BA (Hons) Bedriftsledelse
Czech College
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Prague, Tsjekkia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 4 950 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vi tilbyr våre studenter den unike muligheten til å overføre sine studiepoeng til våre partneruniversiteter i USA og Storbritannia, noe som gir dem enestående internasjonal eksponering
moduler
Business lov
Loven består av flere områder som kan påvirke virksomheten som forbrukerlovgivning og arbeidsrett. Men virksomheter er også utsatt for områder som kontraktslov og eksternt forhold til leverandører som har juridiske implikasjoner. Denne modulen undersøker disse områdene og deres innflytelse og ved slutten av modulet skal studentene ha en forståelse av områdene som må overvåkes og styres.
Forretningsplanlegging og målinnstilling
Hver bedrift trenger en plan. Hver bedrift trenger mål. En bedrift må være klar hvor den vil gå, hva dens mål er og hvordan den skal komme dit. Denne modulen tar studentene gjennom planleggingsprosessen. Når, hvordan og hvorfor Ved slutten av modulen skal studentene forstå målinnstillingen og kunne sette sine egne mål og også vite hvordan de skal veve dem inn i en forretningsplan.
Kultur og organisasjonen
En organisasjonskultur er ofte definert som "måten vi gjør ting i vår organisasjon". Kultur kommer fra bakgrunnen av virksomheten, dets kunder, markedet er det i men mest av alt fra menneskene i organisasjonen. Administrasjonsstil og hvordan folk svarer på ledelsesstilen, bidrar til å forme kultur og denne modulen utforsker disse områdene. Ved slutten av modulen skal studentene forstå hvordan kultur er formet og hvilken innvirkning den kan ha på en organisasjon.
Kunder og kundeservice
Kunder er livsnerven i en bedrift. De kan være eksterne kunder som kjøper produkter eller tjenester fra selskapet, og de kan være interne kunder som handler med hverandre innen en organisasjon. Uansett må kundene betjenes og støttes på best mulig måte for å sikre at de oppfyller deres behov på den mest effektive og effektive måten. Denne modulen undersøker disse områdene, og ved slutten av modulen skal studentene fullt ut forstå betydningen av dette aspektet av en bedrift.
Utvikling av personlige ferdigheter
I næringsliv og ledelse som er mange ferdigheter som skal læres. De er ikke bare kunnskap og forståelse for virksomheten, men også kunnskap og forståelse for menneskene du med. Denne modulen ser på noen av disse ferdighetene som kommunikasjon, påvirkning, lytting. Ved slutten av modulen vil studentene gjenkjenne behovet for å utvikle disse ferdighetene og være klar over de ulike teknikkene som er tilgjengelige for å forbedre dem.
Effektiv kommunikasjon
Kommunikasjon er en viktig menneskelig interaksjon. Det kan på mange måter foregå både verbalt og ikke-verbalt, men det må forstås, klart og effektivt. Denne modulen ser på ulike kommunikasjonsmetoder og konteksten der de kan brukes, og ved slutten av modulen skal elevene ha lært å forbedre sin egen kommunikasjonsteknikk.
Finansiell styring og kontroll
En nyttig måte å lære på er å gjennomgå case-studier rundt problemet ved hånden. Det finnes mange casestudier tilgjengelig i økonomi som kan registrere hva som har skjedd, og hvordan forskjellige organisasjoner har svart på ulike problemer med kontantstrøm, likviditet og balanse gjeld. Disse modulene undersøker noen av disse sakene og illustrerer beste praksis når det gjelder å løse økonomiske problemer. Ved slutten av modulen skal studentene forstå noen av de grunnleggende tilnærmingene til økonomiske problemer.
Grunnlag for regnskap
Å holde nøyaktige og oppdaterte økonomiske poster er et absolutt essensielt for en bedrift. Det er ikke bare et lovlig krav, men det er informasjon som en leder ikke kan gjøre uten å planlegge og ta beslutninger. Denne modulen identifiserer hovedområder som en leder må være oppmerksom på og forstå, og ved slutten av modulen skal studentene kunne ta nye økonomiske ferdigheter inn i arbeidsplassen.
Administrere etisk
Nøyaktig hva er forretningsetikk og hvorfor er de viktige? Er det mulig å være uetisk og vellykket, eller er det mulig å være vellykket og etisk. Denne modulen utforsker disse områdene og ser på hvordan et selskap kan balansere sin kultur og utvikle operasjoner og systemer som ikke ulempe noen. Ved slutten av modulen har studentene blitt utsatt for ulike modeller for evaluering.
