BSc (Hons) Spillutvikling
Norwich University of the Arts
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Norwich, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 17 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* ikke-EU-studenter £ 15.000 | UK / EU-studenter: £ 9 250
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Du vil mestre mekanikken til leken interaksjon, enten du bygger din tekniske kompetanse i 3D eller former for kunstig intelligens. Gjennom kompetanseverksteder, tekniske demonstrasjoner, levende truser og profesjonell praksis med nettverket av digitale kreative virksomheter som bidro til å forme kurset, ser du hva som trengs for å lage programvareteknikk som gleder seg, oppfordrer og utfordrer brukerne.
Din spillutvikling ferdigheter
Våre studenter for utvikling av spillutvikling lar deg fokusere på områder som interesserer deg, profesjonelt og personlig. Du vil bli utsatt for en rekke industristandardplattformer og -teknologier for å forstå forskjellene deres og hvordan de blir distribuert best.Bruk av datavitenskap, nye teknologier, brukeropplevelse og interaksjonsdesign for opprettelsen av nye spill, vil skape spill for ulike målgrupper, basert på bevis samlet gjennom forskning, observasjon og praktisk eksperimentering.Du utvikler hvordan du tenker, tar beslutninger og utvikler ideer, til slutt kodespill som gir brukerne en eksepsjonell opplevelse.
Din spillutvikling framtid
I tillegg til å anskaffe og utvikle kreative verktøy som gjør at du kan utvikle unike og innovative spill, vil denne graden også vise deg hvordan du skal gjøre dem kommersielt vellykkede.Du får en grundig forankring i spillverdenen, lærer å utvikle, distribuere og lisensiere spillprodukter som en uavhengig produsent.
Typiske karriereveier inkluderer:
- Spill Designer
- Spillprogrammerer
- DevOps Engineer
- Spillutvikler
- UI Programmerer
- Produkt Designer
- Webdesigner
- Programvareforsker
- Ingeniør
- Programvareutvikler
- AI Programmerer
Kursinnhold
År 1
- Fortsett et felles første år med andre BSc-ruter Interaksjonsdesign og brukeropplevelsesdesign, og nyt det bredere innsiktet fra tverrfaglig læring, samtidig som du opprettholder et sterkt fokus på å utvikle kjernevilkår for spillutvikling x
- Forskning og utvikle aspekter av spillet grensesnitt design gjennom anvendelse av digitale design prinsipper og rammer
- Lær de grunnleggende ferdighetene knyttet til programvare engineering for spill og bygge kjernekompetanse
- Gjennomføre utviklingsprosjekter for nettspill ved bruk av bransjestandard praksis og rammer, der relevante kodingsspråk og biblioteker er integrert
- Utvikle teknikker for innsamling og analyse av brukerinteraksjonsdata og utforske bransjestandard forskningsmetoder
- Utvikle prototyping, brukertest ferdigheter og få en forståelse av rollen som kognitive vitenskap innen spillet design
- Utvikle bevissthet om den digitale prosjektlivssyklusen, viktige milepæler og prosesser ved å designe og utvikle et fullt funksjonelt nettbasert spillprosjekt
År 2
- Få en dypere forståelse av utviklet applikasjonsspill gjennom design og utvikling av et 3D-spill for en bestemt plattform og publikum
- Gå videre fra rent nettleserbaserte spill til å jobbe innenfor et industristandard integrert utviklingsmiljø (IDE) for å utvikle mer sofistikerte programmeringsteknikker
