Bachelor of Science (Honours) i kunstig intelligens og pedagogisk teknologi
The Education University of Hong Kong
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Hong Kong, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 4 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 140 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* lokale studenter: 42 100 HK $ per år | ikke-lokale studenter*: HK $ 140 000 per år
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmet er designet for å møte utfordringene i utdanningsomdannelsen drevet av den fjerde industrielle revolusjonen og for å dekke de samfunnsmessige behovene for kvalifiserte fagfolk innen AI og utdanningsteknologi for å støtte den fremtidige utviklingen av skoler, høyere utdanning, myndigheter og bedrifter.
Normal studieperiode
- 4 år (for år 1 -oppføring)
- 2 år (for senioråropptak)
Programmål
Programmet tar sikte på å:
- gi studentene grunnleggende kunnskap og ferdigheter innen kunstig intelligens og pedagogisk teknologi;
- utvikle studentenes evne til å anvende kunnskap om kunstig intelligens og pedagogisk teknologi som er passende for undervisning og læring;
- bygge opp studentenes ferdigheter i å bruke passende metoder for kunstig intelligens og pedagogisk teknologi for å nærme seg og løse virkelige problemer i utdanningssammenhenger; og
- utstyre studentene med kapasitet til å gjennomføre og evaluere utdanningsprosjekter støttet av etisk bruk av kunstig intelligens og pedagogisk teknologi.
Programmert læringsutbytte (PILO)
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil studentene kunne:
PILO1: demonstrere kunnskap og forståelse av konsepter og verktøy innen kunstig intelligens og pedagogisk teknologi;
PILO2: bruke kunnskap om kunstig intelligens og pedagogisk teknologi som er passende for undervisning og læring;
PILO3: identifisere, formulere og løse pedagogiske problemer ved å bruke passende metoder for kunstig intelligens og pedagogisk teknologi i praksis; og
PILO4: designe, implementere og evaluere etisk bruk av kunstig intelligens og pedagogisk teknologi i et pedagogisk prosjekt for å dekke ønskede behov.
Programstruktur
For deltakere i år 1
Major
- Major Core 39 kredittpoeng
- Major Valgfag 6 studiepoeng
- Major tverrfaglig kurs 3 studiepoeng
- Praksis 6 studiepoeng
Siste års prosjekt
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepoeng
Valgfag
- Mindreårige (r) eller andre store 30 studiepoeng
Generell utdanning 22 studiepoeng
- Grunnlegende kurs
- Erfaringslæring
- GE bredde kurs
- Universitetets e -portefølje
Språkforbedring 9 studiepoeng
Totalt: 121 kredittpoeng
For deltakere på seniorår
Major
- Major Core 18 kredittpoeng
- Major Valgfag 6 studiepoeng
- Major tverrfaglig kurs 3 studiepoeng
- Praksis 6 studiepoeng
Siste års prosjekt
- Honours Project / Capstone Project 6 studiepoeng
Valgfag
- Mindreårige (r) 15 studiepoeng
Generell utdanning 22 studiepoeng
- Breddekurs / erfaringslæring
- Universitetets e -portefølje
Totalt: 60 kredittpoeng
Merk: Timene vil bli holdt på Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som besluttet av universitetet.
Store studier
De viktigste kjernekursene gir studentene et solid grunnlag for AI og pedagogisk teknologi og hjelper dem å forstå hvordan de kan bruke sin kunnskap på tvers av utdanningsinnstillinger. De store valgfrie kursene gir studentene fleksibilitet til å velge kurs i AI og pedagogisk teknologi for å imøtekomme deres interesser og behov. Det store tverrfaglige kurset er designet for å engasjere studentene til å forstå konseptene og teoriene som ligger til grunn for bruk av pedagogiske teknologier i språklæring og vurdering fra tverrfaglige perspektiver.
