Bachelor of Arts i grafisk design og animasjon
AUM American University of Malta
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cospicua, Malta
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 5 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* internasjonale studenter per semester; 1500 EUR - EU -studenter per semester; 1000 EUR - maltesiske studenter per semester
Bli med på vår åpne dag lørdag 20. april 2024 fra 9.00 til 17.00 på campus.
Er du klar for å legge ut på en uforglemmelig reise? Oppdag hjerterytmen til campusen vår, utforsk banebrytende programmer og lås opp dørene til uendelige muligheter. Merk av i kalenderen for en dag fylt med spenning og inspirasjon!
Introduksjon
Grafisk design og animasjon BA -programmet er for studenter med interesse for praktisk bruk av billedkunst. Mens du studerer grafisk design og animasjon, kan du uttrykke fantasien din ved å løse visuelle problemer. Studenter med sterke ferdigheter innen design og kreative interesser er gode kandidater for dette programmet. De som fullfører denne graden vil være godt forberedt på å ta en rolle de velger, som takler et bredt spekter av bransjespesifikke applikasjoner innen design og/eller animasjon.
Programdetaljer
I løpet av de to første årene vil studentene fokusere på å fullføre universitetets generelle utdanningsprogram (42 studiepoeng / 84 studiepoeng), som introduserer fem tematiske områder: kommunikasjon, data og kvantitativ litteratur, vitenskapelig undersøkelse, kunst og humaniora og samfunnsvitenskap. I tredje og fjerde år vil studentene fokusere på temaer som er relevante for hovedfaget.
Program læringsutbytte
BA i grafisk design og animasjon er en profesjonelt orientert grad som gir studentene et sterkt grunnlag i visuell kunst og design for et bredt spekter av medier, inkludert trykte, interaktive medier, film og fjernsyn. Programmet gir studenten en sjanse til å lage et tverrfaglig studieprogram som vil berike kunnskapen og ferdighetene kandidaten tar inn i industrien i stadig utvikling. I løpet av oppgavestadiet på senioråret kan studentene utforske sine spesifikke interesseområder i dybden i et selvstyrt prosjekt.
Kunnskap oppnådd
- Kunnskap om teknikker og metoder for medieproduksjon, kommunikasjon og formidling.
- Kunnskap om designteknikker, verktøy og prinsipper involvert i produksjon av presisjonstekniske planer, tegninger og modeller.
- Kunnskap om teorien og teknikkene som kreves for å komponere, produsere og utføre kunstverk.
- Kunnskap om elektronisk utstyr og maskinvare og programvare, inkludert applikasjoner.
Ferdigheter oppnådd
Å bruke logikk og resonnement for å identifisere styrker og svakheter ved alternative løsninger, konklusjoner eller tilnærminger til problemer.
- Å styre sin egen tid og andres tid.
- Med tanke på de relative kostnadene og fordelene ved potensielle handlinger for å velge den mest passende.
- Forstå implikasjonene av ny informasjon for både nåværende og fremtidig problemløsning og beslutningstaking.
- Demonstrer prinsippene for grafisk designkommunikasjon, og vis frem de kreative og tekniske evnene som gir vellykkede innovative grafiske designprosjekter i en rekke medier.
- Demonstrer et solid fundament i design og tradisjonell studiokunst, og vil kunne bruke disse ferdighetene for å kommunisere effektivt gjennom visuelle midler.
- Forstå og bruk et bredt spekter av digitale design- og animasjonsverktøy.
- Skaff deg animasjonskunnskaper som er nødvendige for karrierer innen bevegelsesgrafikk, spillutvikling, 3d- og 2D -animasjonsfilmer, fjernsyn eller effektanimasjon.
- Bruk selvledelsesferdigheter til å jobbe med et høyt autonomi på selvstyrte kreative prosjekter.
- Implementere bruk av pre-visualisering, storyboarding og viktige pre-produksjonsteknikker for å utvikle komplekse oppfinnsomme konsepter.
