Bachelor i Design
Georgian Technical University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GEL 4 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Årlig undervisning for utenlandske studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette programmet gir studentene kunnskap og ferdigheter til å starte en karriere innen design spesialiseringer innen interiør og møbler design, produktdesign, transport design, eller visuell kommunikasjon design, og andre allierte design-relaterte spesialiseringer. Programmet gir studentene en bred utdanning i sosiale, kulturelle, økonomiske og politiske sammenhenger av design. Programmet gir spesialisert opplæring og erfaring i de spesifikke designfeltene: i designpraksis, prosesser og metodikk i ergonomisk design og bærekraftig design; Kunnskap om materialer og produksjonsprosesser; I profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke teknikker til en internasjonal standard; I markedsføring, ledelse og entreprenørskap.
Studentene velger kurs som utvider sin kunnskap i disiplin i dataprogrammering, webdesign og mobilapputvikling, animasjon og spilldesign. Miljøpsykologi og møbelproduksjon; Bilindustri, blant annet. Kandidater fra programmet vil få den nødvendige kunnskap og ferdigheter til å bli vellykkede praktiserende designere som er i stand til å gi et positivt bidrag til samfunnet av designere, design interessenter og samfunnet som helhet; Og med en vitenskapelig jording og forståelse som er egnet for etterutdanning og livslang læring generelt.
program Forutsetninger
Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning
Læringsutbytte / Kompetanser
Kunnskap og forståelse
Grunnleggende kunnskap og forståelse av design disipliner og relaterte fag, inkludert: visuell kultur og dens historie; Samfunnsvitenskap; Prinsipper for ingeniørmekanikk-statikk og dynamikk, og for bil; Matematikk og statistikk; Ergonomiske vitenskapsprinsipper og miljøsykologi; Prinsippene for bærekraft for design; Forretningsprinsipper og konsepter.
Kunnskap og forståelse av:
- Kunsthistorie og teori, kunstbevegelsens historie, og definisjoner og fortolkninger av kunst gjennom historien;
- Designhistorie og teori som understøtter designbevegelser og nyere tolkninger av samspillet mellom design og samfunn;
- Prinsippens konsepter og ideer fra filosofien fra de gamle til de moderne tider;
- Grunnleggende menneskelige fysiologiske og psykologiske evner og begrensninger når de er på jobb
- Applikasjoner og egenskaper av materialer som ofte brukes i design disipliner;
- Prinsippene for markedsføring ledelse relatert til design disipliner;
- Prinsippene for dataspråk og programmering.
Kunnskap og forståelse av:
- Roller i design disipliner i samfunnet, og tolkninger av design fra samfunnsvitenskap;
- Prinsippene og hovedtemaene i antropologi som de gjelder for design praksis;
- De grunnleggende konseptene og problemene, og avanserte teknikker og metoder for bærekraftig design;
- De grunnleggende teknikker for produksjon og deres designhensyn;
- Hovedtemaene i studiet av entreprenørskap;
- Grunnleggende for menneskelige interaksjoner, og fysiologiske og psykologiske forhold til deres miljø;
- Bilsystemet og dets utvikling, og grunnleggende kvantitative verktøy for bilprestasjon analyse.
Anvende kunnskap
Bruke kunnskap i løpet av design og i analyse og kritikk av design, for praktisk helse og sikkerhet; Å løse mekaniske problemer og å analysere data; Av generell og spesialisert design og metoder, og av vitenskapelig forskning fra felt som ergonomi, for å løse designproblemer; I dataprogrammering og web- og spilldesign for produkt og systeminnovasjon.
Bruke kunnskap om:
- Helse- og sikkerhetshensyn, vanlige farer på arbeidsplassen og grunnleggende førstehjelpsprinsipper;
- Matematikk for å løse problemer med statikk og dynamikk i mekanikk, og å analysere data fra næringsliv og samfunnsvitenskap;
- Typografi for todimensjonale kommunikasjonsoppgaver;
- Grunnleggende designmetoder og prosesser for å innovativt løse kompliserte og svakt definerte designproblemer;
- Ergonomi vitenskap, og dens metoder og prosesser, å undersøke og løse designproblemer;
- Treegenskaper og tradisjonelle trebearbeidingsteknikker for møbeltillverkning.