- Undersøk prinsippene i fysikk og matematikk som støtter spill for å simulere virkelige miljøer
- Utforsk bruk av nettverk for å lage multiplayer-spill
- Undersøk bruk av patfinding og artificial intelligence algoritmer innen spill
- Identifisere og utvikle en teknisk spesialitet og interesseområde
- Dekk din prosjektledelse erfaring ved hjelp av digitale verktøy for å utvikle og spore fremdrift, levering og resultater
- Utvikle bevissthet om problemstillinger knyttet til profesjonell praksis, som helse og sikkerhet, finansieringsstrukturer, kurering / visning, bedrift og entreprenørskap
- Konsolider og utvikle spilltestingprosesser
År 3
- Utvikle avanserte tekniske ferdigheter og demonstrere ferdighet i din valgte spesialitet
- Utfør arbeid med ikke-tradisjonell grensesnittteknologi for å levere en opplevelse til spilleren, for eksempel ved hjelp av forstørret virkelighet, virtuell virkelighet eller bevegelsesavkjenning
- Pitch ideer til fagfolk i bransjen
- Utvikle bevissthet om hvordan du publiserer, lisensierer og tjener penger
- Avgrens og bruk avanserte forskningsevner mot fullføring av et sluttprosjekt som skal demonstrere håndverk og mestring av spillutviklingsteknikker når du kommer inn i bransjen
Inntakskrav
Typiske britiske tilbud
A / AS-nivåer - GCE
3 A-nivå kvalifikasjoner på karakterer BBB, hvorav minst ett skal være i et fagfag / teknisk fag (f. Eks. Matematikk, fysikk, datavitenskap). Når kandidatene ikke tar 3 A-nivåer, vil NUA vurdere kombinasjoner av A-nivå / AS-nivå og andre nivå 3-kvalifikasjoner.
BTEC Extended Diploma (QCF eller RQF)
Distinksjon, Merit, Merit i et vitenskap / teknisk fag (f. Eks. Matematikk, fysikk, informatikk)
BTEC Diploma (QCF eller RQF)
Distinction *, Distinction i et vitenskap / teknisk fag (f. Eks. Matematikk, fysikk, informatikk)
UAL Extended Diploma
En samlet Merit i et vitenskap / teknisk fag (f. Eks. Matematikk, fysikk, informatikk)
Tilgang til høyere utdanning Diplom (kunst og design)
Pass i et vitenskap / teknisk fag (f. Eks. Matematikk, fysikk, datavitenskap)
Internasjonalt Baccalaureat Diploma
Minst 32 poeng
NUA gleder seg søkere fra alle aldre fra alle bakgrunner. Din søknad blir først og fremst vurdert gjennom intervju og portefølje gjennomgang, så selv om du ikke har noen formelle kvalifikasjoner eller ikke oppfyller våre typiske tilbud, kan det fortsatt være verdt å søke.
Hvis du studerer på søknadstidspunktet og intervjuet ditt er vellykket, er det sannsynlig at du vil motta et betinget tilbud.
Hvis kvalifikasjonen du studerer ikke er vist, ikke bekymre deg da vi er i stand til å akseptere andre pre-entry kvalifikasjoner samt kombinasjoner av ulike kvalifikasjoner. Vennligst kontakt vår Studentrekrutteringsteam hvis du har spørsmål.
Internasjonale applikasjoner
Vi aksepterer kvalifikasjoner fra hele verden, for å finne våre opptakskrav fra et bestemt land, vennligst se våre dedikerte internasjonale sider.
De fleste internasjonale studenter er pålagt å ha en engelskspråklig kvalifikasjon. Søkere må ha minimum UKVI godkjent IELTS eksamen score på 6,0 totalt, med minst 5,5 i hver seksjon. Ekvivalente engelskspråklige kvalifikasjoner er akseptable som, IB engelskspråklige pensum A eller B / engelsk litteratur (klasse 4).
Du kan sende oss en e-post på [email protected] hvis du ønsker å diskutere din søknad individuelt.
