Bachelor i Global Business Management
Universidad UADE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Buenos Aires, Argentina
Språk
Spansk, Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
ARS 4 222 / per month *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Månedlig kostnad per fag
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Bachelor i Global Business Management (GBM) har et innovativt program i Argentina som gir studentene sin beste kunnskap og passende verktøy for å lykkes med å administrere internasjonal virksomhet. Denne nye karrieren tilbyr et solid akademisk forberedelse som med kreativitet og global opplæring gir kandidaten muligheten til å lykkes i dagens næringsliv.
Denne nye bachelorgraden gir deg mulighet til å utøve lederskap av arbeidsteam, fra et integrert perspektiv, med personer av forskjellige nasjonaliteter i et svært dynamisk miljø.
For tiden har Degree i Global Business Management (GBM) tre Doble Degree avtaler . En av dem er hos Berlin-universitetet i økonomi og lov (Berlin - Tyskland), en annen med JAMK University of Applied Sciences (Finland) og med ESC PAU BUSINESS SCHOOL (Frankrike) .
"Global Being", som et begrep, refererer til behovet for å åpne sinnet, skape en visjon der markedet er verden, møte nye kulturer, reise og være fleksibel for å tilpasse seg måten å drive forretninger i forskjellige land på. For å administrere globale bedrifter trenger du folk med en nyskapende profil, med kapasitet til å ta risiko, kreativ sans og forberedt på utfordringene i dagens verden.
Fordelene ved programmet
Global tilnærming:
- Klart tilnærming til den globale visjonen i organisasjonsverdenen.
- Internasjonale utvekslingsprogrammer.
- Kurs i tekniske fag på engelsk.
- Språkavdeling tilgjengelig.
- Avtaler med toppnivå selskaper for å utføre profesjonell praksis.
- Dobbel grad avtale med europeiske universiteter, som tillater å få en grad med 10 emner studert i utlandet og innen 4 år av graden.
Fleksibilitet og integreringskapasitet:
- Studenten definerer karrierenes orientering gjennom ti valgfag.
- Velg slutten av gradprosjektet i det området studentene foretrekker. (Avhandling eller prosjekt av slutten av graden)
- Det gir mulighet til å gjennomføre frivillige programmer og leide praktikplasser.
- Det er også mulighet for å skaffe en annen bachelorgrad på ett år.
Innovativ og entreprenørlig tilnærming:
- Det inkluderer muligheten for å møte virkelige prosjekter for endring eller opprettelse av nye virksomheter.
- Hele karrieren utfordrer studenten til å anvende innovative konsepter i løsningen av saker. I tillegg har pensum et bestemt emne: "Innovasjon"
Interkulturell tilnærming:
- Studentene får interkulturelt opplæringsmateriell, med turer til forskjellige land, som bidrar til å forstå tros system og paradigmer i hvert land, en sentral faktor for å utvikle globale virksomheter.
- De fremtidige kandidatene får en integrert formasjon for ledelsen og retningen til multinasjonale selskaper, med entreprenørprofil.
Reise i løpet
I løpet av løpets første år reiser studentene til Chile, hvor de gjennomfører et intensivt program ved teknisk universitet i Santa María , i Valparaíso.
I løpet av det andre året av kurset reiser elevene til Finland i en måned for å fullføre sommerleiren ved JAMK University of Applied Sciences.
Opplevelsen fortalt av våre studenter
Lautaro Frette, Førsteårsstudent i løpet
"Praktikopplæringen til Chile var et utmerket valg for å starte turene i løpet. Ikke bare gjorde det at vi kunne krysse grensene for det som er kjent fra faglig synspunkt og dermed oppleve en annen tilnærming til undervisning, det var også en flott mulighet for at vi hadde en gruppe for å bli bedre kjent med hverandre, utveksle ideer, prosjekter og styrke hverandre. Det er en unik mulighet som tilbys av universitetet, så vel som viktig for vår læring innen GBM "
Juana Chiurchiu, andreårsstudent i løpet
"Turen til Finland markerte før og etter i løpet. På den ene siden ga det oss et bredere perspektiv på vårt akademiske miljø , det viste oss en annen måte å utdanne , det krysset med professorer med et kall og tillot oss å spesialisere seg i hva hver enkelt var interessert i. Men det hjalp oss også til å utvikle seg sosialt . Ikke bare bidro det til å konsolidere oss som en gruppe, men det ga oss også muligheten til å forholde seg til andre kulturer som er svært forskjellige fra vår. Kort sagt, tror jeg at det viktigste vi tok var en integrert læring, som folk, kolleger og venner "
Profil og omfang
Karrieren er rettet mot opplæring av ledere og ledere som er i stand til å administrere organisasjoner som aktivt deltar i det internasjonale markedet.
