BA (Hons) i media og kommunikasjon
GCU - Glasgow School for Business and Society
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 1 820 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Hjem / EU-studenter; £ 9250 RUK studenter; £ 11 500 internasjonale studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette programmet er en av de mest anerkjente av sitt slag i Skottland. Dekker press, kringkasting og online, det vil utstyre deg for en vellykket karriere i media eller relaterte bransjer, for eksempel reklame eller PR.
Vi tar en bred tilgang til studiet av kringkasting, pressen, kino og internett, undersøker mediaens rolle og innflytelse i samfunnet og hvordan medieindustrien er organisert. Du lærer å være reflekterende i din tenkning, mens du arbeider intelligent, ansvarlig og etisk.
Ved å bruke bransjestandardutstyret vil du utvikle radio- og TV-produksjonsferdigheter i vår toppmoderne multimediasuite sammen med kreative reklame- og PR-ferdigheter i virkelige scenarier. Vi hjelper deg å lære å tenke kreativt, analysere og evaluere innhold for å produsere nyskapende profesjonelt materiale på en rekke plattformer.
GCU dra nytte av Glasgows rykte som en medieby. Vi har sterke forbindelser med et bredt spekter av medieorganisasjoner, med fantastiske muligheter for plasseringer og erfaringer til nettverk og forbedring av fremtidige karrieremuligheter.
Dette programmet tilbyr Erasmus finansiert utveksling og ikke-europeiske utvekslingsmuligheter.
Din karriere
Nyutdannede velger videre studier eller karrierer i de kreative næringene. Film- og TV-produksjonsroller er populære blant nylige alumner som jobber for BBC Scotland, STV, Matchlight Productions og Syco Entertainment. PR er også et populært karriere reisemål, med siste årsstudenter aksepterer nylig jobber hos Mazda og Den skotske regjeringen selv før sommerenavn.
Hva du vil studere
År 1
Broadcast og Online Production 1, Media Analysis 1, Media Industries 1, The Business of Sociology og Workplace Culture and Behavior
År 2
Media Industries 2, Broadcast og Online Production 2, Introduksjon til PR og et alternativ til Feature Writing og Magazine Journalism eller The Business of Music
År 3
Medieanalyse 2, Forskningsmetoder, Enterprise Value Challenge og alternativmodul includin Creative Advertising, Analyse av musikkmedier, TV Drama, Intermediate Dramatic Screenwriting, PR-kampanjer: Planlegging og forslag og European Film History
År 4
Honours Dissertation and Media Project, tilleggsmoduler fra et utvalg
Inntakskrav
Alle oppføringskrav som er oppført her, bør brukes som en veiledning og representerer det minimum som kreves for å bli vurdert for oppføring. Søkere som er gjort et betinget tilbud om et sted kan bli bedt om å oppnå mer enn det som er oppgitt.
År 1
SQA høyere
ABBBB inkludert engelsk
Et nivå
BCC PLUS GCSE engelsk på C / 4
ILC høyere
H1, H2, H3, H3, H3 inkludert engelsk ved H2 eller høyere
IB Diploma
25 poeng
BTEC
Nivå 3 Utvidet Diplom i relevant emne på DMM PLUS GCSE engelsk på C / 4
År 3
HND
HND Creative Industries: Media og Kommunikasjon eller HND Advertising og PR med AB / BA i Graded Units
Engelske språk
Faglig IELTS score på 6,0 (eller tilsvarende) uten element under 5,5.
Vær oppmerksom på: Hvis du er fra et flerspråklig engelsktalende land, kan du ikke bli pålagt å gi ytterligere bevis på din engelskspråkkunnskaper.
Tilleggsinformasjon
Andre faglige og yrkesmessige kvalifikasjoner
Hver søknad til GCU vurderes på individuell basis. Hvis du ikke har de typiske akademiske opptakskvalifikasjonene, men kan demonstrere relevant arbeidserfaring og / eller studiepoeng fra anerkjente faglige organer, kan du være kvalifisert til å delta i dette kurset ved Universitetets anerkjennelse av prioriteringsordning.
Internasjonale Pathways
Hvis du ikke oppfyller engelskspråklige krav, kan du være kvalifisert til engelsk for Universitetsstudiet.
Avgifter og finansiering
Undervisningsavgiftene du betaler er for det meste avhengig av gebyrstatusen din. Hva er studentavgiftens status?
Opplæringsgebyr 2018/19
- Hjem: £ 1820
- RUK: £ 9250 *
- EU: £ 1820
- Internasjonalt: £ 11 500
* Samlet studieavgift for RUK studenter som fullfører en tre eller fire års grad er kappert til £ 27.750. Spesifikke gebyrer er underlagt bekreftelse fra den skotske regjeringen og kan endres når den er bekreftet.
Hvis du begynner på studiene i september 2018 eller januar 2019, er det årlige eller modulavgifter som gjelder for løpet av kurset ditt. Avgifter kan imidlertid endres. For full informasjon om hvordan avgifter kan endres, les våre avgifter og refusjonspolitikk.
