BA i spesialpedagogikk - kognitiv svikt for K-12 lærersertifisering
Siena Heights University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Adrian, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 545 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduksjon
Hovedmålet med spesialundervisningsprogrammet er å utvikle selvsikre, nysgjerrige og gjennomtenkte lærere som er forankret i bredden og dybden av lærevansker og kognitive svikt.
Filosofien til spesialpedagogikken er basert på trosoppfatninger som påvirker innholdet og innholdet i undervisningstilbud. Det legges vekt på å inkorporere praktisk anvendelse med teoretisk diskusjon og juridiske/etiske aspekter ved tilrettelegging av læring for barn med nedsatt funksjonsevne.
Siena Heights Universitysin filosofi om å forberede spesialundervisningsstudenter til å undervise personer med kognitiv svikt er bygget på 10 hovedpunkter:
- Utdanning er for alle individer.
- Personer med kognitiv svikt er bedre tjent med når programmer bestemmes av individuelle læringsbehov og ikke kategoriske merkelapper.
- Nøyaktige data er drivkraften til utdanningsprogrammer og er grunnlaget for målene og målene for et utdanningsprogram.
- Hele kontinuumet av plasseringer og alle utdannings- og samfunnsressurser må være tilgjengelig for personer med kognitiv svikt. Fastsettelsen av den minst restriktive plasseringen må baseres på vurderingsdata.
- Utdanning av personer med kognitiv svikt bør starte så tidlig som mulig og fortsette så lenge det er nødvendig. I alle livets fasetter er overganger fra en periode til den neste kritiske.
- Programmet for å forberede lærerutdanningskandidater til å undervise individer med kognitiv svikt bør dekke alle læringsområder, inkludert akademisk, sosialt, dagligliv og førskole/yrkesfaglig. Programmet skal være basert på forskningsdata og beste praksis.
- Standard læreplanen er grunnlaget for å bygge et individuelt utdanningsprogram for personer med kognitiv svikt.
- Skolene, så vel som lærere og andre fagpersoner på skolen, er en integrert del av fellesskapet. Spesialpedagogen skal gi både direkte og indirekte tjenester og støtte til fellesskapet.
- En rolle for et lærerutdanningsprogram er å møte utdanningsbehovene til Michigan-individer.
- Michigan Department of Education sine standarder, Michigan Administrative Rules for Special Education (MARSE) og gjeldende beste praksis bør være plattformen som lærerutdanningsprogrammet bygger på. Et mål med programmet er å gi lederskap i utviklingen av et forbedret undervisningsprogram.
Akkreditering
Siena Heights University's Division of Education ble innvilget nasjonal akkreditering av Council for the Accreditation of Educator Preparation (CAEP) for hele syv år, fra våren 2020 til våren 2027. Denne akkrediteringen sertifiserer at de nevnte profesjonelle innledende sertifiseringsprogrammene har gitt bevis for å oppfylle alle CAEPs standarder.
Programutmerkelser
- Graduate ansette rate på 100 prosent;
- Totalt 74 prosent av kursene har klinisk felterfaring;
- Hands-on modellering av instruksjon.