Honours Bachelor of Early Childhood Leadership
Fanshawe College
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
CAD 28 925 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* USD 3 963,01 / termin: total avgift for kanadiske studenter. USD 8 735,94 / termin: total avgift for internasjonale studenter per termin. De faktiske kostnadene for 2020/21 blir fortsatt bestemt
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Gjør en forskjell i livet til små barn med en utdannelse fra tidlig barndom
Utdanningen og det tidlige landskapet utvikler seg raskt og krever vellykkede og lidenskapelige ledere. Begynn din reise med den nyskapende Honours Bachelor of Early Childhood Leadership Program.
Dette fireårige barndomsutdannelsesprogrammet vil forberede deg med et solid fundament i barneutvikling, pedagogikk, menneskelige relasjoner, læreplanutvikling og lederegenskaper. Du vil delta i anvendt læring, casestudier, forskning og feltplasseringer i samfunnet. Alt dette kulminerer i en fjorten uke-internship før ditt siste studieår, etterfulgt av ditt siste år capstone forskningsprosjekt. Dine studier og erfaringer i Bachelor of Early Childhood Education program vil gi deg ikke bare med Bachelor i barnet utvikling, men også med den nødvendige ferdigheter satt til å oppgradere og gå videre til ulike lederskap roller.
Etter endt utdanning:
Din reise kan ta deg til videre studier i Bachelor of Education - Teacher College eller en Master of Education. Eller du kan velge å jobbe og lede som en registrert barndomsutdanner eller andre veiledende / ledende stillinger innen utdannings- og sosialtjenestebyråer. Uansett hvilken rolle lederskapet du velger, vil barndomsutdanningsprogrammet hjelpe deg med å gjøre en forskjell i små barns liv!
Annen informasjon
- Et brudeprogram for kandidater til tidlig utdanning for å bli kvalifisert for opptak til nivå 5 i Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet er som følger:
- To sammensatte kurs (Bridging Course # 1 Evidence-Based Practice in Early Childhood and Bridging Course # 2 Introduction to Early Childhood Leadership) for totalt seks studiepoeng
- Pluss anvendte forskningsmetoder fra nivå 3 i Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet
- Pluss ett valgfritt breddekurs (det anbefales at dette tas i nivå 6 hvis ikke i broøkten)
- De to første feltopplevelsene i nivå 2 og nivå 3 gjennomføres samtidig med kursarbeid. Det forventes at studentene viser evnen til å anvende sin voksende kunnskap om barns tidlige læring og utvikling under hensyntagen til sammenhengen med deres daglige liv i familier og bolig- og kultursamfunn. De vil også demonstrere økende evner til å utforme, implementere og evaluere læreplan for individer og grupper av barn. Den tredje feltopplevelsen er en 14-ukers arbeidsperiode i et program for tidlig barndom, tilknyttet barne- og familietjeneste eller relevant myndighetsavdeling. Fokus for arbeidsperioden er på studentenes voksende forståelse av forholdene som guider og fremmer effektiv læreplan og pedagogikk. Professorene vil støtte individuell students læring og utarbeidelse av en detaljert portefølje ved fullføring av plasseringen. Den fjerde feltplasseringen er samtidig med nivå 7 og vil samsvare med kurs i studier i tidlig barndom, pensumledelse og administrasjon av prosjekter. Studentene fortsetter på arbeidsområdet og fullfører et prosjekt relatert til pedagogikk eller pensum. De vil jobbe med nettstedet for å identifisere problemene og samarbeide med passende personale og familier for å fullføre prosjektet.
Læringsutbytte
Den utdannede har pålidelig vist evne til å:
- Analyser de interaksjonelle sosiale og biologiske kreftene som kollektivt former tidlig hjerneutvikling og setter scenen for livslang læring, atferd og helse.
- Respekter familiens sentrale rolle i barneoppdragelse og tidlig læring og virkningen av familiestrukturer, samfunnsstøttesystemer, kultur og sosioøkonomisk status på foreldreskap.
- Lede utforming og implementering av inkluderende, effektive læreplaner for små barn, basert på en kritisk analyse av historiske perspektiver, observasjon, aktuell forskning og forståelser av tidlig menneskelig utvikling.
- Utvikle inkluderende tidlige intervensjonsprogrammer som svarer til barn med identifiserte spesielle behov.
- Evaluere barndomsprogrammer, engasjere interessenter i prosessen og imøtekomme de ulike behovene til små barn og familier.
- Tilegne seg selvkunnskap, kritiske tenkemåter og profesjonelle sinnsvaner som er avgjørende for praksis og ledelse i tidlig barndom.
- Bruk forskningsferdigheter, inkludert vurdering av forskningsprosessen, formulering av forskningsspørsmål og innsamling og tolkning av data, i en rekke forskningsprosjekter.
- Etablere responsive og gjensidige forhold til barn, familier, kolleger og andre interessenter.
- Utføre ansvar på en måte som er i samsvar med etiske og profesjonelle atferdskoder; i samsvar med lov- og lovkrav; og innenfor det definerte omfanget av praksisbegrensninger.
- Advokat på vegne av barn, familier, kolleger og det bredere samfunn, og fremme prinsippene for kvalitet i program for tidlig barndom.
- Bruk prinsippene for menneskelige ressurser, økonomi og fasilitetsstyring på driften av et tidlig barndomsprogram.
- Samarbeid med pedagoger og andre fagpersoner i tverrfaglige eller tverrsektorielle miljøer og på tvers av forskjellige praksisdomener.
- Kommuniser på en profesjonell måte i alle verbale, ikke-verbale og skriftlige medier.
kurs
Grunnleggende kurs
Ta alle de følgende Obligatoriske (Core) kurs:
Minimum kumulativ GPA for kjernekurs er 2,5 (ECED-7002 og ECED-7001 er kun for ECE-brodannende studenter)
Gruppe 1
- Nivå 1
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjerne Nivå 1 nedenfor- ECED-7004 Human Development-Foundations
- HLTH-7001 personlig velvære
- ECED-7005 Observasjon, innspilling og vurdering
- COMM-7009 mellommenneskelig kommunikasjon
- ECED-7024 Prinsipper for praksis i tidlige år
Gruppe 2
- Nivå 2
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjerne Nivå 2 nedenfor- ECED-7006 Menneskelig utvikling - De første årene
- HLTH-7002 Velvære & det lille barnet
- FLDP-7010 feltpraksis 1
- ECED-7013 Læreplan for tidlig læring
- FLDP-7008 Feltseminar 1
Gruppe 3
- Nivå 3
- ECED-7009 Menneskelig utvikling for sent voksen
- ECED-7003 anvendte forskningsmetoder
- PHIL-7011 ECEs filosofi og historie
- SOCI-7016 Family Studies-Research & Application
Gruppe 4
- Nivå 3 Tilleggskrav
- Ta ECED-7008 eller ECED-7002
- ECED-7008 Refleksjon og kritisk tenking
- ECED-7002 Intro to Leading Childhood Leadership
Gruppe 5
- Nivå 4
- ECED-7012 Menneskelig utvikling-relasjoner
- MGMT-7001 Organisasjonsstruktur
- FLDP-7011 Feltplassering 2
- FLDP-7009 Feltseminar 2
- ECED-7010 inkluderende praksis
Gruppe 6
- Nivå 4 Tilleggskrav
- Ta ECED-7011 eller ECED-7001
- ECED-7011 Læreplan for små barn
- ECED-7001 Evidensbasert Prac i tidlig barndom
Gruppe 7
- Nivå 5
- ECED-7014 Kvalitetssikring i ECE
- MGMT-7002 ledelse i lærende organisasjoner
- MGMT-7003 ledelse i en teknisk verden
- ECED-7017 Sunt fellesskapstiltak og ledelse
Gruppe 8
- Nivå 6
- ECED-7016 Menneskelig utvikling-aktuelle emner
- MGMT-7005 administrerende prosjekter
- ECED-7020 Læreplanledelse i ECE-programmer
Gruppe 9
- Nivå 7
- ECED-7022 Research in Early Childhood
- FLDP-7007 løsninger for ledelse av tidlig barndom
- ECED-7018 ECE-program og systemleveranse
Gruppe 10
- Nivå 8
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjerne-nivå 8 nedenfor- ECED-7023 Aktuelle problemer-ledelse for kvalitet
- SOSC-7029 sosialpolitikk i Canada
Gruppe 11
Internship (Co-op Work Term. Gjennomføres vanligvis etter nivå 6
- COOP-ECL1W ECL1 Internship
Ikke-kjernefag
Ta følgende obligatoriske kurs (ikke-kjerne):
- Tatt i nivå 1 og 2
Minimum Kumulative GPA for ikke-kjerne kurs er 2,0
Gruppe 1
- COMM-7008 Komposisjon og retorikk
- PSYC-7044 Prinsipper for psykologi
Gruppe 2
Generell utdanning - valgfag
Ta 6 valgfag for generell utdanning på introduksjonsnivå fra to av følgende fag - Humaniora, global kultur, matematikk, naturfag - Normalt tatt i nivå 5 og 6
Gruppe 3
Ta 9 valgfrie generelle utdanningsprogrammer på øvre nivå (ikke-introduksjon) - Normalt tatt i nivå 6, 7 og 8
Gruppe 4
Ta tre valgfag for generell utdanning på introduksjonsnivå eller øvre nivå - Normalt tatt på nivå 8
Program Residency
Studentene må fullføre minimum 35 studiepoeng i dette studiet ved Fanshawe College å oppfylle kravet om boplikt for studiet og oppgradere fra dette studiet.
e-fotograferingAustralia / Pixabay
Opptakskrav
- OSSD med kurs fra University (U) eller University / College (M) strøm med :
- Grad 12 engelsk (U)
(Merk: minimum sluttkarakter som kreves er 65) - Matematikk en av :
- Grad 12 Matematikk for høyskoleteknologi * (C)
- Grad 12 Grunnlag for høyskolematematikk * (C)
- Grad 12 Avanserte Funksjoner (U)
- Grad 12 Kalkulator og vektorer (U)
- Grad 12 Matematikk for datastyring (U)
eller - Enhver grad 12-vitenskap (U) eller (M)
- Pluss fire tilleggskurs i klasse 12 University (U) eller University / College (M); * Søkere som søker med matematikk grad 12 for høyskoleteknologi (C) eller grad 12 Grunnlag for høyskolematematikk (C), må ha fem tilleggskurs i klasse 12 universitet (U) eller universitet / høyskole (M)
- Et minimumsgjennomsnitt på 65,0% basert på de høyeste seks grad 12 universitets- (U) eller University / College (M) -kursene
- Grad 12 engelsk (U)
eller
- Eldre søker med stående i de obligatoriske kursene og karakterene som er angitt ovenfor
eller
- Post-Secondary Standing * (hvis aktuelt)
Engelsk Språkkrav
Søkere hvis første språk ikke er engelsk, vil bli pålagt å demonstrere ferdighet på engelsk ved en av følgende metoder:
- En grad 12 College Stream eller University Stream engelsk kreditt fra en Ontario Secondary School, eller tilsvarende, avhengig av programmets opptakskrav
- Test av engelsk som fremmedspråk (TOEFL) -test med et minimumsscore på 88 for den Internett-baserte testen (iBT), med testresultater i løpet av de to siste årene
- Internasjonalt engelsk språktestsystem (IELTS) Faglig test med en samlet score på 7,0 uten poengsum mindre enn 6,5 i lesing og lytting og en score på 7,0 skriftlig og snakkesultat, med testresultater de siste to årene
- Kanadisk faglig engelsk språk (CAEL) test med en samlet score på 70, med testresultater de siste to årene
- Pearson Test of English Academic (PTE) med minimum score på 65, med testresultater de siste to årene
- En Cambridge engelsk test (FCE / CAE / CPE) med en samlet poengsum på Cambridge English Scale of 185 uten poengsum mindre enn 176 i lesing og lytting og 185 skriftlig og snakkesultat, med testresultater de siste to årene
- En engelsk språkevaluering (ELE) på Fanshawe College med en minimumspoengsum på 75% i alle deler av testen, med testresultater de siste to årene
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studenter: Minimumsklasse 80% i ESL4 / GAP5 nivå 9 eller 75% i ESL4 / GAP5 nivå 10
Anbefalt faglig forberedelse
- Grad 11 Raising Healthy Children (O)
- Grad 11 Arbeid med spedbarn og småbarn (C)
- Grad 12 Utfordring og endring i samfunnet (U)
- Grad 12 Familier i Canada (C) eller (U)
- Grad 12 Menneskelig utvikling gjennom hele levetiden (M)
Avansert Stående
- Avansert stilling vil bli vurdert på en sakssituasjon basert på foregående studieområde.
Søkers utvalgskriterier
Hvor antall kvalifiserte søkere overstiger ledig plass i programmet, vil søkerens utvalgskriterier være:
- Preferanse for faste innbyggere i Ontario.
- Mottak av søknad innen 1. februar (Etter denne datoen vil Fanshawe College vurdere søkere på førstemann til mølla til programmet er fullt).
- Prestasjon i opptakskravene.
- Prestasjoner i post-videregående studier * (hvis aktuelt).
Merk:
** Søkere som for tiden er påmeldt et universitet eller som tidligere har gått på universitet eller andre institusjoner etter videregående utdanning og søker å overføre til Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet, blir vurdert på grunnlag av deres post-sekundære stilling. Spesifikt må søkere som for tiden er påmeldt et universitet, eller som tidligere har gått på universitet, opprettholde et minimumsgjennomsnitt på 65,0% på de siste ti fullkurs eller full kredittekvivalentkurs for å bli vurdert for opptak. Søkere med mindre enn ti fullkredittkurs må ha et minimumsgjennomsnitt på 65,0% på alle kurs for å bli vurdert for opptak. Søkere som søker fra en samfunnsskole må ha fullført et diplomprogram med en samlet GPA på 2,5 i det fullførte programmet. I tillegg må alle studenter som søker fra universitet eller høyskole ha fullført de forkrevde emnene i engelsk, matematikk og / eller naturfag, som angitt i opptakskravene.
Karrieremuligheter
Denne høgskolenes barndomsledelse (ECL) baccalaureate forbereder nyutdannede til å veilede og lede læreplan og pedagogikk i Ontarios tidlige barndomsinnstillinger, andre familiestøtteprogrammer og tidlig intervensjonstjenester. Målet med programmet er å forberede barnehagepersonell med programlederskapskapasitet til å bevege seg inn i tilsyns- / lederstillinger i et bredt spekter av barndomsprogrammer og / eller for å videreføre sine studier på høyere utdanningsprogram som for eksempel Bachelor of Education and Master of Education .
Galleri
Opptak
Læreplan
Grunnleggende kurs
Ta alle følgende obligatoriske (kjerne) kurs: Minimum kumulativ GPA for kjernekurs er 2,5 (ECED-7002 og ECED-7001 er kun for ECE-brostudenter)
Gruppe 1
Nivå 1
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjernenivå 1 nedenfor
- ECED-7004 ---- Human Development-Foundations
- HLTH-7011 ---- Holistisk velvære
- ECED-7025 ---- Observasjon for pedagogisk dokumentasjon
- COMM-7009 ---- Mellompersonlig kommunikasjon
- ECED-7024 ---- Prinsipper for å praktisere i tidlige år
Gruppe 2
Nivå 2
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjernenivå 2 nedenfor
- ECED-7006 ---- Menneskelig utvikling – de første årene
- HLTH-7002 ---- Velvære og det lille barnet
- FLDP-7015 ---- Feltpraksis 0-3 år
- ECED-7026 ---- Læreplan for små barn: 0-3 år
- FLDP-7016 ---- Feltseminar 0-3 år
Gruppe 3
Nivå 3
- ECED-7009 ---- Menneskelig utvikling til sent voksen
- PHIL-7011 ---- Filosofi og historie til ECE
- SOCI-7016 ---- Familiestudier-forskning og anvendelse
Gruppe 4
Nivå 3 tilleggskrav
Ta ECED-7008 eller ECED-7002
- ECED-7008 ---- Refleksjon og kritisk tenkning
- ECED-7002 ---- Introduksjon til lederskap i tidlig barndom
Gruppe 5
Nivå 4
- ECED-7012 ---- Menneskelig utvikling-relasjoner
- MGMT-7001 ---- Organisasjonsstruktur
- FLDP-7017 ---- Feltpraksis 3-6 år
- FLDP-7018 ---- Feltseminar 3-6 år
- ECED-7010 ---- Inkluderende praksis
Gruppe 6
Nivå 4 tilleggskrav
Ta ECED-7027 eller ECED-7001
- ECED-7027 ---- Læreplan tidlig læring: i 3-6 år
- ECED-7001 ---- Evidensbasert praksis i tidlig barndom
Gruppe 7
Nivå 5
- ECED-7014 ---- Kvalitetssikring i ECE
- MGMT-7002 ---- Lederskap i lærende organisasjoner
- MGMT-7003 ---- Lederskap i en teknisk verden
- ECED-7017 ---- Healthy Community-Advocacy and Leadership
- ECED-7003 ---- Anvendte forskningsmetoder
Gruppe 8
Nivå 6
- ECED-7016 ---- Menneskelig utvikling-aktuelle emner
- MGMT-7005 ---- Administrere prosjekter
- ECED-7028 ---- Pedagogisk ledelse i ECE-programmer
- FLDP-7012 ---- Praksisseminar
Gruppe 9
Nivå 7
- ECED-7029 ---- Capstone Research 1
- FLDP-7007 ---- Løsninger for lederskap i tidlig barndom
- ECED-7018 ---- ECE-program og systemlevering
Gruppe 10
Nivå 8
I tillegg til følgende obligatoriske kurs, se kravet til ikke-kjernenivå 8 nedenfor
- ECED-7030 ---- Capstone Research 2
- SOSC-7029 ---- Sosialpolitikk i Canada
Gruppe 11
Internship (samarbeidsperiode)
Vanligvis fullført etter nivå 6
- COOP-ECL1W ---- ECL1 Internship
