Handle om

Public Relations and Advertising Major gir muligheter for studenter til å øve kunsten til effektiv integrert kommunikasjon i både PR og reklamekontekster i ulike typer organisasjoner. Studentene lærer teoriene og praksisene for å informere forbrukerne om praksis, tjenester eller produkter, overtale interessenter til å nå gjensidig forståelse og oppnå en toveisdialog for å styrke merkevareengasjementet.

konsentrasjoner

Public Relations and Advertising Major tilbyr tre konsentrasjoner: Reklame og Branding, Organisasjonskommunikasjon og PR.

  • Reklame og merkevarebygging

Reklame og Branding Concentration tilbyr trening i strategisk planlegging, merkevarefortelling og konseptuttrykk. Den forbereder studentene til å presentere ideer på en innovativ og sosialt ansvarlig måte for effektiv merkekommunikasjon og markedsføring.

  • Organisasjonskommunikasjon

Organisasjonskommunikasjonskonsentrasjon tilbyr opplæring i kunnskapsintegrasjon og opprettelse, utvikling av uttrykksfulle og analytiske ferdigheter, kritisk tenkning, teambygging, samt beslutningstaking og problemløsende evner.

  • PR

Studenter av PR-konsentrasjon vil skaffe seg både kritisk forståelse og relevante ferdigheter for å utvikle vellykkede karriere innen bedriftskommunikasjon, offentlige anliggender, samfunnsansvar, mediaforbindelser, krisekommunikasjon og digital PR på tvers av ulike sektorer (dvs. bedrifter, regjerings- og ideell organisasjoner) .

IAA Akkreditering

Kommunikasjonsskolen har skåret en første i Stor-Kina-regionen ved å vinne anerkjennelse fra International Advertising Association (IAA), verdens mest innflytelsesrike organisasjon i reklamebransjen. Public Relations and Advertising Major har blitt tildelt IAAs høyt ansett akkreditering. Studenter som uteksaminerer fra PR, reklame og branding konsentrasjoner vil bli tildelt IAAs Diploma i Markedsføring Kommunikasjon, i tillegg til Bachelor of Communications grad.

praksisplasser

Selv om praktikoppgaven ikke er nødvendig som en del av sin læreplan i PRA Major, er en internship koordinator tildelt kommunikasjon med potensielle arbeidsgivere som vil gi sommeren internship muligheter for våre studenter. Disse praksisplasser gir vanligvis en grunnlønn, litt spesialopplæring, karriererelatert yrkeserfaring, og en mulighet til å observere kommunikasjonspraksis for de involverte organisasjonene. Nedenfor er en liste over praktikplasser som PRA-studentene har gjennomført de siste årene:

  • Asia Corporate Training
  • Avista Group
  • Kinesisk kunstrom
  • Creative Trend
  • Favor Light Company Ltd
  • Femick Limited
  • flyingV
  • Havas World Hong Kong Limited
  • Hong Kong Disneyland
  • Hong Kong boligforening
  • Hong Kong Jockey Club
  • ImpactHub TaiPei
  • Informasjonstjenester Avdeling
  • Ketchum
  • KKday HK
  • Lenovo Group
  • Modern Women's Foundation
  • Moovup
  • Muse Group Limited
  • Rekruttere
  • Rosy Sky-kampanjer
  • Shanghai Ogilvy
  • Unwire.pro

Karrieremuligheter

Nyutdannede fra PR og reklame Major er forberedt på å ta opp jobber i strategiske kommunikasjonsavdelinger av organisasjoner, PR-firmaer og reklamebyråer, f.eks. Regnskapsførere for direktører, bedriftsledere, offentlige affæreansvarlige, ledere for samfunnsansvar, tekstforfattere, kunstdirektører, medieplanleggere, markedsføringskommunikasjonsspesialister, digitale markedsføringskonsulenter, innholdsforvaltere / skaperne, merkevarekonsulenter, ledelsesdrivende og entreprenører. Noen nyutdannede er ansatt i bedrifts- og markedsføringskommunikasjonsposisjoner i nærings- og ideelle organisasjoner.


Inntakskrav

Vi vedtar en helhetlig tilnærming ved valg av søkere på individuelle verdier. Søkere er pålagt å oppfylle universitetets opptakskrav og engelsksprogskrav.

Søkere innlagt med avansert status til år 1 av studie med internasjonale kvalifikasjoner som GCE, IB og SAT kan søke om overføring av enheter.

Skolen vedtar en bred opptakspolicy for studenter som ønsker å studere journalistikk eller PR og reklame. Studentene er ikke pålagt å velge en major før opptak. I stedet, i deres første studieår, er de pålagt å ta kjernefag som introduserer dem til multimedia storytelling teknikker, medielov og etikk, samt andre kurs som gir dem en smak av ulike felt av kommunikasjonsstudier. På slutten av år ett vil studentene bli tildelt en Major i henhold til deres personlige preferanser og faglige prestasjoner. I år to, vil de bli tildelt en konsentrasjon basert på deres valg og poeng i relevante kurs.

Engelsk Språkkrav

Følgende offentlige undersøkelsesresultater er anerkjent som oppfylt kravene til engelskspråket fastsatt av universitetet:

Ferdighetsprøver

Minstekrav

TOEFL

Internett-basert test (iBT) - Poengsum: 79; eller
Papirbasert test (PBT) - Poengsum: 550

IELTS Academic

Totalt bånd: 6,0

SAT

En minimumscore på 550 i både kritisk lesing og skriving med en underpoengsum på 8 eller høyere i Essay i gammel SAT; eller
En minimumscore på 590 i evidensbasert lesing og skriving i nytt SAT

HANDLING

En minimumscore på 23 i både ACT engelsk og Reading

GCE O-Level / GCSE Engelsk / Engelsk Språk / Engelsk Litteratur

Grad C / Grad 4

IGCSE First Language English

Grad C / Grad 4

IGCSE engelsk som andre språk

Grad B / Grad 5

GCE AS eller A-Level English

Klasse E

HKDSE engelsk språk

Nivå 3

HKALE Bruk av engelsk

Klasse E

IB

Grad 4 i:
IB Engelsk A (høyere eller standardnivå); eller
IB Engelsk B (høyere nivå); eller
IB Engelsk litteratur og ytelse (standardnivå)

ELLER

Grad 5 i:
IB Engelsk B (Standardnivå)

andre

Andre engelskspråklige kvalifikasjoner anses akseptable av universitetet

Opptak Stipendier

Søkere med fremragende faglig ytelse vil ha mulighet til å få opptak stipend:

HKD

USD

Full stipend *

190 000 hvert år

24 000 hvert år

Halv stipendium *

95 000 hvert år

12.000 hvert år

* Avhengig av universitetets godkjenning.


forespørsler

Telefon: 852 3411-5200
E-post: commadmission@hkbu.edu.hk

Program undervist i:
  • Engelsk

Se 2 flere kurs fra Hong Kong Baptist University School of Communication »

Sist oppdatert Desember 25, 2018
Dette kurset er Campusbasert
Startdato
sep. 2020
Duration
4 år
Heltid studier
Pris
42,100 HKD
(Lokal); HK $ 140,000 (ikke-lokal), underlagt Universitetets godkjenning.
Etter sted
Etter dato
Startdato
sep. 2020
Sluttdato
Søknadsfrist

sep. 2020

Location
Søknadsfrist
Sluttdato