Bachelor of Business Administration (BBA)
The University Of Georgia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmål:
Målet med programmet gir en student med moderne forretningsadministrasjon. Å gi et solid grunnlag for bedriftsøkonomisk seksjon, for eksempel økonomi, økonomi, markedsføring, regnskap, ledelse mv samt forretningsseksjoner som bank, forsikring, industri, finans etc. Etter at studenten har fullført programmet, skal en student utvikle seg grunnleggende entreprenør ferdigheter, samt mottar kunnskaper og ferdigheter som er nødvendige for lavere og mellomstore ledere i Georgia og over hele verden.
Kunnskap og forståelse Graduate vil kunne: Kjenne hovedprinsipper og teorier om mikro- og makroøkonomi. Forstå deltakere i marked, markedskrefter, konkurranses rolle for produktprising. Vet statens rolle i økonomi. Kjenne monetære og finanspolitikk, inflasjon, arbeidsledighet, teorier å utvikle statsøkonomi Kjenn matematiske og statistiske teorier Forstå prestasjoner i ledelseskunnskap Forstå etikk i næringslivet Vet lovgivningsformer for bedriftsorganisasjon Vite kritiske metoder for analyse av en organisasjon og miljø, moderne metoder for vurdering og modellering av hendelsen Kjenn diskusjon og beslutning lage prinsipper Kjenne vurderingsprinsipper for strategiske alternativer og metodikk for konkurransedyktig forretningsstrategi Forstå teoretiske grunnleggende om virksomhetsoptimalisering og ledelse Forstå styringsstruktur, delsystemer og forhold Forstå ledelsens strategiske, økonomiske, produksjon, dministrative, internasjonale, sosiale, kulturelle aspekter Kjenn grunnleggende prinsipper og teorier om markedsføring, moderne forståelse av konkurranseevnen til bedrifter Forstå modellering av nettverk for produktdistribusjon Vite prissystemer, varemerker som brukes av internasjonale markedsføringssystemer Kjenn moderne teknologier for å administrere reklame og kampanjer, generell metode for markedsføring og prising, kostnadsberegning og kostnadsstrategi analyse Forstå teoretisk grunnlag for å gi effektiv reklameprestasjon Kjenn moderne PR-metoder for å danne offentlig mening, forståelse for konkurranseevne Forstå internasjonalt aksepterte regnskapsprinsipper, metoder for vurdering av selskapets økonomiske stilling, produksjon av resultatregnskap , balanse og kontantstrømoppstilling Kjente finansielle markeder, finansielle instrumenter og finansinstitusjoner Vise vurderingsprinsipper for finansielle investeringsinstrumenter, metoder for å bygge finansielle porteføljer, risikostyring nt og analyse
Bruke kunnskap
Den utdannede vil kunne:
- Arbeid individuelt og i team
- Planlegge, motivere, kontrollere, implementere
- Lede
- Utvikle strategisk visjon, utform forretningsplan med samsvar med krav, identifisere kritisk løsning, utvikle en operasjonsplan
- Organiser med krav til markedsundersøkelser, analyser statistisk informasjon
- Bruk matematisk og statistisk søknad for å løse økonomiske problemer
- Lag økonomisk og bokføringsdokumentasjon
- Generer sluttresultatets vurderingskoeffisienter
- Vurder investeringsprosjekt
- Produsere utgifter, utgifter og budsjettdokumenter, beregning av produksjonskostnad
- Finn informasjon om finansmarkedet vedrørende finansielle instrumenter og organisere finansielle porteføljer
Å dømme
- Den utdannede vil kunne:
- Analyser kvantitative og kvalitative resultater av en forskning
- Lag konklusjoner og argumenter basert på statistisk analyse av markedsundersøkelser
- Forutsi fremtidige salg og priser basert på tidligere statistiske resultater
- Analyser markeds- og miljøstyrker; å sammenligne konkurrenter og svake og sterke sider i virksomheten SWOT analyse
- Analyser finansiell dokumentasjon av organisasjonen og ta beslutninger om sin økonomiske stilling
- Analyser årsaker som bringer forskjell mellom budsjetterte og faktiske resultater
- Gjør optimal vurdering når du vurderer investeringsprosjekter
- Analyser spesiell finansiell informasjon fra spesielle TV-programmer og aviser, og å ta en korrekt vurdering ut fra denne informasjonen
- Kommunikasjonsevner
- Den utdannede vil kunne:
- Presentere egen visjon skriftlig, samt lage presentasjon ved hjelp av moderne teknologi
- Bruk riktig terminologi under en presentasjon
- Forklar eller fortell passende informasjon til spesialistene, så vel som andre interesserte personer
- Delta i diskusjon
- Presentere detaljert analyse av resultatet skriftlig
- Kommuniser flytende på georgisk og engelsk
- Bruk elektronisk kommunikasjon på faglig nivå
Læringsferdigheter
- Den utdannede vil kunne:
- Angi sine faglige interesser og identifiser selvstendig foretrukket fortsettelse av studiet på neste nivå av utdanning eller fremdriftskunnskap ved nye, sertifiserte kurs
- Søk etter obligatorisk litteratur elektronisk og i biblioteket
- Fortsett sin kunnskap ved å bruke georgisk og engelsk spesiallitteratur
verdier
- Den utdannede vil kunne:
- Vurder liberal-demokratiske holdninger uttrykt ved å respektere individ og eiendom
- Vurder riktig holdning til fysiske og intellektuelle egenskaper. Vurder personlig og kollektivt ansvar
- Overvei ansvaret mot samfunnet og staten uttrykt med respekt for lov og forretningsetikk
- Vurder rollen som verdiene i utviklingen av staten og velferden til fremtidig generasjon
Kontaktperson:
Mr. John Dastouri (MBA): j.dastouri @ UG .edu.ge
Dr. Bahman Moghimi PhD, DBA, MBA): B.Moghimi @ UG .edu.ge