BA (Hons) Reklame og merkevare design
Ravensbourne University London
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Greenwich Peninsula, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* heltidsstudenter; £ 16 500/år: internasjonale studenter på heltid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Gi liv til produkter og tjenester med visuelle historier. Dette kurset vil gi studentene ferdigheter til å utvikle en kritisk og kontekstuell forståelse av reklame og merkevare design. Ved å samarbeide skal studentene oppdage hvordan industrien transformeres av nye teknologier og oppdage innovative måter å løse kreative problemer på.
Dette kurset undersøker hvordan visuelle historier brukes til å bringe liv til produkter og tjenester. I emnet skal studentene lære å utvikle merkevarekommunikasjon, innhold på sosiale medier, markedsføringsstrategi og interaktiv opplevelse, sammen med mer tradisjonelle trykkbaserte annonsekampanjer.
Hva kan dette kurset gjøre for meg?
Studentene våre lærer med industrien og engasjerer seg i profesjonell praksis gjennom hele kurset. De siste tre årene har vi jobbet med globale merker som Sky, Barclays og The O2 og ledende kreative studioer som Moving Brands, Studio Blup, Kin+Carta og JKR. Senest fikk vi privilegiet til å jobbe med Apple på en utstilling kalt Unsigned Stories.
De viktigste grunnene til å søke
- Arbeid med fagpersoner gjennom hele kurset.
- Muligheter til å delta i live -prosjekter.
- Praksisavtaler med Apple, Sky Creative Agency og Barclays.
- Lær profesjonelle ferdigheter som pitching, teamarbeid og prosjektledelse.
- Arbeid i forkant med innovasjoner innen kreativ teknologi.
- Utvikle en profesjonell portefølje gjennom en nøye strukturert læringsreise.
Ideelle studenter
Aspirerende merkevarefortellere som ønsker å drive frem produkter og tjenester gjennom et mangfold av kreative strategier.
Læreplan
År 1
Dette året handler om å styrke deg som annonsør og merkevarestrateg. Det vil fokusere på utvikling av kjerneferdigheter og vil hjelpe deg å forstå nøkkelkonsepter og ideer knyttet til reklame og merkevarebygging.
Du vil undersøke den historiske konteksten til disiplinen og utforske kreative prinsipper gjennom en undersøkelse av industristandard designprosesser. Året avsluttes med opprettelsen av en fullstendig strategisk reklamekampanje.
År 2
Det andre året blir mer utforskende. Du vil undersøke og utfordre fagets konvensjoner og samarbeide med andre studenter ved avdeling for designpraksis.
Du vil velge fra et utvalg enheter designet for å fremme tverrfaglig praksis og undersøke nye praksiser innenfor våre disipliner, for eksempel innholdsskaping i sosiale medier, publikumsdeltakelse og interaksjon, og opplevelsesdesign.
På slutten av året vil du ta del i en rekke live-prosjekter med store kunder, som WWE, Barclays, Shelter, MBNA Thames Clippers og Generator Hostels.
År 3
Det siste året ditt handler om å utvikle ferdighetene til å virkelig engasjere publikum.
Du vil tilpasse praksisen din og presentere ideer for verden. Du skal skrive en avhandling og, med støtte fra veilederne, lage en rekke selvstyrte prosjekter.
Dette er en mulighet til å utforske personlige interesser knyttet til reklame og merkevarebygging. Som forberedelse til eksamen vil du også samarbeide med en industripartner og utarbeide en portefølje og materialene som kreves for å presentere arbeid profesjonelt.
Sentrale studietemaer
- Merkevarebygging og identitetsdesign
- Copywriting og kreativ strategi
- Kampanjeutvikling
- Oppretting og strategi for innhold i sosiale medier
- Teamarbeid og prosjektledelse
- Interaksjonsdesign
Opptak
Karrieremuligheter
Når du er ferdig utdannet med vår reklamegrad, kan du jobbe i følgende jobbroller innen de kreative næringene:
- Kreativ direktør
- Tekstforfatter
- Digital designer
- merkevarestrateg
- Brand Communicator
- Kreativ teknolog
- Innholdsskaper for sosiale medier