Bachelor of Arts in Social Media Marketing

Generelt

Programbeskrivelse

Graceland Universitys CH Sandage School of Business holder oppdatert med jobbkrav, og tilbyr en bachelor i kunstgrad med hovedfag i markedsføring i sosiale medier. The Social Media Marketing major er en innovativ, betimelig og tverrfaglig hovedrolle av samtidsrelevans for studenter som er nært knyttet til den liberale kunst og vitenskapens oppdrag og grunnlag. Det er åpenbart at etterspørselen og markedet for denne majoren vokser.

Social Media Marketing hovedfag inkluderer en unik kombinasjon av kommunikasjonskurs, forretnings- og markedsføringskurs, og visuell designkurs designet for å gjøre studentene klare til jobber i den virkelige verden. Det store trekker frem styrkene til både CH Sandage School of Business og College of Liberal Arts and Sciences.

Opplevelsesmessig læring er nøkkelen i dette fartsfylte hovedrollen og kan omfatte prosjekter med alle størrelser av virksomheter fra små lokale firmaer til Fortune 500 selskaper, internships, besøk til bedrifter og bransjegjestalere samt muligheten til å være en del av det nasjonale anerkjent Enactus-team og det utstyrte Sandage Center for the Study of Free Enterprise and Entrepreneurship.

134727_hands-woman-laptop-notebook.jpg

BA-grad - Markedsføring på sosiale medier

I tillegg til de grunnleggende utdanningskravene, må hovedfag i markedsføring i sosiale medier gjennomføre 45 semestertimer som foreskrevet nedenfor:

Følgende 15 semestertimer med kjernekurs i Business Administration kreves:

  • BUAD3330 Prinsipper for markedsføring, 3 semestertimer
  • BUAD / CSIT3600 Elektronisk handel, 3 semestertimer
  • BUAD4210 Seminar i markedsføring av sosiale medier, 3 semestertimer
  • BUAD4430 Markedsstrategier, 3 semestertimer
  • ECON1320 Prinsipper for mikroøkonomi, 3 semestertimer

Følgende 15 semestertimer med kjernekommunikasjonskurs kreves:

  • COMM1250 Introduksjon til kommunikasjonsteori, 3 semester timer
  • COMM2300 Introduksjon til medieteknologi, 3 semestertimer
  • COMM2500 Introduksjon til massemedier, 3 semestertimer
  • COMM3140 Kampanjer og overtalelsesteorier, 3 semestertimer
  • COMM3500 Emerging and Social Media, 3 semester hours

Følgende 12 semestertimer med kjernekurs i grafisk design kreves:

  • ARTS1680 Datagrafikk for kunst og design, 3 semestertimer
  • ARTS1710 Introduksjon til grafisk design, 3 semestertimer
  • ARTS3630 Systems in Design, 3 semester timer
  • ARTS3640 Interaktiv design, 3 semestertimer

Følgende 3 semestertimer fra informatikk og informasjonsteknologi kreves:

  • CSIT1060 Introduksjon til webside-programmering, 3 semestertimer

Det anbefales på det sterkeste at hovedfagene i markedsføring på sosiale medier også tar følgende:

  • BUAD3450 Organisasjonsatferd
  • COMM2100 Introduksjon til organisasjonskommunikasjon

Kurs for markedsføring på sosiale medier

ARTS1680 Datagrafikk for kunst og design, 3 semestertimer

Et teknisk kurs som utforsker de digitale verktøyene som brukes i grafisk designindustri. Studentene blir utsatt for funksjonen, teorien og bruken av bransjestandard datamaskinvare, programvare og grunnleggende prinsipper for digital design brukt i produksjonen av grafisk design. En ekstra avgift kreves. Mål 2A

ARTS1710 Introduksjon til grafisk design, 3 semestertimer

Dekker grunnleggende prinsipper for typografi, for eksempel type anatomi, type skrifter og familier, kommunikasjon med typografi og en introduksjon til layout og nettstrukturer. Typografi som medium og budskap og konseptuelle løsninger vektlegges. Ekstra avgifter er påkrevd. Forutsetning: ARTS1680 Datagrafikk for kunst og design. Mål 2A

ARTS3630 Systems in Design, 3 semester timer

Studie av integrering av type og bilde gjennom flernivå-design, for eksempel flersidesoppsett og identitetssystemer. En ekstra avgift kreves. Forutsetning: ARTS1680 og ARTS1710.

ARTS3640 Interaktiv design, 3 semestertimer

Introduksjon i prinsippene for interaktivitet gjennom grensesnitt, web og informasjonsdesign. En ekstra avgift kreves. Forutsetning: ARTS1210, ARTS1680 og ARTS1710.

BUAD3330 Prinsipper for markedsføring, 3 semestertimer

En beslutningsorientert oversikt over markedsføringsledelse i moderne organisasjoner. De mest grunnleggende målene med kurset er å gi studentene en bred introduksjon til markedsføringskonsepter, markedsføringsrollen i samfunnet og i firmaet, og de forskjellige faktorene som påvirker beslutningen om markedsføring. Studentene vil bli utsatt for og forventes å lære seg "språket i markedsføring" (det vil si begreper, konsepter og rammer) som brukes av praktiserende markedssjefer. Forutsetning: ECON1320.

