Bachelor i engelsk for PR
Kauno Kolegija
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Kaunas, Litauen
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 810 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Målet med studiet er å utdanne spesialister som er i stand til å kommunisere riktig på det profesjonelle engelske språket; bruke de profesjonelle vilkårene for ledelsessfærer og offentlig kommunikasjon på riktig måte; organisere og administrere intern og ekstern kommunikasjon av en bedrift på litauisk og engelsk; utvikle og vurdere informasjonsprodukter; utvide og opprettholde interkulturell kommunikasjon og samarbeid; forme bildet av en organisasjon på litauisk og fremmedspråk; anvende ulike strategier for integrert kommunikasjon; fleksibelt reagere på markedsendringer; og tilpasse seg endrede forhold i miljøet.
Særtrekk ved et studieprogram
Studiet er rettet mot studier av profesjonell engelsk, noe som gir gode forutsetninger for å bli spesialist innen et bestemt språklig område. Studentene har sine praksisplasser i ulike typer bedrifter: mediekanaler; kommunikasjons- og informasjonsavdelinger ved sentrene som leverer kulturelle og sosiale tjenester, samt produksjonsbedrifter.
Læreplan
Kurs
1. semester
- Sosialpsykologi, 3 stp
- Bærekraftig utvikling, 3 stp
- Samtidsengelsk 1, 6 stp
- Engelsk fonetikk, 3 stp
- Grunnleggende lingvistikk, 3 stp
- Engelsk grammatikk 1, 6 stp
- Informasjons- og medieteknologi, 6 stp
2. semester
- Grunnleggende om økonomi og ledelse, 6 stp
- Profesjonell litauisk, 3 stp
- Samtidsengelsk 2, 6 stp
- Språkfilosofi, 3 stp
- Bedriftskommunikasjon, 6 stp
- Engelsk grammatikk 2, 6 stp
3. semester
- Business English 1, 6 stp
- Sosiolingvistisk, 6 stp
- Metodikk for å skrive tekster og oppsummere, 3 stp
- Praksis i informasjons- og kommunikasjonsledelse, 6 stp
- PR, 6 stp
- 2. fremmedspråk (tysk / fransk / russisk / spansk) 1, 3 stp
4. semester
- Business English 2, 6 stp
- Engelsk leksikologi og stilistikk, 6 stp
- Profesjonell praksis I, 6 stp
- Yrkesetikk og juss, 6 stp
- 2. fremmedspråk (tysk / fransk / russisk / spansk) 2, 3 stp
- Fritt valgfrie emner fra KUAS List, 3 stp
- 5. semester
- Metodikk for anvendt forskning, 3 stp
- Forskningsoppgave, 3 stp
- Engelsk for PR og kommunikasjon 1, 6 stp
- Profesjonell praksis II, 9 stp
- 2. fremmedspråk (tysk / fransk / russisk / spansk) 3, 3 stp
- Håndtering av informative tekster, 3 stp
- Fritt valgfrie emner fra KUAS List, 3 stp
6. semester
- Teori og praksis for oversettelse, 3 stp
- Engelsk for PR og kommunikasjon 2, 6 stp
- Avsluttende profesjonspraksis, 9 stp
- Profesjonell bacheloroppgave, 9 stp
- Fritt valgfrie emner fra KUAS List, 3 stp
Fritt valgfrie kurs
Global økonomi: 15 stp
- Global og regional økonomi, 5 stp
- Interkulturell kommunikasjon, 5 stp
- Krisehåndtering, 5 stp
Moderne ledelse av organisasjon: 15 stp
- Talent- og kompetanseledelse, 5 stp
- Creative Solutions of Business, 5 stp
- Endrings- og innovasjonsledelse, 5 stp
Fra idé til virksomhet: 15 stp
- Kreativ utvikling av virksomhet: Planlegging og verifikasjon, 6 stp
- Finansiering av forretningsidé, 5 stp
- Kommersialisering av en forretningsidé, 4 stp
Business Change Management: 15 stp
- Endringsledelse, 4 stp
- Risikostyring, 5 stp
- Prosjektledelse, 6 stp
Personlighet og karriere: 15 stp
- Personlighetspsykologi og egenutdanning, 5 stp
- Ledelse, 5 stp
- Karriereplanlegging, 5 stp
Håndtering av forhold til kunder: 15 stp
- Stresskontroll, 6 stp
- Effektiv klientadministrasjon, 5 stp
- Konflikthåndtering, 4 stp
Kreativ personlighet: 15 stp
- Personlig merkevarebygging, 5 stp
- Kreativ skriving, 5 stp
- Kreativ beslutningstaking, 5 stp
Velvære og helsekvalitet: 15 stp
- Sunn livsstil og ernæring, 5 stp
- Life Coaching, 5 stp
- Bevegelse og kunstterapi, 5 stp
Aktiv fritidsorganisasjon: 15 stp
- Former for aktiv fritid, 5 stp
- Sport for alle, 5 stp
- Leisure Projects Management, 5 stp
Fransk og spansk språk og kultur: 15 stp
- Fransk språk og kultur, 8 stp
- Spansk språk og kultur, 7 stp
Kommunikasjonspåvirkning på messer: 15 stp
- Kjønnskommunikasjon, 5 stp
- Personlig kommunikasjon, 5 stp
- Propagandateori, 5 stp
Bærekraft og reiser: 15 stp
- Bærekraftig reiseliv, 5 stp
- Ansvarlig forbruk, 5 stp
- Sustainable Event Management, 5 stp
Russisk språk og kultur: 15 stp
- Russisk språk, 9 stp
- Russiske kulturressurser, 6 stp
Aktiviteter for undervisning og læring
Nyskapende undervisnings- og læringsmetoder tas i bruk, og studieprosessen virtualiseres. Studentrettet selvstudium er basert på oppgaver og gruppeaktiviteter som oppmuntrer til problematisk og kritisk tenkning. Et pedagogisk miljø er skapt for å sette studentene i stand til å selvkontrollere studieprosessen, reflektere over deres aktiviteter og oppmuntre til kreativitet og innovasjon. Studiet tilstreber studentenes aktive deltakelse i studieprosessen. Under forelesninger forsøkes det å skape et miljø for diskusjoner; og det oppmuntres til dialog mellom lærer og elev.
