BIng Aerospace Engineering
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 23 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* internasjonal
Introduksjon
Aerospace Engineering er i forkant av teknologi, og forstår og anvender vitenskapelige prinsipper for design, utvikling og service av noen av de mest teknologisk avanserte ingeniørproduktene i verden, alt fra kommersielle fly og helikoptre til romfartøy og ubemannede luftfartøyer. Luftfartsingeniører vil være sentrale for å møte de fremtidige utfordringene for luftfartsindustrien knyttet til miljø (f.eks. minimere støy og forurensning) og bærekraft. Med evnen til å lykkes i ulike og utfordrende situasjoner, er luftfartsingeniører naturlig allsidige, og åpner for et bredt spekter av karrieremuligheter, og våre kandidater kan bli funnet i ledende private og offentlige selskaper over hele verden.
Høydepunkter
Vi legger vekt på praktisk, prosjektbasert læring og investerer mye i våre toppmoderne fasiliteter og fleksible prosjektområder for å støtte denne aktiviteten.
Globale muligheter
Skolen tilbyr omfattende muligheter til å få verdifull utenlandserfaring, enten i sommerferien eller ved å ta et år fra studiet. Vi deltar i studentutvekslingsprogrammene IAESTE og Erasmus, som gjør det mulig for studenter å få arbeidserfaring i bedrifter og universiteter over hele verden. De siste årene har studenter jobbet i land som Brasil, Finland, USA, Frankrike, Island, Argentina, Uruguay, Japan, Sør-Afrika og Portugal. Study USA Initiative gir studenter etter trinn 2 muligheten til å studere et år ved en høyskole i USA, noe som gir en utmerket mulighet til å bli kjent med internasjonale forretningsteknikker. Vårt ansettbarhetsprogram støtter aktiviteter som dette, gir hjelp og råd med utarbeidelse av CVer, intervjukompetanse og gir et kontaktpunkt under varigheten av plasseringer.
Profesjonell akkreditering
Akkreditert av Royal Aeronautical Society
Industri Lenker
Skolen har sterke bånd til industrien i form av samarbeidsprosjekter og studentplasseringer. Læreplanen er sterkt informert av representanter fra bransjen som sitter i et rådgivende utvalg innen skolen.
Karriereutvikling
Studentene har muligheten til å få en plass på Engineering Leadership Program og en rekke ansettelsesutviklingsworkshops.
Alle luftfartstekniske grader kommer med muligheten for et sandwichår i industrien. Du kan bruke opptil 12 måneder på å få praktisk erfaring med et ekte ingeniørmiljø hos et relevant luftfartsselskap.
Opptak
Læreplan
Kursstruktur
Introduksjon
BIng-graden gir et solid grunnlag i alle de grunnleggende tekniske teknologiene som kreves av en luftfartsingeniør i utviklingen av neste generasjon luftfartsprodukter.
1. stadie
- Introduksjon til romfartsteknologi
- Laboratorieprogram 1
- Matematikk 1
- Materialmekanikk 1
- Termo- og væskemekanikk 1
- Dynamiske systemer 1
- Engineering Design 1
Fase 2
- Profesjonelle studier 2
- Komprimerbar strømning og fremdrift 2
- Flykonstruksjoner 2
- Produksjonsteknologi 2
- Matematikk og databehandling 2
- Flydesign 2
- Fly aerodynamikk og ytelse 2
Trinn 2 Valgfritt kurs
- Ansettbarhet 2
Fase 3
- Avionic Systems 3
- Profesjonsstudier 3
- Prosjekt 3B
- Luftfartsteknikk 3
- Computer-Aided Engineering 3
- Produksjon 3
Læring og undervisning
School of Mechanical and Aerospace Engineering spiller en ledende rolle i CDIO, et internasjonalt initiativ for å reformere ingeniørutdanning, som involverer godt over 100 universiteter over hele verden. Støtte for deltakelse i dette initiativet ble sikret gjennom finansiering for å opprette et Center of Excellence in Active and Interactive Learning at Queen's. Som et resultat har studiene våre mange innovative funksjoner som forbedrer studenters læring:
1. stadie
Det første året inkluderer et introduksjonskurs med fokus på å utvikle viktige faglige tekniske ferdigheter, bygget opp rundt en serie teambasert design og byggeprosjekter. Studentene får ikke bare muligheten til å lære om ingeniørpraksis, men også å engasjere seg med de andre studentene i klassen, og bidra til å utvikle en sterk følelse av identitet og fellesskap i studentmassen. I de påfølgende årene blir ingeniørkunnskap videreutviklet gjennom strukturert prosjektarbeid.
Fase 2
Gruppedesignøvelsene lar studentene demonstrere sin tekniske evne i et teammiljø.
Fase 3
Det individuelle forskningsprosjektet gir muligheter for inngående studier og engasjement med Aerospace engineering design og utvikling.