- Bruk kreative problemløsningsferdigheter på en rekke abstrakte problemer.
- Lag en profesjonell og original design- og animasjonsportefølje og -rulle.
kompetanse
- Lag uvanlige eller smarte ideer om et gitt emne eller situasjon, eller utvikle kreative måter å løse et problem på.
- Lag visuelle medier ved hjelp av maskinvare og programvare.
- Lag innovative design, konsepter og eksempeloppsett, basert på kunnskap om layoutprinsipper og estetiske designkonsepter.
- Lag grafikk og oppsett for produktillustrasjoner, firmalogoer og nettsteder.
- Lag kompleks grafikk og animasjon ved å bruke uavhengig dømmekraft, kreativitet og datautstyr.
- Lag objekter eller tegn som virker virkelige ved å manipulere lys, farge, tekstur, skygge og gjennomsiktighet, eller manipulere statiske bilder for å gi en illusjon av bevegelse.
- Vær ansvarlig for å bruke historieutvikling, regi, kinematografi og redigering på animasjon for å lage storyboards som viser animasjonens flyt og kartlegger viktige scener og karakterer.
- Vær ansvarlig for å utvikle orienteringer, brosjyrer, multimediapresentasjoner, websider, salgsfremmende produkter, tekniske illustrasjoner og datakunstverk for bruk i produkter, tekniske manualer, litteratur, nyhetsbrev og lysbildefremvisninger.
- Samarbeid om design og produksjon av multimediakampanjer, håndtering av budsjettering og planlegging, og bistå med ansvar som produksjonskoordinering, bakgrunnsdesign og fremdriftssporing.
Undervisning og vurdering
Generelt undervises modulene i grafisk design og animasjon med en blanding av teori og anvendt praksis. Imidlertid varierer pedagogiske tilnærminger vesentlig fra modul til modul.
De fleste modulene i emnet undervises ved hjelp av den tradisjonelle prosjektbaserte læringskritikkmetoden som er vanlig for de fleste kunst-, film- og animasjonskurs. Studentene jobber med prosjekter som er begrenset av begrensninger og de adresser kriteriene som er utformet rundt modulens læringsmål. Studentene engasjerer seg i gruppekritikk av det ferdige prosjektet, som bygger vokabularet i emnet og deres evne til å analysere og forbedre sitt eget arbeid.
Karakteren i de fleste modulene for grafisk design og animasjon vil bli vurdert ut fra prosjekter.
Karrieremuligheter
- Film- eller videospillanimator for et filmstudio eller videospillskapere.
- Grafisk designer hos et audiovisuelt selskap.
- Visual Artist for en mangesidig nettutvikler.
4-årig disposisjonsplan
År 1
Semester I
- NO 101 Engelsk Komposisjon 1
- MAT 120 Introduksjon til dataanalyse, sannsynlighet og statistikk
- HANS 101 Middelhavets historie
- GRD 101 Introduksjon til visuell design
- Gratis valgfri
Semester II
- NOR 102 Engelsk Komposisjon 2
- BIO 101 Livets enhet
- REL 101 Religiøse verdener i sammenlignende perspektiv
- GRD 111 Tegning og visualisering
År 2
Semester I
- COM 101 Introduksjon til flerkulturell kommunikasjon
- CHE 101 ELLER PHY 101 Vitenskapelig forespørsel GE
- PSY 101 Introduksjon til psykologi
- ATH 101 Arts of the Mediterranean
- GRD 201 Figurtegning og anatomi
Semester II
- PHI 101 Introduksjon til filosofi
- SOC 101 Introduksjon til sosiologi
- ATH 201 World Art History
- GRD 211 digitale kunstverktøy
- OPEN Elementary Surveying (with Lab)
År 3
Semester I
- GRD 301 Tid, Bilde, Lyd
- GRD 311 Maling og farge
- GRD 321 Design og modellering
- GRD 331 Animasjon I: Bevegelse og metoder
- PHI 102 Anvendt etikk
Semester II
- GRD 341 3D Character Animation
