BSc i markeds- og ledelsesantropologi
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Odense, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
6 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for fullstudenter fra Norden eller fra EU / EØS-landene og Sveits; 3 250 EUR per semester for studenter med ikke-EU / EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
Denne unike utdannelsen er for de som har som mål å utdanne seg som globalt bevisste, kulturfølsomme og samfunnsansvarlige ledere i private og offentlige organisasjoner. Det undervises i sin helhet på engelsk. Et semester i utlandet er obligatorisk på MMA.
MMA består i utgangspunktet av kurs i antropologisk teori og feltarbeidsmetoder, kurs som introduserer markedsføring og ledelse som sosiale prosesser, og kurs som gir lederegenskaper. Målet er å "sette antropologi i arbeid" når det gjelder anvendelse av antropologiske ferdigheter i markedsførings- og styringssammenheng i alle deler av verden.
MMA lærer deg hvordan markeder dukker opp og fungerer, hvordan organisasjoner kan navigere i de globale og lokale markedsforholdene, og hvordan folk bruker varer og tjenester for å bygge identiteter i forbrukerkulturen.
Å forstå tverrkulturelle møter, globaliseringsprosesser og muligheten til å utføre feltarbeid for å generere markedsinnsikt er blant de mest sentrale ferdighetene du får ved å studere ved MMA-programmet.
Læreplan
Programstruktur
Studiet går over en periode på seks semestre (3 år) og er satt til 180 stp.
Ved universitetet bruker vi ECTS-poeng til måling av studieprogram, og 60 ECTS-poeng tilsvarer et helt studieår.
Tallene i tabellen nedenfor viser studiepoeng for hvert emne.
Studier i utlandet er obligatoriske i femte semester, med unntak av fullgradsstudenter fra andre land enn Danmark.
Programresultat
Hvorfor du bør studere markeds- og ledelsesantropologi
- Du vil få en utdannelse som er unik i verden, som kombinerer antropologiske og ledelsesmessige ferdigheter. Og du vil få en mulighet til å bruke disse ferdighetene i obligatorisk feltarbeid i utlandet i et land du velger.
- Du vil bli knyttet til en av verdens ledende forskningsenheter innen forbrukerkultur.
- Du vil inngå i et levende studiemiljø som legger vekt på både teoretisk dybde og praktisk feltarbeid og analytiske ferdigheter.
- Du vil få kompetanse som er mye etterspurt i både privat og offentlig sektor.
- Du har et bredt spekter av muligheter til å forfølge en mastergrad inkludert antropologi, statsvitenskap, utviklingsstudier og forretningsstudier.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Programmer laget i dialog med næringslivet
Felles for SDU sine samfunnsvitenskapelige programmer er at de er bygget opp i tett dialog med næringslivet, noe som gjør dem nyttige etter endt utdanning. Mange av programmene er internasjonalt orienterte, noe som sikrer at du får et diplom av internasjonal kvalitet.
Karrieremuligheter med utdanning innen markeds- og ledelsesantropologi
Studiet utdanner for karrieremuligheter i både privat og offentlig sektor, veldig mye avhengig av studentens egne interesser. Se de ulike bachelorprosjektene og stedene de er gjennomført. Åpenbart er valget av mastergrad - for eksempel innen enten bedriftsstudier, offentlig administrasjon eller antropologi - også svært viktig for karriereveien.
Kort sagt, mange muligheter er åpne for MMA-bachelorer. Noen eksempler:
- Prosjektleder
- Bedriftsrådgiver
- Spesialist for forretningsforbedring
- markedskoordinator
- Etterspørselsplanlegger
- Lead for Consumer Insights
- UX-forsker
- Konfliktanalytiker
- Utviklingskonsulent
- Innovasjonssjef
- Offentlig forvaltning
- NGO-rådgiver
Videreutdanning
Et bachelorprogram i markeds- og ledelsesantropologi gir deg direkte tilgang til å studere et masterprogram. Det er mange forskjellige masterprofiler å velge mellom på SDU .
Som utdannet samfunnsviter vil du generelt ha større muligheter for å finne jobb, enn om du velger å slutte etter bachelorstudiet.