Gjennom programmet er det lagt vekt på utvikling av et balansert sett av personlige, mellommenneskelige og profesjonelle ferdigheter.
Hos Queen's har vi som mål å levere et læringsmiljø av høy kvalitet som bygger på intellektuell nysgjerrighet, innovasjon og beste praksis innen læring, undervisning og studentstøtte for å gjøre det mulig for studentene å oppnå sitt fulle akademiske potensial. Studenter som studerer for BIng in Aerospace Engineering får et bredt spekter av læringserfaringer for å sette dem i stand til å utvikle seg som individer, for å engasjere seg med fageksperter fra både akademia og industri, og for å utvikle et spørrende sinn for å forbedre deres utvikling som uavhengig, livslang elever. Tilgang til industristandard ingeniørverktøy, et bibliotek i verdensklasse og kurs undervist av industrieksperter gir en rekke muligheter til å utvikle studentenes interesser i romfartssektoren, støttet av formelle forelesninger og veiledninger. Det finnes et bredt spekter av læringsmuligheter, inkludert:
- E-læringsteknologier
Canvas Virtual Learning Environment gir tilgang til et vell av informasjon og støttende læringsinformasjon, inkludert ekstra modulressurser, leselister og oppslagstavler for å kommunisere med klassemedlemmer. - Ekskursjoner
Nord-Irland har en levende luftfartsindustri, og som en del av BIng Aerospace Engineering-studiet, vil studentene gjennomføre en rekke besøk til luftfartsselskaper over hele Nord-Irland for å forstå hvilken rolle en praktiserende luftfartsingeniør er i industrien, og for å forholde seg til modulen. innhold til et virkelig arbeidsmiljø. - Individuelle forskningsprosjekter
Som en del av graden vil studentene gjennomføre et forskningsprosjekt i det siste året i forbindelse med en akademisk veileder, og se i detalj på et spesialistemne innen romfartsteknikk. Dette vil gi studentene muligheten til å engasjere seg i den romfartstekniske design- og utviklingsprosessen, samtidig som de bygger inn kjerneferdigheter i prosjektledelse, rapportering og presentasjonsferdigheter. - Forelesninger
Formelle forelesninger er planlagt for å introdusere grunnleggende informasjon og konsepter om sentrale emner og temaer i romfartsteknikk, og for å gi et utgangspunkt for å veilede videre selvstyrte privatstudier. Dette gir en uvurderlig mulighet til både å engasjere seg med akademiske fageksperter og også få tilbakemeldinger og råd. Gjennom studiet holdes det også en rekke forelesninger av industrielle fageksperter, for å sikre at studentene får mulighet til å diskutere de industrielle anvendelsene. - Personlig veileder
Studenter tildeles en personlig veileder som møter dem i løpet av året for å støtte deres faglige utvikling. - Praktisk
Et sentralt aspekt ved enhver ingeniørgrad er evnen til å kunne overføre ingeniørvitenskapelige prinsipper til praksis. Studentene vil bli gitt en rekke muligheter til å utvikle kjernetekniske ferdigheter gjennom praktiske laboratorier og designøvelser i løpet av studiet, og vil bli trygge på bruken av et bredt spekter av industriell standard ingeniørdesign og analyseverktøy/programvare. For eksempel, i trinn 1, gjennomfører studentene to laboratorieuker. - Selvstyrt studie
Dette er en vesentlig del av livet som dronningsstudent når viktig privat lesing, engasjement med e-læringsressurser, refleksjon over tilbakemeldinger hittil og oppgaveforskning og forberedelsesarbeid utføres. - Opplæringsprogrammer
Flertallet av forelesningene støttes gjennom opplæringsøkter, og gir muligheter for diskusjon om problemer som følger med tilhørende forelesninger. Igjen gir veiledninger verdifulle muligheter til å engasjere seg med akademisk personale for å få hjelp og tilbakemelding utenfor det formelle forelesningsmiljøet. - Arbeidspraksis
Som en del av vårt MEng sandwich-program kan studentene velge å ta en arbeidsplass etter trinn 2. Et ansettelsesprogram gir støtte ved søknad og CV-fullføring, intervjuer og hva du kan forvente på plassering, mens vår dedikerte plasseringsansvarlig gir både informasjon om gjeldende plasseringsmuligheter, og 'på plassering'-støtte.
evaluering
Detaljer om vurderingsprosedyrer er beskrevet nedenfor:
Måten studentene vurderes på vil variere i henhold til læringsmålene for hver modul. De fleste moduler blir vurdert gjennom en kombinasjon av kurs, klassetester og eksamener ved slutten av semesteret. Noen moduler (f.eks. Siste år Honours Project module) blir vurdert gjennom prosjektarbeid, skriftlige oppgaver, presentasjoner og intervjuer. Detaljer om hvordan hver modul vurderes vises i Studenthåndboken som blir gitt til alle studenter i løpet av deres første års innføring.
