BA Media Management og Digital Marketing
Fresenius University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Cologne, Tyskland
Språk
Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 - 7 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 795 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
* månedlig
Introduksjon
Vekker markedsføring og digitale medier samt reklame og PR lidenskapen din? Har du stor interesse for kommunikasjon og mediehåndtering samt innhold og digital markedsføring? Velg deretter kurset mediehåndtering og digital markedsføring ved Hochschule Fresenius . Gjør deg klar for den digitale økonomien med denne bachelorgraden og lær hvordan du bruker media med suksess.
Medie- og kommunikasjonsindustrien utvikler seg raskt: Teknologisk fremgang og globale trender har en varig innvirkning på vår kommunikasjonsadferd og vårt medieforbruk. I dette miljøet er kommunikative og kreative ferdigheter mer etterspurt enn noensinne. Vår bachelorgrad i Media Management and Digital Marketing (BA) forbereder deg ideelt for en karrierestart i den nasjonale og internasjonale markedsførings-, kommunikasjons- og mediebransjen og åpner dørene til en verden av selskaper og byråer for deg.
Galleri
Opptak
Læreplan
Struktur og innhold
Med vår grad i Media Management and Digital Marketing (BA) vil du få omfattende kunnskap og strategiske kompetanser i media og digital økonomi, samt viktig økonomisk kunnskap som det grunnleggende om forretningsadministrasjon. Denne bachelorgraden ved Hochschule Fresenius tilbyr en vellykket kombinasjon av bedriftsadministrasjon, mediehåndtering og digital markedsføring.
Gjennom praktiske undervisningsenheter og prosjektarbeid i samarbeid med bedrifter vil du få et reelt bilde av din fremtidige karriere innen medie- og kommunikasjonsledelse og innen nettmarkedsføring i medieledelseskurset. Du vil lære å håndtere endringen i forretningsmodeller i sammenheng med digital transformasjon og å utvikle konseptuelle og strategiske løsninger.
innhold
Bachelorgraden i medieledelse og digital markedsføring (BA) gir deg detaljert kunnskap innen områder som kommunikasjonsledelse, medieøkonomi, digital markedsføring og mediepsykologi. Den digitale transformasjonen spiller alltid en viktig rolle. I studiene dine medieledelse og digital markedsføring (BA) vil du for eksempel også ta for deg digitale forretningsmodeller, kommunikasjonsplanlegging for digitale kanaler, ledelse av sosiale medier og oppretting av nettsider.
Økonomiske grunnleggende
- Business Administration
- Internasjonal og interkulturell ledelse
- Economics
- forretningsjuss
- Datavitenskap og dataanalyse
- Statistiske metoder
Mediehåndtering og digital ledelse
- Digital transformasjon
- Media og kommunikasjonspsykologi
- Medieøkonomi
- Digital entreprenørskap og innovasjoner
- Markedsføring og markedsundersøkelser
- Media- og kommunikasjonsledelse
- Online markedsføring og online virksomhet
- Sosiale medier og innholdsmarkedsføring
- medierett
Metodisk kompetanse
- Vitenskapelig arbeid
- Mediepraksis (video, film og online)
- Digital produktadministrasjon
- Prosjektledelse og presentasjonsteknikk
- Øv prosjekt
fokus
Er du spesielt interessert i et av disse områdene? Er du fascinert av nettmarkedsføring eller rettere sagt medie- og kommunikasjonsledelse? I fjerde og femte semester tar dere hver et hovedfag og spesialiserer dere. Du velger første fokus på studiet Medieledelse og digital markedsføring (BA). Med det andre fokuset kan du også velge andre kurs fra vårt nettverk. Eventuelt kan du velge et tredje fokus.
For Medieledelse Bachelor tilbyr vi deg følgende spesialiseringer:
Film- og videoproduksjon
Bevegende bilder er det viktigste kommunikasjonsmidlet i dag. Fokuset introduserer deg til det grunnleggende om en lovende film- og videoproduksjon. Du vil tilegne deg omfattende kunnskap innen innholdsutvikling, historiefortelling og filmimplementering (kamera, lys, regi og postproduksjon). Du vil også lære hvordan produksjonsstyring av levende bilder for digitale salgsstrukturer kan lykkes.
Ledelse av digitale og sosiale medier
Som en del av satsingen på digital og sosiale medier ledelse vil du befatte deg med de sentrale lederoppgavene innen digital markedsføring. Dette inkluderer utvikling av nettbasert markedsføring og administrasjonsstrategier for sosiale medier, samt utforming av prosjekter for digital transformasjon. Du vil deretter bruke din teoretiske kunnskap i case-studier.
event management
Hvordan utformes og implementeres vellykkede arrangementer? Du dedikerer deg til dette spørsmålet i fokuset på arrangementsledelse. Du vil ta for deg hendelsesstrategier samt planlegging, gjennomføring og oppfatning av hendelser og gå inn i operasjonell gjennomføring ved hjelp av virkelige eksempler fra praksis.
Bedriftskommunikasjon og byråledelse
Prosessen med medieplanlegging med fokus på bedrifter og klassisk byråledelse er fokus for dette fokuset. Du vil lære å utvikle tverrmediale konsepter for digitale og analoge kanaler og håndtere modeller og metoder for forskning på kommunikasjonseffekter.
semester i utlandet
Internasjonalitet spiller en spesielt viktig rolle i den digitale økonomien. Understøtte dine mediehåndtering og digitale markedsføringsstudier med språkkurs eller et utenlandsopphold. Under et kurs i mediehåndtering og digital markedsføring ved Hochschule Fresenius har du mulighet til å gjennomføre et integrert semester i utlandet. Dette kan ta deg til New York eller Shanghai i 4. eller 5. semester. Det beste med det: Du taper ingen tid, fordi utenlandssemesteret er integrert i det ordinære studieløpet på Bachelor i Medieledelse og Digital Markedsføring. Hochschule Fresenius vil i ettertid kreditere deg med alle kredittpoeng du har opptjent fra utlandet.
Sydney - University of Technology Sydney (UTS)
Major
Internasjonal organisasjonspsykologi og rådgivning
New York - Berkeley College & Pace University
Store fagfelt
- Internasjonal menneskelig ressursforvaltning
- Internasjonal markedsføringsledelse
- Internasjonal økonomi og regnskap
Shanghai - Shanghai universitet
Store fagfelt
- Internasjonal ledelse
- Forbruker-, markeds- og mediepsykologi
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Mediemarkedet og digital virksomhet er i stadig utvikling. Drevet av digitale teknologier er det nye kvalifikasjonsprofiler og krav til eksperter i bransjen. Kunnskap, spesielt innen nettmarkedsføring og sosiale medier, samt strategiske ferdigheter er etterspurt – og ikke bare i tradisjonelle mediebedrifter. Vellykket media, kommunikasjon og digital ledelse er en av de vesentlige oppgavene og utfordringene i alle bedrifter i dag.
Det er derfor mange spennende jobbmuligheter for nyutdannede med medieledelse, for eksempel i følgende bedriftsavdelinger og byråer:
- Intern og ekstern kommunikasjon
- Håndtering av sosiale medier
- Kommunikasjons-, PR- og reklamebyråer
- Intern videoproduksjon og håndtering av bevegelige bilder
- Markedsføring / digital markedsføring
- Bedriftsrådgivning
- Online og digital økonomi
- Kongress- og arrangementsledelse
- uavhengighet