BA (Hons) musikkbransjen
The Institute Of Contemporary Music Performance
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 6 300 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* £ 6300 britiske og EU-studenter, £ 8900 non-EU
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
ICMP'S BA (Hons) Music Business grad gir deg muligheten til å lage en vellykket karriere i musikkbransjen.
Kursoversikt
På ICMP Musikk Siviløkonom, gir vi deg de verktøyene og mulighetene du trenger for å være i forkant av musikkbransjen, slik at du kan opprette og modellere din musikk karriere.
ICMP Musikk Siviløkonom vil hjelpe deg til å få praktisk, praktisk erfaring ved å dyppe deg i et kreativt og gründermiljø. Du vil bli undervist av etablerte musikk fagfolk og gis anledning til å fremme, og arbeid i forbindelse med, medstudent kunstnere. Du vil lære ledelsesprinsipper og et bredt spekter av virksomhet ferdigheter, hjelpe deg å maksimere den kreative og kommersielle potensialet av kunstneren-forretningssamarbeid. Dine studier vil fremme entreprenørskap og kreativ tenkning, hjelper deg å lage og starte din egen virksomhet før du forlater kurset.
ICMP har støttet og lanserte karrieren til mange av landets mest suksessrike karriere musikere og kunstnere. Ved å bli med ICMP Music Business grad kurs, kan du bidra til å administrere, lede og strukturere musikalske suksesser i fremtiden.
Nøkkelfakta
- Utvikler entreprenørånd, business og nettverk ferdigheter for å maksimere din kreative evne
- Forbereder deg for en portefølje karriere innenfor musikkbransjen og den større kreativ sektor
- Den personlige erfaring utstyrer deg med kunnskap, forståelse og ferdigheter for vellykket arbeid i musikkbransjen
- The London beliggenhet gir muligheter til å utvikle dine forretningsideer i hjertet av den globale musikkbransjen
- Høy kvalitet undervisning av bransjens utøvere
- Du vil dra nytte av uovertruffen tilgang til store navn fra verden av plateselskaper, 'kunstner og Repertoar' (A & R), forleggere og arrangører
- Du kan bygge din musikkbransjen erfaring gjennom Dyne Road Recordings, et plateselskap drevet av studenter, for studenter ved ICMP
- Omfattende musikkbransjen lenker og tilgang gjør det mulig å bygge på at alle viktige nettverk
- Et høyt nivå av kontaktundervisningstimer er levert i små grupper i verdensklasse fasiliteter
- En kreativ og inspirerende læringsmiljø
kurs detaljer
År 1 - Nivå 4
I det første året, vil du utvikle en generell forståelse av bransjen, få inngående kjennskap til kunstneren utviklingsprosessen, og lære det grunnleggende markedsføring, ledelse og økonomi. Du vil bli introdusert til potensielle utplasseringer og praksisplasser som er fokusert på dine valgte karrierer i bransjen, og støttes i foretaket disse. Nivå 4 består av følgende moduler:
Introduksjon til Music Industry
Det er viktig for enhver musikkbransjen entreprenør å fullt ut forstå de ulike fasetter av dagens raskt utviklende musikkbransjen og deres innbyrdes forholdet, og denne modulen gir deg en solid forankring i rammene av både innspilt og live musikk og publisering. Etter en strukturert læringsløp, vil du utforske de tre viktigste industrisektorer, nemlig innspilt musikk, levende musikk og publisering. Du vil også utvikle en forståelse av slike viktige områder som rollen ledelse; A & R prosess; markedsføring og kampanjer; salg og distribusjon, rollen til samlingen samfunn; live musikkbransjen og sentrale aktører; og sponsing og merkevarebygging. Modulen vil også begynne å utforske transformasjon bransjen gjennomgår for tiden og fremheve fremtidig utvikling og muligheter.
Prinsipper for Artist Development
På denne modulen, vil du komme til å forstå de grunnleggende prinsippene for hvordan musikk artist kan utvikles, og utforsk artist / manager forhold og A & R prosessen fra etablering frem til realisering. Du vil undersøke den menneskelige og kommersielle elementer som interconnect gjennom artist prosessen; utvikle en forståelse av den kreative individ; og lære om kunstneren forvaltning mer generelt. Modulen vil også utvikle din forståelse av entreprenørskap, kreativ publisering og behovet for innovative tilnærminger til artist utvikling, og gir en omfattende oversikt over denne viktige og stadig utvikling grunnlaget for musikkbransjen.
