Bachelor of Animation

Generelt

Programbeskrivelse

Ta Bachelor of Animation på SAE og bygge din kompetanse i alle fasetter av Animasjon. Studentene skal utvikle grunnleggende ferdigheter og kunnskaper i denne spennende industrien på områder som 3D-modellering, tegneanimasjon, rigging, teksturer, prosjektledelse, samarbeid, belysning, gjengivelse og sammensetning.

Å utvikle en solid forståelse av disse områdene gir studentene et solid grunnlag og en kontekst for videre studier før man utforsker detaljene spesialistområdene i detalj.

I løpet av din tid på SAE, vil du lære om industristandard programvare som Maya, Autodesk 3D MAX og Adobe Creative Suite.

Du skal gjennomføre spesialiserte enheter designet for studenter å delta i virkelige prosjekter under veiledning av ekspert SAE-ansatte. Med denne unike lærestilen vil du demonstrere dine ferdigheter og teknisk kunnskap i et samarbeidende og kreativt studio-basert læringsmiljø.

Dine studier:

Hvert studieprogram brytes opp i diskrete stadier, hver utformet for å fremme ulike ferdigheter.

Fase I - Grunnleggende ferdighetsutvikling
I fase I vil du gjennomføre en rekke grunnleggende enheter som vil gi deg de grunnleggende tekniske ferdigheter og kunnskaper som ikke bare er relevante for fagområdet ditt, men gir deg også de ferdighetene som kreves for å samarbeide med andre kreative mediestudenter og fagfolk i senere stadier av program.

  • Storytelling for moderne medier
  • Prinsipper for design
  • Grunnleggende om tegning
  • Grunnlag av 3D-grafikk
  • Prinsipper for animasjon
  • Prosjektledelse og profesjonell etikette
  • Kritisk og kreativ tenkning
  • Moderne bransjeoversikt

Trinn II - Tverrfaglige prosjekter, medie- og kulturstudier
I fase II vil du jobbe i simulerte prosjektgrupper hvor du jobber for store leveranser hver trimester. I fase II vil vi ikke bare få deg til å bruke dine Stage I ferdigheter i en dypere sammenheng, men hjelpe deg med å jobbe i den moderne kreative mediearbeidskraften.

I fase II viser vi hvordan arbeidet ditt bidrar til og samhandler med bredere kultur og mediepraksis. Denne kunnskapen vil gjøre det mulig for deg å jobbe med en rekke andre disipliner og kunstnere og utvide potensialet ditt på verdensplan.

Du vil fullføre en rekke virkelige prosjekter med studenter, ikke bare i din egen disiplin, men i alle andre SAE-disipliner.

I fase II får du muligheten til å jobbe som prosjektspesialister innen følgende områder. De typer prosjekter og prosjektroller du velger å gjennomføre, bestemmer hvilket spesialiseringsområde du er innenfor. Stage II har tre studio moduler med prosjekter basert på følgende områder;

1. 3D-modellering

I 3D Modeling vil studentene undersøke modelleringsteknikker, terminologi og metoder. Studentene skal utvikle og implementere 3D-produksjonsrørledninger for å lage slike ting som miljøer, kjøretøyer, skapninger og tegn. Studentene må undersøke bransjens beste praksis og holde seg oppdatert med dagens trender innen CGI-produksjon.
Denne spesialiseringen vil videre undersøke teksturering og skygge, belysning og rendering.

2. Karakter Animasjon

I Character Animation spesialisering, vil studentene fokusere på prinsippene for tegn animasjon som posing, motion studier, kroppsmekanikk, ansikts animasjon og mye mer. Studentene vil også lære å utvikle effektive og brukervennlige animasjonsrigger som tjener som et middel til å kontrollere og animere et tegn som ligner på en marionett.

3. Visual Effects

I Visual Effects-spesialiseringen vil studentene utforske områdene modellering, teksturering, belysning, rendering og sammensetning med vekt på å inkorporere eiendeler i en rekke digitale medier. Studentene kan undersøke temaer som matchmoving, partikkelsystemer, dynamiske simuleringer og fargeklassifisering.

Ved slutten av kurset skal studentene kunne sammensatte en rekke ulike elementer til et sammenhengende sluttprodukt.

