Etterutdannet program i ledelse (PGPM)
Athena School of Management
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Mumbai, India
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jul 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Det toårige Post Graduate Program in Management (PGPM) fokuserer på å skape fremtidige bedriftsledere. Den unike sertifiseringen tilbyr intens utdanning, interlokusjon, introspeksjon og oppdagelse, ved slutten av programmet vil studenten fremstå som en leder som ivrig tar beslutninger, handlinger og initiativer og oppnår organisatoriske mål "By Wisdom and Courage"
Vi følger en sluttbrukerbasert design og struktur for våre kurs. Kursinnholdet er et design basert på innspill og bransjeorientert fra bedriftsperspektivet. Våre besøkende fakulteter er fra bedriftssektoren, og alle har god bransjeerfaring. Vi tror at dette høye eksponeringsnivået og opplæringen fra næringslivets belysningsinstrumenter i stor grad vil forberede studentene våre på å møte fremtidige utfordringer.
Pedagogikken og leveringsstilen i klasserommet er casestudie og prosjektbasert i stedet for en tradisjonell lærer-student-monologtilnærming. Vi følger Sokrates -metodikken for undervisning der 20% av økten din blir undervist av fakultetet og 80% er basert på interaktive økter, spørsmålstegn fra studentene, debattering og diskusjoner. Dette plasserer studentene i virkelige forretningsscenarier der de trenger å ta beslutninger i sanntid.
I en verden der det i de fleste tilfeller ikke er noen rettigheter og feil, vil fakultetet vårt fungere som ledende ansatte som vil fungere som samtalepartnere og tilrettelegger for studentene, for å hjelpe dem til å utvikle seg til ansvarlige fremtidige ledere som kan ta beslutninger og ta ansvar og konsekvenser knyttet til det samme. I år 1 fokuserer kurset på kjernefag, inkludert internasjonal virksomhet, emosjonell intelligens, strategisk ledelse og entreprenørskap. I år 2 tilbyr kurset spesialisering i markedsføring eller finans eller HR (studenten kan velge en av disse spesialiseringene).
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.