BA-utmerkelser i digitale medier
York University - School of the Arts, Media, Performance & Design
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toronto, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
CAD 7 037 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Innenlandske avgifter: $ 7 077. Internasjonale avgifter: $ 32,416. Heltidsundervisning
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Digitale medier tilbys i samarbeid av Computational Arts (School of Arts, Media, Performance, and Design) og Electrical Engineering and Computer Science (Lassonde School of Engineering), som smelter kunst og media med engineering. I programmet bruker studentene kode og programmering som verktøy for kreativt uttrykk i former som spill, oppslukende og 3D-miljøer, tingenes internett (IoT), interaktiv ytelse og datavisualisering.
Arbeid i digitale medier fokuserer på et bredt spekter av nåværende og nye former for digitalt støttede medier, med applikasjoner som spenner fra programvareutvikling til videospill og interaktiv mediekunst. Navnet Digital Media gjenspeiler bredden og hybridkarakteren til studieområdet, som bruker metodene og teoriene innen informatikk og kunst til design, implementering, evaluering og studie av de mange formene som finnes i moderne digitale medier.
Digital Media reagerer på en veletablert verdensomspennende interesse for hybridisering av kunst og vitenskapelig praksis og metoder. Studentene jobber i et felles miljø som gjør dem i stand til å utvikle kompetanse på tvers av beregningsvitenskap og kunstnerisk praksis, jobbe i team og utvikle tverrfaglighet. I digitale medier integrerer studentene kritisk kunstnerisk diskurs og vitenskapelig undersøkelse med bred anvendelse i morgendagens kreative næringer, inkludert neste generasjons ytelse, skjermer, blandet virkelighet, informatikk, datavisualisering, spill, utvikling av mobile applikasjoner og nye samtidskunstformer.
I programmet begynner studentene med en 18-måneders felles kjerne og deretter forgrener seg til en av tre strømmer i henhold til deres interesser og mål. På videregående kurs jobber studentene selvstendig og samarbeider om ambisiøse gruppeprosjekter, slik at de kan fremme sine individuelle interesser og få verdifulle utviklingsevner i stor skala. I tillegg til å få grundig kunnskap med banebrytende teknologi, studenter oppgraderer med kreative ferdigheter for fremtidens arbeid, inkludert beregningstenking, sensemaking, motstandsdyktighet, teamarbeid og samarbeid mellom menneske og maskin.
Høydepunkter
Topp 6 grunner til å søke
- Ontario eneste studieprogram som integrerer kunst, informatikk og ingeniørfag.
- Lær beregningstankegang, teamarbeid, motstandskraft og ferdigheter for fremtiden.
- Utforsk kreativt uttrykk gjennom nyskapende teknologi.
- Profesjonelle internship-muligheter gjennom Lassondes Co-op-kontor.
- Arbeid i banebrytende forskningslaboratorier og toppmoderne klasseromsfasiliteter.
- Flotte karrieremuligheter.
Første 18 måneder
Den vanlige kjernen
I løpet av de første 18 månedene av programmet fullfører studentene i Digital Media-programmet en felles kjerneplan bygget fra en blanding av kurs fra Computational Arts and Computer Science and Electrical Engineering. Temaer som interaktiv kunst, programmering og kritiske studier gir studentene den teoretiske og praktiske bakgrunnen som trengs for å lykkes i programmet, så vel som i fremtiden for feltet.
År to til fire
I løpet av sitt andre år velger studentene mellom tre strømmer i henhold til deres interesser og mål. Digital Media Game Arts-strømmen engasjerer studenter i spillteori, design og utvikling i forkant og fremtidige domener innen spillutvikling og design. Digital Media Arts stream fokuserer sterkt på digital kunstoppretting og produksjon der bruk av beregningssystemer og tenkning er den primære uttrykksmåten, og digital medieutvikling er orientert mot den mer tekniske siden av feltet med et dypere dykk i områder som krysser inn i datavitenskap, for eksempel rørledninger på datamaskingrafikk på lavt nivå og utvikling av spillmotorer. Disse strømmer representerer Pathways gjennom programmet med den hensikt å fremheve brede studieområder. Hver strøm gir også studentene muligheter og muligheter for studenter til å kombinere elementer fra andre strømmer, samt kurs fra hele AMPD og York University, for å skreddersy studiene etter deres spesielle behov.
