Bachelor i Design

Generelt

Programbeskrivelse

Dette programmet gir studentene kunnskap og ferdigheter til å starte en karriere innen design spesialiseringer innen interiør og møbler design, produktdesign, transport design, eller visuell kommunikasjon design, og andre allierte design-relaterte spesialiseringer. Programmet gir studentene en bred utdanning i sosiale, kulturelle, økonomiske og politiske sammenhenger av design. Programmet gir spesialisert opplæring og erfaring i de spesifikke designfeltene: i designpraksis, prosesser og metodikk i ergonomisk design og bærekraftig design; Kunnskap om materialer og produksjonsprosesser; I profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke teknikker til en internasjonal standard; I markedsføring, ledelse og entreprenørskap.

Studentene velger kurs som utvider sin kunnskap i disiplin i dataprogrammering, webdesign og mobilapputvikling, animasjon og spilldesign. Miljøpsykologi og møbelproduksjon; Bilindustri, blant annet. Kandidater fra programmet vil få den nødvendige kunnskap og ferdigheter til å bli vellykkede praktiserende designere som er i stand til å gi et positivt bidrag til samfunnet av designere, design interessenter og samfunnet som helhet; Og med en vitenskapelig jording og forståelse som er egnet for etterutdanning og livslang læring generelt.

program Forutsetninger

Søkeren er innlagt i samsvar med georgisk lovgivning

Læringsutbytte / Kompetanser

Kunnskap og forståelse

Grunnleggende kunnskap og forståelse av design disipliner og relaterte fag, inkludert: visuell kultur og dens historie; Samfunnsvitenskap; Prinsipper for ingeniørmekanikk-statikk og dynamikk, og for bil; Matematikk og statistikk; Ergonomiske vitenskapsprinsipper og miljøsykologi; Prinsippene for bærekraft for design; Forretningsprinsipper og konsepter.

Kunnskap og forståelse av:

  • Kunsthistorie og teori, kunstbevegelsens historie, og definisjoner og fortolkninger av kunst gjennom historien;
  • Designhistorie og teori som understøtter designbevegelser og nyere tolkninger av samspillet mellom design og samfunn;
  • Prinsippens konsepter og ideer fra filosofien fra de gamle til de moderne tider;
  • Grunnleggende menneskelige fysiologiske og psykologiske evner og begrensninger når de er på jobb
  • Applikasjoner og egenskaper av materialer som ofte brukes i design disipliner;
  • Prinsippene for markedsføring ledelse relatert til design disipliner;
  • Prinsippene for dataspråk og programmering.

Kunnskap og forståelse av:

  • Roller i design disipliner i samfunnet, og tolkninger av design fra samfunnsvitenskap;
  • Prinsippene og hovedtemaene i antropologi som de gjelder for design praksis;
  • De grunnleggende konseptene og problemene, og avanserte teknikker og metoder for bærekraftig design;
  • De grunnleggende teknikker for produksjon og deres designhensyn;
  • Hovedtemaene i studiet av entreprenørskap;
  • Grunnleggende for menneskelige interaksjoner, og fysiologiske og psykologiske forhold til deres miljø;
  • Bilsystemet og dets utvikling, og grunnleggende kvantitative verktøy for bilprestasjon analyse.

Anvende kunnskap

Bruke kunnskap i løpet av design og i analyse og kritikk av design, for praktisk helse og sikkerhet; Å løse mekaniske problemer og å analysere data; Av generell og spesialisert design og metoder, og av vitenskapelig forskning fra felt som ergonomi, for å løse designproblemer; I dataprogrammering og web- og spilldesign for produkt og systeminnovasjon.

Bruke kunnskap om:

  • Helse- og sikkerhetshensyn, vanlige farer på arbeidsplassen og grunnleggende førstehjelpsprinsipper;
  • Matematikk for å løse problemer med statikk og dynamikk i mekanikk, og å analysere data fra næringsliv og samfunnsvitenskap;
  • Typografi for todimensjonale kommunikasjonsoppgaver;
  • Grunnleggende designmetoder og prosesser for å innovativt løse kompliserte og svakt definerte designproblemer;
  • Ergonomi vitenskap, og dens metoder og prosesser, å undersøke og løse designproblemer;
  • Treegenskaper og tradisjonelle trebearbeidingsteknikker for møbeltillverkning.

Bruke kunnskap om:

  • Spesialiserte og avanserte designmetoder og prosesser for å innovativt løse designproblemer for konkurransefortrinn, og ta hensyn til ergonomiske og miljømessige bærekraftige kriterier og andre problemer;
  • Produksjonsteknologi for å optimalisere designede produkter og systemer;
  • Entreprenørskapsprosesser og verktøy for å foreslå nye produkter og tjenester;
  • Metoder for å undersøke designemner, for å samle kvalitative og kvantitative data som undersøkelser, eksperimenter, feltforskning, case studies og så videre, og deres anvendelse på designteori og praksis;
  • Dataprogrammering, HTML og CSS og SDKs i utviklingen av datamaskin- og mobilapplikasjoner og nettsteder;
  • Miljøpsykologi prinsipper og metoder for å vurdere mennesket i sitt miljø;
  • Teknikker og prosesser for å skape animasjoner og for å designe elektroniske spill.

