Studien Tourism Management er et fokusert på ledelse Bachelor program, som lar første faglig kompetanse for midten og toppledelsen i det internasjonale reiselivsnæringen. For profesjonelle tilbyr DIPLOMA studieprogrammet Tourism Management som fjernundervisning i to varianter: som virtuell fjernundervisning med virtuelle online forelesninger og eksamener på lørdager på landsdekkende eksamenssenter eller alternativt som deltidsstudie med reelle oppmøtefaser lørdager på studieområdene Kassel eller München. I tillegg til fjernundervisning er turismestyring også tilbudt som en deltidsstudie på hovedstedet for høgskolen i Bad Sooden-Allendorf.Turisme ledelse som fjernundervisningStandard studietiden er 7 semester i et fjernundervisningskurs og kan forlenges med opptil 4 semester uten opplæringsavgift. I fjernundervisning er det en endring mellom selvstudium med studieprogrammer og helgedagsseminarer (ca. 12-14 lørdager per semester) i et av våre studie- og eksamenssenter i Kassel eller München online i "Virtual lecture hall" på DIPLOMA Online Campus.
I tillegg til fjernundervisning med ansikt til ansikt oppmøte faser, spesielt den romlig fleksible online fjernundervisning gir ideelle forhold for en ekstra yrkesstudie . Etter begrepet "blandet læring" vil du studere i små grupper bor i den virtuelle forelesningssalen av en nettbasert læringsplattform. Med en stabil internettforbindelse kan du studere fra overalt hos oss!Fokus på turisme studierProgrammet gir en bred og integrert forståelse av økonomi generelt og turisme ledelse spesielt - dette er kjerneinnholdet i studiet på ulike områder som destinasjon og arrangementshåndtering, sport og helse turisme eller forretningsreiser.
Målet er å få en kritisk forståelse av de viktigste teoriene, prinsippene og metodene for turisme og turisme-relatert forretningsforvaltning. Gjennomføring av solid kunnskap og ferdigheter innen informasjonsteknologi , fremmedspråk (engelsk samt spansk eller kinesisk) og oppkjøp av interkulturelle kompetanser er i tillegg til analyse av bærekraftig reise- og mobilitetskonsept i fokus for dette kurset.
På et tidlig stadium er nøkkelkompetanse opplært, for eksempel i form av kommunikative kompetanser, som spiller en viktig rolle i løpet av studier og videre. Et utmerket støtteforhold for små gruppestørrelser gir ideelle forhold for aktivt, reflekterende og selvkritisk arbeid. I presentasjoner og diskusjoner får elevene erfaring med konsekvensene av et bestemt utseende og atferd, hvordan man skal håndtere konstruktiv kritikk, og hvordan man kommer fram til et målrettet resultatresultat.
Kursene i kurset, som er prosjektorientert, gir ekte lenker til de økonomiske, sosiale og kulturelle foretakene i reiselivsbransjen. Tallrike praktiske prosjekter er en integrert del av forelesninger i den spesielle reiselivsbransjen, samt generell forretningsadministrasjon og bedriftsledelse, globalisering, markedsføring, reiselov, prosjekt og tidsstyring. På grunnlag av disse grunnene kan studentene velge mellom de tre hovedområdene for studie : "Destinasjon og arrangementshåndtering", "Sport og helse turisme" og "Business Travel Management" .Internasjonal orientering og karrieremuligheterInternasjonal orientering av programmet er spesielt fremmet av globalt orienterte moduler, praktiske prosjekter og utflukter. I en 14-ukers internship eller internship , hvilke studenter meste er komplett med selskaper, institusjoner eller frivillige organisasjoner i utlandet, får de videre yrkeserfaring.
Bachelorstudiet forbereder studentene til profesjonelle aktiviteter i mellomledelsen eller som ledere i mellomstore turistselskaper, samt i markedsledende og globalt opererende turisme grupper. Dette resulterer i gode karrieremuligheter og raske opprykksmuligheter for kandidater over hele verden . For eksempel, med seniorfunksjoner i lavere og mellomstore ledelse innen områdene hotellbransjen, gastronomi, reisearrangører, Internett-reiseportaler, flyselskaper og flyselskaper, ferjeforetak, busselskaper, cruiseskip, bilutleieselskaper, reiselivsorganisasjoner, arrangementskonsulenter, handelsmessige partnere, sportsoperatører, helseklinikker og Spa ledelse, helse og velvære turisme og markedsundersøkelser.
Med en vellykket gjennomføring av turismeforvaltningsstudiet oppnås 180 studiepoeng, en optimal forutsetning for en påfølgende mastergradsstudium, for eksempel den påfølgende Master of Arts i MA i økonomi og lov - hovedfokusbehandling eller Weiterbildungsmaster MBA på DIPLOMA.normal periodeFjernundervisning: 7 semester / 180 studiepoeng
Den faktiske studietiden kan utvides gratis i opptil 4 semestre over standardperioden.baselineMed tilstrekkelig antall deltakere i vintersemesteret (oktober) og sommerferie (april).akkrediteringAkkreditering av studieprogrammet av akkrediteringsbyrået FIBAA.skolepengerFjernundervisning: € 247,00 / måned (totalt € 11 039,00 inkludert engangsavgift på € 665,00)studien skjemaFjernundervisning med virtuelle tilstedeværelsesbegivenheter eller oppmøte. Fjernundervisningen foregår i endringen mellom selvstudium med studiebøker og helgedagsseminarer på lørdager (ca. 12 lørdager per semester). Tilstedeværende studiet foregår via ukentlige forelesninger, øvelser og seminarer på universitetets plassering.opptakskravGenerell universitets inngangskvalifikasjon, Fachhochschulreife, bestått mastergrad eller i henhold til forskriften om adgang til høyere utdanning i delstaten Hesse, dvs. enten gjennomføring av en karriereutvikling på minst 400 timer, en teknisk skole eller et yrkes- eller administrasjonsakademi eller en avsluttende eksamen i en statlig anerkjent opplæringsoppgave etterfulgt av minst 2 års ansettelse og en egen universitets opptaksprøve.
For ytterligere informasjon om spesielle kvalifikasjoner, vennligst kontakt DIPLOMA Hochschule. Søkere som ikke oppfyller ovennevnte krav, kan i utgangspunktet delta i kurset som gjesteansvarlige dersom tilgangstillatelsen er innenfor maks. 2 semester er oppnådd.
For utenlandske grader, må ekvivalens for opptak demonstreres.uttalelserBachelor of Arts (BA) - Nyutdannede vil få en bachelorgrad og diplom samt et Diploma Supplement skrevet på engelsk og en "Transcript of Records" som vil tildele dem internasjonalt som akademikere med en bachelorgrad identifikasjon.Store fagfeltDestinasjon og arrangementshåndteringSpesialiseringen "Destination and Event Management" lærer en systematisk og internasjonal styringsstrategi i internasjonal destinasjon og arrangementshåndtering. I denne like tverrfaglige ledelsesstrategien er etterspørselsspesifikke forandringsprosesser og deres tilpasning i en moderne (også internasjonalt orientert) og bærekraftig destinasjon og arrangementshåndtering i forgrunnen. Den viser dagens utvikling og trender i internasjonal destinasjon og arrangementshåndtering.
Fokuset på kurset "Destinasjons- og Eventmanagement" inneholder følgende innhold:
Destinasjon administrasjon
Bestemmelse av destinasjonsstyring, grunnleggende og utviklingEgenskaper, krav og evalueringskriterier for destinasjoner
Klassifisering og nødvendighet av forvaltningen av destinasjoner
Turisme finansiering
Turistorganisasjoner og deres former
Utvikling og profilering av destinasjonerdestinasjon typerTuristby og region, land som reisemål
Turisme i beskyttede områder, ferieveier
Midlertidige destinasjonerFunksjoner for destinasjonsadministrasjonPlanlegging og strategisk kontroll
Tiltak i markedsmixen
Informasjons- og kommunikasjonsteknologi i destinasjonsstyringTverrsnittsområder i styringen av destinasjonerLedelse av produkt og service kvalitet
Økologisk ledelse
Bærekraft i styringen av destinasjoner
Demografiske endringer og andre samfunnsøkonomiske påvirkninger
Bildeutdanning og sertifiseringerevent management
event markedetGrunnleggende vilkår (arrangement, begivenhet, incentiv etc.)
