Bachelor i programvare og datateknikk
Singidunum University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belgrade, Serbia
Språk
Engelsk,
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Raske teknologiske innovasjoner gir transformative endringer i alle bransjer. Som følge av dette kommer SDE-relaterte ferdigheter og nye SDE-jobber hver dag. Nærmere bestemt er det et stort behov for yrker som Software Engineer, Embedded Systems Engineer, Dataforsker, Game Developer, Blockchain Developer. Vårt program for programvare og datateknikk er nettopp skreddersydd for å utdanne unge mennesker for disse faglige roller. I utgangspunktet har vi gjennomgått hundrevis av stillingsbeskrivelser både i vårt land og over hele verden, og oppdaget nye trender på arbeidsmarkedet. Bevæpnet med denne kunnskapen har vi nøye utformet kursene i programmet Programvare og datateknikk for å møte etterspørselen etter de mest ønskede ferdighetene i bransjen. Alle våre karriere-track-programmer er bygget for å tilpasse seg arbeidsgivere krav når det gjelder ferdighetene vi underviser og roller vi forbereder fremtidige ingeniører for.
Nyhet og unikhet av dette studiet er at det er designet av unge SDE professorer. De har alle fått sin Ph.D. grader på topprangerte universiteter i verden. Videre, etter oppgradering, fikk de verdifull erfaring i bransjen så vel som i sine ventures med egne oppstartsselskaper. Derfor er vårt program en refleksjon av sine erfaringer i de ledende ingeniørfirmaene over hele verden. Gjennom våre forbindelser i Silicon Valley, California, lærer vi hele tiden om de nyeste teknologiske endringene, og vi kan finjustere våre studiemuligheter og alltid lære de mest moderne og ettertraktede IT-ferdighetene.
I løpet av de to første årene vil dette studiet lære elevene hvordan man skal kode, programmere grunnleggende kontroller og forstå nettverk. Senere vil studentene lære å utvikle applikasjoner for mobil og sosialt nettverk, utvikle spill og blockchain applikasjoner, designe komplekse datavitenskap og internett av tingprosjekter, programmere innebygde systemer og implementere moderne industrielle kontrollsystemer.
Gjennom dette studiet vil våre entusiastiske professorer lede deg til de høyeste akademiske målene. Sammen vil vi skape muligheter for våre studenter å få noen av de best betalte jobbene i vårt land og verden over.
Ifølge undersøkelsen utført blant kandidatene som er medlemmer av ALUMNI-foreningen, kan studentene som fullfører dette programmet søke sysselsetting på ulike felt:
- Embedded Developer
- Embedded Software Engineer
- Cross Platform Mobile Developer
- Programvare ingeniør
- FPGA Developer
- Automatiseringsingeniør
- Embedded C / C-utvikler
- Embedded Linux Developer
- Firmware Engineer / Developer
- Mobilapputvikler
- Nettverksingeniør
- Telekommunikasjonsingeniør
- PLC Software Developer
- Dataforsker
- Dataingeniør
- Data analytiker
- Data Architect
- Webutvikler
- Web Service Engineer
- Business Intelligence Engineer
- Predictive Analyst
- Quantitative Finance Specialist
- Programvareutvikler
- Maskinlæringsingeniør
- Artificial Intelligence Engineer
- Database Engineer
- Big Data Engineer
- Blockchain utvikler
- Spillutvikler
Ved online registrering kan kandidaten få tilgang til online tester for inngangseksamen.
Curriculum
Jeg år
- Applied Calculus
- Prinsipper for dataprogrammering
- webdesign
- Diskret matematikk
- Objektorientert programmering
- Signaler og systemer
- Introduksjon til elektronikk og datamaskin organisasjon
- Engelsk for programvareingeniører
II år
- Databasesystemer
- Funksjonell programmering
- Datanettverk
- Algoritmer og datastrukturer
- Programvare spesifikasjon og modellering
- Operativsystemer og systemprogrammering
- Web programmering
- Sensorsystemer
- Andre fremmedspråk 1
III år
- Anvendt sannsynlighet og statistikk
- Internett-teknologi og webtjenester
- Programvare testing og kvalitetsforsikring
- Cloud computing
- Mobil applikasjonsutvikling
- Valgfag 1
- Samtidig databehandling
- Kunstig intelligens
- Data-grafikk
- Valgfag 2
- Elektriske målinger og instrumentering
- Introduksjon til maskinlæring
- Digitalt bilde og signalbehandling
- Spill design
- Valgfag 3
- Distribuerte systemer
- Datasystemarkitektur
- Ikke-relasjonelle databaser
IV år
- Sikkerhetsaspekter i programvare engineering
- Internett av ting
- Entreprenørskap i programvare engineering
- Turnus
- Diplomoppgave
- Valgfag 7
- Innebygde systemer
- Dyp læring
- Datamaskin syn
- Informasjon gjenfinning
- Valgfag 8
- Industriell kontroll
- Data fusion og funksjon ekstraksjon
- Menneske-maskin interaksjon
- Blockchain utvikling
- Valgfag 9
- Real-time systemer
- Sosial databehandling
- Spill databehandling
- Data visualisering
- Valgfag 10
- FPGA programmering
- Gruve massive datasett
- Virtuell og forsterket virkelighet