Bruke kunnskap om:
- Spesialiserte og avanserte designmetoder og prosesser for å innovativt løse designproblemer for konkurransefortrinn, og ta hensyn til ergonomiske og miljømessige bærekraftige kriterier og andre problemer;
- Produksjonsteknologi for å optimalisere designede produkter og systemer;
- Entreprenørskapsprosesser og verktøy for å foreslå nye produkter og tjenester;
- Metoder for å undersøke designemner, for å samle kvalitative og kvantitative data som undersøkelser, eksperimenter, feltforskning, case studies og så videre, og deres anvendelse på designteori og praksis;
- Dataprogrammering, HTML og CSS og SDKs i utviklingen av datamaskin- og mobilapplikasjoner og nettsteder;
- Miljøpsykologi prinsipper og metoder for å vurdere mennesket i sitt miljø;
- Teknikker og prosesser for å skape animasjoner og for å designe elektroniske spill.
Making dommer
Bruk metoder fra samfunnsvitenskapene til å analysere data og tolke samtidlige hendelser knyttet til designpraksis. Bruk kunnskap og metoder fra vitenskapelige disipliner som ergonomi og miljøvitenskap mv. Å dømme og foreslå handlingsplaner.
I stand til å:
- Tolke og lage informerte vurderinger om viktige samtidshendelser i de sosiale og politiske områdene i Georgia og utover;
- Samle relevante kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer, og å analysere dataene og danne begrunnede dommer for videre tiltak;
I stand til å:
- Analysere kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer som medvirker til ergonomi eller miljøvitenskapelig bekymring mv., Og danner begrunnede vurderinger for videre tiltak
- Analysere vaguert definerte og komplekse designproblemer, å planlegge og gjennomføre trinn, herunder bruk av hensiktsmessige designmetoder og prosesser, for å løse designproblemer;
Kommunikasjons ferdigheter
I stand til å:
- Sammenhenger presentere informasjon på engelsk ved å bruke kvantitative og kvalitative data til spesialister og ikke-spesialister gjennom tekst og diagrammer ved hjelp av moderne informasjonsteknologi;
- Utarbeide tekniske tegninger og datamaskinstøttede designmodeller og dokumentasjon til internasjonale standarder og konvensjoner, å kommunisere med kollegaer og medarbeidere mv .;
- Forberede stemningsfulle profesjonelle design gjengivelser, å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. og å overbevise design-interessenter.
I stand til å:
- Bruk kreativt en rekke moderne informasjonsteknikker for å forberede skriftlige og visuelle rapporter om komplekse designrelaterte emner på engelsk for å overbevise spesialister og ikke-spesialister;
- Utarbeide datamaskinstøttede designmodeller av kompliserte produkter og systemer til internasjonale standarder og konvensjoner, for å kommunisere med kollegaer og medarbeidere osv .;
- Forbered evolusjonerende, mangfoldige profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke medie- og avanserte teknikker, for å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. Og å overbevise designinteressenter.
læring
I stand til å:
- Definere egne læringsbehov i ulike og uforutsigbare situasjoner, individuelt og som en del av et lag, og ta tiltak for å møte læringsbehov
- Reflektere over bruken av designmetoder, prosesser og utfallene av designprosjekter, og å foreskrive tiltak for å løse problemer.
I stand til å:
- Evaluere egen læringsprosess på en sammenhengende og omfattende måte; Og å identifisere videre læringsbehov
VERDIER:
- Del verdier knyttet til designpraksis og engasjere seg i respektfull debatt om verdier, mens du alltid re-evaluerer din egen holdning til problemene;
- Oppskatt hvordan designutfallene påvirker brukere og interessenter, og streber etter å maksimere fordelene sine samtidig som de reduserer deres negative virkninger.
- En vitenskapelig holdning til vitenskap og den vitenskapelige metoden, og setter pris på hvordan kunnskap fra felt som designforskning, ergonomi og bærekraftig design er relevant for designpraksis generelt.
- En inkluderende, demokratisk og åpen tilnærming til profesjonell design, med tanke på behovene til brukere og andre interessenter, og åpent samarbeide med dem for gjensidig nytte, hvor det er mulig; Kreative, innovative og entreprenørlige personer, aktive i å sørge for trivsel og generere økonomisk rikdom for alle.
Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte
Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursarbeid / prosjekt
Uavhengig arbeid
Samrådsmetoder og metoder for å oppnå læringsutbytte er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/new/no.pdf
Kuler av sysselsetting
- Publisering og emballasje selskaper
- Mediebedrifter
- reklame~~POS=TRUNC byråer~~POS=HEADCOMP
- Design selskaper
- Konsulent- og designfirmaer
- Arkitektonisk design og design studioer