- GRD 351 Animation II: Produksjon
- GRD 361 Grafisk design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding og fortelling
År 4
Semester I
- GRD 411 Graphic Design II: Visuell problemløsning
- GRD 421 bevegelsesgrafikk
- GRD 431 Visual Design for Games
- GRD 461 Oppgaveprosjekt I
Semester II
- GRD 441 Graphic Design III: Webdesign
- GRD 451 Tverrfaglig spillprosjekt
- GRD 462 Oppgaveprosjekt II
Programresultat
BA i grafisk design og animasjon er en profesjonelt orientert grad som gir studentene et sterkt grunnlag i visuell kunst og design for et bredt spekter av medier, inkludert trykte, interaktive medier, film og TV. Programmet gir studenten en sjanse til å lage et tverrfaglig studieprogram som vil berike kunnskapen og ferdighetene kandidaten tar inn i den stadig utviklende industrien. I løpet av seniorårets oppgavestadium er studentene i stand til å utforske sine spesifikke interesseområder i dybden i et selvstyrt prosjekt.
Kunnskap opparbeidet
- Kunnskap om medieproduksjon, kommunikasjon og formidlingsteknikker og metoder.
- Kunnskap om designteknikker, verktøy og prinsipper involvert i produksjon av presisjonstekniske planer, tegninger og modeller.
- Kunnskap om teorien og teknikkene som kreves for å komponere, produsere og utføre verk av visuell kunst.
- Kunnskap om elektronisk utstyr og maskinvare og programvare, inkludert applikasjoner.
Ferdigheter oppnådd
Bruke logikk og resonnement for å identifisere styrker og svakheter ved alternative løsninger, konklusjoner eller tilnærminger til problemer.
- Administrere egen tid og andres tid.
- Vurdere de relative kostnadene og fordelene ved potensielle handlinger for å velge den mest passende.
- Forstå implikasjonene av ny informasjon for både nåværende og fremtidig problemløsning og beslutningstaking.
- Demonstrere prinsippene for grafisk designkommunikasjon, og vise frem de kreative og tekniske evnene som produserer vellykkede innovative grafiske designprosjekter i en rekke medier.
- Demonstrere et solid fundament innen design og tradisjonell studiokunst, og vil kunne bruke disse ferdighetene for å kommunisere effektivt gjennom visuelle midler.
- Forstå og bruke et bredt spekter av digitale design- og animasjonsverktøy.
- Skaff deg animasjonsferdigheter som er nødvendige for karrierer innen bevegelsesgrafikk, spillutvikling, 3d og 2D animasjonsfilmer, TV eller effektanimasjon.
- Bruk selvledelsesferdigheter for å jobbe med et høyt nivå av autonomi på selvstyrte kreative prosjekter.
- Implementer bruken av pre-visualisering, storyboarding og essensielle pre-produksjonsteknikker for å utvikle komplekse oppfinnsomme konsepter.
- Bruk kreative problemløsningsferdigheter på en rekke abstrakte problemer.
- Lag en profesjonell og original design- og animasjonsportefølje og snelle.
Kompetanser
- Lag uvanlige eller smarte ideer om et gitt emne eller situasjon, eller utvikle kreative måter å løse et problem på.
- Lag visuelle medier ved hjelp av maskinvare og programvare.
- Lag innovative design, konsepter og prøveoppsett, basert på kunnskap om layoutprinsipper og estetiske designkonsepter.
- Lag grafikk og oppsett for produktillustrasjoner, firmalogoer og nettsteder.
- Lag kompleks grafikk og animasjon ved å bruke uavhengig dømmekraft, kreativitet og datautstyr.
- Lag objekter eller karakterer som virker naturtro ved å manipulere lys, farger, tekstur, skygge og gjennomsiktighet, eller manipulere statiske bilder for å gi en illusjon av bevegelse.
