Bachelor of Science i spillprogrammering
LaSalle College Vancouver
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Vancouver, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* - Hjemmeelever; 77940 CAD - Oversjøiske studenter
Introduksjon
The Science of Gaming
En Bachelor of Science i Game Programming forbereder studentene til en spennende, givende og etterspurt karriere i en bransje hvor teknologi og kreativitet krysser. Ta med overbevisende historier, interessante figurer og unike strategier for livet gjennom et program som kombinerer anvendt kunst, datavitenskap og programvareprogrammering. Studer og arbeid med likesinnede reklamer for å designe og utvikle neste generasjon videospill med en helhetlig tilnærming som inneholder toppmoderne utstyr og eksepsjonell undervisning fra industriinsidenter i spissen av deres felt. Gjør deg klar til å gjøre spill livet ditt.
Programmål
Programmålet er å gi studentene følgende:
- Sterk teoretisk og praktisk kunnskap om spillprogrammering.
- Et praktisk, lærings-sentrert læringsmiljø som støtter og forbedrer studentenes faglige og faglige utvikling som designere.
- Målrettet forberedelse og opplæring for å søke opplærings muligheter på opplæringsnivå innen programmeringsfeltet ved oppgradering.
- Tilgang til passende faglig fakultet med omfattende bransjeerfaring.
Oversikt
Dette programmet består av 180 studiepoeng over 11 kvartaler.
Kursliste
- Farge teori
- Digital Imaging
- Preproduksjon og prosjektledelse
- Produksjonslag I
- Produksjonslag II
- Post-Production
- Grunnleggende 3D-konsepter
- Historie av spill
- Spilldesign I
- Nivådesign I
- Introduksjon til datasystemer
- Programvareutvikling og testing
- Prosedyreprogrammering i CI
- Objektorientert programmering i CI
- UML og teknisk dokumentasjon
- Prosedyreprogrammering i C II
- Objektorientert programmering i C II
- Algoritmer og datamønstre I
- 2D Games Programmering
- Spillverktøy og rørledninger
- 3D-grafikk og applikasjoner
- 3D grafikk programmering
- Algoritmer og datamønstre II
- Kalkulator for fysikk
- Fysikk for bevegelse, lys og lyd
- Matematikk og fysikk for spill
- Databaseprogrammering
- Real Time GPU Programmering
- Nettverksprogrammering
- Kunstig intelligens
- Programmering for spillmotorer
- Animasjon for spill
- Lyd for spill
- Gameplay programmering
- Portefølje I
- Seniorforskning
- Seniorprosjekt
- Samtidighet og parallell programmering
- Programmeringsverksted
- Senior portefølje
Arbeid
Etter oppgradering vil spillprogrammeringsstudenter ha hatt muligheten til å få opplæring, programmeringskunnskap og faglig kompetanse til intervju for opplæringsstillinger hos spillutviklingsstudier, webutviklingsselskaper, seriøse spillfirmaer (spill utviklet for å utdanne), sosiale nettverk selskaper og generelle programmeringsoppføringer.
Karrieremuligheter
Våre nyutdannede har gått på jobb for noen av toppnavnene i spill-, webutviklings- og filmindustrien, inkludert Elektronisk kunst, Neste nivå spill, Backbone Entertainment, Relic Entertainment, SkyBox Labs, ACRONYM Digital, Klei Entertainment, Bandai Namco, Hothead Spill og Emerald City Games. Studentene forlater programmet med en imponerende portefølje av sitt arbeid og har tilgang til LCI Education Global Network, som består av 23 høyere utdanningsinstitusjoner over hele verden.
legitimasjon
Bachelor
Denne graden tilbys under skriftlig samtykke fra ministeren for høyere utdanning, ferdigheter
Detaljene
- Forbereder studentene til å jobbe i Gaming, Film og TV
- Praktisk trening av eksperter fra industrien
- Bygg en portefølje for å vise frem arbeid
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Programmet består av 180 studiepoeng over 11 kvartaler
- Graduerende studenter får en bachelorgrad
Studenter som er klare til å teste seg selv i studiet skal begynne med programmet Visual and Game Programming. Ved hjelp av industridrevne programmeringsverktøy og gjennom nyskapende instruksjon fra industriinnsidere utvikler elevene sin teknikk i et kreativt og inspirerende læringsmiljø. Mens de bygger en portefølje av sitt arbeid, er studentene omgitt av kreativt drevne jevnaldrende, mens de kollektivt forbereder seg til givende karrierer.
Nyutdannede Lær
- Bruke konsepter fra grunnlagsnivå designkurs: spilldesign prinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping, spillsystem design, nivå design, brukergrensesnitt design, design for business krav, samt skripting og kunst.
- Teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- Praktisk forståelse og anvendelse av alle aspekter av spilldesign.
- Profesjonalitet gjennom prosessen med å konseptualisere, planlegge, gjennomføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som fører til en portefølje.
- Å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter og tidsfrister som går i å lage et markedsklar spill.
Hvem bør søke
Studenter direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på ferdighetene de har.