Metoder for vurdering av læringsprestasjoner
Et ti-poengs kumulativt vurderingssystem for vurdering av kunnskap og ferdigheter brukes. I løpet av et semester vurderes læringsutbytte under mellomregnskap (oversettelser, prøver, individuelle og gruppeoppgaver og deres presentasjoner, prosjekter, presentasjoner av praktiske og selvstudieoppgaver, etc.). Sluttresultatet består av del- og eksamensevalueringspoeng.
Rammeverk
Studieemner (moduler), praktisk opplæring: Sosialpsykologi, Bærekraftig utvikling, Grunnleggende om økonomi og ledelse, Profesjonell litauisk.
Emner for hovedfaget (126 stp):
- Emner (87 stp): moderne engelsk, engelsk grammatikk, engelsk fonetikk, grunnleggende språkvitenskap, språkfilosofi, forretningsengelsk, bedriftskommunikasjon, sosiolingvistikk, engelsk leksikologi og stilistikk, teori og praksis for oversettelse, metodikk for anvendt forskning, forskningsoppgave, Engelsk for PR og kommunikasjon, metodikk for å skrive tekster og oppsummere;
- Internships (30 ECTS): Praksis i informasjons- og kommunikasjonsledelse, Profesjonell Internship, Final Professional Internship;
- Profesjonell bacheloroppgave (9 stp).
- Valgemner (30 stp): 2. fremmedspråk, informasjons- og medieteknologi, PR, yrkesetikk og juss, håndtering av informative tekster. Fritt valgfrie emner (9 stp)
Valgfrie kurs
Studenter har rett til å velge valgfrie emner fra listen som tilbys av Kauno Kolegija . Studenter kan velge et andre fremmedspråk fra listen som tilbys av språksenteret for Kauno Kolegija (10 språk).
Tilgang til yrkesaktivitet eller videre studier
Tilgang til profesjonell aktivitet
Nyutdannede kan produsere informasjons- og kommunikasjonsprodukter på morsmålet og det engelske språket og kjenner prinsippene for ledelse, derfor kan de jobbe i divisjonene for PR og markedsføringstjenester til litauiske og utenlandske selskaper.
Tilgang til videre studier
Nyutdannede har rett til å fortsette videreutdanningen i henhold til vilkårene fastsatt av enhver høyere utdanningsinstitusjon.
Programresultat
Læringsutbytte:
Nyutdannede vil:
- Korrekt kommunisere på fremmedspråk skriftlig og muntlig;
- Bruk morsmålet riktig;
- Bruk de faglige vilkårene for ledelsessfærene og offentlig kommunikasjon riktig;
- Kjenne til strategiene for integrert kommunikasjon;
- Administrere intern og ekstern kommunikasjon av en bedrift på litauisk og fremmedspråk;
- Forme og opprettholde bildet av en organisasjon på litauisk og fremmedspråk;
- Utvikle og presentere informasjonsprodukter på korrekt litauisk og fremmedspråk;
- Bruk medier og teknologier for integrert kommunikasjon;
- Oppfatte og vurdere sosialt, kulturelt og språklig miljø;
- Opprettholde og utvide interkulturell kommunikasjon og samarbeid;
- Korrekt identifisere formene for forretningsorganisasjon og økonomiske fenomener på litauisk og fremmedspråk;
- Bruk kunnskapen om ledelse og økonomi mens du organiserer og administrerer ytelsen til forretningsorganisasjoner.