Administrasjon
Universidade Metropolitana de Santos (UNIMES)
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santos Dumont, Brasil
Språk
Portugisisk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Å administrere er å planlegge, organisere, lede og kontrollere, ta beslutninger om tilgjengelige og nødvendige ressurser for ledelsen av en organisasjon, ta hensyn til informasjon fra fagfolk, team, det økonomiske, politiske og sosiale scenarioet i dens region, land og verden .
Ved planlegging, organisering, regi og kontroll må administratoren være forberedt på å:
- Sette mål og mål;
- Analysere, forstå og løse problemer
- Organisere og allokere ressurser, både økonomiske, teknologiske og menneskelige;
- Lede, kommunisere, dirigere og motivere mennesker;
- Forhandle;
- Ta avgjørelser;
- Kontrollere, måle og evaluere.
Gode lederprestasjoner er avhengig av at fagpersonen kan være en god leder, i stand til å håndtere mennesker, forhandle og kommunisere, og også i stand til å ta beslutninger, ha et systemisk og globalt syn på situasjonen han leder.
Administratoryrket er historisk nytt og ble regulert i Brasil 9. september 1965, datoen da Administratordagen feires.
Unimes-kurset ble unnfanget i 1969, anerkjent i 1971, og har for tiden det beste regionale konseptet i National Student Performance Examination - ENADE, av Kunnskapsdepartementet, rangert blant de beste kursene i landet.