Kvinner, kjønn og seksualitetsstudier
Grand Valley State University Brooks College of Interdisciplinary Studies
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Allendale Charter Township, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
Be om info
Varighet
Be om info
Tempo
Be om info
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
OPPDRAG
Å skape og opprettholde et fellesskap av lærde-aktivister som: forstår systemer for kjønn og seksualitet; generere og anvende interseksjonelle feministiske og skeive perspektiver; utfordre strukturelle ulikheter; og arbeide for sosial rettferdighet.
OVERSIKT OVER WGS-AVDELING
Studiet av kvinner har vært en del av GVSU-læreplanen siden 1973 da kurs ble undervist i College of Arts and Sciences og i William James College. Mindreårige i kvinnestudier ble godkjent i 1986 og den første mindreårige kvinnestudier ble uteksaminert i 1988. I 1997 ble programmet utvidet betydelig til å omfatte studiet av kjønn. Kvinne- og kjønnsstudier ble hovedfag i 2006. Høsten 2013 ble en ny mindreårig i LHBTQ-studier lansert. Med studiet av seksualitet lagt til læreplanen ble programnavnet endret til Women, Gender, and Sexuality Studies (WGS) i 2015. WGS-avdelingen holder til i Brooks College of Interdisciplinary Studies.
SYN
Avdelingen for kvinner, kjønn og seksualitet vil være et fellesskap med gode fakulteter og studenter som deler en visjon om mangfoldig kjønnsrettferdighet, og gir en teoribasert og bredt engasjert læreplan som fokuserer på å transformere campus og det større samfunnet gjennom streng stipend som et grunnlag for undervisning, læring, kall og samfunnsliv.
verdier:
- Bygg samfunn som sikrer kjønnsrettferdighet
- Tverrfaglige tilnærminger til undervisning og forskning
- Liberal utdanning og akademisk dyktighet innen læring, undervisning og forskning
- Rigorøst stipend fra fakultetet og studenter som et grunnlag for undervisning, læring, kall og samfunnsliv
- Mangfoldig, nyskapende og effektiv undervisning
- Vurdering som et middel for å evaluere og forbedre studentenes læring
- Kultur av kollegialitet og samarbeid
- Mangfold, samfunnsdiskurs og demokratiske samfunn
- Erfaringsmessig og innflytelsesrik læring
- Internasjonale perspektiver og opplevelser