Bachelor of Management ICT Business (International ICT Business)
Telkom University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bandung, Indonesia
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
8 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
IDR 184 000 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
På grunn av Covid-19-pandemien har Telkom University gjennomført online forelesninger for alle studenter, inkludert nye internasjonale studenter. Det forventes at etter at Covid-19-pandemien begynner å avta og den indonesiske regjeringen har åpnet tilgang og tjenester for internasjonale studenter, ønsker vi med glede velkommen internasjonale studenters studier på campus.
Bachelor of ICT Business Management er et av studieprogrammene ved School of Economic and Business- Telkom University , Indonesia som ble etablert i 1997. Vår IKT Business Management har et veldig skarpt fokus på ledelse for behovene til informasjons- og kommunikasjonsteknologi. (IKT) industri. Med den tykke fargen på IKT, kan kandidater fra ICT Business Management Study Program aksepteres i telekommunikasjonsindustrien og andre næringer som bruker IKT aggressivt i forretningsprosesser.
Telkom University's International Office","author_url":"","source":""}" />
Hva skal du lære?
Det er fem konsentrasjoner i IKT Business Management:
1. Telekommunikasjonsledelse (MBT), studentene lærer hvordan man:
- implementere telekommunikasjonsledelse
- være dyktig i å evaluere ledelsesbasert telekommunikasjon med støtte fra trådløse telenett og mobilnett
- analysere forretningsmodeller som brukes i dagens telekommunikasjonsindustri.
2. Informatics Business Management, studentene lærer hvordan man:
- lage en forretningsplan og implementere Informatics forretningsadministrasjon.
- administrere informasjonssikkerhet og forstå informasjonssikkerhetsrevisjoner.
- analysere administrasjonsinformasjonssystemer sammen med testprosedyrer for programvare.
- design e-handelsprosesser og IT-virksomhet.
3. Media Business Management, studentene lærer hvordan man:
- implementere medievirksomhetsledelse og medievirksomhetsmarkedsføring.
- evaluere bevaringssystemet for digital informasjon i medieselskaper.
- være dyktig i å produsere et medieinnhold ved å bruke IKT og bruke elementer som danner innholdet og har attraktive verdier.
4. Content Business Management, studentene lærer hvordan man:
- forstå økosystemet i innholdsforretningskjeden på det mobile telekommunikasjonsnettet, å kjenne og forstå forretningspotensialet til mobilt innhold, kjenne og forstå prosessen med å levere innhold til distribusjon og kommersialisering
- analysere multimedia content management system og websemantikk.
- evaluere bevaring av digitale informasjonssystemer i selskapet.
5. Internasjonal IKT-forretningsadministrasjon, studentene lærer hvordan:
- administrere en internasjonal virksomhet støttet av et internasjonalt sertifikat i samsvar med interesseområder og erfaring i utenlandske virksomheter.
- være dyktig i å snakke engelsk aktivt (innledende undervisning og læring leveres på engelsk).
Læringsmaterialet til International ICT Business Management leveres på engelsk, inkludert forelesninger, praksisplasser, eksamener, avhandlinger, studier og vitenskapelige publikasjoner. Studentene får også noen internasjonale programmer som mobilitetsprogrammer ( edutrip , studentutveksling eller korte kurs) og internasjonal sertifisering knyttet til ledelse. I tillegg vil det være et engelsk synergiprogram for å forbedre engelsk fra språksenteret i løpet av 1 år.
Hva blir du?
Nyutdannede fra IKT Business Management forventes å
- Kunne planlegge, organisere, bemanne, lede og lede andre, og utøve kontroll for å lede en forretnings- og ikke-forretningsorganisasjon.
- Kunne utføre oppgavene til en funksjonell leder (markedsføring, drift, HR, økonomi) og gründere i en forretnings- og ikke-forretningsorganisasjon.
- Kunne løse driftsmessige og ledelsesmessige problemer, velge den beste løsningen, beslutningsanbefalinger og lage handlingsplaner for å bruke informasjons- og kommunikasjonsteknologi.
- Kunne forstå teoriene, konseptene, metodene og verktøyene knyttet til analysen av lederegenskaper innen markedsføring, HR, drift og økonomi.
- Kunne utføre datainnsamling og behandling og analysere relevant informasjon i forskningsprosessen.
- Kunne anvende begrepene markedsføringsledelse som dekker aspekter ved ledelse og markedsføring, etablering av markedsføringsblandingen, utvikle en strategi for å planlegge markedsføringsprogrammet i et selskap.
- Vær dyktig i å demonstrere et system for registrering av analyse og å gi selskapets årsregnskap som grunnlag for økonomisk beslutningstaking, og analysere finansieringskilder basert på teorien om kapitalstruktur som kan implementeres i et selskap.
- Ha en entreprenørånd for å bidra betydelig til å forbedre samfunnets velferd.
- Kunne bruke konsepter for operasjonsledelse som inkluderer design og drift av kvalitetsledelse, og analysere prosjektledelse i et selskap.
- Kunne håndtere menneskelige ressurser som inkluderer: utnyttelse, utvikling, vurdering, tilrettelegging av fordeler og ledelse av individuelle medlemmer av organisasjonen eller gruppen av ansatte, innebærer også design og implementering av systemplanlegging, ansattes, ansattes utvikling, karrierehåndtering , ytelsesevaluering, kompensasjon til ansatte og gode arbeidsforhold.
Nyutdannede fra IKT Business Management har muligheten til å bli:
- Applikasjonsutvikler
- Bedriftsanalytiker
- Rettsmedisinsk dataanalytiker
- Nettverksingeniør
- IT-selger
Curriculum
Fra og med dette rare semesteret 2020/2021 implementerer Telkom University , spesielt School of Economic and Business, 2020-læreplanen som refererer til rammeverket for resultatbasert utdanning (OBE). Studieplanen for 2020 ble laget med sikte på:
- Forutse utviklingen av industriell revolusjon 4.0, ved å legge til ny leseferdighet, nemlig menneskelig leseferdighet, datakompetanse og teknologisk kompetanse.
- Styrking av industriens engasjement ved å realisere WRAP-programmet (Work Ready Program) i form av internship, entreprenørskap og forskning.
- Styrking av digitale læringsmetoder basert på student-sentrert læring ved å utvikle blandet læring snudd læring og fjernundervisning.
- Å anerkjenne studenters samfunnsutviklings- og innovasjonsaktiviteter ved å involvere i Student Creativity Week-aktiviteter, Thematic Real Work Lectures, nasjonale eller internasjonale konkurranser, sertifisering og andre ekvivalenter.
- Implementering av læringsprosessen til "Merdeka Belajar-Kampus Merdeka", der studentene får frihet til å ta studiepoeng utenfor studiet, som kan tas fra utenfor studiet i et universitet og eller utenfor universitetet.
Alt dette tar sikte på å produsere kandidater med evnen til å tenke, løse problemer og samhandle over hele verden i henhold til visjonen til School of Economics and Business.