Eventmarkedet - struktur og skuespillere
Typologi og systematisering av hendelser
Markedsutviklingen og trenderevent markedsføringStrategisk hendelse markedsføring / markedsundersøkelse og markedssegmentering
Konsept og produktutvikling
Prispolitikk og budsjettering; Sponsing, Fondopplæring, Merchandising, Yield Management
event ControlEventrechtKontrakter / Forsikringer / Tillatelser / Mustergemammstättenstätten-VO
Utvalgte aspekter av skatt og varemerkelov
Sikkerhet og sikkerhetStyring av utvalgte hendelsestyperKonferanser, kongresser, messer og utstillinger
Kulturelle og sportsbegivenheter
Hendelser i politikkenevent teknologiinformasjonsteknologi
Konferanse, kongress og medieteknologi
Utstillingskonstruksjon og teknologi (arrangementsoppsett, belysningsteknologi, effektteknologi)Case studie (planlegging, forberedelse, implementering og oppfølging på et konkret eksempel)Planlegging og forberedelse
Dramaturgi og oppstart / markedsføringstiltak
Prosessorganisasjon / teknologi
Arrangementskostnad / budsjettering
Oppfølging og suksesskontrollSport og helse turismeSpesialiseringen "Sport og helse turisme" lærer en systemisk og internasjonal styring tilnærming i internasjonal sport, velvære og helse turisme. I denne like tverrfaglige ledelsesstrategien er aktivitetsorienterte og helseøkonomiske - og særlig idretts- og helseturisme - aspekter i entreprenør- og privatlivssituasjonen til (nasjonale og internasjonale) idretts- og helseturister i forgrunnen. Aktuelle, internasjonale utviklinger av aktiv og eventyr turisme markedet, samt turisme og komplementære helseturisme markedet er vist.
I spesialiseringen "Sport og helse turisme" læres følgende innhold:
Sport og aktiv turismeFormer og markeder, nåværende trender
Tjenesteyter og samarbeidspartner
Foreninger og organisasjoner
Clientele og tilsvarende markedsføringsstrategier
Bærekraft aspekter av utvalgte sports turisme formerTurisme AdventureFormer og markeder
Historisk utvikling og nåværende trender
Tjenesteleverandører, europeiske og internasjonale tilbud
Digression: fjellklatring og trekkingsturismehelse turismeFormer og markeder
Tjenesteyter og samarbeidspartner
Velvære, medisinsk velvære og forebygging
Komplementære helsetilbud
Helse turisme i Tyskland, Europa og verdensomspennende tilbudKurtourisme og spa ledelseKur, kurere skjemaer, kursted tilbud; Helsesorter i overgang
Tjenesteleverandører og partnere i reiselivsnæringen
Naturlige rettsmidler og deres anvendelse
Definisjoner og juridiske grunnlag
Baderom og predikasjon
Foreninger og organisasjoner, merker og kvalitetsmerker
Spa ledelse og markedsføringVelvære og spa turismeKlassifisering velvære og spa i helseturismen
Utvikling av det internasjonale velvære- og spa-markedet
Internasjonale velværemodeller og kjernetilbud for velværetjenester; Komplementær medisin / alternativ kur metode
Suksessfaktorer i spa- og velværeadministrasjon (strategi, bedriftsstyring, informasjon og posisjonering, målgruppeorientering, kvalitet, kommunikasjon og salg, lønnsomhet)
Wellness og spa tilbyr spa, hotell, turoperatører, cruiseskip, feriested og klubbfasiliteterBusiness Travel ManagementSpesialiseringen "Business Travel Management" lærer en systematisk og internasjonal styringsstrategi i den internasjonale forretningsreiser-sektoren. Denne tilnærmingen fokuserer på mobilitet av ansatte og varer (informasjon, produkter) til et selskap. Den viser dagens utvikling og trender i det nasjonale og internasjonale forretningsreisermarkedet og konsepter for mer bærekraft og interkulturelle egenskaper ved forretningsreiser.
I studiefokuset "Business Travel Management" læres følgende innhold:
Forretningsreise som turistprodukt
Det nasjonale markedet og ledende internasjonale forretningsreiser markeder: leverandører og kunder (Verband Dt. Reisemanagement - VDR etc.)
Den økonomiske betydningen av forretningsreiser fra tyske selskaper basert på den årlige VDR-analysen
Ledelsen av forretningsreiserThe Business Travel Manager
Kostnadsstrukturen (direkte og indirekte kostnader)
Delprosesser av forretningsreiser (tjenestekjede)
Normativ styring: Reisepolitikken
Strategisk ledelse: Anskaffelsesledelse
Operasjonell ledelse:
kvalitetsstyring
Bedriftens kredittkort
reise~~POS=TRUNC
Rapportering / kontrollInterkulturelle funksjoner i BTM
Datasikkerhet på forretningsreiser