Bachelor i programvareteknikk
TED University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ankara, Tyrkia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 9 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* Per år. 25%, 50%, 75%, 100% stipend tilgjengelig.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Om oss
Som et resultat av den raske endringen innen datavitenskap de siste 10 årene, er Software Engineering en ingeniørgren som har dukket opp for behovet for å utvikle, administrere og vedlikeholde programvare som er kompatibel med utvikling av teknologier, raskere, påliteligere, og med høy kvalitet. I tillegg til å ha hovedkonseptene innen datateknikk i seg, er det et område som tar sikte på å ha kunnskap om ingeniørarbeid som dominerer alle prosessene i programvarens livssyklus.
Hovedformålet med TEDU Software Engineering Undergraduate Program er å trene programvareingeniører som er kompetente, følger dagens utvikling, har sosiale kommunikasjonsevner, viser arbeidsprinsipper i et team og skiller seg ut i sektoren for å svare på den økende etterspørselen etter programvareingeniører i verden.
5 grunner til å velge TED University
- Liberal Arts Education
LA-utdanning forbereder studentene på en moderne og kompleks verden som nødvendiggjør å skrive og snakke effektivt, tenke kritisk og kreativt, tilegne seg problemløsningsferdigheter og være fleksibel og tilpasningsdyktig. - Karrieremuligheter
TEDU har et av de sterkeste TEDU og industrinettverkene ikke bare i Tyrkia, men også over hele verden som gjør en vellykket karriereplanlegging mulig for våre studenter og gir muligheter for dem. - Byuniversitet
TEDU campus ligger i sentrum og like langt fra overalt, noe som gir enkel tilgang til studentene våre med beliggenhet i krysset mellom transportnettverket. - Stipendmuligheter
Det er muligheter for 25% -75% skoleavgift eller 100% fritak for studieavgift for internasjonale studenter - Engelsk medium utdanning
Målet vårt er å styrke våre kandidater med kunnskap innen sine studieretninger og akademiske engelskspråklige ferdigheter på et avansert nivå som vil tjene dem i deres fortsatte akademiske og profesjonelle karriere.
Undervisning og læring
Etter fullført engelsk-forberedende program, studenter ved Institutt for programvareteknikk først gjennom engineering kjerneprogrammet og deretter lære grunnleggende ingeniørkonsepter og deretter grunnleggende programvare og datateknikk i teoretiske og søkte på avdelingskurs. Mens studentene også spesialiserer seg på visse områder av programvareteknikk gjennom valgfag de velger, har de også en bredere visjon og alternative perspektiver gjennom valgfag utenfor instituttet.
Studenter som fullfører TEDU Software Engineering Department oppgraderer med kompetanse i følgende fag:
- Populære programmeringsspråk og grunnleggende programmeringsteknikker.
- Avansert objektorientert programmering
- Datastrukturer og algoritmer: Hvordan lagre og bruke dataene som ligger til grunn for Software Engineering-forskning og driften av algoritmene som brukes til å behandle data.
- Relasjonsdatabaser: Teknikker som er nødvendige for å lagre store mengder data regelmessig og få tilgang til dem raskt og effektivt når det er nødvendig.
- Maler for programvaredesign, validering av programvare og verifiseringsteknikker.
- Programvare prosjekter planlegging, ledelse og utviklingsprosesser
- Analyse av programvarekrav, modellering og smidig programvareutviklingsteknikk
- Programvarekvalitet og forsikring
- Kunstig intelligens og maskinlæringsteknikker
- Sosiale mediestudier, nettprogrammering
- Mobilprogrammering, spillprogrammering
- Operativsystemer: De grunnleggende strukturene og driften av operativsystemene, som er hovedprogrammet som gjør det mulig for datamaskiner å operere.
- Informasjonssikkerhet
Laboratories
Våre "Programvare" og "Maskinvare" laboratorier er utstyrt med topp moderne teknologier og inkluderer stasjonære, mobile datamaskiner, virtual reality-utstyr og øyesporere.
Karrieremuligheter
Studenter, som vil uteksaminere seg fra Software Engineering Department, kan enkelt delta i programvareutviklingsavdelingene og IT-avdelingene til offentlige og private selskaper. Det er mange jobbmuligheter innen felt som ledelsesprogramvare, spillteknologi, sosiale medier, webprogrammering, økonomi, helse, kunstig intelligens, datagrafikk, databasekompetanse, forsvarsindustri.
I tillegg til data- og programvareingeniørfelt i inn- og utland, vil de ha muligheten til å fortsette forskjellige akademiske master- og doktorgradsprogrammer innen andre ingeniørfelt og vil fortsette sin karriere som akademikere.
Programutfall
- Å ha tilstrekkelig bakgrunn i fag som er spesifikke for matematikk, naturfag og ingeniørfag; å kunne bruke teoretisk og anvendt kunnskap innen disse områdene i komplekse tekniske problemer, spesielt i programvaretekniske problemer,
- Å kunne identifisere, definere, formulere og løse komplekse tekniske problemer ved å velge og anvende passende analyse- og modelleringsmetoder, å avsløre dataene som vil presentere relevant informasjon når problemet blir lest, og å gjøre det konkret med passende eksempler,
- For å kunne designe et komplekst system, prosess, enhet eller produkt for å oppfylle visse krav under realistiske begrensninger og betingelser ved å bruke moderne designmetoder,
- For å kunne utvikle, velge og bruke moderne teknikker og verktøy som er nødvendige for analyse og løsning av komplekse problemer som oppstår i Software Engineering applikasjoner ved å bruke informasjonsteknologi effektivt,
- Evne til å samle inn data, analysere og tolke resultater for studier av forskningstemaer eller komplekse tekniske problemer som er spesifikke for en programvareingeniørdisiplin,
- Å kunne jobbe effektivt i disiplinære og tverrfaglige team, å jobbe individuelt,
- For å kunne kommunisere effektivt på tyrkisk, muntlig og skriftlig, skrive effektive rapporter og forstå skriftlige rapporter, forberede design- og produksjonsrapporter, lage effektive presentasjoner,
- Å kunne få tilgang til informasjon med bevissthet om nødvendigheten av livslang læring, å følge utviklingen innen vitenskap og teknologi og fornye seg kontinuerlig,
- Handle i samsvar med profesjonelle etiske prinsipper, ha kunnskap om standarder som brukes i programvaretekniske applikasjoner, og forutsi de juridiske resultatene av applikasjoner,
- Å forstå viktigheten av forhandlinger, effektivt arbeid, lederskap og god kommunikasjon med interessenter i programvareutviklingsmiljøet og reflektere dette over deres oppførsel,
- Å kunne forstå og anvende teorier, modeller og teknikker som ligger til grunn for analyse, design, validering, validering, utvikling og vedlikeholdsprosesser av programvaresystemer.