Bachelor i grafisk og digital design

Generelt

2 steder tilgjengelige

Programbeskrivelse

Bachelor år 2

Dette året med evolusjon, dedikert til oppdagelsen av grunnleggende grafikk, lar studenten oppdage samspillet mellom ord og bilder. I den første perioden er grafiske teknikker integrert: forskning, metodikk og fortelling .

Tre hovedakser vil bli utforsket: den konseptuelle tilnærmingen, den tekniske læretiden og den grafiske dimensjonen. Fagene blir ikke bare kontaktet fra et plastisk synspunkt, men innlemmer profesjonell praksis (innhold, design, tidsfrist, budsjett). I andre halvdel vil leksjonene bli utdypet gjennom noen betydelige og tverrgående prosjekter, pilotert i fellesskap av foredragsholderne.

I løpet av den tredje perioden vil studenten oppdage kravene og begrensningene fra flere industrifelt i hjertet av som han sannsynligvis utøver sitt arbeid som designer: byens behov (bydesign), samfunns- og miljøspørsmål (bærekraftig design), design av tilkoblet underholdning (Entertainment design), og verden av luksus (luksusdesign).

Den pedagogiske oppfølgingen, basert på alle menneskelige dimensjoner ved den personlige akkompagnementen, hjelper studentene til å bli forankret i løpet og frigjøre ordene sine i utvekslingen. Klassene følger forskjellige rytmer, fra en ukentlig gjentakelse til korte workshops.computer, laptop, technology Gratis-bilder / Pixabay

pensum

20 timer ukentlig

Første og andre periode:

  • Grafisk design og metodikk
  • typografi
  • layout
  • data~~POS=TRUNC
  • Merkebilde
  • fotografering
  • illustrasjon
  • Levende modell tegning
  • Storyboard
  • Bland media
  • Historie om design
  • Muntlig uttrykk, skrevet
  • Generell kultur
  • sosiologi
  • Kreativ stimulering
  • Trykk tegning
  • Introduksjon til digital design
  • 3D / virtuell virkelighet
  • Nettverksadministrasjon
  • Digital kultur
  • Engelsk grafisk design
  • Internasjonale workshops (utenlandske høyttalere)
  • Myke ferdigheter: introduksjonsverksteder til improvisasjonspraksis
  • Ukes prosjekt
  • Internasjonell sluttår (minimum 1 måned)

Tredje periode:

Vi foreslår at studenten blir kjent med to forretningsverdener. Disse dominansene lar ham utdype sin relevans i å utvikle markeder og gradvis spesifisere universet han ønsker å uttrykke seg i resten av studiene.

Business Universe

  • Bærekraftig design: Initiering av miljø- og samfunnskrav
  • Underholdningsdesign: Initiering av historiefortellingen brukt på spillverdenen
  • Urban Design: Initiering av urbane og sosiologiske behov
  • Luksusdesign: Initiering av kravene til detaljer og finish

målsettinger

  • Oppdag det grunnleggende om grafisk design og visuell kommunikasjon.
  • Bygg din grafiske kultur.
  • Master prinsippene for narrativ skriving og image.
  • Tilpass det kreative sinnet ditt til kravene til ordensarbeid.
  • Utvikle en kreativ personlighet og få ledelse.
  • Oppdag de nye bruksområdene til Design.
  • Forbered og bygg en bok med utførte arbeider i løpet av året.
  • Lær å presentere arbeidet ditt for en jury eller et selskap.
  • Lær om internship research.
  • Lev en første yrkesopplevelse (4 ukers minimum praksisplass).

Fortsettelse av studier

  • Opptak i år 3 av bachelorsyklusen på intuit.lab-skolen.

Bachelor år 3

Det tredje året er avgjørende: studenten utdyper leksjonene som ble undervist i år 2. I løpet av den første perioden, ved å oppdage nye fag som markedsføring, bevegelsesdesign, digital design, emballasje, kunstretning og annonsering , utvider studenten sin visjon til alle designyrker. Det integrerer overgangen fra estetikk til relevant og mestring historiefortelling .

Den andre perioden tillater deltakelse i workshops med internasjonalt anerkjente foredragsholdere, som introduserer dem for rikdom av design og skapelse gjennom kulturell åpenhet. I den tredje perioden fortsetter studenten sin tilnærming til den industrielle verdenen, i form av dominerende : Bærekraftig design, Underholdningsdesign, Urban design eller luksusdesign. Gjennom året fullfører de myke ferdighetene rådene til å komme videre i oppdagelsen av seg selv, og å bli klar over dens påvirkningskraft som designer.

pensum

08.00 til 22.00 ukentlig

Første periode:

  • Typographisme
  • Grafisk design
  • Reklame reklame
  • Kunstnerisk retning
  • utforming
  • emballasje
  • data~~POS=TRUNC
  • Forskningsnotatbok
  • Bevegelsesdesign
  • Datavisualisering
  • Digital design
  • markedsføring
  • Trykkingsteknikker
  • Ukes prosjekt
  • Praktikant i trykking

Andre periode (i form av kryssverksteder):

  • Typographisme
  • Grafisk design
  • Reklame reklame
  • Kunstnerisk retning
  • utforming
  • emballasje
  • data~~POS=TRUNC
  • E-rykte
  • Plassdesign
  • rettigheter
  • Filosofi gjaldt dominerende
  • Semiologi anvendt på dominerende
  • Strategisk planlegging anvendt for det dominerende
  • Engelsk grafisk design
  • Internasjonale workshops (utenlandske høyttalere)
  • Ukes prosjekt
  • Praktikant i trykking
  • Valgfritt: Ortodidaktvurdering / fransk oppfølging (rettskrivning) / Le Petit Robert-sertifisering

Tredje periode:

Vi foreslår at studenten blir kjent med to forretningsverdener. Disse dominansene lar ham utdype sin relevans i å utvikle markeder og gradvis spesifisere universet han vil ønske å uttrykke seg i resten av karrieren.

dominerende

  • Bærekraftig design: Utdyping av miljømessige og samfunnsmessige spørsmål
  • Underholdningsdesign: Anvendelse av Art Direction-prosesser på verdenene til videospill, e-sport og sport
  • Urban Design: Utforsking av transformasjoner i byrommet, i digital eller fysisk
  • Luksusdesign: Utforske den unike opplevelsen og de materielle begrensningene

målsettinger

  • Lær om den konseptuelle tilnærmingen til design.
  • Utdyp dine tekniske ferdigheter som er spesifikke for grafisk design.
  • Utvikle fortelling gjennom bildet.
  • Lær om de viktigste problemene med digital.
  • Oppdag kravene til teamarbeid.
  • Master kreativiteten din i sammenheng med et kommandovirke.
  • Utvid din kreative personlighet.
  • Forbered og bygg en bok (utvalg av de beste verkene hans).
  • Vet hvordan du presenterer og forsvarer arbeidet ditt for en jury.
  • Bruk praksisplassen tilnærming.
  • Å bli trent, takket være de dominerende, til en dobbelt differensierende kompetanse på arbeidsmarkedet.

Diplom tildelt

Bachelor i design i visuell kommunikasjon og digital design (BAC 3)

Fortsettelse av studier

  • Opptak i år 1 av syklusen Master of the school intuit.lab (år 4).

innleggelser

Nivå som kreves for å komme inn i år 2:

Bac 1 kunstnerisk trening.

Opptak prosedyre:

  1. Online søknadsskjema.
  2. Intervju med en jury og presentasjon av en arbeidsfil.
  • Registreringsavgift: 450 € / utenfor EU: 540 €
  • Studieavgift Paris: € 8.750
  • Studieavgift Aix-en-Provence: 8 400 €
Sist oppdatert jan. 2020

Om skolen

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of ... Les mer

Ecole intuit.lab, Mumbai is a French educational institute of graphic design and visual communication. It was co-founded in 2011 by Patrick Felices, Clément Derock and Frederick Lalande. The vision of these industry veterans is to build a culture, not just a school. A culture where creative minds get the freedom to innovate, create and become part of a design revolution. Minimér
Paris , Aix-en-Provence , Mumbai + 2 Mer Mindre