Bachelor i kommunikasjon - Internasjonal kommunikasjonsledelse
Fontys University of Applied Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Eindhoven, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 *
Søknadsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EØS studenter: € 2.060 Ikke-EØS studenter: € 6.500
Introduksjon
Programmet for dette fireårige bachelorprogrammet er variert. Med skiftende medier og nye trender i samfunnet utvikles det også kontinuerlig. Copywriting, Storytelling, utvikle en (kreativ) strategi eller organisere hendelser. Sammen med dine lærere, jevnaldrende og ledere av eksterne selskaper, oppdager du hva dine talenter er.
Kursbeskrivelse
Sammen med lærere, kolleger og ledere av eksterne selskaper, oppdager du hva du trenger å vite, og hvordan du vil være i stand til å få en dyp forståelse av hva talentene dine er. Du begynner å bygge ditt CV med relevante erfaringer fra det aller første øyeblikket av studentkarrieren hos oss. Vi tilbyr deg ikke bare teoretisk kunnskap, men også praktiske ferdigheter for å lykkes.
Annet enn feltspesifikke aspekter, vil vi lære deg praktiske ferdigheter fra det 21. århundre som er viktige i alles karriere. Som for eksempel:
- Samarbeid
- Kommunikasjon
- Eksamen og forespørsel
- Kritisk tenkning og resonnement
- kreativitet
- Kreativ skriving
Det første året
I det første året får du et bredt spekter innen kommunikasjon. Hver studieperiode er fokusert på et bestemt tema der studentene jobber med prosjekter for virkelige kunder og bedrifter. Hver periode har sitt eget tema:
- Media
- Branding og Activation
- Anerkjennelser og relasjoner
- Innhold og skaperverk
Vi jobber med praktiske oppgaver og gir deg verktøy, innsikt og praktisk erfaring for å håndtere en rekke profesjonelle prosesser. Etter det første året vil du forstå terminologien og kan arbeide for å spesialisere seg i deler av kommunikasjonsområdet som passer best for deg.
Det andre året
I det andre året blir fokuset ditt tydeligere. Halvparten av året blir brukt som praktikant i et selskap i Nederland eller i utlandet. Internship er en måte å finne ut hvor din ambisjon ligger. Eller spesialiser deg i den retningen du allerede vet passer deg best.
Det tredje året
Det tredje studieåret kan best beskrives som et år med leting og spesialisme. I løpet av halvparten av året følger studentene en mindreårig. Disse seks månedene tillater studenter å utvide studiet med fag som tilbys ved andre universiteter.
Studentene kan velge en minor som tilbys innenfor Fontys som helhet, en minor som tilbys av et universitet i Nederland, eller en minor som tilbys av et av våre trettifem partneruniversiteter i utlandet. Vi har etablert samarbeidsavtaler med universiteter fra flere land. De andre 6 månedene velger du flere interessante moduler som passer til din spesialitet, for eksempel Business, Creativity eller Strategy.
Det fjerde året
I ditt seniorår vil du og ditt lag av studenter jobbe som seniorrådgiver i ditt eget kommunikasjonsbyrå. Du vil oppfylle trender for en rekke kunder. Og du vil skrive et såkalt 'trending topic'. Med din individuelle oppgave for en bedrift av valg, vil du vise dine ferdigheter som kommunikasjonsleder. Og bevis på å være klar for neste trinn i din karriere.
Karrieremuligheter
Verden rundt oss endrer seg raskt. Å være internasjonalt konkurransedyktig, er mer utfordrende i dag enn noen gang før. Rollene som en kommunikasjonsleder kan oppfylle er rikelig og mangfoldig. Du kan være den fremtidige kontakten som broer gapet mellom spesialister fra hele verden. Eller changemakeren som tenker på nye visjonære strategier for internasjonale operasjonelle organisasjoner.
Vi befinner oss i Brainport-regionen, med Eindhoven i hjertet. Det har blitt en av Europas fremtredende høyteknologiske regioner de siste årene. Ikke bare et sted på kartet, men en sinnstilstand. Dette er Brainports filosofi, en unik form for samarbeid som legger grunnlaget for åpen innovasjon: deling av kunnskap for å formere kunnskap.
Brainport tar en innovativ vei til fremtidig økonomisk og sosial suksess ved å finne løsninger på de store utfordringene samfunnet står overfor. Hvordan kan vi holde oss sunne lenger? Hvordan kan vi gjøre mobiliteten vår mer bærekraftig og effektiv? Hvordan oppfyller vi den økende etterspørselen etter ren energi og sunn mat? Dette er spørsmål som tvinger oss til å handle kreativt og effektivt. Brainport-regionen sentrert i Eindhoven spiller en viktig rolle som en av hjørnesteinene i den nederlandske økonomien, og er som en toppteknologiregion avgjørende for Nederlands konkurranseevne i utlandet.
Opptakskrav
Som en potensiell bachelorstudent må du ha et videregående opplæringsdiplom tilsvarende nederlandsk standard. Noen ekvivalente internasjonale diplomer er senior high school diplom GCE, British GCE A-nivå, eller fransk Baccalaureat. Likevel, siden hvert land har sitt eget skolesystem, vil vi sjekke ditt diplom når vi har mottatt det fra deg. På denne måten kan vi sammenligne den med de nødvendige nederlandske standarder.
