BA i spill design og utvikling
University Centre Grimsby
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Grimsby, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2023
* per år.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette bachelorstudiet i Games Design & Development (Hons) tildeles av Teesside Universitetet På Bain Games Design and Development grad (Honours) ved Universitetssenteret Grimsby vil du lære å lage ferdige og publiserbare spill. Disse ferdige spill vil være en del av en portefølje som du vil presentere for arbeidsgivere på slutten av graden din. Programmet har blitt opprettet med direkte inngang fra spillbransjen. Faktisk, spurte vi topp gaming rekruttering ledere. Når du leier inn nye folk, hva slags spill design og utvikling ferdigheter leter du etter? Svarene har matet direkte inn i strukturen av graden. Den betydelig andel av arbeidet er praktisk, med noen akademisk, kreativ og refleksiv skriving.
Det er ingen eksamensoppgaver eller tester - gradering for graden er 100% basert på hendt i oppdrag som spillgrafikk, 3D-modeller eller fullførte spill og spillnivåer. Programmet ledes og undervist av industrien anerkjent og langt erfarne veiledere - hver med en lidenskap for videospill og for å gjøre din student reise så kreativ, informativ og så mye moro som mulig.
Graden er utfordrende, variert og svært givende. Det sitter i forkant av spill utdanning i Storbritannia. Kurset er godkjent av TIGA, UKIE og vi er en Unreal Academic Partner. Universitetssenteret Grimsby er også en av grunnleggerne av den britiske University Games Syndicate (BUGS) med BA (Hons) Games Design og utvikling anerkjent nasjonalt for sin tilnærming til yrkesutøvelse og for sine forbindelser med spillbransjen.
BA (Hons) Games Design and Development nøkkelinformasjon:
- Lær og øve på hvordan å lage 2D-spill grafikk med Adobe Photoshop, Illustrator og andre 2D grafiske verktøy - Utvikle dine 2D tegneferdigheter til å hjelpe deg med å visualisere dine spill og tegn - Design og lage 3D-modeller og animasjon for spill ved hjelp av standard programvare industrien som Autodesk Maya, 3DS Max, Cinema 4D, Blender og Softimage - Bruk vår state of the art motion capture anlegg for å legge til ekstra realisme i 3D-figurer og spill - møte og jobbe med spill fagfolk gjennom vår voksende liste av industripartnere - Besøk fra gjest forelesere fra noen av de britiske topp spillutviklere og ledere - Bygg komplett spill og spillnivåer for flere plattformer med spillmotorer som Unity, Unreal, CryEngine og Havok Vision - Arbeid i spillet utviklingsteam for å produsere, prosjekt administrere og publisere dine egne ferdige spillprodukter - Lær smidig og SCRUM prosjektledelse metoder for spillutvikling - Det er ingen eksamensoppgaver eller tester - Arbeidet er gradert gjennom praktiske oppgaver som å lage spillnivåer eller lage 3D-modeller - Lavere skolepenger enn nesten alle andre sammenlignbare kurs og høyere en -på-en veileder tid - State of the art spill utvikling eqiupment plassert i en spesialbygd GBP23 millioner Universitetssenteret The BA (Hons) Games Design og utvikling er et relativt nytt program, så vår KIS data ennå ikke viser hvor fantastisk vi virkelig er - men BA (Hons) Games Design and Development grad ved Universitetssenteret Grimsby er der studenter som ønsker en karriere i spill velger å utvikle, produsere og publisere egne spill.
Er du klar for å få spillet på?
Opptakskrav:
Du trenger minimum 200 SO poeng eller holde en relevant Tilgang Certificate / Diploma med egnede enheter. I tråd med den økende deltakelse kort, derimot, Universitetssenteret Grimsby vil også oppfordre søknader fra studenter som mangler formell kompetanse. Vær oppmerksom på at full tid innreise til noen år i dette kurset må være via Samordna Opptak Tilbud (SO).
International Students krever også en IELTS score på 5,5 i alle områder eller en B2 tilsvarende engelsk språk kvalifisering
Hva vil du lære:
ÅR 1 (nivå 4) - Sertifikat iscenesette Det første året av kurset er utformet for å utvikle kjernen ferdigheter som vil mate direkte inn i alle moduler. Utvikle produksjonsmetodikk, kjerne 3D design og utvikling ferdigheter, narrativ design og utvikling, noe som skaper spillkarakterer på tvers av ulike teknologier, identifisere og arbeide med plattformteknologier og grunnleggende spillprogrammering. Det første året er byggingen av spillets designere verktøykasse.
ÅR 2 (nivå 5) - Diplom iscenesette Det andre året er hvor du setter kjernen ferdigheter fra år én i arbeidspraksis. Bruke og utvikle dagens ferdigheter på å utvikle spill, mens også ved hjelp av nyere teknologi og programmering metoder på tvers av motorer. Pushing 2D og 3D-mulighetene for tegn ved hjelp mocap teknologi innen spill produksjon, skape komplekse miljøer, inkludert lydbilder og lydspor og utforske narrative konsepter videre. Studentene oppfordres til å lage sine egne spill og arbeide som en del av en spillutvikling studio - forbereder reelle ferdigheter for industrien.
ÅR 3 (nivå 6) - Honours Stage En sjanse for studentene å fullt utforske mulighetene og bruke de ferdighetene de har lært fra de to foregående årene, oppfordrer det siste året elevene til å jobbe sammen i team for å produsere siste kamper. Å gjøre sine egne valg på plattformen, vil studentene arbeide med et konsept til ferdigstillelse oppfatningen av spill utvikling. Videre til dette, vil arbeid basert plasseringer (avhengig av tilgjengelighet) se studentene sette sine ferdigheter i kraft på arbeidsplassen. Den skriftlige studien vil vise studentenes fulle forståelse av produksjon, utvikling og akademiske rektorer at de har lært og praktisert.
Hvordan er kurset vurderes:
Mens på dette studiet vil bli vurdert ved hjelp av en rekke metoder: essays / rapporter, tidsskrifter / notatbøker / skissebøker, individuelle og kollektive presentasjoner, praktisk studioarbeid, evaluerende utsagn, visuell analyse dokumentert i utviklingsstudier og kreative resultater og en avsluttende avhandling.
Sysselsetting informasjon:
Etter vellykket gjennomføring av denne graden, vil nyutdannede være utstyrt med kunnskap og kreative ferdigheter til å forfølge en ny karriere, eller fremme en eksisterende innen spill design. Spill designere er sysselsatt innen studioer; kan benyttes som spill testere og designere; illustratører; kart utbyggere; animatører og mye mer. Produserende spill kan noen ganger innebære store prosjekter og som design og produksjonsprosessen innebærer ofte arbeider med en rekke andre mennesker som storyboard kunstnere; grafiske designere og script utbyggere.