Administrasjon
Universidade José do Rosário Vellano (UNIFENAS)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Alfenas, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 - 8 semestre
Tempo
Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Om kurset
UNIFENAS Business Administration-kurs, Alfenas campus, er tilknyttet FGV-kvalitetssertifiseringsprogrammet. Professorenes kvalifikasjoner og yrkeserfaringer, kursets pedagogiske prosjekt og kursets infrastruktur blir nøye analysert av FGV-teamet. Denne prestasjonen av UNIFENAS administrasjonskurset, Alfenas campus, signaliserer dets fortreffelighet og kvalitet! Akkrediterte institusjoner har oppnådd utmerkede resultater i testene brukt av MEC (Kunnskapsdepartementet) for studenter ved høyere utdanningsinstitusjoner for å måle kvaliteten på utdanningsprosessen. I 2012 scoret 88 % av akkrediterte institusjoner toppkarakterer, og de 12 % som ikke fikk toppscore scoret høyest i statene deres. For å oppnå disse resultatene, er studenten forberedt på å forstå de vitenskapelige, tekniske, sosiale og økonomiske spørsmålene om produksjon og dens ledelse, observere de gradvise nivåene i beslutningsprosessen, samt å utvikle kvalitativ og adekvat ledelse, avsløre assimileringen av ny informasjon og presentere intellektuell fleksibilitet og kontekstualisert tilpasningsevne i å håndtere ulike situasjoner, nåværende eller nye, i de ulike segmentene av administratorens handlingsfelt. Den er også forberedt på å gjenkjenne problemer og foreslå alternative løsninger, designe og implementere kreative og innovative prosjekter som kan resultere i utvikling av organisasjonen og samfunnet selv, som anbefalt av de nasjonale læreplanens retningslinjer for bedriftsøkonomiske kurs.
mål
Kurset tar sikte på å trene kompetente og kreative fagfolk som er i stand til å svare på markedsbehov, lede organisasjoner av alle størrelser, lykkes i sine egne virksomheter eller opptrer med ansvar og etikk i tredje sektor eller i offentlig ledelse. Forberedelse inkluderer bruk av moderne verktøy for å diagnostisere problemer, designe løsninger og overvåke resultater.
internasjonale moduler
Mulighet for avtaler med utenlandske universiteter.
kvalifisert fakultet
Høyt kvalifiserte professorer, med grader og erfaring fra arbeidsmarkedet, er en del av fakultetet som deler kunnskap med studenter på Bedriftsøkonomi-kurset.
Forskjeller
Engasjementet for fremragende undervisning og effektiv studentlæring er en konstant bekymring for UNIFENAS Business Administration-kurs. Kurset er den eneste FGV-sertifiserte institusjonen sør i Minas Gerais, og tilbyr differensierte læringsmetoder, med erfaring med teoretisk kunnskap, gjennom organisering, av studentene, av messer, arrangementer, fora og forelesninger, i tillegg til praksis med rådgivning og en konkurranse om forretningsplan. Kurset har også en University Entrepreneurial League (LEU) og Third Sector Studies Nucleus (NETSU). Alt dette med sikte på å være blant de beste handelshøyskolene i delstaten Minas Gerais.
Infrastruktur
Kurset har et Management Practices-laboratorium, med 40 datamaskiner, runde bord, klimaanlegg og plass til utvikling av praktiske aktiviteter. Alle datamaskiner er koblet til høyhastighetsinternett. Vi har også en lisensieringspolicy for den nyeste Microsoft og pedagogisk programvare, samt partnerskap med selskaper. Alle klasserommene har en multimediaprojektor med lydanlegg og Wi-Fi-tilgang.
Komplementære og integrerende aktiviteter
Utfyllende aktiviteter gir rom for at studenten kan utøve læring på andre steder og tider som er forskjellig fra klasserom og laboratorier. De integrerende aktivitetene – lederpraksis har som mål å gjøre kurset så nært som mulig til de praktiske relasjonene i yrkeslivet. De er tilstede gjennom hele kurset og utgjør et integrert handlingsrom mellom undervisning, forskning og utvidelse. De er først og fremst ment å oppdatere læreplanen – med variabelt programmatisk innhold – ved å innlemme nye temaer av vitenskapelig relevans, men som ikke utvikler seg til autonome disipliner. Disse aktivitetene åpner for nye situasjoner som vil lette utviklingen av viktige ferdigheter og evner i studentens utdanning, med ringvirkninger i yrkeslivet. De er: analyse av samfunnets problemer på jakt etter løsninger; beslutningstaking; erfaring med ledersituasjoner; utvikling av en gründerprofil og kommunikasjon av mellommenneskelige relasjoner, blant annet.