BSc i handel og markedsføring
Budapest Metropolitan University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Budapest, Ungarn
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
7 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 600 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per semester studenter utenfor EU; 1 950€ per semester EU-studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette er til deg
du har sterke muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner, du er våken og ajourført med forretningsarrangementer og interessert i konseptet og drift av handel og markedsføring.
Markedsføring er viktig i alle aspekter av livet – vi er omgitt av merkevarer som påvirker våre beslutninger, og i noen situasjoner kan vi bare lykkes hvis vi lærer å selge vår personlige merkevare. Handel og markedsføring gir grunnleggende forretnings- og økonomiske ferdigheter som tilbyr et uovertruffent utvalg av mulige karriere- og videreutdanningsveier . Studentene kan utvikle sine ferdigheter under praktisk trening i små grupper under veiledning av anerkjente bransjeeksperter. Innen markedsføring, PR, reklame og kommunikasjon er alle åpne Pathways for våre kandidater
Spesialiseringer
- Reklame og PR: Denne spesialiseringen vil forberede deg til å bli et nyttig medlem av reklame- og PR-byråer, eller å jobbe for små, mellomstore og store bedrifter i markedsføringsrelaterte stillinger. Studiene dine vil være praksisorienterte: du vil lære hvordan du produserer et bredt spekter av reklame- og PR-materiell i praksis. Vi legger stor vekt på nye teknikker og verktøy: du lærer ikke bare det grunnleggende innen digital markedsføring, men også om nye medier, eller de nyeste markedsføringstrendene som innholdsmarkedsføring.
- Global markedsføring: Denne spesialiseringen vil gi deg en dypere innsikt i de internasjonale aspektene ved markedsføring. I løpet av studiene vil du lære om spesialiteter fra det internasjonale markedet, og det økonomiske, sosiale og teknologiske miljøet. Å trene på flere ferdigheter er også en del av læreplanen: du vil lære om prosessen med å forberede og ta beslutninger om kommunikasjon og markedsføring gjennom ulike oppgaver og prosjekter.
Spesialiseringer lanseres kun med minimum 15 studenter.
Hva kan du studere?
De første semestrene vil fokusere på å forstå det økonomiske, sosiale og teknologiske miljøet, for å gi deg et solid grunnlag som fremtidig økonom. Du vil også lære om hvordan du etablerer og leder et selskap med suksess. Hovedfokus i studiene vil være det grunnleggende handel og markedsføring, vil du lear n om de ulike feltene i markedsføring (reklame, digital markedsføring, PR, event markedsføring etc.) gjennom praktiske eksempler, case-studier og prosjekter.
Karrieremuligheter
- Ekspert som jobber for handels- og markedsavdelingene til multinasjonale og nasjonale selskaper
- Ekspert jobber for reklame- og PR-byråer
- Leder for oppstartsbedrifter
- Ledende eller markedsføringspersonell i små og mellomstore bedrifter
- Ekspert i ideell sektor
Hovedtemaer
- Prinsipper for markedsføring
- Handel og handel
- Ledelse og organisasjon
- Internasjonal økonomi
- Integrert markedskommunikasjon
- Introduksjon til e-business
- Markedsundersøkelser
- Reklame og medieplanlegging
- PR teori og praksis
- Digitale markedsføringsløsninger
- Merkevarebygging i internasjonalt miljø
- Innholdsmarkedsføring
Kursstruktur
- Den første og andre semester vil fokusere på å forstå den økonomiske, sosiale og teknologiske miljø, mens du vil også lære om grunnleggende o f markedsføring.
- I tredje og fjerde semester vil du fortsette å lære om forretnings- og markedsføringsverdenen, og bli kjent med ulike felt innen markedsføring, for eksempel integrert markedskommunikasjon og markedsundersøkelser.
- Femte og sjette semester involverer din spesialisering, med områder som PR, annonsering, markedsføringsstrategi, digital markedsføring, eventmarkedsføring eller innholdsmarkedsføring.
Det syvende og siste semesteret er dedikert til din gradsoppgave og praksis.
Hvorfor er dette programmet unikt?
Du kan være en aktiv deltaker i læringsprosessen både i individuell og gruppeoppgaver, hvor du vil lære profe nelle ferdigheter mens du arbeider med case-studier og prosjekter. I tillegg til få det faglige grunnleggende, vil du også være komme kjenne til de nyeste markedsføringstrendene, lære å finne , og tolke relevante kilder , og styrke dine kreative ferdigheter.
Søknadskrav
- IELTS min. 5.5
- Videregående vitnemål
- Videregående mattekarakter over 60 %
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Bachelor of Science i markedsføring
- Växjö, Sverige
BSc (Hons) Business Management med markedsføring med grunnår
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Manchester, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland + 1 mer
BSc (Hons) Business Management med markedsføring
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
- Manchester, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland + 1 mer