Bachelor of Education in Foundation Phase Teaching
University of Johannesburg
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Johannesburg, Sør-Afrika
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
ZAR 41 661 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Studieanslag per år | Overnattingsanslag: 2500 USD per år
Introduksjon
Hensikten med kvalifiseringen er å levere profesjonelt kvalifiserte nybegynnelærere til grunnfasen. Dette gjøres ved å gi studentlærere en avrundet utdanning som utstyrer dem med det nødvendige faginnholdets kunnskapsbase, undervisningskompetanse, en sunn og nyansert forståelse av den integrerte naturen til teori og praksis i utdanning og konteksten til læreryrket i Sør-Afrika. Programmet fokuserer spesifikt på barns utvikling, literacy, numeracy (matematikk) og kunnskapen som understøtter livsferdighetene.
Opptak
Stipend og finansiering
Hvilken økonomisk støtte er tilgjengelig?
Funza Lushaka Bursary Program for Teachers gjør det mulig for studenter med høyt akademisk potensial og forpliktelse til å ta grunnleggende lærerutdanning og etter kvalifisering å gå inn i tjenesten til provinsielle utdanningsavdelinger. Stipendene er utformet for å bidra til å møte det nasjonale behovet for høykvalitetslærere på prioriterte områder.
For mer informasjon, besøk www.funzalushaka.doe.gov.za.
Den nasjonale studiestøtteordningen (NSFAS) kan kontaktes på
011 559 3642/3906 på Auckland Park Kingsway Campus (APK) og
011 559 5507/5509 på Soweto Campus (SWC).
E-post: [email protected]
www.bursaries.co.za
Programresultat
Studenter som fullfører dette studiet vil kunne:
- Lær grunnleggende fase pensum (numeracy, literacy og livsferdigheter) dyktig
- Bruk avanserte ferdigheter i leseferdighet til undervisning
- Støtte og pleie læring og utvikling i forskjellige pedagogiske sammenhenger.
- Identifisere og adressere barrierer for læring i de første årene av skolegangen
- Lær leseferdighet på engelsk og Sotho eller IsiZulu (som førstespråk og tilleggsspråk).
- Formulere en personlig undervisningsfilosofi og reflektere kritisk over deres undervisningsfilosofi og hvordan den forholder seg til undervisningsoppførsel.