Bachelor of Fine Arts (BFA) i motehandel
Academy of Art University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
San Francisco, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 1 156 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jun 2024
* $ 26,399 / estimerte lavere utgifter for en heltidsstudent for studieåret
Introduksjon
Bachelors of Fine Art in Fashion Merchandising gir et fundament i motehandel og moteadministrasjon. Den inkluderer viktige funksjoner som er nødvendige for å kjøre en vellykket operasjon som planlegger, administrerer og selger moteprodukter. Gjennom hands-on Fashion Merchandising-klasser innen kjøp, planlegging, produktadministrasjon og detaljhandelsledelse, vil studentene utvikle ferdighetene og kunnskapene som kreves for en vellykket karriere i dagens globale detaljhandelsdrift.
kurs
Semester 1
- FSH 105: Introduksjon til motevirksomheten
- FSH 107: Visuelle kommunikasjonsverktøy for mote
- FSH 120: Color Science and Fabric Technology
- FSH 145: Mote markedsføring 1
Semester 2
- FSH 119: Tekstil- og fiberteknologi
- FSH 161: Digitale teknikker for motevirksomheten
- FSH 252: Visual Merchandising 1
- LA 108: Komposisjon for kunstneren
- LA 120: Kunsthistorie gjennom det 15. århundre
- LA 255: College Math
Semester 3
- FSH 210: Moteproduksjon
- FSH 250: Grunnleggende kjøp
- LA 244: Motehistorie
- LA 291: Designing Careers
Semester 4
- FSH 213: Mote markedsføring 2
- FSH 215: Detaljhandel og ledelse
- FSH 323: Analyse av motetrender
- FSH 350: Private Label Product Design
- FSH 368: Merchandising av tilbehør
- LA 202: Engelsk sammensetning: Creative Persuasion & Argument
Semester 5
- FSH 184: Styling
- FSH 347: Lagerstyring og planlegging
- LA 121: Kunsthistorie gjennom det 19. århundre
- LA 410: E-handel
Semester 6
- FSH 316: Internasjonal detaljhandel / global markedsføring
- FSH 369: Merchandising: Beauty Products
- FSH 375: Fashion Merchandising Strategies
- LA 110: Skrive novellen
- LA 245: History of Jewelry and Metal Arts from Around the World
- LA 292: Programmering og kultur
Semester 7
- FSH 348: Digital markedsføring og sosiale medier
- FSH 450: Entreprenørskap i mote
- FSH 464: Fashion Retail Management & Operations
- LA 218: Blogging: Opprettelse og markedsføring av innhold
Semester 8
- FSH 390: Profesjonell praksis og portefølje for motevirksomhet
- FSH 460: Merchandising: Bransjesamarbeid
- LA 171: Western Civilization
- LA 260: Fransk 1: Grunnleggende grammatikk og tale
- LA 315: Sosiale mediestrategier
- PRO 316: Social Media Data Analytics
Enhetskrav
Store kurs | Enheter |
Major | 30 |
Liberal Arts | 45 |
Valgfri | 9 |
Kjerne | 36 |
Total | 120 |
Gradskrav
BFA Mote Merchandising Degree Krav
- En minimumskarakter på C- i alle kjernekurs, hovedkurs og LA 107 Writing for the Multilingual Artist eller 108 Composition for the Artist
- Minimum 2,0 GPA og følgende generelle krav til utdanning:
- 1 Skriftlig kommunikasjon: Sammensetning
- 1 Skriftlig kommunikasjon: Kritisk tenking
- 1 Skriftlig kommunikasjon: Context & Style
- 2 Kunsthistorisk bevissthet: Western Art
- 2 Kunsthistorisk bevissthet: Undersøkelser
- 1 Historisk bevissthet
- 1 Kulturelle ideer og påvirkninger
- 1 Sysselsettingskommunikasjon og praksis
- 1 Grunnleggende matematikk
Etter at ovennevnte generelle krav til utdanning er oppfylt, ta Liberal Arts valgfag etter behov for å oppfylle Liberal Arts-enhetskravet.
