. Du er i stand til å skape sosiale medier markedsføring konsepter via twitter, xing, facebook, du tube og andre.