Bachelor of Arts i massekommunikasjon
United Arab Emirates University - Undergraduate Programs
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Al Ain, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
AED 1 900 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per kreditttid
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Institutt for massekommunikasjon ved UAEU er en av de største akademiske enhetene innen Fakultet for humaniora og samfunnsvitenskap når det gjelder påmelding. Avdelingen tilbyr et profesjonelt orientert program som er opptatt av å produsere svært kompetente nyutdannede som besitter de nødvendige ferdighetene for å bli vellykkede fagpersoner i en stadig mer kompleks medieindustri, og som er gjennomsyret av en bred basert kunnskap om et samfunn som erverves gjennom en rik og mangfoldig liberal artsutdanning. Avdelingen er videre opptatt av å utfordre studentene til å bli samfunnsansvarlige borgere hvis profesjonelle karrierer er definert av observasjon av personlig og profesjonell etikk avledet fra samfunnets ideelle moralske orden. De rundt 240 hovedfagene på avdelingen forfølger studiekurs i tre av de vanligste sporene innen massekommunikasjonsprogrammer hvor som helst - journalistikk, tv-kringkasting og PR. Studenter i programmet bruker moderne fasiliteter, inkludert et moderne TV-studio og to høyteknologiske mediekreativitetslabor for å forbedre sine faglige ferdigheter innen kringkasting, videoproduksjon og digital redigering og layoutdesign. I 2010 utviklet instituttet tre forslag for akademiske mindreårige som ble godkjent på slutten av våren 2010 av det universitetsdekkende læreplanutvalget. De tre mindreårige er innen ledelse og kommunikasjon, journalistikk og TV-studier. Mindreårige er tilgjengelige for studenter i andre fagområder ved UAEU unntatt massekommunikasjon.
Programmål
- Å produsere nyutdannede som er meget kompetente fagpersoner og som vil være konkurransedyktige i et teknologidrevet arbeidsmarked.
- Å produsere nyutdannede som er i stand til selvstendig å utforske teorier og begreper, forstå historien, strukturen og økonomien til medieinstitusjoner, og sette pris på medienes rolle i å forme kultur.
- Å produsere nyutdannede som forstår og setter pris på rollen som etisk oppførsel for mediefagfolk og den samtidig respekten for samfunnsnormer og verdier i UAE og den arabiske verden.
Program læringsutbytte
Etter vellykket gjennomføring av dette programmet vil studentene kunne:
- Bruk krav til profesjonell skriving for trykte, kringkastere, PR og online medier. De vil også utvikle kompetanse i produksjon og drift av konvergente medier.
- Demonstrere kritiske tenkeevner brukt på faglige så vel som profesjonelle arenaer.
- Tilegne seg uavhengige læringsopplevelser ved å trekke på en rik og bredt basert liberal artsutdanning gjennom forskning og analyse av sosiale spørsmål og foreskrive passende løsninger på problemer.
- Diskuter prinsippene for profesjonell og massekommunikasjonsetikk og hvordan de informerer mediefagmannens arbeid i arabiske og islamske sammenhenger.
- Forklar viktigheten av forskjellige perspektiver for å løse samfunnsproblemer.
- Utvikle organisasjons-, teamarbeid- og lederegenskaper.
- Kommuniser effektivt i både muntlige og skriftlige former med forskjellige målgrupper.