Tilbakemelding
Etter hvert som studentene går gjennom kurset på Queen's, vil de motta generell og spesifikk tilbakemelding om arbeidet sitt fra en rekke kilder, inkludert forelesere, modulkoordinatorer, plasseringsveiledere, personlige veiledere, studierådgivere og jevnaldrende. Universitetsstudenter forventes å engasjere seg i reflekterende praksis og bruke denne tilnærmingen for å forbedre kvaliteten på arbeidet sitt. Tilbakemelding kan gis i en rekke former, inkludert:
- Tilbakemeldinger gitt via formelle skriftlige kommentarer og merker knyttet til arbeid som du som individ eller som en del av en gruppe har sendt inn.
- Ansikt til ansikt kommentar. Dette kan inkludere anledninger når du bruker forelesernes annonserte "kontortid" for å hjelpe deg med å svare på et spesifikt spørsmål.
- Plassering arbeidsgiver kommentarer eller referanser.
- Online eller mailet kommentar.
- Generelle kommentarer eller spørsmål-og-svar-muligheter på slutten av en forelesning, seminar eller veiledning.
- Råd om forhåndsinnleggelse angående standardene du bør sikte på og vanlige fallgruver du bør unngå. I noen tilfeller kan dette gis i form av modellbesvarelser eller eksempler som du kan gå gjennom på din egen tid.
- Tilbakemelding og utfall fra praktiske klasser.
- Kommentar og veiledning levert av ansatte fra spesialiserte støttetjenester som karrierer, ansettelsesevne og ferdigheter eller Læringsutviklingen.
- Når du har gjennomgått tilbakemeldingene dine, vil du bli oppfordret til å identifisere og implementere ytterligere forbedringer av kvaliteten på arbeidet ditt.
Stipend og finansiering
Hvordan finansierer jeg studiet mitt?
Det er forskjellige skolepenger og studentstøtteordninger for studenter fra Nord-Irland, England, Skottland og Wales (Storbritannia), og de fra resten av EU.
stipend
Hvert år tilbyr vi en rekke stipend og premier til nye studenter.
Internasjonale stipendier
Program undervisningsavgift
Galleri
Akkrediteringer
Karrieremuligheter
En grad i romfartsteknikk fra Queen's vil hjelpe deg med å utvikle kjerneferdighetene og arbeidsrelaterte erfaringer som verdsettes av både arbeidsgivere, profesjonelle organisasjoner og akademiske institusjoner. Våre kandidater er godt ansett av mange arbeidsgivere (lokale, nasjonale og internasjonale) og allsidigheten til nyutdannede innen luftfartsteknologi gjør dem godt egnet for et bredt spekter av fremtidige karrierer, både innen ingeniørfag og i bredere graduate-sektoren.
Selv om de fleste av våre kandidater er interessert i å arbeide med ingeniørfag, utvikler et betydelig antall karrierer i et bredt spekter av andre sektorer.
£25 000 gjennomsnittlig startlønn for nyutdannede fra denne skolen.
Tette lenker med arbeidsgivere.
Queen's University Belfast har sterke bånd med både det lokale og internasjonale romfartssamfunnet, og vi deltar i regelmessige konsultasjoner med lokale romfarts- og bredere arbeidsgivere innen ingeniørarbeid, inkludert Bombardier, Rolls Royce, Thales Air Defence, Rockwell Collins og FG Wilson.
Arbeidsgivere
Våre tidligere studenter har også fått arbeidsplass hos organisasjoner som:
- Rolls Royce
- Airbus UK
- Bombardier
- BAE Systems
- FlyBE
- Rockwell Collins
Alumni suksess
Mange av våre tidligere kandidater har steget til toppen av sine felt og inkluderer mange kjente figurer; for eksempel:
- Michael McKay: Flight Operations Director for ESA Mars and Lunar Missions, European Space Agency
- Michael Ryan: visepresident og daglig leder, Bombardier Aerospace, Belfast
- Bob Bell: teknisk teknisk sjef, Renault Sport F1
- Air Commodore David Case: Royal Air Force
Priser og priser
Skolen mottar verdsatt støtte fra næringslivet og private sponsorer. Dette gjør oss i stand til å dele ut over 50 priser og stipender på til sammen et årlig fond på omtrent £150K.
Grad pluss pris for undervisningsfaglige ferdigheter
I tillegg til studiet ditt, kan du på Queen's ha muligheten til å få bredere livs-, akademiske og ansettelsesevner. For eksempel utplasseringer, frivillig arbeid, klubber, foreninger, idrett og mye mer. Så ikke bare oppgraderer du med en grad anerkjent av et verdensledende universitet, du vil ha praktisk nasjonal og internasjonal erfaring pluss en bredere eksponering for livet generelt. Vi kaller dette Degree Plus. Det er det som gjør det spesielt å studere ved Queen's University Belfast .
Studentuttalelser
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.