BA i kommunikasjonsledelse
DEKRA Hochschule für Medien
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Berlin, Tyskland
Språk
Tysk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 22 100
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Oct 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmet Communication Management fremhever unnfangelsen og kreativ implementering av kommunikasjonsstrategier og medieproduksjoner. Kommunikasjons- og mediesektorene er blant de raskest voksende områdene i verden med høy etterspørsel etter kvalifiserte fagfolk.
Bachelorstudiet i kommunikasjonsledelse lærer det grunnleggende innen økonomi, prosjektledelse, foto og design, bedriftsledelse og kommunikasjon, markeds- og medieforskning og sosial markedsføring. Denne grunnleggende kunnskapen blir deretter brukt og forsterket gjennom tverrfaglige praktiske prosjekter.
I sluttfasen av emnet kan studentene spesialisere seg i Mediedesign, Kommunikasjonspsykologi eller Markedskommunikasjon. På slutten av spesialiseringen gjennomfører alle studentene sammen et tverrfaglig tverrmedial prosjekt for en bransjeklient. Studiet avsluttes med en fagspesifikk bacheloroppgave.
spesialiseringer
Media Design
Spesialiseringen Mediedesign tar for seg grensesnittet mellom estetisk design og teknisk gjennomføring. På alle medieområder - print, digital eller video - spiller design, layout og konseptualisering en betydelig rolle.
I denne spesialiseringen blir studentene eksponert for hele spekteret av mediedesign. Bortsett fra grunnleggende design, lærer mediedesignkurset også fotografering og bildebehandling, layout og design for online og offline applikasjoner, programmering og utvikling av databaser samt 2D og 3D animasjon. Studentene er intensivt forberedt på fagområdene innen multimedia, reklame og designbyråer, eller de vil være rustet til å starte egne selskaper.
Kommunikasjonspsykologi
Spesialiseringen Kommunikasjonspsykologi legger vekt på analyse og design av kommunikasjonsprosesser i mediemiljøet. Studentene utvikler konsepter for å etablere bedriftskultur og bedriftsledelse i forhold til omstilling (endringsledelse). De analyserer og minimerer forstyrrelser i operasjonelle prosesser og arbeider innen menneskelige ressurser ved å fremme potensial og optimalisere personellbeslutninger.
I tillegg til økonomisk, media-praktisk og markedsføringskunnskap, lærer denne spesialiseringen sosiale og mediepsykologiske grunnleggende. Videre får studentene inngående, anvendelsesorientert spesialistkunnskap innen områdene arbeids- og organisasjonspsykologi, bedriftsformidling og markeds- og annonsepsykologi.
Markedskommunikasjon
Spesialiseringen Markedskommunikasjon lærer kommunikative og konseptuelle ferdigheter innen forretnings- og markedsføringskompetanse. Studentene er intensivt forberedt på en karriere i kommunikasjonsavdelingene til byråer, selskaper, politiske partier og andre profitt- og ideelle organisasjoner.
Studentene utvikler selvstendig kommunikasjons- og markedskonsepter og tilegner seg grunnleggende kompetanse og kompetanse som de kan anvende i praktisk bedriftskommunikasjon. De blir også kjent med de dynamiske detaljene til oppstartsbedrifter og sosial virksomhet. Moduler om kampanjeledelse, bedriftsledelse, kommunikasjon over og under linjen, eventledelse og online markedsføring gjør dem i stand til målrettet å forme sin entreprenørielle bedriftsidentitet ved hjelp av passende mediekanaler.