Bachelor of Arts in Advertising (Honours)
Xiamen University Malaysia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Selangor, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
MYR 24 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Xiamen University er pioner for utdanning for reklameområdet i Kina siden starten 1983. Vårt program på Xiamen University Malaysia gir en omfattende utforskning av reklame, PR, integrert markedsføringskommunikasjon, branding, digital markedsføring, strategisk kommunikasjon, arrangementshåndtering , og andre praktiske kurs. Kursene tillater elevene å skaffe seg og utøve ferdigheter i simulerte situasjoner og, når det er aktuelt, med profesjonelle kunder. Studentene skal lære å kombinere kritisk og strategisk tenkning med forskning og kreativitet for å levere effektive meldinger til et målrettet publikum på vegne av en klient. Hver student kan spesialisere seg i den kreative eller kontostyringssiden av virksomheten etter at de har utviklet et fundament i begge områder.
Læreplanen vår for ferdigheter begynner med bred trening på tvers av de profesjonelle praksisområdene for massekommunikasjon og allment anvendelige ferdigheter som dataanalyse og visualisering. Vi tror at programmet vårt tilbyr en enestående blanding av ferdighetstrening, teoretisk læring og praksis i den virkelige verden. Som et resultat forlater kandidatene våre som dyktige utøvere, kritiske tenkere, problemløsere og innovatører.
Program høydepunkter
- Programmet opprettholder rollen som kommunikasjon både lokalt og globalt i dagens sammenhengende verden.
- En stimulerende og fremtidsrettet faglig læreplan som integrerer reklame og PR.
- Utviklingen av profesjonalitet og muligheten for virkelige læringserfaringer med bransjen.
Hovedkurs tilbys
Major Core Kurs
- Mediahistorie
- Introduksjon til New Media Studies
- Introduksjon til reklame
- Introduksjon til massekommunikasjon
- Photography
- Visuell kommunikasjonsdesign
- Reklame Kreativ
- Medie- og kommunikasjonslov
- Reklame Copywriting
- markedsføring
- TV-reklamer og kampanjer
- Merkevareledelse
- Reklameverksted
- Planlegging og evaluering av PR-kampanjer
- Reklame Psykologi
- Organisasjonskommunikasjon
- Public Relations Workshop
- Forskningsmetodikk / Medievitenskap
- Design tenkning
- Final Year Project
- Turnus
Major Valgfag
- Broadcast og Film Term
- Interkulturell kommunikasjon
- Introduksjon til internasjonal kommunikasjon
- Strategisk kommunikasjonsplanlegging
- Sosiale medier og PR
- Ny Media Marketing
- Mobil markedsføring
- Dataanalyse i digitale kreative bransjer
Karrieremuligheter
- Annonsering, PR og fullservicebyråer
- Intern kommunikasjonsavdelinger hos selskaper og ideelle organisasjoner
- Offentlige etater og byråer
- Lovgivende kontorer
- Politiske kampanjer
- Organisasjoner for spesielle arrangementer
- Høyere utdanning
- Medieindustrien (webeiendommer, sosiale mediesider, TV-nettverk, magasiner, radionettverk)
- Andre organisasjoner med kreative, markedsførings- eller medieavdelinger
Inntakskrav
STPM | minimumsklasse C (NGMP 2,00) i 2 fag og studiepoeng i engelskspråklige fag på SPM-nivå eller tilsvarende |
STAM | en minimumsgrad av Jayyid og studiepoeng i engelskspråklige fag på SPM-nivå eller tilsvarende |
UEC | minst klasse B i 5 fag inkludert engelskspråklige fag |
Et nivå | med minst grad D i 2 fag |
SAM | minst Tertiary Entrance Rank (TER) 70 og klasse B i 2 beslektede fag |
prosessor | gjennomsnittlig 70% i 6 relaterte fag |
Diplom | minst CGPA 2,00 og studiepoeng i engelskspråklige fag på SPM-nivå eller tilsvarende; ELLER bestå vitnemål (nivå 4 MQF) i medie- og kommunikasjonsfelt eller tilsvarende |
Foundation / studiekompetanse | minst CGPA 2,00 og studiepoeng i engelsk språkfag på SPM-nivå eller tilsvarende |
OG | Andre kvalifikasjoner anerkjent av Malaysia-regjeringen. |