Opptak
Læreplan
Kursinnhold
År 1
- Følg et felles første år med andre BSc-ruter Interaksjonsdesign og brukeropplevelsesdesign, nyt den bredere innsikten fra tverrfaglig læring mens du opprettholder et skarpt fokus på å utvikle kjernekompetanse for spillutvikling x
- Forskning og utvikling av aspekter ved spillgrensesnittdesign gjennom bruk av digitale designprinsipper og rammeverk
- Lær de grunnleggende ferdighetene knyttet til programvareutvikling for spill og bygg opp teknisk kjernekompetanse
- Gjennomfør nettspillutviklingsprosjekter ved å bruke bransjestandardpraksis og rammeverk, som inkluderer relevante kodespråk og biblioteker
- Utvikle teknikker for innsamling og analyse av brukerinteraksjonsdata og utforske industristandard forskningsmetoder
- Utvikle prototyping, brukertesting ferdigheter og få en forståelse av rollen til kognitiv vitenskap innen spilldesign
- Utvikle bevissthet om den digitale prosjektets livssyklus, viktige milepæler og prosesser ved å designe og utvikle et fullt funksjonelt nettbasert spillprosjekt
År 2
- Få en dypere forståelse av anvendt spillutvikling gjennom design og utvikling av et 3D-spill for en spesifikk plattform og målgruppe
- Gå videre fra rent nettleserbaserte spill til å jobbe i et industristandard integrert utviklingsmiljø (IDE) for å utvikle mer sofistikerte programmeringsteknikker
- Undersøk prinsippene for fysikk og matematikk som underbygger spill for å simulere virkelige miljøer
- Utforsk bruken av nettverk for å lage flerspillerspill
- Undersøk bruken av stifinning og kunstig intelligens-algoritmer i spill
- Identifisere og utvikle en teknisk spesialitet og interesseområde
- Utvid din erfaring med prosjektledelse ved å bruke digitale verktøy for å utvikle og spore fremdrift, leveranse og resultater
- Utvikle bevissthet rundt problemstillinger knyttet til yrkesutøvelse, som helse og sikkerhet, finansieringsstrukturer, kurering/visning, bedrift og entreprenørskap
- Konsolidere og utvikle testprosesser for spill
År 3
- Utvikle avanserte tekniske ferdigheter og demonstrer ferdigheter i din valgte spesialitet
- Arbeid med utradisjonell grensesnittteknologi for å levere en opplevelse til spilleren, for eksempel ved å bruke utvidet virkelighet, virtuell virkelighet eller bevegelsesregistrering
- Presenter ideer til bransjefolk
- Utvikle bevissthet om hvordan du publiserer, lisensierer og tjener penger på spill
- Avgrens og bruk avanserte forskningsferdigheter mot fullføringen av et sluttprosjekt som vil demonstrere håndverk og mestring av spillutviklingsteknikker når du går inn i bransjen
Programresultat
Dine spillutviklingsferdigheter
Vårt undergraduate spillutviklingskurs lar deg fokusere på områder som interesserer deg, profesjonelt og personlig. Du vil bli eksponert for en rekke bransjestandardplattformer og teknologier for å forstå forskjellene deres og hvordan de best brukes. Ved å bruke informatikk, nye teknologier, brukeropplevelse og interaksjonsdesign for å lage nye spill, vil du lage spill for forskjellige målgrupper, basert på bevis samlet gjennom forskning, observasjon og praktisk eksperimentering. Du vil utvikle hvordan du tenker, tar beslutninger og utvikler ideer, for til slutt å kode spill som gir brukerne en eksepsjonell opplevelse.
Galleri
Karrieremuligheter
Fremtiden din for spillutvikling
I tillegg til å anskaffe og utvikle de kreative verktøyene som vil gjøre deg i stand til å utvikle unike og innovative spill, vil denne graden også vise deg hvordan du kan gjøre dem kommersielt vellykkede.Du vil få en grundig forankring i spillbransjen, lære hvordan du utvikler, distribuerer og lisensierer spillprodukter som en uavhengig produsent.
Typiske karriereveier inkluderer:
- Spilldesigner
- Spillprogrammerer
- DevOps-ingeniør
- Spillutvikler
- UI-programmerer
- Produktdesigner
- Webdesigner
- Programvareforsker
- Ingeniør
- Programvareutvikler
- AI-programmerer
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
BSc (Hons) i anvendt programvareutvikling
- Inverness, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Daliburgh, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland + 2 mer
BIng i programvareteknikk
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Grad i programvareteknikk
- Seville, Spania