Bachelor i spillutvikling

Generelt

Programbeskrivelse

Ta Bachelor of Games Development på SAE og bygg din kompetanse i programmering eller spilldesign. Bruk ferdigheter og kunnskaper i denne spennende bransjen innen områder som nivådesign, sosial og mobil spillutvikling, spillmotor programmering, gameplay programmering, spilldesign, prosjektledelse, seriøse spill og mye mer.

I løpet av din tid på SAE, vil du jobbe med industristandard programvare som Unreal Engine 4, Unity3D, Autodesk 3D Studio Max og Maya. Som student i Games Development, vil du også jobbe med teknologier som Oculus Rift, Android, iOS og bruke industriprogrammer som standardprogrammer som C, Javascript og C #.

Du skal gjennomføre spesialiserte enheter designet for studenter å delta i virkelige prosjekter under veiledning av ekspert SAE-ansatte. Med denne unike lærestilen vil du demonstrere dine ferdigheter og teknisk kunnskap i et samarbeidende og kreativt studio-basert læringsmiljø.

Dine studier:

Hvert studieprogram brytes opp i diskrete stadier, hver utformet for å fremme ulike ferdigheter.

Fase I - Grunnleggende ferdighetsutvikling
I fase I vil du gjennomføre en rekke grunnleggende enheter som vil gi deg de grunnleggende tekniske ferdigheter og kunnskaper som ikke bare er relevante for fagområdet ditt, men gir deg også de ferdighetene som kreves for å samarbeide med andre kreative mediestudenter og fagfolk i senere stadier av program.

  • Gameplay Scripting og Gameplay Programmering
  • Nivådesign og utvikling
  • Prinsipper for spilldesign
  • Prosjektledelse og profesjonell etikett
  • Kritisk og kreativ tenkning
  • Moderne bransjeoversikt

Trinn II - Tverrfaglige prosjekter, medie- og kulturstudier
I fase II vil du jobbe i simulerte prosjektgrupper hvor du jobber for store leveranser hver trimester. I fase II vil vi ikke bare få deg til å bruke dine Stage I ferdigheter i en dypere sammenheng, men hjelpe deg med å jobbe i den moderne kreative mediearbeidskraften.

I fase II viser vi hvordan arbeidet ditt bidrar til og samhandler med bredere kultur og mediepraksis. Denne kunnskapen vil gjøre det mulig for deg å jobbe med en rekke andre disipliner og kunstnere og utvide potensialet ditt på verdensplan.

Du vil fullføre en rekke virkelige prosjekter med studenter, ikke bare i din egen disiplin, men i alle andre SAE-disipliner.

I fase II får du muligheten til å jobbe som prosjektspesialister innen følgende områder. De typer prosjekter og prosjektroller du velger å gjennomføre, bestemmer hvilket spesialiseringsområde du er innenfor. Stage II har to studio moduler med prosjekter basert på følgende områder;

1. Spillprogrammering

SAE Games Programming grad er et svært fokusert program som dør dypt inn i spill-spill og spillmotor programmering. Du vil bygge ferdighetene dine i eksisterende programvarepakker og rammer som Unreal Engine and Unity, ved å bruke disse til å bygge ditt tekniske ferdighetssett og utvikle dine egne spillverktøy, biblioteker og motorer. Du vil forbedre din kunnskap om C og objektorientert programmering for å bygge komplekse spill og verktøy.
Gjennom hele programmet vil du jobbe med studenter fra alle andre fagområder for å bygge en rik og høy kvalitet arbeidsportefølje.

2. Spill Design

I spillet Design spesialisering, vil du jobbe med en rekke prosjekter med dine jevnaldrende og SAE facilitators som vil bygge dine ferdigheter og kunnskap innenfor det varierte omfanget av Game Design.

I løpet av programmet vil du kunne forfølge alle fasetter av Game Design som nivå design, systemdesign, økonomi design, kamp og AI design, balansering, spillerpsykologi og mye mer. Best av alt, vil vi gi deg de verktøyene du trenger for å kunne formulere designideer til ekte arbeidsspill. Du vil også utforske komplekse kunstneriske ideer som fører til originale, personlige spill som er kunstnerisk meningsfylt for deg. Arbeid sammen med andre likesinnede studenter og ansatte fra alle SAE-fagområder for å bygge en massiv portefølje av prosjekter.

Trinn III
Trinn III er den siste delen av studiene. Her vil du gjennomføre et tverrfaglig prosjekt etter eget valg for å være det endelige og mest ambisiøse porteføljeprosjektet du vil gjennomføre.

Du vil også fullføre studiene ved å gjennomføre en valgfri modul og gjennomføre en obligatorisk internship.

