Dette programmet gir studentene kunnskap og ferdigheter til å starte en karriere innen design spesialiseringer innen interiør og møbler design, produktdesign, transport design, eller visuell kommunikasjon design, og andre allierte design-relaterte spesialiseringer. Programmet gir studentene en bred utdanning i sosiale, kulturelle, økonomiske og politiske sammenhenger av design. Programmet gir spesialisert opplæring og erfaring i de spesifikke designfeltene: i designpraksis, prosesser og metodikk i ergonomisk design og bærekraftig design; Kunnskap om materialer og produksjonsprosesser; I profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke teknikker til en internasjonal standard; I markedsføring, ledelse og entreprenørskap.

Studentene velger kurs som utvider sin kunnskap i disiplin i dataprogrammering, webdesign og mobilapputvikling, animasjon og spilldesign. Miljøpsykologi og møbelproduksjon; Bilindustri, blant annet. Kandidater fra programmet vil få den nødvendige kunnskap og ferdigheter til å bli vellykkede praktiserende designere som er i stand til å gi et positivt bidrag til samfunnet av designere, design interessenter og samfunnet som helhet; Og med en vitenskapelig jording og forståelse som er egnet for etterutdanning og livslang læring generelt.

program Forutsetninger

Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning

Læringsutbytte / Kompetanser

Kunnskap og forståelse

Grunnleggende kunnskap og forståelse av design disipliner og relaterte fag, inkludert: visuell kultur og dens historie; Samfunnsvitenskap; Prinsipper for ingeniørmekanikk-statikk og dynamikk, og for bil; Matematikk og statistikk; Ergonomiske vitenskapsprinsipper og miljøsykologi; Prinsippene for bærekraft for design; Forretningsprinsipper og konsepter.

Kunnskap og forståelse av:

  • Kunsthistorie og teori, kunstbevegelsens historie, og definisjoner og fortolkninger av kunst gjennom historien;
  • Designhistorie og teori som understøtter designbevegelser og nyere tolkninger av samspillet mellom design og samfunn;
  • Prinsippens konsepter og ideer fra filosofien fra de gamle til de moderne tider;
  • Grunnleggende menneskelige fysiologiske og psykologiske evner og begrensninger når de er på jobb
  • Applikasjoner og egenskaper av materialer som ofte brukes i design disipliner;
  • Prinsippene for markedsføring ledelse relatert til design disipliner;
  • Prinsippene for dataspråk og programmering.

Kunnskap og forståelse av:

  • Roller i design disipliner i samfunnet, og tolkninger av design fra samfunnsvitenskap;
  • Prinsippene og hovedtemaene i antropologi som de gjelder for design praksis;
  • De grunnleggende konseptene og problemene, og avanserte teknikker og metoder for bærekraftig design;
  • De grunnleggende teknikker for produksjon og deres designhensyn;
  • Hovedtemaene i studiet av entreprenørskap;
  • Grunnleggende for menneskelige interaksjoner, og fysiologiske og psykologiske forhold til deres miljø;
  • Bilsystemet og dets utvikling, og grunnleggende kvantitative verktøy for bilprestasjon analyse.

Anvende kunnskap

Bruke kunnskap i løpet av design og i analyse og kritikk av design, for praktisk helse og sikkerhet; Å løse mekaniske problemer og å analysere data; Av generell og spesialisert design og metoder, og av vitenskapelig forskning fra felt som ergonomi, for å løse designproblemer; I dataprogrammering og web- og spilldesign for produkt og systeminnovasjon.

Bruke kunnskap om:

  • Helse- og sikkerhetshensyn, vanlige farer på arbeidsplassen og grunnleggende førstehjelpsprinsipper;
  • Matematikk for å løse problemer med statikk og dynamikk i mekanikk, og å analysere data fra næringsliv og samfunnsvitenskap;
  • Typografi for todimensjonale kommunikasjonsoppgaver;
  • Grunnleggende designmetoder og prosesser for å innovativt løse kompliserte og svakt definerte designproblemer;
  • Ergonomi vitenskap, og dens metoder og prosesser, å undersøke og løse designproblemer;
  • Treegenskaper og tradisjonelle trebearbeidingsteknikker for møbeltillverkning.

Bruke kunnskap om:

  • Spesialiserte og avanserte designmetoder og prosesser for å innovativt løse designproblemer for konkurransefortrinn, og ta hensyn til ergonomiske og miljømessige bærekraftige kriterier og andre problemer;
  • Produksjonsteknologi for å optimalisere designede produkter og systemer;
  • Entreprenørskapsprosesser og verktøy for å foreslå nye produkter og tjenester;
  • Metoder for å undersøke designemner, for å samle kvalitative og kvantitative data som undersøkelser, eksperimenter, feltforskning, case studies og så videre, og deres anvendelse på designteori og praksis;
  • Dataprogrammering, HTML og CSS og SDKs i utviklingen av datamaskin- og mobilapplikasjoner og nettsteder;
  • Miljøpsykologi prinsipper og metoder for å vurdere mennesket i sitt miljø;
  • Teknikker og prosesser for å skape animasjoner og for å designe elektroniske spill.

Making dommer

Bruk metoder fra samfunnsvitenskapene til å analysere data og tolke samtidlige hendelser knyttet til designpraksis. Bruk kunnskap og metoder fra vitenskapelige disipliner som ergonomi og miljøvitenskap mv. Å dømme og foreslå handlingsplaner.

I stand til å:

  • Tolke og lage informerte vurderinger om viktige samtidshendelser i de sosiale og politiske områdene i Georgia og utover;
  • Samle relevante kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer, og å analysere dataene og danne begrunnede dommer for videre tiltak;

I stand til å:

  • Analysere kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer som medvirker til ergonomi eller miljøvitenskapelig bekymring mv., Og danner begrunnede vurderinger for videre tiltak
  • Analysere vaguert definerte og komplekse designproblemer, å planlegge og gjennomføre trinn, herunder bruk av hensiktsmessige designmetoder og prosesser, for å løse designproblemer;

Kommunikasjons ferdigheter

I stand til å:

  • Sammenhenger presentere informasjon på engelsk ved å bruke kvantitative og kvalitative data til spesialister og ikke-spesialister gjennom tekst og diagrammer ved hjelp av moderne informasjonsteknologi;
  • Utarbeide tekniske tegninger og datamaskinstøttede designmodeller og dokumentasjon til internasjonale standarder og konvensjoner, å kommunisere med kollegaer og medarbeidere mv .;
  • Forberede stemningsfulle profesjonelle design gjengivelser, å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. og å overbevise design-interessenter.

I stand til å:

  • Bruk kreativt en rekke moderne informasjonsteknikker for å forberede skriftlige og visuelle rapporter om komplekse designrelaterte emner på engelsk for å overbevise spesialister og ikke-spesialister;
  • Utarbeide datamaskinstøttede designmodeller av kompliserte produkter og systemer til internasjonale standarder og konvensjoner, for å kommunisere med kollegaer og medarbeidere osv .;
  • Forbered evolusjonerende, mangfoldige profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke medie- og avanserte teknikker, for å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. Og å overbevise designinteressenter.

læring

I stand til å:

  • Definere egne læringsbehov i ulike og uforutsigbare situasjoner, individuelt og som en del av et lag, og ta tiltak for å møte læringsbehov
  • Reflektere over bruken av designmetoder, prosesser og utfallene av designprosjekter, og å foreskrive tiltak for å løse problemer.

I stand til å:

  • Evaluere egen læringsprosess på en sammenhengende og omfattende måte; Og å identifisere videre læringsbehov

VERDIER:

  • Del verdier knyttet til designpraksis og engasjere seg i respektfull debatt om verdier, mens du alltid re-evaluerer din egen holdning til problemene;
  • Oppskatt hvordan designutfallene påvirker brukere og interessenter, og streber etter å maksimere fordelene sine samtidig som de reduserer deres negative virkninger.
  • En vitenskapelig holdning til vitenskap og den vitenskapelige metoden, og setter pris på hvordan kunnskap fra felt som designforskning, ergonomi og bærekraftig design er relevant for designpraksis generelt.
  • En inkluderende, demokratisk og åpen tilnærming til profesjonell design, med tanke på behovene til brukere og andre interessenter, og åpent samarbeide med dem for gjensidig nytte, hvor det er mulig; Kreative, innovative og entreprenørlige personer, aktive i å sørge for trivsel og generere økonomisk rikdom for alle.

Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte

Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursarbeid / prosjekt
Uavhengig arbeid
Samrådsmetoder og metoder for å oppnå læringsutbytte er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/new/no.pdf

Kuler av sysselsetting

  • Publisering og emballasje selskaper
  • Mediebedrifter
  • reklame~~POS=TRUNC byråer~~POS=HEADCOMP
  • Design selskaper
  • Konsulent- og designfirmaer
  • Arkitektonisk design og design studioer
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 2 flere kurs fra Georgian Technical University »

Dette kurset er Campusbasert
Startdato
Duration
4 år
Heltid studier
Pris
4,500 GEL
Årlig undervisning for utenlandske studenter
Etter sted
Etter dato
Startdato
Sluttdato
Søknadsfrist
Location
Søknadsfrist
Sluttdato