Bachelor i spillutvikling
IADE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Lisbon, Portugal
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Beskrivelse
- Prosjektbasert læring (PBL) - Hvert semester er basert på et enkelt, realistisk prosjekt. Ved slutten av graden har studentene allerede seks produkter utviklet (spill eller applikasjoner), som er hovedelementene i porteføljen de vil presentere for bransjen.
- Et tydelig fokus på utvikling - Kombinasjon av de forskjellige aspektene ved videospill og web / mobile applikasjoner opprettet med programvareutvikling og programvareteknikk.
- Tverrfaglige team - Deler av de seks semesterslange prosjektene blir utført av team som også integrerer studenter fra andre B.Sc.-er, og øker kvaliteten på de skapte produktene og studentenes ferdigheter i flerfaglig teamarbeid.
- Flere språk - Studentene utvikler prosjektene sine ved å bruke flere programmeringsspråk med økende kompleksitet (f.eks. Prosessering, JavaScript, C # og C).
- Flere teknologier - Studentene får erfaring med å bruke flere teknologier, inkludert spillmotorer, mobil- og webutviklingsrammer, 3D, spillkonsoller, PCer, etc. Studentene vil også utforske nye horisonter gjennom moduler med fokus på kreativitet, kritisk tenkning, samt nye spill. teknologier.
- Deltakelse i arrangementer og markedsintegrering - Studentene blir invitert til å delta i flere arrangementer relatert til området, inkludert foredrag, workshops, showcase-studenter og spillsyltetøy.
- Studiet undervises i sin helhet på engelsk og inkluderer et obligatorisk internasjonalt mobilitetssemester i topp internasjonale universiteter, som gir studentene et globalt perspektiv som er essensielt i dette profesjonelle feltet.
Internasjonal opplevelse
Studentene har muligheten til å delta på et semester i en av følgende kjente internasjonale skoler:
Virkelige forretningserfaringer
Denne BA i Games & Apps Development har som partnere følgende selskaper:
Karrieremuligheter
- Programmer for digital spill
- Programmerer for multimedia og mobilapper
- Interaktive systemer og kunstig intelligens
- Spill for sosiale nettverk og selskaper
Plan / varighet
Morgen / 6 semestre
campus
Santos - Lisboa
Opptak
Læreplan
1º semester
- Matte, fysikk og spill I
- Programmeringsgrunnlag
- Visuell kunst for spill
- Spillproduksjon
- Beregningssystemer for spill
- 2D-prosjekt
- Kommunikasjons ferdigheter
2º semester
- Spilldesign
- Webprogrammering
- databaser
- Nettprosjekt
- Etikk og profesjonell deontologi
3º semester
- Matematikk og fysikk for spill II
- Mobil programmering
- Spillrammer
- Datastrukturer
- Flerplattformprosjekt
- Vitenskap, kilder og metoder
4º semester
- Matematikk og fysikk for spill III
- Data-grafikk
- Kunstig intelligens
- Software Development Methodologies
- 3D-prosjekt
- Kreativitet og kritisk tenking
5º semester
- Nye spillteknologier
- Distribuert programmering
- Sikkerhet for spill
- Avanserte teknikker i spillprogrammering
- Flerspillerprosjekt
- Forretningsmodell for spill
6º semester
- Brukervennlighet og brukeropplevelse
- Integrasjon med sosiale nettverk og andre plattformer
- Utvikling av spillmotorer
- Siste prosjekt
Galleri
Karrieremuligheter
- Programmerer for digitale spill
- Interaktive systemer og kunstig intelligens
- Spill for sosiale nettverk og selskaper
- Data analytiker
- Programmerer