- Vær ansvarlig for å bruke historieutvikling, regi, kinematografi og redigering på animasjon for å lage storyboards som viser flyten i animasjonen og kartlegger nøkkelscener og karakterer.
- Vær ansvarlig for å utvikle briefinger, brosjyrer, multimediapresentasjoner, nettsider, reklameprodukter, tekniske illustrasjoner og datakunstverk for bruk i produkter, tekniske manualer, litteratur, nyhetsbrev og lysbildefremvisninger.
- Samarbeide i design og produksjon av multimediekampanjer, håndtere budsjettering og planlegging, og bistå med slike ansvarsområder som produksjonskoordinering, bakgrunnsdesign og fremdriftssporing.
Karrieremuligheter
- Film- eller videospillanimator for et filmstudio eller videospillskaper.
- Grafisk designer i et audiovisuelt selskap.
- Billedkunstner for en mangefasettert webutvikler.
Opptak
Læreplan
Undervisning og vurdering
Generelt undervises grafisk design og animasjonsmoduler med en blanding av teori og anvendt praksis. Imidlertid varierer pedagogiske tilnærminger betydelig fra modul til modul.
De fleste modulene i kurset undervises ved hjelp av den tradisjonelle prosjektbaserte læringskritikkmetoden som er felles for de fleste kunst-, film- og animasjonskurs. Studentene jobber med prosjekter som er begrenset av begrensninger og som tar for seg kriterier designet rundt modulens læringsmål. Studentene engasjerer seg i gruppekritikk av det ferdige prosjektet, noe som bygger deres vokabular i faget og deres evne til å analysere og forbedre eget arbeid.
Karakteren i de fleste av de grafiske design- og animasjonsspesifikke modulene vil bli vurdert ut fra prosjekter.
Oversikt over 4-års gradsplan
År 1
Semester I
- ENG 101 Engelsk komposisjon 1
- MAT 120 Introduksjon til dataanalyse, sannsynlighet og statistikk
- HIS 101 Middelhavets historie
- GRD 101 Introduksjon til visuell design
- Gratis valgfag
Semester II
- ENG 102 Engelsk komposisjon 2
- BIO 101 Unity of Life
- REL 101 Religiøse verdener i komparativt perspektiv
- GRD 111 Tegning og visualisering
År 2
Semester I
- COM 101 Introduksjon til flerkulturell kommunikasjon
- CHE 101 ELLER PHY 101 Vitenskapelig undersøkelse GE
- PSY 101 Introduksjon til psykologi
- ATH 101 Arts of the Mediterranean
- GRD 201 Figurtegning og anatomi
Semester II
- PHI 101 Introduksjon til filosofi
- SOC 101 Introduksjon til sosiologi
- ATH 201 Verdens kunsthistorie
- GRD 211 digitale kunstverktøy
- ÅPEN elementær oppmåling (med lab)
År 3
Semester I
- GRD 301 Tid, bilde, lyd
- GRD 311 Maling og farge
- GRD 321 Design og modellering
- GRD 331 Animasjon I: Bevegelse og metoder
- PHI 102 Anvendt etikk
Semester II
- GRD 341 3D-karakteranimasjon
- GRD 351 Animasjon II: Produksjon
- GRD 361 Grafisk design I: Typografi
- GRD 371 Storyboarding og fortelling
År 4
Semester I
- GRD 411 Grafisk design II: Visuell problemløsning
- GRD 421 Motion Graphics
- GRD 431 Visuell design for spill
- GRD 461 Avhandlingsprosjekt I
Semester II
- GRD 441 Grafisk design III: Webdesign
- GRD 451 Tverrfaglig spillprosjekt
- GRD 462 Oppgaveprosjekt II
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Stipend basert på tre typer: meritter (høy akademisk ytelse) eller idrettsutøver eller økonomisk behov.