BA (Hons) Moteinnkjøp og merkevareledelse
Ravensbourne University London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Greenwich Peninsula, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internasjonale studenter på heltid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lær å forutsi trender, tolke forbrukeratferd, sette pris på viktigheten av bærekraft og bygge forståelse for det nåværende globale motemarkedet. Læreplanen vår dreier seg om gjestesamtaler i industrien og besøk på produksjonsstedet, og gir studentene en reell forståelse av de forskjellige rollene og nettverkene som er tilgjengelige for dem.
Dette kurset er designet for å gi studentene tankegangen og ferdighetene som trengs for å lykkes i bransjen.
Dette spennende kurset oppmuntrer til kreativ teft, øye for trender, forretningsforståelse og ledelse. Kurset legger stor vekt på å få praktisk arbeidserfaring og virksomhet.
Hva kan dette kurset gjøre for meg?
Kursenhetene er utformet for å gi studentene tillit til å sette teori undervist i klassen i praksis under gruppeprosjekter, individuelle arbeidsplasser, bransjebrev og forretningsforslag. Ved hjelp av Adobe -pakken og online moteressurser, vil studentene utvikle de kreative og praktiske ferdighetene slik at de kan planlegge et utvalg, markedsføre et merke, generere en profesjonell rapport, lage en idé og til slutt forstå moteens virksomhet.
"Jeg var privilegert over å ha jobbet med studentene på BA (Hons) Fashion Buying & Brand Management -kurset. Jeg ble kontinuerlig imponert over deres profesjonalitet og forberedelse til en karriere innen mote. Ikke bare har studentene ferdighetene til å lykkes, de demonstrer også en utrolig bevissthet om den nåværende formen for motehandel og et innblikk i fremtidens faktorer som bransjen står overfor. "
-
Melanie Mitchell, grunnlegger av Someday Talent
De viktigste grunnene til å søke
- 96% av studentene er fornøyd med kvaliteten på emnet (NSS -resultater 2019).
- Unikt dyktige kandidater med både kreativ teft og forretningsfokus.
- Gjesteforelesere i bransjen.
- Ansatte som underviser og jobber i bransjen - sørger for at kurset forblir relevant.
- Tett samarbeid med industrien.
- Tilgang til ettertraktede bransjeressurser WGSN, Edited, Mintel og LSN Global.
- Gratis Adobe suite -programvare og tilgang til et bærbart stipend på £ 300.
- Godkjent arbeidsplass.
Sentrale studieemner
Studentene vil få praktisk kunnskap om produktutviklingsprosessen, inkludert stoffvalg og testing, fargestyring, kvalitetsstyring og bærekraft.
De vil lære om å forutsi trenden, planlegge serien, bygge merkevaren og deretter hvordan du beskytter og markedsfører den.
Kurset tar sikte på å utvikle kreative ferdigheter så vel som problemløsende, organisatoriske, planleggings-, salgsfremmende og lederegenskaper.
CAD -leksjoner vil legge til rette for kreativ presentasjon, mens andre CAD/CAM -administrasjonsverktøy også vil bidra til å forberede studentene på bransjen.
Studentene vil studere gjennom en blanding av praksis og teoribasert læring og vil dra fordel av muligheten til å samarbeide med studenter fra andre disipliner så vel som toppmerker.
Viktige studieemner inkluderer:
- Trendvarsel
- Forbrukerprofilering og identifikasjon
- Motemarkedsundersøkelser
- Moteinnkjøp og produktutvikling
- Merchandising
- Visuell markedsføring
- Produksjon og bærekraft
- Mote merkevare ledelse og markedsføring
- Forretningsplanlegging
Læreplan
Sentrale studietemaer
- Trendprognoser
- Forbrukerprofilering og identifikasjon
- Mote markedsundersøkelser
- Motekjøp og produktutvikling
- Merchandising
- Visuell markedsføring
- Produksjon og bærekraft
- Motemerkeledelse og markedsføring
- Forretningsplanlegging
År 1
Studentene skal bygge grunnleggende ferdigheter innen moteprognoser, kjøp fra konsept til forbruker, merkevarekjøp, ledelse og markedsføring.
De vil bli undervist i digitale kommunikasjonsferdigheter for å kommunisere merkeidentitet og vil bli oppmuntret til å tenke på deres personlige merkevaresignatur.
Vi oppfordrer studentene til å begynne å tenke på kontekstuelle studier gjennom dette året.
År 2
Studentene vil få en større forståelse for å administrere sin personlige merkevare og vil jobbe i kreativt samarbeid med industripartnere og studenter fra andre fagområder.
Merchandising og visuell merchandising undervises i sammenheng med ekte bransjepraksis.
Hver student vil få muligheten til å gjennomføre en arbeidsplassering og delta i produksjonsbesøk for å gjengi motekjøperens rolle.
År 3
Vi ber studentene vise sine kontekstuelle studier forskning i en skriftlig eller visuell avhandling.
De vil videre bygge på ferdighetene sine innen forbrukerforskning og trendprediksjon for å argumentere for et gap i markedet for å lansere et nytt merke.
De vil også skrive en markedsundersøkelsesrapport, lage et merkevareforslag, rekkeviddeplan og teknologipakker og produsere en rekke kreative resultater.
Opptak
Karrieremuligheter
Nyutdannede vil kunne forfølge arbeid innen en rekke felt, inkludert men ikke begrenset til:
Motekjøper, merchandising, markedsføring, merkevaresjef, trendprognose, digital kommunikasjon, dataanalytiker/innsikt, bærekraftskoordinator, virtuelt utstillingsromdesign, visuell merchandiser, kontostrateg, online visuell merchandiser, produktutvikler, stoffkjøper, digital stoffteknolog, forbrukeropplevelse leder, e-handelssjef, markedssjef, gründer/bedriftseier, administrerende direktør/konsernsjef.