Making dommer

Bruk metoder fra samfunnsvitenskapene til å analysere data og tolke samtidlige hendelser knyttet til designpraksis. Bruk kunnskap og metoder fra vitenskapelige disipliner som ergonomi og miljøvitenskap mv. Å dømme og foreslå handlingsplaner.

I stand til å:

  • Tolke og lage informerte vurderinger om viktige samtidshendelser i de sosiale og politiske områdene i Georgia og utover;
  • Samle relevante kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer, og å analysere dataene og danne begrunnede dommer for videre tiltak;

I stand til å:

  • Analysere kvantitative og kvalitative data om svakt definerte designproblemer som medvirker til ergonomi eller miljøvitenskapelig bekymring mv., Og danner begrunnede vurderinger for videre tiltak
  • Analysere vaguert definerte og komplekse designproblemer, å planlegge og gjennomføre trinn, herunder bruk av hensiktsmessige designmetoder og prosesser, for å løse designproblemer;

Kommunikasjons ferdigheter

I stand til å:

  • Sammenhenger presentere informasjon på engelsk ved å bruke kvantitative og kvalitative data til spesialister og ikke-spesialister gjennom tekst og diagrammer ved hjelp av moderne informasjonsteknologi;
  • Utarbeide tekniske tegninger og datamaskinstøttede designmodeller og dokumentasjon til internasjonale standarder og konvensjoner, å kommunisere med kollegaer og medarbeidere mv .;
  • Forberede stemningsfulle profesjonelle design gjengivelser, å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. og å overbevise design-interessenter.

I stand til å:

  • Bruk kreativt en rekke moderne informasjonsteknikker for å forberede skriftlige og visuelle rapporter om komplekse designrelaterte emner på engelsk for å overbevise spesialister og ikke-spesialister;
  • Utarbeide datamaskinstøttede designmodeller av kompliserte produkter og systemer til internasjonale standarder og konvensjoner, for å kommunisere med kollegaer og medarbeidere osv .;
  • Forbered evolusjonerende, mangfoldige profesjonelle designpresentasjoner ved hjelp av en rekke medie- og avanserte teknikker, for å kommunisere med kolleger og medarbeidere etc. Og å overbevise designinteressenter.

læring

I stand til å:

  • Definere egne læringsbehov i ulike og uforutsigbare situasjoner, individuelt og som en del av et lag, og ta tiltak for å møte læringsbehov
  • Reflektere over bruken av designmetoder, prosesser og utfallene av designprosjekter, og å foreskrive tiltak for å løse problemer.

I stand til å:

  • Evaluere egen læringsprosess på en sammenhengende og omfattende måte; Og å identifisere videre læringsbehov

VERDIER:

  • Del verdier knyttet til designpraksis og engasjere seg i respektfull debatt om verdier, mens du alltid re-evaluerer din egen holdning til problemene;
  • Oppskatt hvordan designutfallene påvirker brukere og interessenter, og streber etter å maksimere fordelene sine samtidig som de reduserer deres negative virkninger.
  • En vitenskapelig holdning til vitenskap og den vitenskapelige metoden, og setter pris på hvordan kunnskap fra felt som designforskning, ergonomi og bærekraftig design er relevant for designpraksis generelt.
  • En inkluderende, demokratisk og åpen tilnærming til profesjonell design, med tanke på behovene til brukere og andre interessenter, og åpent samarbeide med dem for gjensidig nytte, hvor det er mulig; Kreative, innovative og entreprenørlige personer, aktive i å sørge for trivsel og generere økonomisk rikdom for alle.

Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte

Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
Praksis
Kursarbeid / prosjekt
Uavhengig arbeid
Samrådsmetoder og metoder for å oppnå læringsutbytte er inkludert i utdanningsprogrammet og kan bli funnet via følgende lenke: http://www.gtu.ge/quality/new/no.pdf

Kuler av sysselsetting

  • Publisering og emballasje selskaper
  • Mediebedrifter
  • reklame~~POS=TRUNC byråer~~POS=HEADCOMP
  • Design selskaper
  • Konsulent- og designfirmaer
  • Arkitektonisk design og design studioer
Sist oppdatert juli 2017

Om skolen

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher educati ... Les mer

Georgian Technical University (GTU) is one of the biggest educational and scientific institutions in Georgia. The university’s main focus is to improve its position on the international higher education scene providing opportunities to learn excellent professional and academic skills maintaining internationally competitive education, research and innovation services significant for Georgia’s sustained development. Minimér