Bachelor of Arts Degrees i visuell kommunikasjon med hovedfag i anvendt illustrasjon, kunstretning, grafisk design, multimedia og fotografi
Stellenbosch Academy of Design and Photography
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Stellenbosch, Sør-Afrika
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
ZAR 98 500 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Student- og ungdomskonkurranser 2021. Listelister kunngjort
26. januar kunngjorde Verdensfotograferingsorganisasjonen de kortliste fotografene i Student- og ungdomskonkurransene til Sony World Photography Awards 2021. Vinnere av Årets studentfotografering og Årets ungdomsfotograf vil bli avslørt 15. april via World Photography Organisation's online- og videoplattformer.
Studentlisten inneholder arbeidsliv av ti studenter ved ledende institusjoner for høyere utdanning fra hele verden. De ti studentene har nå flyttet til den andre fasen av konkurransen og tildeles hver sin digitale bildebehandlingsutstyr fra Sony for å hjelpe til med å fullføre sin andre brief.
Årets studentliste ble bedømt av Kate Simpson , assisterende redaktør, Aesthetica Magazine.
For mer informasjon, vennligst klikk her .
Vår ettårige intensiv Honours-grad gir deg muligheten til å produsere en egenstyrt kropp av kreativt praksisarbeid med hovedfag i fotografi, illustrasjon, grafisk design, multimedia eller kunstretning. I tillegg til kreativ praksis inkluderer graden din også visuelle studier og kontekstuelle studier. Kontekstuelle studier gir innsikt i kompleksiteten i samfunnet og hvordan du kan skape ansvarlig kommunikasjon for å møte de sosiale og bærekraftige utfordringene vi står overfor. Visual Studies setter afrikansk subjektivitet og kreativitet i en kritisk samtale med Vesten. De teoretiske fagene er der for å informere det kreative arbeidet ditt og kreve et kritisk engasjement med moderne ideer og innovasjoner.
En nøkkelkomponent i vår Honours-grad er Creative Exchange hvor vi erstatter klasserommet med en afrikansk by og gjør det mulig for studentene å gjennomføre en kreativ læringsreise. Denne kuraterte ekskursjonen kombinerer studenter med et kreativt byrå, kunstner eller knutepunkt for å jobbe med et ukes langt samarbeidsprosjekt. Ved å utsette studentene for forskjellige sammenhenger, perspektiver og kreative metoder, produserer Honours-programmet ikke bare dyktige fagpersoner, men kreative endringsagenter som kan navigere og tilpasse seg den globale kreative industrien.
Vårt Honours-program utnytter målrettet nettverk vi har etablert med afrikanske kreative rom og institusjoner. Vi har pågående relasjoner med Zeitz MOCAA, Norval Foundation, Anima Design Studio, Stellenbosch Triennale og mange andre kreative rom og institusjoner over hele Afrika. Gjennom gjesteforelesninger, klassebesøk og live-prosjekter holder vi deg på pulsen til den kreative industrien.
Hvis du er noen som ønsker å utvikle og utvide din profesjonelle kreative praksis eller utforske hvordan du kan vokse en mulig kreativ virksomhetssatsning, er vår æresbevisning noe for deg. Ta kontakt for å utforske alternativene dine.
Hvorfor studere Honours?
Dette år lange Bachelor of Arts Honours in Visual Communication gir studentene den sjeldne muligheten til å produsere en selvstyrt kropp av kreativt arbeid som utvikler ferdighetsnivå matchet med teoretisk og kontekstuell forståelse. Graden består av tre fag: kreativ praksis, kontekstuelle studier og visuelle studier.
En spennende og berikende komponent som studentene deltar i er en kreativ utveksling i et afrikansk naboland. Studentene plasseres i et kreativt byrå eller organisasjon for å jobbe med et kortsiktig samarbeidskreativt prosjekt. Verdien av Creative Exchange er tydelig i de endrede perspektivene og innsiktene som informerer deres fremtidige kreative produksjon. Kulminasjonen av denne utvekslingen presenteres på en tilbakemeldingsøkt i vertslandet og senere på året på Creative Dialogues-forumet ved Stellenbosch Academy of Design and Photography .
Ytterligere engasjementer med lokale kreative rom og institusjoner finner sted gjennom året med besøkende forelesere og klasseturer. Vi er overbevist om at læring må strekke seg utover klasserommet, og ved å ta elevene til rom de vanligvis ikke har tilgang til, prøver vi å forme engasjerte og informerte reklamer.
Temaer
Kreativ praksis
Produksjonen av kreativt arbeid utgjør 50% av læringen i løpet av året, og studentene bygger videre på sine lavere ferdigheter med mulighet for tverrfaglig vekst og utforskning avhengig av omfanget av prosjektet. Innen komponenten Creative Practice blir studentene guidet gjennom prosessen med å definere et praksisledet forskningsprosjekt som oppfyller de individuelle målene til hver student.