Kombiner din kjærlighet til spilldesign og utvikling med fremtidige former og sammenhenger for spill - Digital Media Game Arts
Videospill er en avgrensende kulturform av det 21. århundre. Digital Media Games Arts-strømmen har et ekspansivt og fremtidsrettet perspektiv på spillopplæring gjennom utforskning av en rekke leveringsplattformer. I Digital Media Game Arts-strømmer lærer studentene ferdighetene i spillutvikling og design fra konsept til produksjon. Studentene får praktisk erfaring med å jobbe med profesjonelle spillmotorer, med formidling av arbeid i ulike plattformer og kulturelle sammenhenger (mobile medier, nettbasert, galleri, urban gaming, etc.), med en tilnærming som inkluderer tverrfaglig samarbeid og nye grenser av spill. I tillegg undersøker Digital Media Game Arts Stream nye og banebrytende trender innen utvikling av videospill, for eksempel innen alt spill, skeive spill, Ikke spill og urbane spill der potensialet og grensene for spill og spill blir utfordret og testet.
Er du interessert i å utforske teknologi som et uttrykksfullt medium? - Digital Media Arts
Digital Media Arts-strømmen fokuserer på å skape digitale medieytelser og kunstneriske uttrykk gjennom teknologi. Med sin blanding av tilbud innen digital ytelse, fysisk databehandling og fabrikasjon og blandet virkelighet, bor programmet i mellomrommene mellom det virtuelle og det fysiske, og oppmuntrer til et sømløst kontinuum mellom virtuell virkelighet og verden vi bor i. Mens det legges mer vekt på tilbud i AMPD, understreker strømmen i Digital Media Arts bruken av kreativ koding, beregning og systemtenking som metoder for kreativt uttrykk. Digital Media Arts-strømmen har mest fleksibilitet av de tre strømmene. Studentene kan forfølge en rekke interesser fra kreativ teknologi til kunstnere som utforsker forkant av nye medier og nye samtidskunstformer.
Vil du skape fremtiden for digitale medieverktøy og teknologier? - Digital medieutvikling
Digital Media Development-strømmen legger større vekt på tilbud innen elektroteknikk og informatikk, og fokuserer på design av kjerneverktøy og teknologier som støtter praksis for digitale medier. Denne strømmen gir et spesialspor på våre mest avanserte alternativer innen digitale medier, for eksempel spillutvikling på lavt nivå, interaksjon mellom menneske og datamaskin, signalbehandling, virtual reality, maskinlæring og simulering. Studenter i denne strømmen har en god beliggenhet for å jobbe i områder med lave nivåer av digitale medier og verktøyutvikling som representerer en etterspurt sektor i de kreative næringene. Som med alle våre strømmer undervises temaene på en måte som oppmuntrer motstandsdyktighet og tilpasningsevne i det stadig skiftende landskapet til ny medieteknologi, slik at kandidater er i posisjon til å ta i bruk ny teknologi og paradigmer når de oppstår og holder seg i forkant av feltet i uforutsigbar fremtid.
Karriereveier
- Spillprogrammerer / leder / designer / utvikler
- Spillgrensesnittprogrammerer
- Teknisk kunstner for videospill
- Ny mediekunstner
- AR / VR-utvikler
- Interaktiv opplevelsesdesigner
- Interaktiv medieutvikler
- Datavisualisering
- entreprenør
- Media / Multimedia Developer
- Grafisk tekniker
- Kreativ produsent / utvikler
- Grafisk designer
- Lyddesigner
- UI / UX Designer
- Webprogrammerer / leder / designer / utvikler
- Front End Application Developer
- Full Stack programvareutvikler
- Søknadsanalytiker og arkitekt
- Backend Developer
- Dataprogrammerer / programvareingeniør
- Digital medielærer og fagkoordinator
- Kreativ konsulent / direktør
- Data analytiker
- Digital utviklingsarkitekt
- Digital Marketing Manager
- Digital prosjektdirektør
- Spesialist på digitale strategier
- Redaksjonell teknisk direktør
- Innebygd databehandler / ingeniør
- IT spesialist
- Leder programmerer / designer
- Operasjonsspesialist
- Produkt Designer
- Prosjektutvikler
- Seniorutvikler
- Social Media Executive
- Programvarearkitekt / designer / programmerer / ingeniør
- Programvare Testing Engineer
- Systemprogrammerer
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.