Trinn III
Trinn III er den siste delen av studiene. Her vil du gjennomføre et tverrfaglig prosjekt etter eget valg for å være det endelige og mest ambisiøse porteføljeprosjektet du vil gjennomføre.

Du vil også fullføre studiene ved å gjennomføre en valgfri modul og gjennomføre en obligatorisk internship.

Når du uteksaminerer, vil du ha; en profesjonell online tilstedeværelse som du vil begynne å bygge ved starten av programmet, et bredt spekter av tverrfaglige prosjekter som er presentert i porteføljen din, og en dypere forståelse av de kreative mediefeltene og virkeligheten.

Etter oppgradering vil du være dyktig i Maya, Autodesk 3D MAX og Adobe Creative Suite, og vil ha bygget en portefølje for å demonstrere dine ferdigheter i din valgte spesialisering, inkludert muligheten til å produsere samarbeidende kreative filmer, interaktive medietitler og mer. Du vil ha real-world ferdigheter, har jobbet i et simulert miljø som gjør overgangen fra studie til arbeidsplass sømløs.

Du vil lære

  • Historiefortelling
  • Tegning
  • 3D-grafikk
  • 2D
  • Post-produksjon
  • Prinsipper for design
  • Industri kunnskap
  • Studio praksis
  • Prinsipper for animasjon
  • Animasjonsverktøy
  • Prosjektledelse

Din lærerfaring

  • Lær avansert standard industristandard animasjonsverktøy, for eksempel Autodesks 3DS Max og Maya og Adobe Creative Suite.
  • Opplev et kurs utviklet i samarbeid med industripartnere, utvikle ferdighetene film- og interaktive medieindustrien vil ha.
  • Arbeid med kunstnere, designere, web-, mobil- og spillutviklere, filmskapere, animatorer og lydspesialister.
  • Lær av industri veteraner som er master av deres håndverk.
  • Utvikle høye spesialdesigner i samarbeid med filmskapere.
  • Lær og bruk narrative teorier for å produsere overbevisende animerte filmer.
  • Arbeid med spillutviklere for å produsere rike verdener, eiendeler og animasjon for interaktive medietitler.
  • Lær i et samarbeidende, studio-basert miljø der lærerne dine også er mentorer.
  • Lær og bruk industristandard prosjektstyringsmetoder fra dag ett.

Karriere

  • Historiefortelling
  • 3D-bevegelsessporing
  • 2D / 3D animator
  • modeler
  • Rigger
  • Visual effects artist
  • Miljø kunstner
  • Visuell effekt artist
  • Game asset artist
  • Teknisk kunstner
  • Karakter artist
  • Konsept artist
  • Etterproduksjon for kringkastingsmedier
  • Arkitektonisk visualiserer
  • Produkt visualiserer
  • Motion grafikkdesigner
  • Kunst direktør
  • Kreativ direktør
  • Prosjektleder
  • Lagleder

arbeidsgivere

SAE Animasjonskandidater har vært involvert med mange kjente kreative mediefirmaer, blant annet:

  • City Production House
  • Xpanse CGI
  • urverk
  • Duplay
  • City7
  • Mamemo Productions
  • Barajoun
  • CG Kite
  • Optisk digital bilde
  • Oryx Produksjon
  • Infosys Multimedia
  • Fanar Production
  • Hybrid Human Studio
  • Vortex
  • Streetwise Production

Inntakskrav

Minimumsalder

Studenter som søker opptak til SAE må være minst 17 år ved søknadstidspunktet.

Faglige krav

Søkere må ha fullført videregående studier (videregående skole) eller har fullført SAE Dubai Foundation-kurset.

Søkere må oppfylle engelskspråklige krav som beskrevet nedenfor.

Engelskspråklige krav

Internasjonale studenter må gi ytterligere bevis på språkferdigheter, inkludert ett av følgende:

  • Internasjonalt engelskspråketestsystem (IELTS) med et båndspor på minst 6 eller tilsvarende, OR
  • Fullføring av år 12 engelsk på en australsk videregående skole eller høyskole eller tilsvarende.
Sist oppdatert juni 2018

Om skolen

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor de ... Les mer

SAE, with 55 campuses in 28 countries, has been setting the global benchmark for creative media education since 1976. In Dubai, we proudly offer KHDA accredited certificates, diplomas, and bachelor degrees across 5 disciplines – Animation, Audio, Design, Film and Games. Minimér