Liste over hovedkurs
Major Core
- Introduksjon til pedagogisk teknologi
- Beregning
- Introduksjon til programmering og problemløsning
- Grunnleggende om nevrale nettverk
- Datastrukturer og algoritmer for datautvinning
- Introduksjon til sannsynlighet og statistikk
- Introduksjon til naturlig språkbehandling
- Kunstig intelligens og maskinlæring i utdanningen
- Teknologier innen STEM og AI Education
- Digitale spill og læring i utdanningsinnstillinger
- Dyp læring for datasyn og utdanning
- Anvendt robotikk med applikasjoner til spesialundervisning
- Design av STEM -aktiviteter med integrert ingeniørfag og matematikk
Viktige valgfag
- Utdanningsteknologi Forbedret læreplan og vurdering
- Praktisk programmering for kunstig intelligens
- Datastøttet 3D-design og utskriftsteknologi
- Designe STEM -aktiviteter med integrerte vitenskaper og teknologi
- Design og utvikling av mobile applikasjoner
- Nettdatabaseapplikasjoner for dataanalyse
Stort tverrfaglig kurs
- Nye teknologier for språklæring og vurdering
Praksis
Praksisplassen gir studentene praktiske erfaringer og sammenhenger for å integrere og anvende sine kunnskaper og ferdigheter om AI og pedagogisk teknologi på arbeidsplassen. Studentene må fullføre et internship i en relevant organisasjon eller selskap relatert til AI og pedagogisk teknologi, der de kan videreutvikle ferdigheter og kunnskaper som er utviklet i programmet. De må jobbe i heltidsmodus og fullføre omtrent 200 arbeidstimer for en tildelt organisasjon. For å utstyre studentene med de grunnleggende konseptene og ferdighetene som kreves i et arbeidsmiljø, vil det bli gjennomført pre-internship-workshops. Studentene forventes å formulere en arbeidsplan som må avtales både av praksisorganisasjonen og internship -koordinatoren for EdUHK før oppstart av internshipet.
Siste års prosjekt
Final Year Project (FYP) består av to kurs:
- Honours Project I / Capstone Project I: Forskningsmetoder og forslag
- Honours Project II: Research Report / Capstone Project II: Project Output
FYP fokuserer på å utsette studentene for grunnleggende kunnskap og ferdigheter for å gjennomføre forskning eller kapteinprosjekter.
Valgfag / mindreårig
Fra valgfag/mindre domene kan studentene fritt ta kurs som tilbys av enhver akademisk avdeling ved universitetet for å passe deres karrierehåp og interesser. Mindreårige som koding, design og teknologi, kreativitet og STEM/STEAM, og design av STEM -leksjoner er knyttet til programmet, detaljer vil være tilgjengelige etter opptak av programmet.
Allmennutdanning
Fra det generelle utdanningsområdet kan studentene utvide sin intellektuelle horisont ved å knytte forbindelser mellom forskjellige kunnskapsområder og mellom sine formelle studier og livet utenfor klasserommet, og styrke deres evne til god tenkning og god dømmekraft.
Språkforbedring
Studenter i programmet forventes å utvikle evnen til å kommunisere effektivt på engelsk og kinesisk (inkludert Putonghua). For å hjelpe dem med å nå dette målet, vil Center for Language in Education (CLE) tilby en omfattende pakke med obligatoriske kredittbærende og obligatoriske ikke-kredittbærende språkforbedringsaktiviteter, som består av to 3-cp engelskkurs og ett 3-cp Kinesisk kurs.
Undervisningsmedium
Programmet vil hovedsakelig bli gjennomført på engelsk. Alle hovedkursene vil bli undervist på engelsk. For noen ikke-store kurs vil Putonghua eller kantonesisk bli adoptert som undervisningsmedium når språket anses å være mest effektivt for undervisning.
Karrieremuligheter/profesjonelle kvalifikasjoner
Dette programmet forbereder nyutdannede til å kunne innta tekniske og støttende stillinger (f.eks. Dataprogrammerer, datavitenskapsmann, IT-tekniker, programvareutvikler, designer for e-læringsressurser, pedagogisk teknologistøtte, samt undervisningsassistent i skoler, forlag, samfunn og sosiale tjenester, myndigheter og ikke-statlige organisasjoner), med mulighet til å gå videre til ledende stillinger som systemanalytiker og pedagogisk teknologisjef. Nyutdannede kan også forfølge doktorgradsstudier innen AI, utdanning eller informasjonsteknologi.
Ettersom studieåret 2022/23 er begynnelsen på 2022/23 - 2024/25 trienniet som tildelingen av UGC -finansierte plasser fortsatt er gjenstand for regjeringens godkjennelse, er antallet inntaksplasser kun veiledende og kan endres eller endres eller bekreftelse.