- Creatives med sterkt fokus på programmering, matte, fysikk og design
- Interessert i videospill, teknologi
- Er ivrig etter å lære nye ferdigheter knyttet til programmering og design
- Datamaskin kunnskapsrik og kjent med ulike programmer
- De som verdsetter samle kreative bestrebelser med praktiske applikasjoner for en spennende karriere
Ideelle studenter
Hvem bør søke
Studenter direkte ut av videregående skole, eller modne studenter som er klare for en karriereendring eller å bygge på ferdighetene de har.
- Reklamer med et sterkt fokus på programmering, matte, fysikk og design
- Interessert i videospill, teknologi
- Er ivrig etter å lære nye ferdigheter knyttet til programmering og design
- Datamaskin kunnskapsrik og kjent med ulike programmer
- De som verdsetter sammenslåing av kreative bestrebelser med praktiske applikasjoner for en spennende karriere
Læreplan
Oversikt
Dette programmet består av 180 studiepoeng over 11 kvartaler.
Kursliste
- Farge teori
- Digital Imaging
- Preproduksjon og prosjektledelse
- Produksjonslag I
- Produksjonslag II
- Post-Production
- Grunnleggende 3D-konsepter
- Historie av spill
- Spilldesign I
- Nivådesign I
- Introduksjon til datasystemer
- Programvareutvikling og testing
- Prosedyreprogrammering i CI
- Objektorientert programmering i CI
- UML og teknisk dokumentasjon
- Prosedyreprogrammering i C II
- Objektorientert programmering i C II
- Algoritmer og datamønstre I
- 2D Games Programmering
- Spillverktøy og rørledninger
- 3D-grafikk og applikasjoner
- 3D grafikk programmering
- Algoritmer og datamønstre II
- Kalkulator for fysikk
- Fysikk av bevegelse, lys og lyd
- Matematikk og fysikk for spill
- Databaseprogrammering
- Sanntids GPU-programmering
- Nettverksprogrammering
- Kunstig intelligens
- Programmering for spillmotorer
- Animasjon for spill
- Lyd for spill
- Gameplay programmering
- Portefølje I
- Seniorforskning
- Seniorprosjekt
- Samtidighet og parallell programmering
- Programmeringsverksted
- Senior portefølje
legitimasjon
Bachelor
Denne graden tilbys etter skriftlig samtykke fra ministeren for avansert utdanning, ferdigheter og opplæring. Dette programmet krever ikke godkjenning av registratoren for Private Training Institutions Branch (PTIB). ”.
Detaljene
- Forbereder studentene til å jobbe innen spill, film og TV
- Praktisk trening av eksperter fra industrien
- Bygg en portefølje for å vise frem arbeid
- Innovativ instruksjon i et toppmoderne miljø
- Programmet består av 180 studiepoeng over 11 kvartaler
- Avgangsstudenter får en bachelorgrad
Studenter som er klare til å teste seg selv i studiet skal begynne med programmet Visual and Game Programming. Ved hjelp av industridrevne programmeringsverktøy og gjennom nyskapende instruksjon fra industriinnsidere utvikler elevene sin teknikk i et kreativt og inspirerende læringsmiljø. Mens de bygger en portefølje av sitt arbeid, er studentene omgitt av kreativt drevne jevnaldrende, mens de kollektivt forbereder seg til givende karrierer.
Nyutdannede Lær
- Bruke konsepter fra grunnlagsnivå designkurs: spilldesign prinsipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping, spillsystem design, nivå design, brukergrensesnitt design, design for business krav, samt skripting og kunst.
- Teknisk kunnskap om skripting, designverktøy og programvare i samsvar med gjeldende industristandarder.
- Praktisk forståelse og anvendelse av alle aspekter av spilldesign.
- Profesjonalitet gjennom prosessen med å konseptualisere, planlegge, gjennomføre og levere kvalitetsspilldesignprosjekter som fører til en portefølje.
- Å jobbe med teambaserte spillutviklingsprosjekter og tidsfrister som går i å lage et markedsklar spill.
Programresultat
Programmål
Programmålet er å gi studentene følgende:
- Sterk teoretisk og praktisk kunnskap om spillprogrammering.
- Et praktisk, læringsentrert utdanningsmiljø som støtter og forbedrer studenters faglige og akademiske utvikling som designere.
- Målrettet forberedelse og opplæring for å søke opplærings muligheter på opplæringsnivå innen programmeringsfeltet ved oppgradering.
- Tilgang til passende faglig fakultet med omfattende bransjeerfaring.
Karrieremuligheter
Arbeid
Etter eksamen vil kandidater i spillprogrammeringsprogrammet ha fått muligheten til å tilegne seg opplæring, programmeringskunnskap og profesjonelle ferdigheter til å intervjue for inngangsnivåer i spillutviklingsstudier, webutviklingsselskaper, seriøse spillselskaper (spill designet for å utdanne), sosiale nettverksselskaper og generelle programmeringsoppføringer.
Karrieremuligheter
Våre nyutdannede har gått på jobb for noen av toppnavnene i spill-, webutviklings- og filmindustrien, inkludert Elektronisk kunst, Neste nivå spill, Backbone Entertainment, Relic Entertainment, SkyBox Labs, ACRONYM Digital, Klei Entertainment, Bandai Namco, Hothead Spill og Emerald City Games. Studentene forlater programmet med en imponerende portefølje av sitt arbeid og har tilgang til LCI Education Global Network, som består av 23 høyere utdanningsinstitusjoner over hele verden.