Språkkrav
For de engelsklærte programmene er minimumskravene til engelskspråket som er forklart, forklart i følgende tabell:
- IELTS 6,0
- TOEFL papir 550
- TOEFL-datamaskin 213
- TOEFL internett 79/80
- TOEIC * 670
- Cambridge ESOL CAE-C* TOEIC: bare hvis enhetene 'Speaking and Writing' og 'Listening and Reading' har blitt bestått vellykket.
Nivået på engelskkunnskap må alltid oppfylle opptakskravene til det valgte Fontys-programmet. Fontys forbeholder seg alltid retten til å kreve en språkkunnskapstest for alle kategorier søkere.
Noen søkere kan unntas fra å sende inn språkkunnskapsresultatene:
- Kandidater med nederlandsk havo / vwo diplom
- EØS / EU-kandidater med nødvendig tidligere utdanning
- Søkere hvis tidligere utdanning var engelsklært, og tatt i et land der engelsk er et offisielt språk
- Søkere hvis morsmål er engelsk
Opptak
Læreplan
År 1
År 1 lærer deg om det brede omfanget av kommunikasjon. Hver studieperiode fokuserer på et bestemt tema der studentene jobber med prosjekter for ekte kunder og bedrifter. Temaene er:
- Media
- Branding og Activation
- Anerkjennelser og relasjoner
- Innhold og skaperverk
Vi jobber med praktiske oppdrag og gir deg verktøy, innsikt og praktisk erfaring til å ta på seg kommunikasjonsprosjekter. Etter år 1 forstår du terminologien og er i stand til å spesialisere deg i deler av kommunikasjonsfeltet som passer deg best.
År 2
År 2 handler om å utdype kunnskapen din. Vi bygde på innsikten du har fått i år 1, og vi vil dekke mer avanserte temaer, som krisekommunikasjon og merkevarestrategi. I andre del av året vil du følge intensive kurs om historiefortelling og nettkommunikasjon, og du vil ta del i en strategiutfordring. I år 2 går du over fra generalist til kommunikasjonsekspert.
År 3
År 3 kan best beskrives som et år med leting og spesialisering. Du bruker 5 måneder på å jobbe som praktikant i en bedrift i Nederland eller i utlandet. Praksisen er en fin måte å tilpasse studieprogrammet på, da du selv kan velge bedrift. Vi gir også en liste over selskaper vi har jobbet med tidligere.
I løpet av andre halvår følger studentene et bifag. Dette gir studentene mulighet til å utvide studieprogrammet med emner som tilbys ved andre universiteter. Studenter kan velge et bifag tilbudt ved Fontys, et bifag tilbudt av et universitet i Nederland, eller et bifag tilbudt av et av våre partneruniversiteter i utlandet. Vi har etablert partnerskapsavtaler med universiteter over hele verden.
År 4
I det siste året vil du og et team av studenter jobbe som uavhengige kommunikasjonsspesialister. Du tar på deg prosjekter for ekte kunder og bygger din portefølje. For hvert prosjekt bestemmer du om du vil jobbe individuelt eller du samler et team med studenter for å hjelpe organisasjoner med deres kommunikasjonsspørsmål. Gjennom året vil du kunne vise dine ferdigheter som kommunikasjonssjef og vise deg å være klar for neste steg i karrieren.
Programresultat
Hva skal du lære
Verden blir mer og mer internasjonal, og Nederland mer og mer mangfoldig. Dette krever nye ideer og løsninger. Du har lidenskap og driv til å tenke i andre baner. Du vil ikke bare lære alt om kommunikasjon, merkevarebygging, merkevarestrategier og hvordan du bruker online og offline medier, men også hva dine talenter er og hvordan du kan bruke disse til det fulle.
- Ferdigheter, som kreativ skriving, interkulturell kommunikasjon, presentasjon, forskningsmetoder og kritisk tenkning
- Kunnskap, som kommunikasjonsteori, media, markedskommunikasjon og sosialpsykologi
- Prosjekter for ekte kunder, som å lage media, utvikle kreative kampanjer
- En optimal blanding av seminarer, gruppeprosjekter, individuelle oppgaver og selvstudium
Stipend og finansiering
Noen Fontys-studieprogrammer tilbyr Holland-stipendet til studentene sine. Sjekk ut lenken for å se om dette studieprogrammet deltar og for mer informasjon. Du kan også være kvalifisert for andre stipend som ikke er gitt av Fontys.
Galleri
Karrieremuligheter
Organisasjoner trenger kommunikasjonseksperter for å fortelle sine historier og for å få kontakt med kunder, innbyggere eller personer i deres målgruppe. Dette er mulig i alle slags organisasjoner, som multinasjonale selskaper og lokale selskaper, men også myndigheter og ikke-statlige organisasjoner (NGOer). Takket være praksis- og eksamensåret vil du allerede ha 1,5 års yrkeserfaring.
Dette er noen eksempler på yrkene til en ICM-utdannet:
- Kommunikasjonsleder
- Sosial media spesialist
- Arrangør
- Konseptutvikler
- tekstforfatter