Ansvarsfraskrivelse
Vi har gjort alt for å sikre at informasjonen på dette nettstedet er korrekt. Endringer i ethvert aspekt av programmene kan gjøres fra tid til annen på grunn av uforutsigbare omstendigheter utenfor vår kontroll, og universitetet forbeholder seg retten til å gjøre endringer i all informasjon på dette nettstedet uten forhåndsvarsel. Universitetet påtar seg intet ansvar for tap eller skade som oppstår som følge av bruk eller misbruk av eller avhengighet av informasjonen på dette nettstedet.
Ethvert aspekt av kurset og kurstilbud (inkludert, men ikke begrenset til, innholdet i emnet og måten kurset undervises på) kan endres når som helst etter eget skjønn fra universitetet. Uten å begrense universitetets rett til å endre kurset og dets kurstilbud, er det tenkt at det kan kreves endringer på grunn av faktorer som bemanning, påmeldingsnivå, logistiske ordninger og læreplanendringer.
Galleri
Læreplan
Programstruktur
Domene | Kredittpoeng (cps) |
År 1 Opptak | |
Major | |
Major kjerne | 36 |
Store valgfag | 6 |
Kjernekursnotat på tvers av fakultetet (2) | 3 |
Stort tverrfaglig kurs | 3 |
Praksis | 6 |
Sisteårsprosjekt | |
Honours Project / Capstone Project | 6 |
Andre hovednote (3) / Bifag(er) / Valgfag | 30 |
Allmennutdanning | 22 |
Språkforbedring | 9 |
Total: | 121 |
Merknader:
(1) Klasser vil bli holdt i Tai Po Campus og Tseung Kwan O Study Center / Kowloon Tong Satellite Study Center / Sports Center som bestemt av universitetet.
(2) Kun for opptak i år 1: Studenter som er tatt opp i dette programmet fra og med 2023/24-kullet, må besøke Greater Bay Area (GBA) for en kort tur (f.eks. 1-dagers eller 2-dagers 1-natts tur) for å fullføre det tverrfakultære kjernekurset. Mens GBA-reisen er sterkt subsidiert, er studentene fortsatt pålagt å bidra med 18 % av den estimerte kostnaden for reisen ("studentbidrag"), mens personlig underholdning, måltidsutgifter, reisedokumentavgift og personlige forsikringskostnader vil ikke bli støttet. Den estimerte kostnaden for GBA-turen for studenter tatt opp i 2023/24-kullet er ikke tilgjengelig ennå, da den er underlagt en rekke faktorer som endringer i kostnadene for GBA-turen som følge av inflasjon, reisevarighet, reiseutgifter , valutakursen osv. Nøyaktig størrelse på studentbidrag er dermed ikke tilgjengelig.
Informasjonen ovenfor er foreløpig og kan endres.
Programresultat
Program tiltenkte læringsutbytte (PILOer)
Etter vellykket gjennomføring av programmet, vil studentene kunne:
PILO 1 : | demonstrere kunnskap og forståelse av begreper og verktøy innen kunstig intelligens og pedagogisk teknologi; |
PILO 2 : | anvende kunnskap om kunstig intelligens og pedagogisk teknologi som passer til undervisning og læring; |
PILO 3 : | identifisere, formulere og adressere pedagogiske problemer ved å bruke hensiktsmessige metoder for kunstig intelligens og pedagogisk teknologi i praksis; og |
PILO 4 : | designe, implementere og evaluere etisk bruk av kunstig intelligens og pedagogisk teknologi i et pedagogisk prosjekt for å møte ønskede behov. |
Karrieremuligheter
Karriereutsikter/profesjonelle kvalifikasjoner
Dette programmet forbereder kandidater til å være i stand til å ta opp tekniske og støttende stillinger (f.eks. dataprogrammerer, dataviter, IT-tekniker, programvareutvikler, e-læringsressursdesigner, pedagogisk teknologistøtte, samt undervisningsassistent i skoler, publisering, fellesskap og sosiale tjenester, myndigheter og ikke-statlige organisasjoner), med mulighet for å komme videre til ledende stillinger som systemanalytiker og pedagogisk teknologisjef. Nyutdannede kan også forfølge doktorgradsstudier innen AI, utdanning eller informasjonsteknologi.
Informasjonen ovenfor er foreløpig og kan endres.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
BSc (Hons) utdanning og digital læring
- Lincoln, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland