Bachelor of Science in Interior Design Engineering
Gulf University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Sanad, Bahrain
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
136 timer
Tempo
Fulltid
Studieavgift
BHD 100 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Oversikt
Institutt for arkitektur- og interiørdesignteknikk ble opprettet i 2005. Avdelingen tilbyr for tiden en Bachelor of Science in Interior Design Engineering. Med sin teknologiorienterte læreplan er programmet forpliktet til å utdanne profesjonelle interiørdesignere som er klare til å jobbe i praksis og forfølge videre forskerstudier innen interiørdesign og relaterte disipliner. Våre kandidater er bemyndiget med kompetansen og attributtene som trengs for utvikling av yrket og lokalsamfunnene i Bahrain, regionen og over hele verden.
Potensielle studenter vil være interessert i kunst, design og ingeniørarbeid med sikte på å utvikle sin kunnskap og ferdigheter. Studentene skal utvikle sine kreative, kritiske og analytiske ferdigheter og lære om å være livslange elever for å gå inn i yrket interiørdesign og relaterte næringer.
Studentene vil bli engasjert i designprosjekter gjennom hele studieprogresjonen forsterket av et bredt spekter av støttende kurs for å utvikle sine skriftlige, verbale og visuelle kommunikasjonsevner. I tillegg vil de etablere en solid forståelse av interiørdesignets funksjonelle, estetiske og sosiale roller. De vil utvide og utdype bevisstheten om konstruksjon og rehabiliteringsteknologier, bygningstjenester og faglige forskrifter implementert i design og praksis av innvendige rom og møbler.
Oppdrag
Interiørdesigningeniørprogrammet på Gulf University er forpliktet til å utdanne profesjonelle interiørdesignere som er klare til å jobbe i praksis og fortsette videre studier innen interiørdesign og relaterte disipliner. Våre kandidater er bemyndiget med kompetansen og attributtene som trengs for utvikling av yrket og lokalsamfunnene i Bahrain, regionen og over hele verden.
Mål
Programmet Bachelor of Science in Interior Design Engineering ved Gulf University tar sikte på:
- Gi et stimulerende læringsmiljø der elevenes kunnskap og forståelse av interiørdesignteoretisk bakgrunn og yrkesutøvelse vil bli utviklet og sammenhengende.
- Introdusere og praktisere kunst, design og ingeniørfagets mangfoldige natur for å produsere dyktige kandidater til å gå inn i interiørdesign eller melde seg på videre høyere utdannelse.
- Utvikle elevenes allsidige kommunikasjonsevner som trengs for å konseptualisere, utvikle og presentere designideer og prosjekter som letter og beriker de interaktive dialogene i designprosessen til interiørrom og produkter.
- Oppmuntre studentene til utforskning, kritisk tenkning og kreativitet gjennom en velbalansert og organisert akademisk progresjon som gjør dem i stand til å løse design og tekniske problemer mens de vurderer sosiale, økonomiske og bærekraftige aspekter innen interiørdesign.
- Introdusere og engasjere studentene i profesjonell praksis innen interiørdesign og utvikle teamarbeid og lederegenskaper, samt etiske ansvar og profesjonelle egenskaper som interiørdesignere skal representere på arbeidsplassen, med klienter og fagfolk fra andre disipliner.
- Bygg studentenes helhetlige bevissthet om deres ledende rolle i å skape interiørdesign av forskjellige typer bygde miljøer i lokale og globale sammenhenger.
- Tilbyr et bredt spekter av samarbeidsaktiviteter med partnere fra akademia, samfunnet og industrien for å forsterke mulighetene for uformell læring og utvikling av mellommenneskelige ferdigheter.
- Utdannede reflekterende utøvere, bidragsytere og initiativtakere i utviklingen av deres samfunn.
Programmert læringsutbytte
Kunnskap: Teoretisk forståelse:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studenten kunne:
- PLO1. Demonstrere forståelse for ingeniøromfang og applikasjoner innen interiørdesign med refleksjon over bygningstyper, komponenter, systemer, fysiske egenskaper og bærekraftsprinsipper
- PLO2. Demonstrere kritisk kunnskap om designprinsipper og vokabular, romlige egenskaper og verdier, designinnganger og prosesser innenfor det globale perspektivet innen interiørdesign ingeniørpraksis og forståelse av markedsendringer og forretninger
- PLO3. Demonstrere en omfattende forståelse av historiske endringer, samtidige bevegelser og relaterte designteorier om det bygde miljøet for å gjenkjenne sammenhengen mellom sosiale, økonomiske, kulturelle, fysiske og miljømessige sammenhenger med tekniske løsninger og designbeslutninger for innvendige rom og produkter
- PLO4. Vis dyp bevissthet om integrering av ingeniør- og teknologimetoder og standarder med interiørløsninger og praksis med vekt på materialitet, konstruksjon, struktur, tjenester, bærekraft, transport, produksjon, gjennomførbarhet og inkludering varierer avhengig av geografisk beliggenhet
Kunnskap: Praktisk anvendelse:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studenten kunne:
- PLO5. Bruk bevisbasert og systematisk interiørdesignprosess og ingeniørmetodikk for å produsere helhetlige løsninger for interiørdesign med hensyn til klienten, samfunnets behov og relevante forskrifter
- PLO6. Undersøk belysningsstrategier, akustiske behandlingsmetoder, fargesammensetning, standarder for termisk komfort, innendørs luftkvalitet, tekniske installasjonsstandarder, materialegenskaper og finishkvalitet, med tanke på sikkerhet, menneskelig velvære og bærekraft i innemiljøer.