Ikke-kjernekurs
Ta følgende obligatoriske (ikke-kjerne) kurs:
Tatt på nivå 1 og 2
Minimum kumulativ GPA for ikke-kjernekurs er 2,0
Gruppe 1
- COMM-7008 ---- Komposisjon og retorikk
- PSYC-7044 ---- Prinsipper for psykologi
Gruppe 2
Ta 9 valgfrie studiepoeng for generell utdanning på øvre nivå (ikke-innledende) - vanligvis tatt på nivå 6, 7 og 8
Gruppe 3
Generell utdanning - Valgfag
Ta 6 valgfrie studiepoeng for generell utdanning på introduksjons- eller øvre nivå fra to av følgende fag - Humaniora (HUMA), Global Culture (GBLC), Math (MATH) og Science (PHYS) - Normalt tatt på nivå 3 og 6
Gruppe 4
Ta 3 valgfrie studiepoeng for generell utdanning på enten introduksjons- eller øvre nivå - vanligvis tatt på nivå 8
Program Residency
Studenter må fullføre minimum 36 studiepoeng i dette programmet på Fanshawe College for å oppfylle programmets residencykrav og uteksamineres fra dette programmet
Programresultat
Kandidaten har pålitelig demonstrert evnen til å:
- Analyser de samvirkende sosiale og biologiske kreftene som til sammen former tidlig hjerneutvikling, og setter scenen for livslang læring, atferd og helse.
- Respekter familiens sentrale rolle i barneoppdragelse og tidlig læring, og innvirkningen av familiestrukturer, samfunnsstøttesystemer, kultur og sosioøkonomisk status på foreldrerollen.
- Led utformingen og implementeringen av inkluderende, effektive læreplaner for små barn, basert på en kritisk analyse av historiske perspektiver, observasjon, nåværende forskning og forståelse av tidlig menneskelig utvikling.
- Utvikle inkluderende programmer for tidlig intervensjon som svarer til barn med identifiserte spesielle behov.
- Evaluer programmer for tidlig barndom, engasjer interessenter i prosessen og adresserer de ulike behovene til små barn og familier.
- Tilegne deg selvkunnskap, kritisk tenkning og profesjonelle sinnsvaner som er essensielle for praksis og ledelse av tidlig oppvekst.
- Bruk forskningsferdigheter, inkludert vurdering av forskningsprosessen, formulering av forskningsspørsmål og innsamling og tolkning av data, i en rekke forskningsprosjekter.
- Etabler responsive og gjensidige relasjoner med barn, familier, kolleger og andre interessenter.
- Utføre ansvar på en måte som er i samsvar med etiske og profesjonelle oppførselskoder; i samsvar med lov- og lovkrav; og innenfor det definerte omfanget av praksisbegrensninger.
- Talsmann på vegne av barn, familier, kolleger og det bredere fellesskapet, fremme prinsippene for kvalitet i programmer for tidlig barndom.
- Anvend prinsippene for menneskelige ressurser, økonomi og anleggsstyring på driften av et tidlig barndomsprogram.
- Samarbeid med førskolelærere og andre fagpersoner i tverrfaglige eller tverrsektorielle miljøer, og på tvers av ulike praksisdomener.
- Kommuniser på en profesjonell måte i alle verbale, ikke-verbale og skriftlige medier.
Karrieremuligheter
Fanshawe's Honours Early Childhood Leadership (ECL) baccalaureate forbereder nyutdannede til å ta en lederrolle i Ontarios tidlige barndomsmiljøer, familiestøtteprogrammer eller tidlig intervensjonstjenester. Målet med programmet er å forberede fagpersoner i barndom med programlederkapasitet til å flytte inn i veileder-/direktørstillinger i et bredt spekter av tidlige barndomsprogrammer og/eller å videreføre sine studier i graduate-programmer som Bachelor of Education og Master of Education .
Her er noen eksempler på karrieremuligheter for nyutdannede fra Fanshawes Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-program:
Småbarnspedagog
Entusiastisk og lidenskapelig opptatt av å jobbe med barn i alderen tre måneder til fire år.
Au Pair
Omsorg for barn som jobber med private familier på en rekke internasjonale steder, inkludert England, Nederland, Frankrike, Spania, Italia, Kina, Australia og New Zealand.
Småbarnspedagog
Samarbeid med en klasseromslærer for å planlegge og implementere et tidlig læringsprogram.
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.