Prinsipper for Music Business og finans
Alle musikk forretningsforetak trenger for å utvikle en god kunnskap om ledelse og forretningsprinsipper og hvordan disse forholder seg til hverandre i ulike typer organisasjoner. På denne modulen vil du komme til å forstå konsekvensene av virksomheten miljøet på oppførselen til organisasjoner, og utvikle de tekniske ferdighetene som trengs for å tolke regnskap og gjennomføre finansielle takster. Spesielt vil du se på ulike typer organisasjoner og deres ansvarsområder; forstå bredere forretningsmiljø og effekten av slike ting som markedskrefter og konkurranse; og studere den økonomiske beslutningsprosessen, herunder økonomisk planlegging, finansieringskilder og tolkning av regnskapet.
Den Evolving Music Industry
På denne modulen, vil du utvikle en forståelse av dagens raskt utviklende musikkbransjen, inkludert nye forretningsmodeller og endringer i praksis som er forårsaket av virkningen av internett og nye teknologier. Du vil undersøke slike ting som trendene, de viktigste teknologier og virkningen av digital på musikkbransjen, artister og forbrukere; nedgangen av tradisjonelle plateselskapet modeller og fremtiden for platebransjen; direkte-til-fan, crowd-finansiering; streaming; virkningen av digital på billettsystem; og fremtiden for publisering. For å fullt ut forstå den digitale virkningen vil du også analysere av teknologien i seg selv, og hvordan er det å endre og kjøreforbruksvaner.
Artist Utvikling og merkevarebygging
På denne modulen vil du bygge på tidligere kunnskap om kunstneren utviklingsprosessen for å utvikle en forståelse av hvordan prinsippene for merkevarebygging kan være effektivt iverksettes for å posisjonere kunstneren som en merkevare. Du vil utforske teori og praksis av merkevarebygging, og undersøke hvordan bredere markedsføring prinsipper kan brukes til musikk, og vurdere slike viktige områder som psykologi merkevarebygging; utviklingen og dagens praksis med reklamebyråer; imperativ av investeringer utenfra; og merkevare partnerskap og handel versus troverdighet i musikk.
Prinsipper for Music Promotion og markedsføring
Utvikle ferdigheter som kreves for å gjennomføre effektive markedsanalyser og distribuere verdifull markedsføring og salgsfremmende strategier er viktig for enhver musikkbransjen entreprenør. Denne modulen gjør det mulig å utvikle disse ferdighetene basert på gode prinsipper, detaljert planlegging og evaluering av relevante case-studier. Spesielt på denne modulen vil du dekke slike viktige områder som teori og praksis av musikk markedsføring, undersøke endringer forårsaket av digitale teknologier; media av radio, TV og print; sosiale medier og rollen til innhold; bygge publikum og engasjement; og skape en integrert markedsføring og promotering plan.
År 2 - Nivå 5
I det andre året, vil du utdype din kunnskap om de økonomiske, juridiske og forretningsmessige prinsipper viktige for å forstå og håndtere artister i bransjen. Du vil lære hvordan kontrakter og åndsverk kan påvirke dine fremtidige virksomheter og hvordan håndtere og generere markedsføringsmateriell. Du vil begynne å formulere din forretningsplan for den endelige år og begynne å fremme din egen merkevare. Nivå 5 består av følgende moduler:
The Modern Live-industri
Ved å introdusere roller og relasjoner som understøtter den levende musikkbransjen, denne modulen gjør det mulig å utvikle en bevissthet om de juridiske, kontraktsmessige og operasjonelle forpliktelser levende musikk opprykk. Gjennom denne strukturert læring, vil du forstå de enkelte rollene til bransjens utøvere som organiserer levende musikk, og utvikle ferdigheter og kunnskap som kreves for vellykket planlegging, budsjettering og gjennomføring av levende kampanjer, slutt å anvende denne kunnskapen og forståelsen til planleggingen av en gjennomførbar og profesjonell turnéplan som oppfyller nærmere krav til alle parter.