Når du uteksaminerer, vil du ha; en profesjonell online tilstedeværelse som du vil begynne å bygge ved starten av programmet, et bredt spekter av tverrfaglige prosjekter som er presentert i porteføljen din, og en dypere forståelse av de kreative mediefeltene og virkeligheten.

Ved uteksaminering fra programmerings- eller spilldesignspesialiseringen, vil du ha betydelig erfaring med å jobbe i simulerte produksjonsmiljøer. Du har lært bransjestandard arbeidsflyt og produktlivssyklus. Du vil ha en portefølje av spillprosjekter som brukes til å starte din egen oppstart eller bygge videre på din profesjonelle praksis.

Studenter i programmeringsspesialiseringen vil ha en rekke porteføljeprosjekter som viser en anvendt kunnskap om C i sammenheng med spillspill programmering og spillmotor programmering. Du vil også ha en demonstrert kunnskap om byggverktøy for spillmotorer på språk som C #.

Spilldesignstudenter skal uteksaminere med en sterk teknisk forståelse av spillutviklingsrørledning og verktøy som Unity, UDK, 3D Studio Max og Maya. Spilldesignstudenter vil ha muligheten til å engasjere seg i et mangfoldig utvalg av ferdigheter, inkludert visuell kunst, lyd, historie eller karakterutvikling, og å utforske kunstneriske visjoner for hvilke spill som kan være. Designere vil øve den kreative utviklingen av spill, som arbeider for å være original, uttrykksfulle og innovative.

Du vil lære

  • C programmering
  • Middleware-pakker
  • Gameplay programmering
  • Spillmotor programmering
  • Verktøyutvikling
  • Spilldesign
  • Spillpsykologi
  • Arbeidsprotokollutvikling
  • 3D rørledning
  • Nivåutvikling
  • Matematikk, statistikk og logikk

Din lærerfaring

  • Lær avansert nivå industristandard C programmeringsspråk med spesialisert fokus på spillutvikling.
  • Bruk bransjestandard mellomvare og utviklingspakker som Havoc, Direct X, Ogre, OpenGL, UDK, Unity og mange flere.
  • Opplev et kurs utviklet i samarbeid med industripartnere, utvikle ferdighetene spillindustrien ønsker.
  • Lær gameplay programmering, spillmotor programmering og verktøyutvikling - du vil kunne utvikle dine egne motorer fra bakken og lage dine egne verktøy, inkludert importører / eksportører og sceneledere.
  • Lær design og tekniske ferdigheter for å kunne artikulere og implementere spillkonsept på høyt nivå - disse er viktige faglige egenskaper som kreves av spillbransjen og ofte ikke adressert i andre HE-spillkurs.
  • Utvikle ferdigheter på høyt nivå i spilldesign, programmering, 3D-pipeline, spillpsykologi og arbeidsprototyper - lær hvordan du gjør dine ideer til virkelighet.
  • Begynn å lage spill i første trimester.
  • Arbeid med kunstnere, designere, web- og mobilutviklere, filmskapere, animatorer og lydspesialister.

Karriere

  • Spillprogrammerer
  • Spilldesigner
  • Grafikkprogrammerer
  • Nivåutvikler
  • Mobil spillutvikler
  • Simulatorspesialister
  • Fysikkprogrammerer
  • Game fysikk ingeniør
  • Game lighting artist
  • Motor programmerer
  • Spill effekter programmerer
  • Game økonomi designer
  • Tegn designer
  • Kontrollutvikler
  • Lead level designer
  • Systemdesigner
  • Tegnprofil
  • Systemdesigner
  • Spill tester

arbeidsgivere

SAE spill kandidater har vært involvert med mange fremragende kreative media selskaper, inkludert:

  • Ubisoft
  • Board.com
  • Pixel Hunters
  • Pixel bug
  • NGT2
  • Sound Force
  • Andante
  • Metropolis
  • henter
  • V
  • Virsix
  • Dragon Master
  • Etter arbeidsspill

Inntakskrav

Minimumsalder

Studenter som søker opptak til SAE må være minst 17 år ved søknadstidspunktet.

Faglige krav

Søkere må ha fullført videregående studier (videregående skole) eller har fullført SAE Dubai Foundation-kurset.

Søkere må oppfylle engelskspråklige krav som beskrevet nedenfor.

Engelskspråklige krav

Internasjonale studenter må gi ytterligere bevis på språkferdigheter, inkludert ett av følgende:

  • Internasjonalt engelskspråketestsystem (IELTS) med et båndspor på minst 6 eller tilsvarende, OR
  • Fullføring av år 12 engelsk på en australsk videregående skole eller høyskole eller tilsvarende.
Sist oppdatert juni 2018

Om skolen

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor de ... Les mer

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor degrees across 5 disciplines – Animation, Audio, Design, Film and Games. Minimér