Program læringsutbytte
Studenter vil oppfylle følgende kriterier for studentprestasjoner:
Forskning og konseptutvikling
- Gjennomfør grundig markeds- og forbrukerundersøkelse ved å bruke industristandard forskningsverktøy og metoder
- Identifiser trender, forbrukerendringer og markedsmuligheter på det globale motemarkedet
- Analyser forskning for å utvikle merchandising-konsepter og applikasjoner innen moderne motemarkedsføring og forretningsmarked
- Produsere kreative og originale merchandising-konsepter
- Bruk merchandising-konsepter for å fremme et synspunkt eller konsept som er passende for markedsendringene, målkunder og forretningstyper
Motemerkesalg
- Kilde, rediger og velg riktig produkt for en målkunde
- Bruk merchandising-ferdigheter og utvikle produktsortiment for de valgte kanalene
- Gjennomføre en motevirksomhetsanalyse og lage en effektiv forretningsplan (salgssortimentplan, økonomiplan og markedsføringsplan)
Tekniske ferdigheter
- Arbeid effektivt med industristandard programvare for å demonstrere og kommunisere konsepter og planer profesjonelt
Presentasjons ferdigheter
- Lag profesjonelle visuelle og skriftlige presentasjoner som gjenspeiler et synspunkt som er i samsvar med produktet, målforbrukeren og merkevaren
- Kommunisere ideer og merchandising-konsepter profesjonelt og effektivt ved å bruke vokabularet i moteindustrien
- Kommuniser ideer og salgskonsepter profesjonelt og effektivt ved hjelp av publikumstilpassede visuelle hjelpemidler
- Pitch konsepter og ideer effektivt
- Bruk konvensjonene for standard skriftlig engelsk på all profesjonell skriftlig kommunikasjon
Samarbeidsferdigheter
- Arbeid effektivt i et team
Profesjonell beredskap
- Lag en relevant og original portefølje og sikkerhetsmateriell som kan brukes til å markedsføre seg til bransjen
Academy of Art University læringsresultater
Nyutdannede fra Academy of Art University vil demonstrere evnen til å:
- Produser en mengde arbeid som er egnet for å søke profesjonelle muligheter innen det valgte feltet kunst og design.
- Løs kreative problemer innen deres felt av kunst og design, inkludert forskning og syntese av teknisk, estetisk og konseptuell kunnskap.
- Kommuniser ideene sine profesjonelt og få kontakt med deres tiltenkte publikum ved hjelp av visuelle, muntlige og skriftlige presentasjonsevner som er relevante for deres felt.
- Utfør tekniske, estetiske og konseptuelle beslutninger basert på en forståelse av kunst og designprinsipper.
- Evaluer arbeid innen deres felt, inkludert eget arbeid, ved hjelp av profesjonell terminologi.
- Gjenkjenne innflytelsen fra store kulturelle og estetiske trender, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de profesjonelle ferdighetene og atferdene som er nødvendige for å konkurrere på det globale markedet for kunst og design.
Programresultat
Bachelorstudenter vil oppfylle følgende studentprestasjonskriterier:
Forskning og konseptutvikling
- Gjennomfør grundige markeds- og forbrukerundersøkelser ved å bruke industristandard forskningsverktøy og metoder
- Identifiser trender, forbrukerendringer og markedsmuligheter i det globale motemarkedet
- Analyser forskning for å utvikle merchandising-konsepter og -applikasjoner i moderne motemarkedsføring og forretningsmarkedsplass
- Lag kreative og originale varekonsepter
- Bruk varekonsepter for å fremme et synspunkt eller konsept som passer for markedsendringene, målkunden og forretningstypene
Mote Merchandising
- Kilde, rediger og velg riktig produkt for en målkunde
- Bruk merchandising ferdigheter og utvikle produktsortimenter for de valgte kanalene
- Gjennomfør en moteforretningsanalyse og lag en effektiv forretningsplan (salgssortimentsplan, økonomiplan og markedsplan)
Tekniske ferdigheter
- Arbeid effektivt med industristandard programvare for å demonstrere og kommunisere konsepter og planer profesjonelt
Presentasjons ferdigheter
- Lag profesjonelle visuelle og skriftlige presentasjoner som reflekterer et synspunkt i samsvar med produktet, målforbrukeren og merkevaren
- Kommuniser ideer og varekonsepter profesjonelt og effektivt ved å bruke moteindustriens ordforråd
- Kommuniser ideer og salgskonsepter profesjonelt og effektivt ved å bruke publikumstilpassede visuelle hjelpemidler
- Presenter effektivt konsepter og ideer
- Bruk konvensjonene for standard skriftlig engelsk på all profesjonell skriftlig kommunikasjon
Samarbeidsevner
- Arbeid effektivt i et team
Profesjonell beredskap
- Lag en relevant og original portefølje og sikkerhetsmateriale som kan brukes til å markedsføre seg mot bransjen
Academy of Art University Læringsutbytte
Nyutdannede fra Academy of Art University vil demonstrere evnen til å:
- Produser et arbeid som er egnet for å søke profesjonelle muligheter innen det valgte kunst- og designfeltet.