Administrere i dagens verden
Ledere i dag må klare seg i en tilstand med konstant flux og forandring, og det er viktig å forstå de grunnleggende grunnene og hvordan denne konstante forandringen kan og må styres. Modulen utforsker konstantene så vel som variablene og ved slutten av modulen skal studentene ha et raffinert sett med ferdigheter som kan hjelpe til med forståelsen av styringsprosessen.
Markedsføring og salgsplanlegging
Å selge sluttproduktet er hva virksomheten endelig dømmes på, og i denne tiden med nye markedsførings- og salgsbaner er det viktig at studentene forstår betydningen av markedsplanen og de viktige salgsfunksjonene som må løpes ved siden av. Ved slutten av denne modulen skal studentene forstå betydningen av markedsføring og har lært teknikker for å forbedre både sine markedsføringsferdigheter og deres salgsfunksjoner.
Organisasjonsstrukturer
Ulike organisasjoner må strukturere seg på forskjellige måter av forskjellige grunner. Det kan avhenge av deres produkt eller deres marked eller til og med den kulturen de ønsker å utvikle. Denne modulen undersøker og analyserer ulike organisasjonsstrukturer og deres ulike sammenhenger. Ved slutten av modulen skal studentene forstå hvorfor organisasjoner må struktureres på bestemte måter.
Performance Management
Resultatstyring er opptatt av ledelsen av personalet. Hvordan de gjør jobbene sine. Deres effektivitet og effektivitet. Denne modulen ser på måter å måle og forbedre ytelsen på og hvordan en leder kan overvåke prosesser og strukturer som må være på plass. Ved slutten av modulen skal studentene forstå behovet for og bruk av disse teknikkene for å forbedre ytelsen.
Politikk og næringsliv
En av de store eksterne innflytelsene på virksomheten er politikk. Den pålegger seg på mange måter via lovgivning, forbrukerbeskyttelse, skattepolitikk og mange andre lokale retningslinjer som reiseliv og planleggingsregulering. Denne modulen undersøker de ulike områdene som må forstås av en bedrift for å tillate den å planlegge sin virksomhet rundt regulering og kontroller som eksisterer. Ved slutten av modulen skal studentene forstå virkningen av politikk på forretningsreise og være i stand til å påvirke innflytelsen i forretningsplanen.
Praktisk regnskapsanalyse
Regnskapet til en bedrift kan fortelle deg så mye om helsen til virksomheten, hvor lønnsom de er, hvor effektivt de bruker sine økonomiske ressurser og hvor sterke de er økonomisk. Denne modulen vil introdusere studenter til en rekke analytiske teknikker og beregninger som kan gjennomføres for å vurdere den økonomiske styrken til en bedrift og ved slutten av modulen skal elevene kunne bruke disse teknikkene.
Kvantitative ferdigheter
Ledere må ofte foreta grunnleggende beregninger og matematikk relatert til områder som salgsnivåer, statistiske fakta eller komparative studier. Disse ferdighetene blir ofte oversett i ledelsesverktøyet, men de er likevel nødvendige ferdigheter. Denne modulen dekker noen grunnleggende kvantitative teknikker, og ved slutten av modulen skal studentene forstå behovet for og vite hvordan man skal bruke slike ferdigheter.
Strategisk Human Resource Management
Human Resource Management handler om mennesker. Hvordan du velger dem, hvordan du utvikler dem, hvordan du belønner dem og hvordan du beholder dem. Denne modulen undersøker både de juridiske aspektene ved å ansette folk, men også det mellommenneskelige aspektet ved å sikre at organisasjonen bruker dem til det beste av deres evne.
Bedriftsmiljøet
En bedrift opererer ikke isolert. Det er trykker på det fra alle sider på mange måter, både internt og eksternt. Denne modulen utforsker noen av disse områdene og ser på ting som politisk press, forbrukertrykk og presset for endring. Ved slutten av modulen skal studentene forstå effekten av disse tingene på en bedrift og være oppmerksom på behovet for å planlegge seg rundt dem.
Entrepreneurial Manager
Hva er en Entreprenør, og kan du utvikle ferdighetene? Det er mange definisjoner og mange synspunkter om identifiserbare ferdigheter som ligger i en entreprenør. Denne modulen utforsker noen av de meninger og ideer som omgir entreprenørskap, og ved slutten av modulen skal studentene ha en bred forståelse av profilen.
Markedsføringskombinasjonen
Den klassiske definisjonen av markedsmixen er "The 4 P's". Produkt, pris, plass, kampanje. Det er ulike derivatmodeller som stammer fra denne klassiske definisjonen, og denne modulen vil undersøke områdene for markedsføring av komponenten "blandingen". Dette gjør det mulig å planlegge en organisasjonsmarkedsføringsstrategi og ved slutten av modulen skal studentene forstå elementene i produktet, tjenesten og operasjonene som må inngå i markedsplanen.