+ BUAD3600 elektronisk handel, 3 semestertimer (Også CSIT3600)

Utforsking av teknologiene og forretningsmiljøet rundt fremveksten av elektronisk handel. Det vil være både et teknisk og ikke-teknisk sporalternativ for studenter, men alle studenter vil bli introdusert for tekniske ferdigheter for å implementere et elektronisk handelsnettsted. Tilbudt våren jevn år.

BUAD4210 Seminar i markedsføring av sosiale medier, 3 semestertimer

En omfattende oversikt, med praktisk erfaring, av markedsføring på sosiale medier. Det vil bli lagt vekt på strategisk bruk av online verktøy, effektiv design og moderne markedsføringsteknikker, kombinert med praktisk anvendelse. Studentene skal bygge og vedlikeholde markedsføringskampanjer i den virkelige verden. Begrenset til markedsførere av sosiale medier. En ekstra avgift kreves.

BUAD4430 Markedsstrategier, 3 semestertimer

Fokus på utvikling av beslutningsferdigheter i markedsføring. Konsepter og verktøy brukes til å ramme opp og løse problemer i den virkelige verden som markedssjefer står overfor og utvikle optimale markedsføringsstrategier. Forutsetning: BUAD3330.

COMM1250 Introduksjon til kommunikasjonsteori, 3 semester timer

Kartlegging av de viktigste teoriene som støtter forskning og studie av kommunikasjon, for eksempel mellommenneskelig kommunikasjon, organisasjonskommunikasjon, retorikk, media, kultur og etikk. Emnet gir studentene et grunnlag i kommunikasjonsvokabular, grunnleggende kunnskap om sentrale teorier, og en introduksjon til praktisk anvendelse av teori på menneskelig kommunikasjon. Tilbys hvert høst. ELO5 Humaniora - Innovasjon

+ COMM2300 Introduksjon til medieteknologi, 3 semestertimer

Introduksjon til de primære massemedieformene? aviser, bøker, magasiner, radio, TV, lydopptak, filmer og Internett? å få en forståelse av måtene de opererer på. Inkludert er bransjer basert på massemedier? journalistikk, reklame og PR? så vel som massemedieteori, juss og etikk. Vektlegging av kritisk tenking rundt massemediene.

+ COMM2500 Introduksjon til massemedier, 3 semestertimer

En undersøkelse av de forskjellige landemerketeoriene, som retoriske, marxistiske og feministiske for å analysere populærkultur, med vekt på kommunikasjonens betydning i kulturens produksjon og forbruk. Studentene skal studere utviklingen av kultur ved å bruke forskjellige teorier eller 'linser' på kulturelle gjenstander, inkludert musikk, filmer, reklame, klær, etc.

+ COMM3140 Kampanjer og overtalelsesteorier, 3 semestertimer

En vektlegging av læringsteorier, teorier om informasjonsbehandling, persepsjonsteorier, komponenter av overbevisende appeller og etikk involvert i overtalelse. Videre vil studentene undersøke teoriene og overbevisende appeller involvert i kommunikasjonskampanjer og kritisere suksessen, eller mangelen på dem, med flere overbevisende strategier.

+ COMM3500 Emerging and Social Media, 3 semester hours

En utforskning av fremveksten av ny kommunikasjonspraksis, så vel som deres sosiale, politiske, kulturelle og økonomiske innvirkning på personlige, samfunnsmessige, kulturelle, sosiale, institusjonelle og internasjonale liv. Spesiell oppmerksomhet vil bli gitt til hvordan sosiale medier påvirker og former spørsmål om etikk og personvern, hvordan vi ser oss selv og andre, hvordan vi interagerer formelt og uformelt og hvordan vi driver forretning.

CSIT1060 Introduksjon til nettprogrammering, 3 semester timer

Grunnleggende om hvordan World Wide Web fungerer og bygging av nettsteder ved hjelp av HTML og CSS. Relaterte teknologiske ferdigheter vil bli dekket.

ECON1320 Prinsipper for mikroøkonomi, 3 semestertimer

Analyse av de grunnleggende prinsippene i det amerikanske økonomiske systemet, sentrert om pris, produksjon, markedsstrukturer og en kartlegging av moderne økonomiske problemer, f.eks. Bærekraft. Mål 1C, ELO5 Samfunnsvitenskap - Bærekraft

+ Betegner et alternativt årskurs.

Sist oppdatert april 2020

Om skolen

Founded in 1895 and sponsored by Community of Christ, Graceland University is more than just a school. It is a community of passionate, caring and dedicated individuals who put their relationships wit ... Les mer

Founded in 1895 and sponsored by Community of Christ, Graceland University is more than just a school. It is a community of passionate, caring and dedicated individuals who put their relationships with students first. The active Graceland alumni network reaches far beyond a student’s time on campus. Minimér
Independence , Lamoni + 1 Mer Mindre