Bachelor i sosialt arbeid
Booth University College - Winnipeg
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Winnipeg, Canada
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Booth University Colleges Bachelor of Social Work-program er tilgjengelig i et fireårig studium og et toårig etterutdanningsprogram. Fakultetet vårt har en enorm personlig sosialarbeidserfaring å dele, noe som hjelper studentene å forstå hva de lærer i klasserommet. I løpet av studiene i sosialt arbeid vil studentene typisk få mer enn 800 timer praktisk erfaring i løpet av sin tid i feltet. Studentene drar også nytte av den unike måten vi matcher studentene våre for praksisplassering og har vårt kjernefakultet etablert som de som fungerer som kontaktpersoner for alle plasseringer.
Sosialarbeidsprogrammet vårt er et godt respektert og ettertraktet program i Manitoba-provinsen. Vi er et godkjent program fra Manitoba College of Social Workers (MCSW) for registrering i Manitoba-provinsen. Selv om vi ikke er akkreditert av Canadian Association of Social Work Educators (CASWE), kvalifiserer alle våre kandidater for registrering som sosialarbeidere i Manitoba; og mange har fortsatt med å registrere seg som sosialarbeidere og praktisere på tvers av Canada, samt fullføre doktorgradsstudier ved forskjellige universiteter og programmer i Canada og USA.
Studerer på Booth
Sosialt arbeid er et utrolig utfordrende yrke. Ved Booth University College tilbyr vi et krevende program med sterkt fokus på både policy og klinisk kompetanseutvikling for å sikre at våre nyutdannede er forberedt på arbeidsstyrken og klare til å stå sammen med de beste på feltet.
Mens vårt strenge Bachelor of Social Work-program hviler på grunnlaget for Canadian Association of Social Workers (CASW) etiske retningslinjer, vokser det også ut av arbeidet til The Salvation Army med å adressere sosial urettferdighet i vår verden. Booth UC lover å gi "utdanning for en bedre verden", og vårt sosialarbeidsprogram er integrert i dette. Læring foregår innenfor et bevisst kristent akademisk miljø som fremmer bevissthet om og respekt for mangfold og andre tradisjoner. Bachelor of Social Work-programmet innpoder verdier medfølelse, aksept og selvbevissthet for å utfordre nyutdannede til å sette pris på og arbeide fra forskjellige perspektiver for å fremme vekst. Nyutdannede fra bachelorgradsprogrammet i sosialt arbeid er kvalifisert for registrering som RSW med Manitoba College of Social Workers.
Innovativt laboratorium for sosialt arbeid
Booth University Colleges Bachelor of Social Work-program inkluderer et innovativt laboratorium der studentene tar del i individuelle og gruppevideoøkter, og gir dem en unik mulighet til å øve på ferdighetene sine og motta tilbakemeldinger fra professorer.
Galleri
Opptak
Læreplan
Kurskrav
Krav til bachelor i sosialt arbeid:
2019 påmeldte og utover
For å oppnå en bachelor i sosialt arbeid, må du fullføre totalt 120 studiepoeng bestående av:
- 120 studiepoeng i graden inkludert 33 timer i Booth University College kjerneplan, 18 timer generelle valgfag og 69 timer i disiplinen (57 studiepoeng nødvendig, 12 studiepoeng valgfag).
Obligatorisk (57 studiepoeng):
- SWK110 Introduksjon til sosialarbeidspraksis (3)
- SWK220 Introduksjon til sosial velferd (tidligere sosial velferd i NA) (3)
- SWK232 Foundations I (3)
- SWK233 Foundations II (6)
- SWK310 Forskningsmetoder (3)
- SWK312 Menneskelig atferd i det sosiale miljøet I (3)
- SWK313 Menneskelig atferd i det sosiale miljøet II (3)
- SWK322 Urfolk og sosialarbeidspraksis (3)
- SWK325 Sosialt arbeid feltpraksis I (6)
- SWK326 Sosialt arbeid Feltpraksis I Integrativt seminar (3)
- SWK334 Foundations III (3)
- SWK360 Kriseintervensjon eller SWK370 Trauma Informered Practice (3)
- SWK410 Etisk praksis for sosialt arbeid (3)
- SWK421 Samtidsspørsmål i sosialpolitikk (3)
- SWK425 Sosialt arbeid feltpraksis II (6)
- SWK426 Sosialt arbeid Field Practice Integrative Seminar II (3)
Valgfag (12 studiepoeng):
- SWK300 Statistikk for sosialarbeidspraksis
- SWK361 Sosiale problemer (3)
- SWK363 Misbruk og sosialarbeidspraksis (3)
- SWK364 Avhengighet og sosial arbeidspraksis (3)
- SWK365 Aldring og sosialt arbeidspraksis (3)
- SWK366 Funksjonshemminger og sosialarbeidspraksis (3)
- SWK395 Utvalgte emner i sosialarbeidspraksis (3)
- SWK460 Praksis for barnevern (3)
- SWK461 Doble lidelser: et integrerende perspektiv (3)
- SWK462 Fellesskapspraksis for psykisk helse (3)
- SWK463 Sosialarbeidspraksis med barn og ungdom
- SWK465 Spiritualitet i sosialarbeidspraksis (3)
- SWK466 Selvstendig studie i sosialt arbeid (3)
Programresultat
I tillegg til de institusjonelle læringsutbytte, forbereder Bachelor of Social Work-programmet kandidater som oppfyller følgende læringsutbytte:
- Identifikasjon som profesjonell sosialarbeider og bruk av seg selv:
- Demonstrere bevissthet om seg selv, evne til å bruke seg selv profesjonelt for å oppnå mål for sosialt arbeid, og evne til å måle effekten av seg selv på praksis
- Demonstrere profesjonell oppførsel, inkludert atferd, utseende, kommunikasjon, bruk av veiledning og forpliktelse til livslang læring
- Overholdelse av de etiske retningslinjene for sosialt arbeid og vedtak av verdier for sosialt arbeid i profesjonell praksis:
- Praksis innenfor verdiene og etikken til sosialarbeiderprofesjonen ved å anvende Canadian Association of Social Workers (CASW) Code of Ethics og Manitoba Institute of Registered Social Workers (MIRSW) Standards of Practice og med forståelse for og respekt for mangfold
- Demonstrere bevissthet om egne verdier og deres innvirkning på profesjonelle relasjoner, holde profesjonelle roller og grenser
- Bruk av hensiktsmessige strategier for å løse etiske dilemmaer samtidig som man håndterer tvetydighet i å løse etiske konflikter
- Profesjonell sosialt arbeid praktiserer ferdigheter med individer, familier, grupper, lokalsamfunn og organisasjoner, anvender kunnskap om menneskelig atferd og det sosiale miljøet:
- Demonstrere profesjonell bruk av seg selv og evnen til å påta seg, etter behov, en rekke hjelperoller som megler, advokat, rådgiver, saksbehandler, mekler, tilrettelegger, mobilisator, aktivist og pedagog
- Fungere effektivt innenfor strukturen til organisasjoner og tjenesteleveringssystemer, og forstå organisasjonsdynamikk og endringsprosesser
- Forstå og anvende kunnskap og ferdigheter fra generalist sosialt arbeid fra engasjement til avslutning
- Ha tilstrekkelig kunnskap og kompetanse i yrkesutøvelse til å yte service til en rekke klienter i ulike sosialt arbeid settinger
- Bruk veiledning og konsultasjon på riktig måte for å fremme kunnskap, ferdigheter og forpliktelse til livslang læring
- Bygg intervensjoner på styrker og eiendeler til enkeltpersoner, familier, grupper, organisasjoner og samfunn ved å bruke en rekke teoretiske orienteringer innen sekulære og trosbaserte organisasjoner
- Beredskap til å jobbe på tvers av fag og profesjoner i samarbeid
- Identifisering av strukturelle kilder til undertrykkelse og ulikhet, og fremme av menneskerettigheter og sosial rettferdighet på alle klientsystemnivåer:
- Anerkjenne verdien av mangfold og ulikhet i samfunnet vårt
- Forstå ansvaret til sosialt arbeid for å fremme og engasjere sosiale systemer for å fremme menneskerettighets- og sosial rettferdighetsmål
- Forstå de strukturelle formene og mekanismene for undertrykkelse og diskriminering som begrenser menneskerettighetene, med spesiell oppmerksomhet til deres innvirkning på risikogrupper og engasjere seg i endringsstrategier som fremmer sosial og økonomisk rettferdighet
- Engasjement av enkeltpersoner, familier, grupper, lokalsamfunn, organisasjoner og samfunnet som helhet for å ta opp strukturell urettferdighet
- Anvendelse av kritisk tenkning i profesjonell praksis:
- Demonstrere kunnskap om flere kunnskapskilder og teoretiske orienteringer og anvendelse i praksis
- Bruk effektive muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter som viser kapasiteten til å konseptualisere og analysere materiale
- Kritisk analysere og reflektere over kunnskap, praksis ferdigheter og resultater på klient- og programnivå
- Bruk kritisk tenkning til resultatevaluering og analyser effektiviteten av praksis med klienter på individ-, familie-, gruppe-, organisasjons- og samfunnsnivå
- Engasjere seg i sosialt arbeid forskning:
- Demonstrere forståelse av forskningsprosessen, evaluere forskningsstudier og anvende funn i praksis
- Demonstrere evne til å delta i og bruke forskningsprosessen til å hjelpe til med tjenesteytelse og policyutvikling
- Engasjere seg i politikkanalyse og utvikling for å fremme sosial og økonomisk velvære og levere effektive sosiale tjenester:
- Analysere virkningen av sosial politikk og lovgivning på klientsystemer, arbeidere og byråer og bidra til programevaluering og programutvikling
- Identifisere og gå inn for endringer i retningslinjer som påvirker kundegrupper negativt
- Tilegne seg kunnskap om organisatoriske og samfunnsmessige systemer og tilegne seg ferdigheter til å identifisere sosiale ulikheter, urettferdigheter og barrierer og arbeide for å endre undertrykkende sosiale forhold
- Utvikle evnen til å kritisk vurdere de sosiale, historiske, økonomiske, juridiske, politiske, institusjonelle og kulturelle kontekstene til sosialt arbeidspraksis på lokalt, regionalt, provinsielt, nasjonalt og internasjonalt nivå, og svare på endringer i disse kontekstene som former praksis.