Tilleggskostnader
I tillegg til kursavgift kan du oppleve ekstra kostnader i løpet av din tid på Universitetet.
stipend
Vi tilbyr høy kvalitet utdanning til en rimelig pris; Som Universitetet for det felles gode, er vi forpliktet til å tilby tilgjengelig høyere utdanning for dyktige studenter ved å holde studieavgiftene lave og gi en generøs stipendpakke på over 2,5 millioner kroner per år.
Hvis du har spørsmål eller forespørsler om stipendier som er tilgjengelige for 2018/19, er du velkommen til å kontakte studentenes forespørselsteam.
Internasjonale studentens startdatoer
For nye internasjonale studenter starter orienteringsarrangementer 14. september 2018 . Denne ekstra tiden er spesielt utviklet for å hjelpe nye internasjonale studenter i å bosette seg i Storbritannia og GCU før starten av generell studentinduksjon og undervisning.
Det vil bli en hel rekke morsomme og informative aktiviteter som foregår i denne perioden, inkludert campus og byturer, samt velkomstarrangementer hvor du kan møte andre internasjonale studenter.
Språkvalg
Studentene kan studere språkmoduler som en del av denne graden. GCU tilbyr moduler på fransk, spansk, tysk og italiensk og hver tilbys på ulike nivåer avhengig av bakgrunnskunnskap.
Studere i utlandet
Utvekslingsmuligheter er åpne for heltidsstudenter som har fullført minst ett studieår (år 3 direkte deltakere må ha gjennomført ett semester ved GCU).
Vurderingsmetoder
Vår tilnærming til læring, undervisning og vurdering av våre studenter er å vedta et bredt spekter av metoder. Dette sikrer at du får den nødvendige kunnskapen og forståelsen av medieverdenen, men utvikler også dine personlige, intellektuelle og overførbare ferdigheter.
Nøkkelen til vurderingsstrategiene er at du skal bruke konsepter og ferdigheter i stedet for å skrive om dem, og sementere og demonstrere din forståelse. For eksempel i media praksis modulene vil noen av vurderingene være basert på ditt endelige produkt selv, det være seg en kortfilm, et manus, en PR-kampanje eller en annonse som vurderes. Vi tar fullt hensyn til digital teknologi i vår undervisning og læring, og du får praktisk erfaring. For eksempel, i Medieanalyse kan du kanskje jobbe med våre digitale poesikøvelser ved hjelp av rammekonkurranser for å kritisere audiovisuell kultur.
Læringsmetoder
De ulike lærings- og læringsmetodene vi bruker, er alle designet for å sikre at programmet er faglig relevant og faglig utfordrende. Våre studenter oppfordres gjennom individuelle moduler og gjennom Personal Development Planning-prosessen for å reflektere over måtene deres faglige og praktiske arbeid er knyttet til og informere hverandre. Student oppfordres til å utføre yrkeserfaring. Vi har et sterkt fokus på employability og vi jobber tett med eksperter fra media og kreative næringer for å tilby studentene våre nåværende perspektiver på jobbmarkedet.
Våre studenter påtar seg praktisk opplæring på industristandardutstyr for mediepraksis. De støttes av heltidsansatte og gjest veiledere fra industrien i våre omfattende fasiliteter, som inkluderer et avis, redaksjonelt og radio presentasjon og produksjons suiter og et TV-studio og galleri.
Våre studenter har mulighet til å gjennomføre en studieperiode i utlandet gjennom internasjonale utvekslingsprogrammer. Opptil en av fem av våre studenter har studert i en periode med våre partnerinstitusjoner over hele Europa, Nord-Amerika og Australia.
Opptak
Læreplan
Hva du skal studere
År 1
Kringkasting og nettproduksjon 1, Medieanalyse 1, Medieindustri 1, Sosiologivirksomhet og arbeidskultur og atferd
År 2
Mediebransje 2, kringkasting og nettproduksjon 2, introduksjon til PR og mulighet for featureskriving og magasinjournalistikk eller The Business of Music
År 3
Medieanalyse 2, forskningsmetoder, Enterprise Value Challenge og alternativmodul inkludert kreativ annonsering, analyse av musikkmedier, TV-drama, middels dramatisk manusskriving, PR-kampanjer: planlegging og forslag og europeisk filmhistorie
År 4
Honours Dissertation and Media Project, tilleggsmoduler fra et utvalg
Stipend og finansiering
Karrieremuligheter
Din karriere
Nyutdannede velger videre studier eller karrierer i de kreative næringene. Film- og TV-produksjonsroller er populære blant nylige alumner som jobber for BBC Scotland, STV, Matchlight Productions og Syco Entertainment. PR er også et populært karrieremål, med sisteårsstudenter som nylig har akseptert jobber hos Mazda og den skotske regjeringen selv før sommereksamen.