- Løse kreative problemer innenfor sitt felt av kunst og design, inkludert forskning og syntese av teknisk, estetisk og konseptuell kunnskap.
- Kommuniser ideene deres profesjonelt og få kontakt med det tiltenkte publikummet ved å bruke visuelle, muntlige og skriftlige presentasjonsferdigheter som er relevante for deres felt.
- Utfør tekniske, estetiske og konseptuelle beslutninger basert på en forståelse av kunst- og designprinsipper.
- Evaluere arbeid innen sitt felt, inkludert eget arbeid, ved hjelp av faglig terminologi.
- Anerkjenne innflytelsen fra store kulturelle og estetiske trender, både historiske og moderne, på kunst- og designprodukter.
- Lær de faglige ferdighetene og atferden som er nødvendig for å konkurrere på det globale markedet for kunst og design.
Læreplan
Semester 1
- FSH 105: Introduksjon til motebransjen
- FSH 107: Visuelle kommunikasjonsverktøy for mote
- FSH 120: Fargevitenskap og tekstilteknologi
- FSH 145: Motemarkedsføring 1
Semester 2
- FSH 119: Stoff- og fiberteknologi
- FSH 161: Digitale teknikker for motebransjen
- FSH 252: Visual Merchandising 1
- LA 108: Komposisjon for kunstneren
- LA 120: Kunsthistorie gjennom det 15. århundre
- LA 255: College Math
Semester 3
- FSH 210: Fashion Manufacturing
- FSH 250: Å kjøpe Fundamentals
- LA 244: Motens historie
- LA 291: Designe karrierer
Semester 4
- FSH 213: Motemarkedsføring 2
- FSH 215: Detaljhandel og forvaltning
- FSH 323: Motetrendanalyse
- FSH 350: Private Label Product Design
- FSH 368: Tilbehør Merchandising
- LA 202: Engelsk komposisjon: Creative Persuasion & Argument
Semester 5
- FSH 184: Styling
- FSH 347: Lagerstyring og planlegging
- LA 121: Kunsthistorie gjennom det 19. århundre
- LA 410: E-handel
Semester 6
- FSH 316: Internasjonal detaljhandel/global markedsføring
- FSH 369: Merchandising: Skjønnhetsprodukter
- FSH 375: Fashion Merchandising Strategies
- LA 110: Å skrive novellen
- LA 245: Historie om smykker og metallkunst fra hele verden
- LA 292: Programmering og kultur
Semester 7
- FSH 348: Digital markedsføring og sosiale medier
- FSH 450: Entreprenørskap i mote
- FSH 464: Fashion Retail Management & Operations
- LA 218: Blogging: Oppretting og markedsføring av innhold
Semester 8
- FSH 390: Professional Practices and Portfolio for Fashion Business
- FSH 460: Merchandising: Bransjesamarbeid
- LA 171: Vestlig sivilisasjon
- LA 260: Fransk 1: Grunnleggende grammatikk og tale
- LA 315: Strategier for sosiale medier
- PRO 316: Dataanalyse for sosiale medier
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.