Studentene bringer et forslag til bordet der de identifiserer spesifikke ferdigheter sammen med et tema eller en konseptuell tilnærming som de ønsker å utforske i disiplinen. På denne måten er studentene i stand til å utvide sin grunnleggende læring og utvikle sine ferdigheter i et langsiktig prosjekt der det er tid for utforskning og vekst i områder de kanskje ikke har hatt muligheten til å undersøke eller foredle i sitt lavere program.
Visuell studier
Med vekt på den sør-afrikanske konteksten er målet med dette emnet å gi studentene tilgang til kunnskapen de kanskje ikke har møtt i sin lavere grad. Et sentralt mål er å gjøre studentene i stand til å utvikle evnen til kritisk å engasjere seg med ulike eksempler på visuell kultur og svare med både muntlige og skriftlige svar. I tillegg til å delta i uavhengig forskning og skrive en avhandling, utgjør seminarserien en kjernekomponent i klassebasert læring der studentene presenterer ideer som svar på avlesninger. Ved å koble teori og praksis har Visual Studies som mål å berike og utvide studentenes tenkning med den hensikt å produsere kritisk engasjerte visuelle formidlere.
Kontekstuelle studier
Dette emnet undervises i en vedvarende modul ved årets start og gir en solid forståelse av hvordan design og visuell kommunikasjon har formet verden. Studentene bruker designtenking for å løse en virkelig utfordring i den lokale Western Cape-sammenhengen, og skriver også et forslag som bruker læring og innsikt som er tilegnet i forelesningsserien. På denne måten starter studentene graden med en klar innsikt i bærekraftsutfordringene og den sosioøkonomiske konteksten de jobber som visuelle formidlere i.
Hva du vil oppgradere med
På slutten av året kreves det at alle studenter har en utstilling som viser arbeidet sitt. I tillegg til det utstilte arbeidet, produserer studentene også en profesjonell portefølje.
En viktig del av Honours-graden er den gjentakende kreative syklusen som studentene deltar i som en del av sitt praksisledede forskningsprosjekt. Denne kreative prosessen tar sikte på å utstyre studentene med ferdighetene til å jobbe selvstendig der de er i stand til kritisk å reflektere over og forbedre sitt arbeid. En prosessbok, blogg eller film som dokumenterer hele årets kreative prosess er også et gradskrav.
Resultatene av de to teoretiske emnene består av en rekke skriftlige svar og en visuell avhandling. Målet med de teoretiske fagene er å informere det kreative arbeidet som studenten produserer. Vi tror fast på at studenter som har vært nødt til å takle ideer og moderne tenkning, utvikler sterkere arbeid fordi de er kritisk engasjerte.
Med disse ferdighetene har vi til hensikt at våre kandidater fra Honours skal komme inn i bransjen med en sterk portefølje som gjenspeiler deres tenkning så vel som deres kreative evner.
Læreplan
Emner
Kreativ praksis
Produksjonen av kreativt arbeid utgjør 50% av læringen i løpet av året, og studentene bygger videre på sine ferdigheter i lavere grad med mulighet for tverrfaglig vekst og utforskning avhengig av omfanget av prosjektet. Innenfor Creative Practice-komponenten guides studentene gjennom prosessen med å definere et praksisstyrt forskningsprosjekt som oppfyller de individuelle målene til hver student.
Studentene kommer med et forslag til bordet der de identifiserer spesifikke ferdigheter sammen med et tema eller konseptuell tilnærming som de ønsker å utforske i sin disiplin. På denne måten er studentene i stand til å utvide sin lavere læring og utvikle sine ferdigheter i et langsiktig prosjekt der det er tid til utforskning og vekst på områder de kanskje ikke har hatt mulighet til å undersøke eller foredle i sitt bachelorprogram.
Visuelle studier
Med vekt på den sørafrikanske konteksten, er målet med dette emnet å gi studentene tilgang til kunnskapen de kanskje ikke har møtt i sin lavere grad. Et sentralt mål er å sette studentene i stand til å utvikle evnen til å engasjere seg kritisk med ulike eksempler på visuell kultur og svare med både muntlige og skriftlige svar. I tillegg til å engasjere seg i selvstendig forskning og skrive en oppgave, utgjør seminarserien en kjernekomponent i klassebasert læring der studentene presenterer ideer som svar på lesninger. Ved å koble teori og praksis tar Visual Studies sikte på å berike og utvide studentenes tenkning med den hensikt å produsere kritisk engasjerte visuelle formidlere.
Kontekststudier
Dette emnet undervises i en vedvarende modul ved starten av året og gir en solid forståelse av hvordan design og visuell kommunikasjon har formet verden. Studentene bruker designtenkning for å løse en reell utfordring innenfor den lokale Western Cape-konteksten, og skriver også et forslag som anvender læringen og innsikten som er tilegnet i forelesningsserien. På denne måten starter studentene graden med en klar innsikt i bærekraftsutfordringene og den sosioøkonomiske konteksten de jobber i som visuelle formidlere.