- PLO7. Lag profesjonell design og ingeniørdokumentasjon for å legge til rette for omfattende designdiskusjoner, passende budsjettering og organisert utførelse av interiørdesignrom og produkter.
Ferdigheter: Generisk problemløsning og analytiske ferdigheter
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studenten kunne:
- PLO8. Analyser prosjektbegrensninger kritisk, tolker brukernes behov og vurderer investeringer i interiørdesign ved bruk av design, teknisk og ingeniørkunnskap om samtidskunnskap og ferdigheter
- PLO9. Lag fleraksiale interiørdesigntekniske løsninger for mellomrom, produkter og tjenester i interiørmiljøer for å løse funksjonelle, tekniske og utførelsesproblemer mens du vurderer menneskelige velvære kulturelle, sosiale og bærekraftsfaktorer
- PLO10. Evaluer designløsninger og alternativer for å støtte passende beslutningstaking i lys av lokal og global interiørdesign og ingeniørtrender, koder og industri
Ferdigheter: Kommunikasjon, IKT og tall
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studenten kunne:
- PLO11. Kommuniser effektivt, i skriftlige, verbale og grafiske former, med design- og ingeniørmiljøer så vel som med klienter og samfunn for å presentere utviklings- og utførelsesfasene i interiørdesignprosjektet samtidig som du overholder overbevisende argumenter og etisk forsvar
- PLO12. Distribuer digitaliserte applikasjoner for å simulere og undersøke fysiske, strukturelle, ergonomiske, funksjonelle og estetiske aspekter ved interiørdesigntekniske løsninger i virtuelle og eksperimentelle miljøer
- PLO13. Utføre matematiske metoder og tolke varierte numeriske, fysiske og grafiske data for å knytte ingeniørkunnskap og ferdigheter til effektive interiørdesignprosesser og praksis
Kompetanse: Autonomi, ansvar og kontekst
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studenten kunne:
- PLO14. Bruk uavhengig og livslang læringskompetanse i forskjellige sammenhenger gjennom forskning, egenvurdering og selvmotivasjon for å utvide dybdelæring, faglig utvikling og tilpasningsevne
- PLO15. Bidra etisk til utvikling av yrket innenfor miljømessige, sosiale og økonomiske ansvar og tverrfaglige tilnærminger.
- PLO16. Lede og samarbeide effektivt i tverrfaglige team i ulike typer prosjekter med initiativ og beslutningstaking
- PLO17. Administrer effektivt tid, ressurser og prosjekter innenfor definerte og udefinerte sammenhenger for å oppnå personlige og organisatoriske mål med hensyn til relevante koder og forskrifter.
Karrieremuligheter
Gulf University ser frem til å lansere sitt ID -ingeniørprogram for å dekke behovene til Bahrain og GCC -markedet for høyt kvalifiserte ID -ingeniører som ikke bare kan produsere estetiske, men også anvendelige design av interiør og produkter. Dette gjør at Bahrain kan spille sin rolle som et knutepunkt for høyere utdanning i regionen. Dette er også i tråd med National Higher Education Strategy 2014-2024 som oppmuntrer institusjoner for høyere utdanning til å øke påmeldingen.
Nyutdannede fra Interior Design Engineering Program vil få ferdigheter som gjør dem i stand til å sikre ønsket profesjonell stilling og oppfylle arbeidsgivers krav. Etter endt utdanning kan våre kandidater jobbe på en rekke felt i både privat og offentlig sektor og spille viktige roller som:
Jobber som er direkte relevante for din grad inkluderer:
- Interiør og romlig designer
- Utstillingsdesigner
- Produksjonsdesigner, teater/TV/film
- Åpne sine egne designfirmaer
- arbeidstegninger
- Tilsyn med byggeplassen
- Møbeldesigner
- Bruke toppmoderne CAD- og BIM -pakker
- 3D -modellering og presentasjon; både manuell og datamaskinbasert
Jobber der graden din kan være nyttig inkluderer:
- Arkitekt
- Arkitektteknolog
- Eiendomsforvalter
- Grafisk designer
- Stylist
- Tekstil designer
- Ingeniørkonsultasjonsbyråer
Opptakskrav
- Søkeren må ha et videregående skolesertifikat eller tilsvarende i henhold til forskriften fra utdanningsdepartementet i kongeriket Bahrain.
- Søkerens videregående skolesertifikat eller sertifikatet til et institutt etter videregående må godkjennes av programmet han/hun ønsker å bli registrert i (kunstvitenskap- industriell-kommersiell) og GPA må ikke være mindre enn 60% . Ellers vil søkeren bli registrert i et forberedende program som inkluderer en rekke forberedende kurs tildelt av den relevante høyskolen.
- Opptak til College of Engineering er bare for søkere som har videregående skoler (vitenskaps- og industrigrener), og for søkere som ble uteksaminert fra Applied Technical or Industrial Institutes. Søkere som har videregående skoler (kommersielle filialer) kan bli tatt opp til Interior Design Engineering Program.
- Søkere må gå til plasseringstester basert på College of Engineering Admission Criteria, som følger:
- o Engelsk språk, datakunnskaper, matematikk og tegneferdigheter.
- Hvis søkeren mislykkes i noen av plasseringstestene, må han/hun studere forberedende kurs som er relevante for plasseringstesten.
- Søkere vil bli unntatt fra plasseringstesten på det engelske språket hvis de har en gyldig akseptabel karakter i ett av følgende: TOEFL (550 PBT / 79 IBT), IELTS (6), FCE 60%eller tilsvarende.