Creative Event Management
Denne modulen introduserer utvide og variert utvalg av musikkbaserte hendelser, utvikler en bevissthet om virkningen av teknologi på billettering, markedsføring og profilering, og gjør det mulig å anvende denne kunnskapen til planlegging og gjennomføring av en levende musikk hendelse som viser forståelse av digitale medier praksis. Technologies for kommunikasjon og konvergens vil bli undersøkt, herunder betydningen av å utvikle sosiale medier samfunn i iscenesettelsen av levende musikk, så vil mulighetene for nye inntektsstrømmer og skiftende mønstre av levende musikk forbruk. I tillegg modulen dekker veksten i festivalkulturen og den endrede markedsplassen for nåtid og fremtid.
Digital Media i kreative bransjer
Denne modulen gjør det mulig å undersøke virkningen av teknologi på musikk og kreative næringer, som dekker begreper som e-handel, sosiale nettverk og opererer i det digitale domenet, gjennom bruk av case-studier og vurderinger av dagens arbeidsrutiner og deres utvikling. Modulen dekker omfattende den digitale tidsalder og dens sosiale, teknologiske og økonomiske konsekvenser, og dekker emner som utplassering av digitale i de viktigste kreative kategorier, digitale forretningsmodeller, effekten av digital på produksjon og skapelse, sosiale medier, og teknologi og plattformer.
Musikk Kontrakter og loven
For å kunne drive med verden av musikkbransjen, er det viktig å utvikle en helhetlig forståelse av musikk opptak, publisering, reisebyråer og artist forvaltningskontrakter. På denne modulen vil du bli introdusert til begrepene kontraktsrett og dens anvendelse i musikk og underholdningsindustrien, undersøke presedens og landemerke tilfeller som er relevante for den nåværende rettslige rammeverket. Denne kunnskapen vil da gjøre deg i stand til kontrakter for utvikling forretningsmodeller, som for eksempel sponsing, varehandel, flere rettigheter, dataspill, "apps" og film- og tv-synkroniseringstilbud.
The Future of Intellectual Property
På denne modulen, vil du utvikle en forståelse av opphavsrett og intellektuell eiendom (IP) rettigheter viktig for en utøver i musikk- og underholdningsindustrien. Modulen har som mål å utvikle en slik forståelse og for å diskutere nye muligheter for kommersialisering av kunstnerisk arbeid, og gjennomgår evolusjon og nåværende tilstand av lov og rettspraksis som det gjelder for opphavsrett og IP. Med denne kunnskapen, vil du deretter utforske problemstillinger og utfordringer rundt emner, inkludert beskyttelse og kommersialisering av kunstneriske verk, bilderettigheter, moralske rettigheter, ærekrenkelser, musikk prøvetaking, beherskelse av handel, og fremtiden for opphavsrett og IP lov og bruk.
År 3 - Nivå 6
I det tredje året, vil du utvikle, merkevare, markedsføre og administrere din egen virksomhet. Du vil full uavhengig forskning og skape originale ideer for å navigere og starte din egen karriere. Du vil ha en tildelt veileder som vil hjelpe deg å organisere og fremme dine forretningsideer. Nivå 6 består av følgende moduler:
Ledelsen i Creative Sector
På dette nivået er det viktig at du utdype din forståelse av de universelle prinsipper for god forvaltning og hvordan de hører til den større kreativ og musikk sektor. Denne modulen gjør at utvikling, tilrettelegging for refleksjon på personlige og faglige ferdigheter, erfaringer og ambisjoner, slik at du kan konstruere en karriereutvikling handlingsplan, forskning og kritisk vurdere arbeidsmarkedet, og forstå rekruttering, utvelgelse og karriereutvikling prosesser i større kreativ næringer. Modulen kartlegger forholdet mellom musikk og andre kreative næringer og utforsker teorier og praksis knyttet til arbeid i denne bredere sektor gjennom case-studier og samspill med forretningsfolk.
Strategic Business Management i underholdningsbransjen
Denne modulen gjør det mulig å utvikle kompetanse og disiplin til å designe og implementere gode og effektive strategier for realisering av forretningsmål i underholdningsindustrien. Du vil dekke de nært inter-relaterte fag av de globale musikk og underholdning industrier (herunder musikk, film, teater og spill) og digitalisering av innhold og industri og individuelle agendaer som følger av denne transformasjonen. Du vil også vurdere trender i underholdning, multinasjonale underholdnings organisasjoner, nye markedsaktører, uavhengige underholdning institusjoner og nye markeder og forretningsmodeller.
