BA i Fashion Stylist

Generelt

3 steder tilgjengelige
Les mer om dette programmet på institusjonens nettsider

Programbeskrivelse

Dette kurset holdes på engelsk

Kursets pedagogiske mål er å trene fagpersoner i moteindustrien som er i stand til å ta del i den kreative prosessen, verdiproposisjonen og markedsføringen av et merke eller et moteprodukt og dets definerende stil og estetikk. Å bli motestylist, som er en tverrfaglig og analytisk profil, krever fullføring av en tverrgående utdanningsvei som må inneholde en solid kulturell bakgrunn og en sterk forståelse av de tekniske verktøyene for fotografering, videolagring og moteverdenen. Mote Stylists har evnen til å lage et bredt rammeverk av visuelle og estetiske referanser for et merke og tolke og analysere trender.

Fra andre året har studentene muligheten til å delta på spesialiseringen i motekommunikasjon (utelukkende undervist på italiensk) for å lage og administrere en integrert kommunikasjonsstrategi, administrere en reklamekampanje, håndtere media og de som opererer i hele sektoren, organisere arrangementer og moteshow, men også planlegge og lansere et produkt, en designer eller et merke.

BA in Fashion Stylist Milano

Tittel - Det akademiske vitnemålet på første nivå er anerkjent av MIUR (Ministry for Education, University and Research) og likestilles med bachelorgraden utstedt av universiteter.

Kontekst - I det siste har dette yrket utvidet sitt kompetansesortiment til det punktet det nå spiller en grunnleggende rolle i kunstnerisk retning av samlinger, integrerte kommunikasjonsstrategier, kul jakt og trendsetting.

Metodikk og struktur - Kurset trener studentene gjennom en praktisk eksperimentering av metodene, verktøyene som er studert og de kulturelle aspektene: prosjektene (fotograferinger av kvinner, menn og stilleben) gjennomføres ved å studere fasene i forskningen / utvikling / og realisering og representerer de grunnleggende byggesteinene i studieløpet. Hvert emne blir tenkt på når det gjelder prosjektet: de tekniske og kreative verktøyene (programvare, digitale korrigeringer av bildene, oppretting av video); de kulturelle signalene (moderne mote, fotografering, semiotikk, og generelt å kunne tolke bilder).

Det grunnleggende målet er å danne en motestylist som er i stand til å styre den kreative prosessen, mekanismene for prosjektdesign, for å få full forståelse av de forskjellige stilene som mote historisk har opplevd, samt moderne trender, og for å få muligheten til å analysere nye moteformer kritisk.

Karrierer - Motestylist, merkevarekonsulent, koordinator for kreativ retning, moteforskningsekspert, moteredigeringsekspert, trendforespørsel

Sist oppdatert nov. 2020

Om skolen

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli.

The cradle of design and industry. IED owes its establishment in 1966 to the intuition of its President Francesco Morelli. Minimér
Milan , Milan , Milan + 2 Mer Mindre