Den utdannede vil kunne:
- Tolk landets ulike virkeligheter og analyser forekomsten av sosiale, politiske, økonomiske og kulturelle variabler på ulike virksomhetsområder i et selskap i en global sammenheng.
- Bruk grunnleggende kunnskap om strategisk analyse, markedsføring og forhandling til selskaper i ulike sammenhenger og med forskjellige kulturer.
- Utvikle bedriftsstrategier, organisasjonsstrukturer og menneskelige ressurser som passer for selskaper som består av mennesker av forskjellige kulturer eller med ulike interesser.
- Bruk modeller og teknikker som gjør det mulig å analysere globale selskaper fra et økonomisk og økonomisk synspunkt, ved hjelp av dagens teknologiske verktøy.
- Kjenn de juridiske instrumenter som er nødvendige for å gjennomføre prosjekter på internasjonalt nivå.
- Identifiser driftsadministrasjonsprosessene og den mest hensiktsmessige logistikken for å koble til forskjellige punkter i verdensgeografien, og delta i optimalisering av kostnadskvalitets-verktøyet.
- Identifiser og bruk informasjon og kontroll teknologier for å forbedre selskapets generelle konkurranseevne.
scopes
Bachelor i Global Business Management er kvalifisert til å utføre de ulike lederfunksjonene som ligger i administrasjonen av internasjonale organisasjoner.
Tittelen aktiverer følgende funksjoner:
- Ledelse, ledelse og mosjonskontroll av integrert drift av internasjonalt baserte organisasjoner fra ulike områder og hierarkiske posisjoner.
- Analyser og formuler globale forretningsstrategier basert på økonomiske, økonomiske, juridiske og kulturelle aspekter.
- Formulere, evaluere og rette investeringsprosjekter i ulike land, basert på økonomisk, finansiell, juridisk og kulturell analyse.
- Gjennomføre økonomisk-økonomisk analyse knyttet til internasjonal styring av organisasjoner.
- Design og implementere logistikkprosesser knyttet til eksterne markeder.
- Undersøk, utform og utfør kontekstualiserte markedsføringshandlinger i henhold til ulike markeder og gjeldende regelverk.
- Design, administrere og evaluere integralpolitikken for menneskelige ressurser som reagerer på selskapets og medarbeidernes mål, til hver enkelt konteksts særegenheter og til de spesifikke problemene med multikulturalisme og mobilitet for mennesker.
- Rådgir om utvikling av franchiser, joint ventures og strategiske allianser.
- Design kontrollsystemer for å verifisere oppnåelsen av organisasjonens mål og forbedre og innovere prosesser, bruk av datateknologi.
Curriculum
første året
- Bedriftsøkonomi I
- markedsføring
- Administrasjonsregnskap I
- Forretningslov I
- Matematikk anvendt til næringsliv
- Bedriftsøkonomi II
- Global styring av menneskelig talent
- Statistikk anvendt til virksomheten
- Internasjonal økonomisk historie
- Moderne kulturer og samfunn
andre år
- Ledelsesregnskap II
- mikroøkonomi
- Forretningslov II
- Valgfritt (2 fag)
- Kostnader for beslutningstaking
- Global Logistics
- Finansiell beregning
- Ansette, Betalingsmåter og Valutahåndtering
- Operations Management og Quality
Tredje år
- Ledelse og internasjonal forhandling
- Internasjonal forretningslov
- Global Business and Business
- Strategisk ledelse
- Global markedsføring
- Valgfritt (5 fag)
Fjerde år
- Innovasjon i verdi
- Bedriftsfinansiering
- makroøkonomien
- Kunnskapsstyring
- Informasjonsteknologiledelse
- Integrert Bedriftsinformasjon
- Endelig forskningsarbeid i Global Business Management
- Valgfritt (3 fag)