Entreprenørskap og nye ruter til markedet
I år tre av programmet, vil du undersøke hva det betyr å være en entreprenør i dagens musikkbransjen, utvikle en helhetlig forståelse av rollen som entreprenør, hvordan sette opp nye virksomheter, og hvordan å identifisere kilder til finansiering og ressursbruk. I denne modulen, som bygger på tidligere studier, vil du komme til å forstå viktige strategier for virksomheten, slik at du kan samle og vurdere informasjon før utvikle en forretningsplan for en ny virksomhet initiativ i musikk og / eller underholdningsindustrien. Spesielt denne modulen dekker slike sentrale emner som strategisk planlegging, misjon og visjon, evaluering og kontroll, fremvoksende markeder og teknologier, etiske problemstillinger og samfunnsansvar og forretningsplan konstruksjon.
Store prosjekt
Den store konsern Prosjektet gir en mulighet for studentene til å simulere virkelige gruppemiljøer. Målet med modulen er at gruppen vil bygge på tidligere erfaringer og kritiske ferdigheter og identifisere, planlegge, utvikle og lansere en reell virksomhet initiativ. Avgjørende vil dette prosjektet gi deg generell informasjon, støtte og erfaring til å støtte din fremtidige karriere enten i arbeid eller som en selvstendig næringsdrivende entreprenør. Prosjektet er et betydelig stykke arbeid i grupper og vil typisk bestå av identifikasjon, bakgrunn forskning, planlegging, utvikling, merkevarebygging, markedsføring og lansering av en ny virksomhet initiativ. Gjennom, vil du bli forventet å arbeide som en del av en liten multi-disiplin team for å simulere en virkelig verden miljø.
Opptakskrav
Søkere vil typisk ha en plan, BTEC Diploma eller Utvidet Diploma eller International Baccalaureate tilsvarer 260 SO poeng, eller en ICMP Higher Diploma.
I tillegg bør du holde GCSE Grade C eller høyere i engelsk og matematikk, eller egnet tilsvarende, slik som nivå 2 Viktige ferdigheter, Funksjonelle Ferdigheter eller Adult Literacy / regne.
Vi ønsker også velkommen søknader fra eldre søkere som kan ha ingen formelle kvalifikasjoner, men som likevel kan vise til deres egnethet for studier gjennom riktig kompetanse og erfaring.
For internasjonale student opptakskrav, se "Internasjonale Applications '.
Alle søkere vil bli invitert til audition.
På fullført kurset, vil du bli tildelt en BA (Hons) Music Business fra University of South Wales.
Utvalgte Tutor - Korda Marshall
Etter å ha startet sin karriere i RCA Records i 1983, ble Korda A & R direktør etiketten i 1988 og regnes Ash, Garbage, Muse, The Blow Monkeys, The Wedding Present, Pop Will Eat Itself, Londonbeat og Take That blant hans signeringer.
Avreise RCA i 1993 lanserte han Smittsomme Records, som til slutt slått sammen med australsk selskap Mushroom Records før han ble kjøpt av Warner Music Group i 2003.
Korda ble administrerende direktør i selskapet Atlantic Records, hvor han signerte The Darkness og James Blunt blant andre, før du tar over på Warner Music i 2004 tilsyn med karrieren til Madonna, Green Day, The Red Hot Chilli Peppers og signering artister som Gnarls Barkley , The Foals, The Enemy, Pendulum og Seasick Steve.
Dette året vil være min 29 år i Storbritannia musikkbransjen. Jeg har vært heldig å jobbe med noen fantastiske artister, for å tilbringe atten suksessfulle år i bedriftsmiljø samt nesten tolv år på å bygge og voksende uavhengige musikkselskaper. Jeg har spilt i band, speidet, signert kunstnere, regissert stort plateselskap A & R avdelinger, produsert produsert, utøvende og vært administrerende direktør i tre store Plateselskapene. Jeg er for tiden i styret i BPI (British Phonographic Institute), OCC (den offisielle Chart Company) og en ny digital starte opp som heter "M-Flow", samt leder av min egen uavhengige plateselskap 'Infeksiøs Music' .